Tisdag.

Jag har en rolig klass, äkta humor ^^

Ikällen har spenderats hos Elina. Vi har kikat i gamla skolkataloger och käkat småskorpor, de var mys. Jag saknar verkligen att inte gå på samma skola som henne, nu går vi ju lixom inte ens i samma komun :O


Idag..

.. har vi övat schamponering. De var faktiskt skoj, utom små missöden me vatten i örat, men de hör inte hit ;)
.. har jag köpt ett par Cheap Monday jeans, som jag inte är säker om jag vill behålla riktigt :P

image77


(bilden är från google)

Ashley

Jag älskar den lilla röda stickade västen mot en vanlig rutig skjorta. Ge mig!

image75


Harry Potter.

Det är med mycket blandade känslor jag ikväll läste ut den sjunde och avslutande boken om Harry Potter. Jag ville verkligen inte att den skulle ta slut, men för att jag skulle få veta hur det skulle gå för Harry, Ron och Hermione var jag ju tvungen att fortsätta läsa. Jag har varit varit helt uppslukad av boken, och om jag ska vara ärlig är detta första gången jag gråtit till en bok! Om tårarna var av glädje eller av sorg säger jag inte, eftersom jag inte vill avslöja något :9

J.K Rowling har en otrolig författar formåga och fantasi, jag beundrar henne! Och ja, jag tror det är bättre att läsa böckerna på engelska, eftersom du då får hennes egenhändigt valda av ord.

image73

Första veckan.

Veckan har gått fort faktiskt. Roligast var igår och idag, när vi fått vara i studion och fått våra grejer och så. Idag blev vi bjudna på frukost av våra mentorer (: Efter det fick vi våran neccesär med saxar, knivar, borstar, klämmor, kammar och liknande. Nu känns det att jag går frisör ^_^

Torsdag.

Idag har vi haft verkstadsteknik hela dagen, vilket betyder att vi har varit i salongen o fixat och donat hela dagen :D
Vi har fått en egen "frisörvagn" idag, i den är de typ en fön, vattenspruta, saxar o knivar till dockorna. Och ja, vi har fått dockor idag, Viola och Samuel heter dom ;) Dom ska vi klippa (dock bara toppar), fägra, locka, göra uppsättningar, ja rubbet ska vi göra på dom :P Nu känns de äntligen som att vi har börjat, och jag älskar det!

Surströmming och ingen matematik.

Masade mig upp tio över fem för att ta sexbussen till piteå, bytte där buss till luleå och var framme ca halv åtta. Väl framme fick vi sitta och vänta på att vår mattelärare/mentor skulle komma, men nä, ingen kom. Så vi hade ingen matte. Alltså kunde jag ha tagit en senare buss och sovit längre.

Skulle sen köpa ett nytt korpenkort, men jag var där kring tre, och tydligen finns de ingen i receptionen före fem. Dåligtdåligt!

Ikväll har jag iallafall käkat surströmming, och de var lika gott som alltid ^^


Gymnasiet.

Eftersom jag kom hem från cypern igår, så kunde jag inte vara med första dagen. Så idag var de premiär för mig ;) Det gick bra, trivs i min klass och lärarna värkar helt ok. Efter en massa om och men går jag nu iallafall HV1FR i Luleå.


Cypern.

En vecka sol och bad, helt underbart skönt var det :)

 image71 image72


Hejdå sverige.

Cypern idag-20/8. - En vecka sol o bad.

See yah suckers ;)

Söndagkväll.

Middag på pentryt med Marcus, Ante, Sofia, Emma, Arvid, Maria och Niklas. Efter det drog vi vidare till bersika och badade i pottan. Hade inga badkläder, fick låna en handuk av marcus dock. Så jag kunde bada i underkläder :) Blev i slängd med handuk och allt, trotts att jag satte mig på bryggan och kramade livet ur en pinne som bryggan var ankrad i. Men vad hjälper det när en viss m har fått för sig att slänga i en? haha. Skylla sig själv fick han då göra, för jag tog hans handuk sen istället ;)

Söndag.

Igårkväll for jag till Marcus. Vi skulle se film, men vi såg inte så mkt av den, snackade igenom hela filmen ;) Sen for vi in till max, hämtade Cissi o Sofia (som var på fest, men inte en kul en, och ville va me oss ist), for tillbaka till Marcus och såg Final Destination. Den såg vi iallafall, och slutet var cp!

Idag packar jag för fullt, imorron bär de av till Cypern och Fig Tree Bay :D

image69 

Lördag

Idag var jag på stan me Ante, Cissi och Marcus. Vi skulle träffas kl elva, men alla försov sig, så vi sa halv ett istället. Jag åker in till stan, märker där att jag glömt mobilen och att klockan är typ tio i ett. Börjar gå omkring själv, provar jeans och fattar att jag aldrig kommer komma i kontakt me barnen jag stämt träff med.
Fast vi träffades på JC sen, kring två typ :) Jag köpte en kofta på carlings och sen gick vi till Roasters och fikade. Vi spelade kort och jag åkte aldrig "ner" vilket betyder att jag var bäst, iallafall enligt mig :P haha

Grattis Åsa

Igår var jag på 50års fest. Min faster (som jag förövrigt är jättelik) fyllde år. Jag vill se ut som henne när jag är så gammal! Hon ser ut att vara 38 typ, så de är ganska bra att jag liknar henne :D


Idag ska jag på stan med Marcus o Cissi (:

inte länge kvar nu..

.. till vi åker till Cypern. Har dock ingen resfeber, än. Istället har jag yrsel och ont i huvudet idag igen!

HSM tjejerna..

image67 image68

.. Vanessa Anne Hudgens och Ashley Tisdale har valt übersnygga kläder på dessa bilder, skulle lätt köpa allt, om jag hade råd vill säga.

Bilder från people.com

Jävla onsdag!

image66

Jag tycker bilden talar för sig själv. Har mått så hela dagen, och de suger, bigtime.
Om jag inte hade haft yrsel hade jag suttit på Roasters me Cissi o dom nu, men nä.

Välkommen sommar (:

Idag har jag umgåtts med Moa och Elina :) Vi har solat, badat i älven, fikat Moas kanelbullar och har allmänt softat. Mycket trevligt, detta är sommar!

Ikväll ska vi kanske o se Moas match (ja, jag har också spelat i detta lag, men jag slutade i sommar) och sen typ bada eller nå (:

Imorron åkter dom två barnen till Turkiet och lämnar kvar mig här, ensam. Linda är i götet, och Terese i huvudstaden. Men de finns alltid någon man kan vara med ;)

Måndag.

Idag har jag varit på stan. Försöker hitta en praktikplats på en salong. Jag fattar inte att de är så jävla många som tagit sig in, trots höga poäng. Har iallafall tagit reda på att skolan jag ska gå är godkänd av frisörföretagarna, och de är en liten lättnad kan jag säga. Vi skulle kollat upp de tidigare, vad hade jag gjort om den inte var det lixom? 

Köpte en grå kofta från gina, den fick mig att längta till hösten! Sen köpte jag en toning också, mahognyfärgat blire nu :P

Sökandet fortsätter iallafall (: 

Söndagsmys.

Ikväll har jag varit med Elina. Vi köpte karra, och hyrde "Allt om min buske" eller var den nu heter. Den var konstig, men ändå som bra :P haha.

Sen tog vi våra mopeder och drog en ofrivillig ragg, eftersom alla ställen vi ville fara till var upptagna. Men tur var väl det, för nu har vi hittat ett nytt smultronställe ^^ Där ska vi kanske tälta på torsdag med fler folk (:

Söndag.

Idag är de en typisk söndag, en sån där dag man bara vill sova bort (; Men det ska jag inte. Jag ska kika i massa kataloger och kanske beställa lite kläder eftersom jag kommit fram till att jag inte hinner shoppa innan skolan börjar om, eftersom jag ska utomlands!

Ett hett tips är att köpa Linkin Parks nya album - Minutes to midnight. Underbart.

Lördag.

Igår var jag i Luleå, på lulekalaset. Det regnade och var inte alls speciellt skoj. Dessi drog med mig för att se Jerry Williams, och jag tycker verkligen inte att han är bra, men är man snäll är man. Vi stog där i en timme och väntade att han skulle sjunga I can Jive i can jive, och då gav vi järnet när den väl kom :) Skulle ju se Marcus Fagervall, men de hann jag inte :/

 Bussresan dit och hem var roligast. Och nej Simon, en cockerspaniel och en pudel är inte samma sak ;) haha.


fixar..

image60

Ska prova mina rullar, som jag köpte i sjuan men aldrig använt :P

come let's pray for the weekend babe.

Ikväll bär det av till Luleå. Ska bla se Markus Fagervall som är förbaskat attraktiv, men då är han ju också norrlänning :9

Fan.

Marcus ringde nyss och frågade om jag ville följa med dom till Lulekalaset ikväll. Skulle få skjuts både dit och hem. Men inte att jag fick det. Pappa sa att jag fick välja, gå ikväll eller imorron, och jag har ju lovat Dessi imorron. Han sa att jag ju redan fått gå alla kvällar på rallarsvängen, alla kvällar på PDOL så nu fick de räcka med en kväll på LuleKalaset. Åh, jag vill vara 18!

Dagens skörd..



Väska, Åhlens 125 kr (rea)
Skor, Din Sko 350 kr (rea, tag 3 betala 2.

Igår.

Kvällen spenderades hos Elina, med henne, Moa och Terese. Vi käkade en jävla massa chips, och bullar som Mowis bakat tidigare under dagen :D Vi såg även Norbit, vilket var sjukt underhållande, haha.

När jag skulle köra hem där kring elva så slog det blir att de var mörkt ute, vars tog sommarn vägen lixom?

Skivor.

image55

Idag fick jag detta i brevlådan. kärlek <3