tisdagkväll.

Har just sett biggest loser. Mitt och mammas kvällsnöje ;) haha.
Nej, men det är sjukt inspirerande. Jag måste verkligen bli av med mitt sötsug nu, så från och med igår blir det inge glass/godis/fika på en månad. Klarar jag det ska jag unna mig manikyr eller pedikyr :D

Sen har vi ju träningen, tränar löpning ca 4 ggr i veckan och har gjort i några månader inför Tjejmilen i Stockholm (dock inte förra och därförra då jag varit sjuk!). Jag har inte orkat styrketräna i sommar. Men nu, nu ska jag se över korpens träningsschema inför hösten och göra upp en plan. Gymkortet kan jag dock skaffa först nästa lön, så fram tills det blir det 4 löparpass samt 3 styrketräningspass i veckan här hemma. Tex måndag, springa, styrke, tisdag, springa, onsdag vila, torsdag springa, styrke osv..


jag vet att jag är hemskt efter..

.. men jag har just upptäckt Volbeat!

Riktigt härlig musik alltså, påminner lite om Takida som jag alltid gillat. Dom ska ju komma till lule i höst, så om jag fortsätter lyssna på dom kanske jag åker och kollar på dom också :D

Dagens låt blir därför självklart en från Volbeat.


Tisdagmorgon

ska ut o jogga en sväng nu snart, det var alltför länge sen med tanke på att tjejmilen är på SÖNDAG!

trästocks


hemmakväll.

Blev en sväng på stan idag. Köpte ett par riktigt snygga örhängen på rea för 29 kr, så jag är glad. Försöker dock spara shoppandet till i helgen då jag ska till Stockholm.

Hyrde även lite filmer på hemmakväll, jag två 'tjejfilmer' och anton två 'killfilmer'. När vi kom hem igen så skulle vi se en av hans filmer, men den funkade inte. Jag vägrade att se hans andra och han vägrade att se någon av mina så det blev att kolla på tv istället! hahah

Dagens låt är från Placebo :)

Gomorron (:

Vaknade upp för en timme sen, och nu är jag snart påväg till Anton. Vad som händer idag är oklart, eller fram till kl 18 iaf. Då ska jag klippa och färga några kunder. Ha en bra dag så hörs vi senare :D

hjärtat mitt

 

Festival - kära, glada, fulla


Veckans låtar!

1. My own life - Sonic Syndicate
2. Waka waka - Shakira
3. Never say never - Justin Bieber ft. Jaden Smith
4. Can't be tamed - Miley Cyrus
5. Tonight - FM Static
6. Moment of truth - Fm Static
7. Ridin Solo - Jason Derulo

Bild från PDOL i år.



Söndagsöndagsöndag

Sitter här i min morronrock och lyssnar på musik.
Har varit uppe i min stuga i helgen och nu efter duschen har jag inte orkat klä på mig!

Min mormors lillasyster fyllde 60 år så det var fest där uppe igår. Det var riktigt trevligt! Vi satt ute i ett stort partytält och åt buffé och drack vin. Senare på kvällen samlades vi vid eldstaden och grillade och drack irish coffe.

Vi åkte ju upp redan i fredags så den kvällen spenderade jag och anton ute på sjön (träsket) i den fina ekan. Vi fiskade, jag metade och anton både flug och kastfiskade.. Han fick en liten gädda, jag fick ingenting. Korv är nog inte det bästa betet alltså.. haha

Dagens låt blir en riktig sommarfavorit :D

27:e augusti

Idag så har jag haft mitt körkort i ett år :D




Äntligen fredag..

.. eller ja för mig spelar de ju ingen roll!
Men fredagskänslan sitter så djupt inpräntad så den fyller upp varje millimeter av ens kropp :D

Igårkväll så var tjejerna här. Vi hade avskedsfika för Elina som flyttar idag. Åh vad jag kommer sakna min Eliizah!!!
Spelade alias och käkade pollykaka gjorde vi, hade riktigt roligt. Min syrra var också med, så att det skulle bli jämna lag. När vi spelat klart började vi läxa upp henne med allt hon inte ska göra bara för att hon börjat sjuan (med andra ord sånt som vi gjorde!) haha.

Dagens låt blir även den en FM Static låt :D

En dag på stan..

Mötet på AF var tråkigt, men nödvändigt antar jag.. Har lämnat ut lite CVn idag också så vi får se om någon ringer tillbaka. När det var avklarat så joinade Elina (som nu skaffat en blogg) mig. Köpte lite nödvändigheter såsom underkläder och strumpbyxor. Vi avrundade med buffé på ThaiGarden.

Ikväll så kommer tjejerna hit, vi ska spela spel och fika. Avskedsfika. Elina flyttar ju till ume imorron :/

Hursomhelst, dagens låt är från ett band min brorsa tipsade om,
FM Static :D


Torsdag.

Torsdagar brukar vara en bra dag, två dagar kvar till helg.
Iofs så spelar det ingen roll för mig som ändå inte har någon skola, eller något jobb för den delen.. haha :P

Men idag ska jag till arbetsförmedlingen igen, skulle vara med på något möte. Har ingen aning om vad mötet handlar om, men det får väl tiden utvisa.


Lillördag.

Idag har jag gjort något åt min arbetslöshet..
Jag har nämligen skrivit in min hos arbetsförmedlingen. Det var tråkigt, tog lång tid och så, men nu är det gjort och det känns bra! Ska ut o söka jobb imorron också.

Jag har även varit en sväng till Luleå. Blev en eftermiddag med mina bröder, Maja och Stina. Vi drack espresso, surrade och klippte hår. Det var roligt att träffas igen! Det blir inte så ofta då en bor i lillpite, den andra i boden och den tredje i bensbyn..

Var väldigt sugen på utgång ikväll, men eftersom jag fortfarande känner mig sjuk så blev det ingen sådan. Istället ska jag koka te, kura ihop mig under en filt och titta på massor av one tree hill avsnitt :D

Dagens låt är en låt som kommer påminna mig om sommarens partynätter :)



tisdagkväll.

Sitter i blåsmark hos Anton nu..
Han sitter i köket och käkar efter sin träning, jag försöker underhålla mig själv här vid datorn. Det går sådär ;)

Imorron så ska jag iallafall iväg till arbetsförmedlingen, och jag längtar inte! Det blir lite roligare sen däremot.. Ska iväg till lule och träffa Maja och Stina, mina bröder, haha :D Vi ska ta en fika. Har inte träffat dom sen studenten (eller jag träffade båda på fyllan under boden alive, men det räknas inte!) så det ska bli riktigt roligt :D


Citat

"Att blogga är som att skriva brev till varandra,
fast alla kan läsa dom.."


Så sa jag idag till Elina när vi snackade om att hon borde skaffa sig en blogg nu när hon flyttar till Umeå. Och det är ju sant det där med breven.. När man som vi, är två bästa vänner och helt plötsligt ska bo långt ifrån varandra är en blogg en bra lösning. Vi kan följa varandra i vardagen ännu mer än vad man kan göra genom en telefon.

På tal om ingenting så fick jag mitt lönebesked för juli idag, och det var mycket mer positivt än jag förväntat mig.. Nu har jag råd att resa!

Dagens låt
är en låt jag haft i hjärnan ända sen jag såg
Karate Kid i lördags (:

Gammal bild på mig och Elina, från 07 tror jag?!


Tisdagmorgon

.. eller förmiddag kanske?
Vaknade upp vid nio idag, mår fortfarande dåligt så det blir en väldigt lugn dag idag. Har nyss käkat min favoritfrukost, fil, albran och skivad banan, mums!

Hade en mysig kväll igår, hade tänt ljus i hela vardagsrummet och låg och läste tidningar till mitt i natten. Sen kom jag på att jag borde göra en hårinpackning så jag gick och duschade. Smetade sen in den i håret och satte upp det i en boll och gick och la mig. Ska snart gå och tvätta ur den, förhoppningsvis så är mitt hår lite mjukare och finare nu! Har tre olika inpackningar som jag varvar mellan, nej fyra förresten. Men när håret verkligen bråkar kör jag på den här, den är sjukt bra :D


måndag.

Sitter just nu och ser fångarna på fortet.
Barndomsminnen som väcks till till liv kan man lugnt säga!

Idag har jag varit med Anton hela dagen, och vi har inte gjort någonting. Eller jag har gått och blivit sjuk, feber och så. Jag hoppas det går över snart, hatar att vara sjuk!

Dagens låt är cooler then me, riktigt skön låt, enjoy :D

konfirmation..

Idag var sista dagen med barnen :)
Nu är dom konfirmerade och vårat jobb är över. För er som inte visste så jobbar jag som ungdomsledare och har varit det i fem år nu, varav tre år på läger och jag älskar det! Har haft riktigt kul med det här gänget. Vi var ett riktigt härligt ledargäng också, jag är så van att vara ensam tjej så att vi var några fler tjejer denna gång var verkligen kul!

Imorron börjar vardagen, inte för mig dock. Detta blir min första lediga vecka sedan påsklovet typ.. Ska bli underbart! Längtar efter att få vakna upp tillsammans med Anton i ett tyst och lungt hus där alla är iväg på jobb eller skola. Att bara få sitta och äta frukost och ta det lugnt, hur länge vi vill.. Lovely! Just nu väntar jag in min karl som är påväg hem från sin träning.

Dagens låt är denna, bara för att konfatjejerna skrivit om den till en kärlekslåt till grabbarna, sött :D




arvidsjaur och tillbaka.

Kom hem för ett tag sen. Igår så kom vi upp vid halv nio och käkade middag då. Blev en tidig kväll också, men vi var rätt så trötta :)
Imorse stack Anton och dom andra grabbarna ut o fiskade så jag har hängt med hans kusin idag. Jag frågade om hon ville fläta mitt hår, och så höll hon sig sysselsatt i nästan två timmar.. Ibland är det lätt att roa 8åringar ;) haha

Jag mår inte så bra idag! Skulle egentligen vara med Marcus ikväll, men det blir en lugn hemmakväll istället. Förmodligen kommer jag plöja igenom halva one tree hill season 3 :D

Tänkte börja publicera dagens låt också, eftersom det finns så sjukt mycket musik där ute, och det vore ju synd om det bara är jag som lyssnar på dom bästa låtarna ;) haha. Idag tycker jag att ni ska spana in Sonic Syndicate - My one life :D



IKEA

Jag och Mia följde med Elina och Therese upp till haparanda idag. Vi skulle på IKEA och handla saker till deras lägenhet i Umeå, och vi hittade massor :)

Nu har jag kommit hem, duschat och packat och nu sitter jag och väntar på att Anton ska komma och hämta upp mig. Vi ska nämligen upp till Arvidsjaur i helgen!

...

hatar att göra saker mot min egen vilja!

waka waka

Dagen har spenderats framför tvn med One Tree Hill-maraton, men även ute i skogen.
Vid 1 tiden drog jag och bästa vän ut till skogen här i byn. Målet var att 'besöka den stooora stenen' samt att plocka blåbär. Efter vad som kändes som en evighet i uppförsbacke så hittade vi stenen och käkade våran matsäck, nyponsoppa och mackor :D
Därefter blev det bärjakt, för några blåbär hittade vi inte. Men några minuters vandring in i skogen gav resultat och där var dom, de små fina mörkblå bären.

Jag kommer inte ihåg jag sist gick ut i skogen frivilligt, men det var riktigt häligt.
Man blir så lugn av skogen, allt ser så orört och oförstört ut.. Dessutom är det väldigt meditativt att plocka bär, fick ihop drygt 1,5 l. Det räknat efter att jag rensat bären i nästan två timmar nu ikväll, det var inte meditativt, han bli både arg och kall, men nu är det gjort.
Till min stora glädje erbjöd sig mamma att köpa bären, så det var helt klart värt det :D


Bjuder på en bild av ett av mina freecards ;)


Augusti 2010.

Tiden har gått så himla fort, känns som att det var igår jag skrev mitt senaste inlägg. Men det var i april, alltså för 4 månader sen :o

Det har hänt riktigt mycket i sommar, fast ändå ingenting. Men jag har då iallfall tänkt börja blogga lite smått igen, vi får se hur ofta och så.. Men av erfarenhet så sitter man ju mer vid datorn när sommaren börjar lida mot sitt slut, och det är ju precis vad den gör.

Tillsvidare, ha det gött :)

Jag och min fina på studentbalen :)