PDOL


Idag kommer jag att stå på PDOL hela dagen tillsammans med jobbet.

Därefter blir det party hela helgen med mina fina. Kommer nog inte att blogga någonting i helgen,
så kika in på måndag så ska jag nog ha uppdaterat :D


hair



Blir nog denna frippa ikväll, eller möjligtvis en slarvig svinrygg.. Vi får la se :D


lunch

Mötte upp Anton inne i stan för att ta oss en hedelig PDOL-lunch. Blev renskavswrap idag :)

PDOL, piteå dansar och ler, festivalen vi alla Piteåbor väntat på ända sen förra årets!
Iår är dock första året jag bor i stan, ska bli himla skönt att slippa passa bussar eller joxa med
skjutsningar hit och dit. Vi kommer vara hos oss innan, både fredag och lördag. Ikväll ska vi in och kolla
in det nya området bara, och kanske se lite av populärmusik, de spelar kl 21 :)


torsdag!

Igår efter jobbet mötte jag upp Anton för en shoppingrunda. Jag hittade rätt mycket, underkläder,
2 klänningar och en nagelfil. Klänningarna var ett kap också, skulle ha kostat 1000 kr sammanlagt,
men jag fick dom för 300 kr :D

Idag så drar PDOL igång på riktigt, men eftersom jag jobbar imorron blir det en lugn kväll ikväll,
jag och Anton går bara in för att kolla hur området ser ut och för att käka lite middag.
Sen kör vi fredag lördag istället :D

,,


stan

Nu befinner jag mig förmodligen på stan med Anton, kläder inför i helgen behöver införskaffas :)


avslutningslunch

Ska snart iväg och käka lunch med mina kollegor,.
Vi är många som slutar samtidigt och sista gänget ska iväg på semester nästa vecka så
då hinner vi inte ses och säga hejdå då vi slutar på riktigt, så vi tar det idag :)


Onsdag :)

Frågan är ju hur man ska orka resten av veckan? Tre dagar (ja, jag räknar idag också) jobb
och sen en festival på det. Är sjukt trött idag! Menmen, bara försöka sova och dricka mycket kaffe :D

rapport

Det går framåt här med rapportskrivandet. Har knopat ihop en inledning, bakgrund,
syfte och metod. Samt skrivit ett skelett på själva avhandlingen. Känner mig nöjd med dagens jobb! 
Det är väldigt tidskrävande att dokumentera och skriva en rapport åt kommunen, eftersom jag inte
kan använda "mitt språk".

Men det är himla bra att jag har en förmåga att antecka allt och ingenting, på så sätt har jag ju
allt jag gjort nerskrivet. Så det kommer nog gå rätt lätt när jag väl börjar skriva på avhandlingen.
Men det får bli imorgon/torsdag. Jag kan nämligen inte sluta skriva då jag väl kommit in i något
utan att avsluta det, och jag hade faktiskt tänkt gå hem fyra. haha :)

"en vanlig dag på jobbet"

Eftersom alla mina dagar är olika så är det svårt att beskriva en vanlig dag, men jag gör ett försök.
Förmiddagarna är dock nästintill lika varje dag.

7.00 - kommer till jobbet, förste man på plats.
Tänder lampor i byggnaden startar sen upp datorn. Under tiden den startar upp sig hämtar jag in
tidningarna och sätter mig med en kopp kaffe i fikarummet och ögnar igenom dom.

07.15
Går igenom mail och kollar av gårdagens arbete och påbörjar dagens arbete.

08.20-09.00 Personalmöte
Vad händer idag? Något vi behöver veta, någon som behöver hjälp med något? 

09.40 Fika
Dricker andra koppen kaffe och äter nästan alltid en banan, om jag inte har lyxat till
det med en röd grapefrukt :D

10.00 - 12.00
Arbetar med projektet, planerar aktiviteter. Bokar möten, ringer/mailar olika människor.
Stämmer av med den övergripande planeringen jag gjort och börjar bocka av saker från dagens
todo-list. Just idag påbörjar jag att skriva på den stora rapport som ska täcka hela projektet och
alla aktiviteter jag gjort.

12.00 - 12.45 Lunch

13.00 - 15.00 Aktivitet
Här ligger en aktivitet (enda undantaget är tisdagar), igår så var det bio, imorgon är det
speedcoaching. Olika beroende på vilken dag det är. 

15.00 Fika
Tar sista koppen kaffe och äter förhoppningsvis något annat än en banan.

15.20
Skriver ner anteckningar och dokumenterar dagens aktivitet. Går igenom dagen,
kollar så att jag har bockat av alla dagens todo punkter. Skriver en ny todo-lista inför morgondagen.

15.30 - 16.30 Hemgång!
Kollar mailen en sista gång och börjar sen packa ihop för att bege mig hem.

Såhär kan en dag som projektledare se ut :D


lunch

Kom just in efter en lunch på stan med Johan,.
Vi gick på subland och där träffade vi även Linn, vår barndomsvän som nu bor i huvudstaden.
Riktigt kul att se henne :D


skrivaskrivaskriva

Har precis dragit igång med att skriva på projektrapporten som skall innehålla i princip
allt jag gjort, samt kommer göra. Väldigt omfattande jobb, men jag har börjat komma in i det nu
och fått ihop en inledning och en bakgrund. Är himla glad att man får lära sig skriva rapporter i skolan,
hur skulle detta annars gå? :o haha


God morgon :)

Har precis druckit dagens första kaffe och läst igenom tidningen.

Idag blir nog en rätt lugn dag här på jobbet. Ska börja skriva en rapport om projektet,
det är ju bara tre veckor kvar för mig nu :)


hem till karln!

Nu ska jag börja packa ihop här på skrivborden för att bege mig hem till min älskade Anton som
kom hem för några timmar sen. Ska bara pussas och kramas ikväll så vi lär inte höras förrän imorron :)


bio

Min eftermiddag har jag spenderat i stadens största biosalong. Jag har ett så himla kul jobb där jag
kan planera och utföra aktiveteter som är just kul, haha. Rätt bra turnup fick vi också, så de var ju härligt.

Vad såg vi då, jo deltagarna fick rösta och det blev blood diamond (vilket råkar vara en av mina
favoritfilmer) och den var om möjligt ännu jobbigare att se nu eftersom jag en gång i veckan träffar och
jobbar med människor som flytt sitt hemland.

Sen vill jag skriva några rader tillängnade våra grannar, mitt hjärta och mina tankar når ut till alla
utsatta, dess anhöriga och hela nationen som nu sörjer.
Har varit alldeles tom hela helgen. Att det ska
behöva hända så pass nära innan jag reagerar är ju hemskt. Men jag lär mig nya saker hela tiden och
kan ju bara hoppas att jag blir en bättre människa på köpet!


GRATIS BIO :)


Min helg :)

Fredag
Åt middag ute på thai med Elina, därefter hängde i lillparken brevid mig.
Kvällen avslutades med ett härligt bad i hamenviken.

Lördag
Ännu en kväll med bästa vän. Vi åt middag hos mig, drack rätt mycket vin och hamnade sedan
på 1906 där vi dansade och träffade väldigt mycket folk. Sjukt kul utekväll, positivt överraskad av
Piteås såkallade uteliv :D

Söndag
Seg dag, sov dåligt under natten men somnade nog desto mer under morrontimmarna,
för jag vaknade upp klockan 11. Det var länge sen jag sov så länge.. Dagen bestod av stök och städ,
prommis, OTH, hårinpackning och längtan efter Anton.

Han är på fiskesemester och skulle flyga helikopter tillbaka till arjeplog vid tre,
men det var så himla dåligt väder så helikoptern kunde inte flyga. Så vad jag vet är han
fortfarande kvar, (dom har ingen mottagning på mobilerna där dom är) men förhoppningsvis
kommer han hem i eftermiddag :D

kimk


bästa


ilu


snart helg :)

Nu åker vi iväg till Hemmakväll för att hyra film till gratisbion på måndag.
Därefter blir det att dela ut affischer och sen tar vi helg. Hur skönt är inte det?! :D

Ikväll blir det middag ute med Junes och därefter drag vi nog och badar :)


dear friday

Känns otroligt skönt att det är fredag idag. Har fortfarande inte vaknat känns det som.. weird.


igår kväll

Vaknades det afterwork i lillpite. Blev grillad oxfilé med dersive mummiga tillbehör med några glas
vin till middag. Mycket gemytligt :D Vi var bara familjen först, sen kom en gammal bekant till mor och far
och innan kvällen var slut hade vi bjudit in både grannar och släktingar. Riktigt trevlig kväll :)

Jag sov över där till idag, har inte sovit hemma hos mina päron sen jag flyttade ut i november,
men det var mysigt. Fick sova i hannas bäddsoffa, dock var det jävligt ljust i hennes rum så jag har väl
 inte fått så himla bra sömn inatt. Men nu är det fredag så det spelar mindre roll!


c.o



tipsrunda och afterwork

Har varit med SFI (svenska för invandrare) och gått en tipsrunda i badhusparken som handlar om
jämställthet och jämlikhet. Riktigt intressanta och svåra frågor, svårt att förklara vissa ord och vad
saker innebär. Tillexempel transsexuella, de flesta visste inte vad det var och att försöka förklara så
enkelt som möjligt är inte lätt :) Men det är väldigt intressant att höra hur det är i andra kulturer.
I zimbabwe är det helt okej att vara gay, det visste inte jag.. Visste ni att våldtäkt inom äktenskapet i
Sverige först ansågs vara ett brott och förbjöds 1965?
Har lärt mig mycket av denna tipsrunda :D

Nu ska jag bege mig hem för att packa ihop lite, ska på "afterwork" i Lillpite och sen sova över där.
Behöver förbi systemet en snabbis också. Men vi hörs imorron (har dock tidsinställt ett inlägg till senare ikväll)

...


torsdag

Idag är jag himla glad :)

Det är fint väder ute, helgen är snart här, jag orkade fixa till mig imorse,
(egentligen inte, jag sov med en snurra i håret så jag skulle vakna upp med lockigt hår,
funkade skitbra för den som undrade)
det väntas afterwork i Lillpite ikväll.

Anton åker iväg på en fiskeresa idag och det känns jättebra att få en hel helg för mig själv.
Missförstå mig inte, jag älskar karln och trivs som fisken i vattnet att bo tillsammans med honom.
Men i helgen blir det en tjejhelg - härligt :D


ilu


hälsning


Ny tatuering

Jag är så sjukt sugen på att skaffa mig en ny tatuering!
Jag vet vad jag vill ha och vart jag vill ha den, men vill vara helt hundra innan jag gör den.
Min första (och enda) hade jag velat ha sen jag var 13, och gjorde den när jag äntligen blev 18.
Den jag vill göra nu har jag velat göra ända sen jag gjorde min första, vilket nu är två år sen..
Så vi får se hur länge det tar innan jag verkligen gör denna :) 


Om ni också vill kolla in snygga tatueringar, check this out http://rodeo.net/tattoologist/!



(Mitt stjärntecken, min lilla lilla vädur
denna skulle dock behövas fylla i nu, men det tar jag en annan gång)


'ello mate

Är på jobbet som vanligt. Ovanligt lugn vecka denna vecka, knappt en handfull personer i huset.

Igår så kom mamma förbi och hälsade på. Vi drack lite kaffe, gick ut och gick med Totte, käkade
glass och hade det allmänt mysigt. Blev ju riktigt fint väder igårkväll, så vi gick utmed vattnet, härligt :)

Retuschering



Jag undrar ibland varför man skall behöva retuschera en kvinna
som redan innan retuscheringen är otroligt vacker?!


kimk


slut för idag :)

Nu beger jag mig hem för att fixa gomiddag till mig och karl :)

Ikväll kommer mami förbi och hälsar på!


GRATIS BIO :)


klipp?





Dessa bilder är från 07.
Jag saknar ibland mitt korta ljusa hår. 
Men jag kommer nog inte våga klippa av det igen..


försovning

Stressig morrgon!

Både jag och Anton vaknade av att det ringde i hans telefon, det var jobbet som efterlyste honom.
Tydligen var klockan 8,23.. Hur fan hade vi kunnat sova över larmen? Kollade på min mobil och såg att den
var död. Aha, därför! (har en ny mobil, en sån där jävel man måste ladda varje natt!) Sen blev det brottom.
Anton börjar ju 7 och jag har flex så jag kan börja när jag vill men hade ett möte 8,20.
Var på jobbet 8,35, bra jobbat :D haha

segmåndag!

Idag har jag i ärlighetens namn inte fått så mycket gjort alls. Men man måste få ha sånna dagar också :)
Nu ska jag göra färdigt det sista och sen skynda mig hem för att göra ingenting alls, skönt :D

Back on track :)

Nu är ännu en helg förbi. Kan inte fatta att sommaren går så jävla fort!

Har iallafall haft en superbra helg. Fredag spenderades i boden med god mat och dryck på någon
uteservering följt av ett otroligt spännande minigolf spel där jag självklart briljerade och tog
jumboplatsen :D haha

Lördagkväll så drog vi till Luleå för att fira Hennys 20års dag. Riktigt kul fest, många
skratt och många glas vin :) Igår däremot var mindre kul. Ägnade hela dagen åt att städa
lägenheten och tvätta, men nu är det bortgjort.


Rosie Huntington






frisyrtips :)


afk

Kommer inte bli så mycket uppdateringar i helgen.

Ikväll drar vi till Boden för att umgås med mia och håkkeboy,
och lördag ska vi iväg till Luleå för att fira min gamla klasskompis födelsedag - Kul helg :D


tired

Sjukt vad trött jag är idag alltså..

Men det är fredag och vi ska nu efter lunch iväg till norrstrand med massa
ungdomar för att spela volleyboll och kubb :)


It's the end of an era!

Igår så var jag (och anton, elina & petter) och såg den allra sista Harry Potter filmen.

Som så många andra i min ålder så har vi verkligen växt upp med Harry.
Jag kommer ihåg när pappa tog med sig mig och min bror för att se den första filmen för att vi inte var
gamla nog att se den själv. Då hade jag inte läst böckerna men gjorde det sommaren efter.
Då fanns det 5 böcker ute och jag läste alla i min husvagn på gården som jag bodde i den sommaren
mellan sexan och sjuan. (Vi renoverade huset och mitt rum i källaren skulle bli klart sist, så jag bodde i husvagnet)

Nu är det helt plötsligt slut, eller tio år senare är väl inte plötsligt, men ändå!
Fast det känns helt okej, men jag kommer aldrig att sluta faschineras av deras värld,
och jag kommer att läsa Harry Potter för mina barn, det är ett som är säkert :D


Högskola

Jag fick idag veta att jag tagit mig in på Studie och yrkesvägledarprogrammet på distans mot Umeå,
den enda utbildning jag sökt. Känns himla kul. Så högskola - Here I come :D


KardashianKolors

Nicole by OPI kommer göra en kollektion med kvinnorna i familjen Kardashians favoritfärger.
Kollektionen heter KardashianKolors och jag tycker färgerna verkar vara riktigt fina.
Hoppas att dom kommer att säljas i Svea-rike :)


torsdag morgon

Jag har lite bloggtorka just nu, vet inte vad jag ska skriva om..

Sitter hursomhelst på jobbet (som vanligt denna tid) och ska börja förbereda mig inför ett möte 08,20.
Vi hörs senare :)

lillördag

Shit vad jobbigt bodyjampasset var. Har ju sjukt mycket träningsvärk i benen sen i måndags och det
kändes otroligt mycket under passets gång. Men jag stretchade ordentligt efteråt och hoppas på att jag
inte är så stel och öm imorron.

Nu ligger jag nyduschad i soffan och väntar på att Anton ska komma hem från sin träning,
sen ska vi se del ett av HP och dödsrelikerna :)

Bodyjam



Drar iväg och kör ett bodyjampass nu :)

När jag kommer hem så ska jag och Anton kolla in några HP filmer så att vi
hänger med i sista filmen som vi ska och se imorrnkväll med Junes och Petter!


work

Ska nu efter lunchen dra till medborgarplatsen för lite speedcoaching :)


Rosie Huntington


Guten morgen :)

Varför kan jag inte förmå mig att komma i säng före elva? Jag vet mycket väl att jag behöver mina
nio timmar sömn för att må bra och det får jag inte då jag stiger upp halv sex.
Åh, ikväll kaanske det blir en tidigare kväll :)

Sitter hursomhelst på jobbet nu, dricker kaffe och går igenom mailen.
Läste i tidningen idag att 7 av 10 mail är 'skräp'. Håller med, eller inte min jobbmail, men min privata.

träningskläder




Är sugen på att köpa lite nya träningskläder :)
Jag tror dock det får vänta till hösten, men kan kan ju alltid kolla.

När jag tränar vill jag helst ha svarta tights och ett färglatt linne/tröja till. 


en eftermiddag i början av vecka 28

När jag (vi) har gjort bort alla måsten såsom att handla mat, laga mat, städa och annat halvtrist hemma så
hade jag tänkt att jag skulle rita ikväll. Jag beställde ju hem ett nytt skissblock och promarker pennor som
jag bara hunnit testa lite snabbt. Men ikväll ska jag nog testa dom på riktigt :)


hemfärd

Nu ska jag packa ihop och bege mig hemmåt. Ett litet stopp på bibblan för att låna lite böcker blir det dock först :)

Jag har bestämt mig

.. för att bli fadder!



Jag har skickat in en ansökan om att bli fadder till ett barn någonstans i världen.
Sedan jag gick i lågstadiet och min klass hade ett fadderbarn tillsammans har jag alltid velat ha ett eget.

Jag måste erkänna att jag varit snål och inte tyckt att jag haft råd med att bli fadder.
Men 200 kronor i månaden är faktiskt bara lite mer än 1% av det jag får ut efter skatt och 1% är ju ingenting.
Det lägger jag med glädje på ett barn/barnby som kommer få mycket mer nytta av pengarna än vad jag har :)

Jag kan inte hjälpa alla, men jag kan hjälpa någon!

Vill du också bli fadder? Kolla in sos barnbyars hemsida och läs mer :)


bloggtips (:

Sara Montazami, Maria Montazamis äldsta dotter (till vänster).
I henne blogg får man följa hennes liv som collagestudent i kalifornien och allt vad det innebär
med plugg, fest, kläder, strand och annat kul. Kolla in hennes blogg här :)

 

 


vill ha


Från H&M.


one month

Idag är det den 12e juli, det innebär att jag har en månad kvar av min tjänst som projektledare för
UPP. Det känns både bra och dåligt. Men mest bra, för efter detta väntar nya äventyr :D


Tisdag morgon :)

Började som vanligt dagen (kan man säga så då det är andra dagen irad? haha) med en powerwalk.
Himla bra sätt att vakna på. Dock var det som att gå med två styltor till ben, om jag har såhär mycket
träningsvärk idag, vad kommer jag inte ha imorron?! Omg!

Är hursomhelst på jobbet nu. Är lite svalare ute idag så man kanske kan ta sig igenom en arbetsdag
utan att svettas ihjäl? haha. Nu ska jag dock kila iväg på ett morronmöte.


Helt slut!

Efter jobbet for jag till grisberget för att springa lite. Tog den korta banan på 2,3 km och hoppades att jag
iallafall skulle orka den, och det gjorde jag. Sjukt stolt :D När min andning återhämtat sig så att jag iallafall
kunde stå rakt följde jag upp med styrketräning för benen. Utfall och benböj så mycket jag orkade x3.
Det är så himla skönt att kunna träna ute!

När jag kom hem igen körde jag 4 magövningar så mycket jag orkade x3 så jag var himla nöjd med
dagen. Dock kommer jag få väldigt mycket träningsvärk, mina ben var helt slut, dom ville inte sluta skaka
då jag skulle stretcha.. haha :)

Efter lite mat och dusch drog jag vidare till Elina. Det var länge sen det bara var vi två ensamma så vi
satt och surrade om allt och ingenting i flera timmar, och så käkade vi en massa vattenmelon :D haha.
Kom hem nyss och ska gå och lägga mig alldeles strax, det känns att jag inte tränat på år och dar ;)


Rosie Huntington





Rosie Huntington är en av mina favoritmodeller. Hon är så jäkla vacker :)


slut för idag :)

Nu ska jag börja bege mig hem.
Väl hemma ska jag byta om och sen bege mig ut i skogen för en joggingtur följt av lite styrketräning
för ben och mage. Middagen får jag serverad efteråt - lyx :D

Då jag duschat och käkat beger jag mig till Elina för att surra på och umgås lite :)

Bloggtips :)

Nu när jag slagit på stort och fixat ett bra träningsschema samt matschema (som jag håller privat)
vad passar då bättre än att visa er en av mina inspirationskällor vad gäller träning och hälsa. Sofia,
eller ptfia som hon kallas är en ung driven personlig tränare som har koll på allt som har med hälsa att göra.
Sen är hon vettig i det hon skriver också. Kolla in hennes blogg här, jag tror ni kommer gilla den :D


Ny arbetsvecka :)

Kom till jobbet tidigt idag, kvart i sju, för jag har rätt mycket att göra idag :)

Dock så kunde jag inte gå in till kontoret då städerskorna var där inne, dom har nämligen storstädning
denna vecka och ska tvätta fönster, bona golv och allt annat sånt, så jag fick snällt ta med mig min bärbara
dator och sätta mig i fikarummet, men det funkar det också :D

Vecka 28 är det nu också, vilket innebär att mitt nya träningsschema går igång.
Började dagen med en superhärlig powerwalk och är nu full av energi vilket kan behövas,
att jobba när det är såhär bra väder är ju inte det roligaste, men vafan, det får gå det också :D

Min helg :)

Hej allihopa!
Jag har inte hunnit bloggga någonting i helgen då jag befunnit mig utomhus och njutit av solen :)

I lördags så cyklade jag till hamenviken och badade lite, sen cyklade jag hem och duschade åt litegrann
för att sedan bege mig till arvidsjaur. Planen var att vi skulle festa litegrann och sen besöka nattivalen
där September skulle spela. Nu blev det ju inte riktigt så. Inträdet till kvällen var 400 spänn, (om man
skulle ha köpt biljetterna dagen innan för två kvällar skulle det ha kostat 350) och det tyckte vi var för dyrt
för en kväll. Så vi var på campingen och drack vin och surrade på, för att sedan cruisa runt lite med
Antons moster med glada arvidsjaurbor. Jag ville avsluta kvällen med att bada, men min kära badkruka till karl 
tyckte inte det var en bra idé, då de blidde inget nattbad :P

Igår så vaknade vi i en bastu (husvagn) och bestämde oss för att gå och bada direkt för att svalka av oss,
så jag fick bada tillslut :D Vi började köra hem till Piteå vid halv tolv och var hemma strax före ett.
Efter att ha slängt i tvätt i maskinen begav jag mig, med bil denna gång, till hamenviken igen för att sola
och bada!

Jag har verkligen försökt ta vara på solen och värmen denna helg :D


Filmtips



Hyrde denna film förra veckan och har helt glömt bort att tipsa om den.
Riktigt bra dansfilm, otroligt vackra kreationer och dansen, ja lovely. Se den :D


Piteå Havsbad

Just nu befinner jag mig på pbh med en massa ungdomar med jobbet. (tidsinställt) 
Härligt kan man väl minst sagt säga :)


Nytt träningsschema :)

Jag har knopat ihop ett nytt träningsschema som sträcker sig två veckor fram nu,
med start på måndag. Känns bra, är riktigt taggad på att börja om med träningen :)


beställning

Igår så fick jag hem lite ritgrejer som jag beställt tidigare i veckan. Ett skissblock med 55 ark och så
10 pennor från promarker. Promarker ser ut som en tuschpenna men när man ritar med den blir det som målarfärgaktigt. Är riktigt nöjd med dom och förhoppningsvis hinner jag rita lite med dom i helgen
(hann bara snabbprova dom igårkväll)


God morgon :)

Sitter på jobbet och dricker lite kaffe nu, var här tidigt idag, redan 06,45.
Men det känns bra, fredag och allt :D


världens bästa


Försvarets hudsalva för ca 20 spänn på apoteket :)
Jag har en i väskan, en i jackfickan, en på skrivbordet på jobbet och en på sovrumsbordet hemma.
Detta är världens bästa grej, fixar torra läppar, armbågar allt verkligen :D


ett bloggtips



Linda Hallberg. Detta är den enda sminkbloggen som jag följer slaviskt.
Med hennes kreativa sminkningar och alla tips hon ger inspirerar hon till tusen.
Kolla in hennes blogg här :)

 


förlåt!

Jag ber om ursäkt för mitt otroligt dåliga uppdaterande, men jag har varit sjuk.
Har inte orkat göra annat än att ligga i soffan och sussa. Men nu är jag back on track!

Sitter på jobbet nu och installerar mig, har nämligen flyttat mitt kontor till studiecentrum nu under sommaren.
Har ett mindre men mycket ljusare kontor nu. Samt att dataskärmen inte är från 83.. haha


teckningar

Jag har ju varit hemma idag och har inte orkat se varken tv eller sitta vid datorn.
När jag letade igenom ett av tidningställen vi har för en inredningtidning hittade jag boken
"Jag kan teckna djur" så jag tog fram ett papper och började skissa. Innan jag visste ordet av de så hade
jag ritat tre hästar en uggla och en katt. Nu under kvällen har jag dock ritat fritt :)

(har kladdat lite i paint då jag inte vill att folk ska ta bilden utan att fråga mig :)


tillfälligt avbrott!

Är sjuk!

Orkar inte sitta vi datorn alls.. Idag har jag bara sovit, tvingat i mig lite mat och ritat litegrann.
Nu ska jag återgå till ritandet. Måste dock köpa ett skissblock.. Är inte så kul att rita på randigt papper :)

Vi hörs då jag mår bättre (:

förra helgen






hamenviken

Idag har jag solat och badat hela dagen igen. Eller jag badade ingenting idag,
men jag läste desto mer. Läser om Harry Potterserien nu och är halvvägs in i andra boken.

 


mina favoritkarraktärer

The Vampire Diarys
Stefan Salvatore
Bonnie Bennet


solsöndag

Om man skulle bege sig till stranden? Tror minnsan att det blir så :D

hårinspiration



Mörka fina lockar och vita kläder, blir det mycket bättre?


sommarkvällar

Sitter för tillfället ute på balkongen med en kall smirnof ice och njuter av ännu en helskön
sommarkväll. Det här med att bo i stan sommartid är inte så tokigt ändå :D

Idag så har vi kollat fotboll (förlust tyvärr) och gått på marknad. Jag och Anton köpte varsitt jättefint
tennarmband och så köpte vi glödkaka, hjortkorv och lite kryddor. Efter lite kaffe hos farmor begav vi
oss sen hem igen. Har under kvällen legat och läst ut Den Du Inte Ser av MJ. Riktigt bra bok, ska och låna
nästa bok på måndag, om inte bibblan har öppet imorron vill säga, ska kolla upp det.

Nu ska jag gå ner till korrepirren och köpa lite gott och sen mysa till det med gubben i
soffan framför en bra film!

mina favoritkarraktärer

The OC
Seth Cohen
Summer Roberts
 


Lördag

Hejhej :)

Sitter i soffan med en stor kopp kaffe och läser lite bloggar och så.
Ska snart iväg och se Hanna och hennes lag möta ett lag från USA, ska bli kul :)
Efter det drar jag och Anton och kollar in kyrkmarknaden i öjebyn.

hårinspiration



Med en fön, rundbortste, plattång och sist men inte minst tålamod kan du få till denna look :D


igår

Slutade efter lunch och begav mig till hamenviken för att sola och bada. Låg där i någon timme och körde
sen hem och väl hemma somnade jag visst i soffan. Anton väckte mig lite senare då middag var klar.
Under kvällen fick vi besök av antons familj + moster m. familj och lite senare drog vi och kollade
på Hannas match i sjulnäs. Dom förlorade tyvärr.. Hoppas det går bättre idag :)


tips


Under sommaren och på jobbet använder jag inte mycket smink alls, lite mascara, concealer och lite
bronser på kinderna. På kvällar andra tillfällen använder jag dock detta läppstift, älskar färgen som är
sådär perfekt rosa utan att bli för "hej jag är fjorton år" :)

Isadora, Jelly Kiss - pink parfait 53


mina favoritkarraktärer

Gossip Girl
Chuck Bass
Serena Van der Woodsen

 


"långhelg"

Nu ska jag iväg på lite jobbärenden inne i stan, därefter en lunch och sen tänker jag sluta för idag :)

Kommer nog packa strandväskan och bege mig till något vatten för att sola bada och läsa lite!

Piteå Summer Games


Tre dagar, 753 lag, 16 nationer, 1814 matcher, sammanlagd matchtid 64 dagar och 16 timmar :)




Idag drar Piteå SummerGames igång, största fotbollscuppen i Sverige för unga upp till 15.
Mitt kontor ligger precis vid planerna så jag hör speakerkillen hela tiden, så idag kommer jag att gå
hem efter lunch. Kan ändå inte koncentrera sig när det pågår en så stor
cupp för fulltutanför mitt fönster!


Det var 5 år sen jag själv var med i cuppen, men min lillasyster och småkusiner spelar så jag
kommer att "vara med" ändå. Kommer bli sisådär med bloggningen i helgen, vill ta vara på det
 fina vädret och stämningen som ligger i stan denna helg.
Men ska tidsinställa några inlägg så att ni har lite att läsa :)


försvinnande blogginlägg?

Skrev ju ett inlägg igår innan jag gick hem från jobbet, det fanns uppe då men inte nu? Wierd.

Iallafall så hade jag tänkt att blogga igårkväll men våran dator är så seg så jag orkade inte starta upp den
och det gick inte att blogga från Antons HTC (min mobil är av icke modernt stuk.. haha)
 så de blidde inget bloggande.

Igårkväll så köpte vi faktiskt balkongmöbler, att vi råkade ta fel färg och att som var större på balkongen än
jag trott var väl mindre bra. Men dom är faktiskt rätt fina ändå.. Åt middagen ute igår, regnbåge och
romsås i tunnbröd med saft till - mycket mumma :D