Tisdag..

På något vänster så tycker jag inte om tisdagar.. Tror att under mina skoldagar så var tisdagar
den tråkigaste och längsta dagen, den känslan sitter tyvärr fortfarande i. Jag går ju i och för sig
skola nu också, men det bästa med att läsa på distans är att jag får lägga upp mina dagar
precis hur jag vill :D

Wimsa ville verkligen inte somna om när Anton åkt till jobbet och härjade på i sovrummet.
Försökte locka med ett grisöra för att hon skulle lugna ner sig, men då inte ens ett grisöra hjälper..
Ja bara att kliva upp och klä på sig helt enkelt. NU dryga timmen senare efter mat och prommis
då passar det att sova, när matte piggnat till! Men om man ska se det positivt så har jag nu några
timmar att läsa på innan jag blir störd av våran älskade valp.

Igår så drog jag till Korpen för ett zumbapass. Det är så sjukt mycket roligare där än när jag gick i
öjebyn, och för att inte tala om när jag kör ensam hemma med hjälp av en dvd. Nej, korpen är bäst.
Var helt slut efter passet alltså. Svettas mer på ett zumbapass än ett spinningpass, det säger ju en del. haha.
Efter passet tog jag mig tid att stretcha igenom hela kroppen. Har blivit så sjukt stel dom senaste åren..
Ska nu planera in 15 min stretch efter varje pass, förhoppningsvis så kommer vigheten tillbaka snabbt :)




vad tråkig jag är..

Har inte varit in här på en månad.. Men jag hade faktiskt tänkt styra upp den här bloggen igen.
Siktar på iallafall ett inlägg om dagen. Låter det bra? Bra :)

Idag sov jag till åtta, sen gick jag och Wimsa ut på vår dagliga morronprommis.
Efter en dusch och grötfrukost sitter jag nu här och ska dra igång med dagens skolarbete.
För er som inte vet/minns läser jag nu till Studie- och yrkesvägledare.

Igår var det första advent, himla mysigt! Jag och Anton for och handlade julklappspapper och annat
smått o gått.. Vilka fina paket vi kommer att ge bort :D

Annars så var jag och firade Tereses 20års dag i fredags. Vi satt och förfestade hos hennes vän fram
till tolvtiden, därefter blev det max och hemgång för min del. Alla andra skulle vidare till Kalles,
och jag hatar Kalles.. haha

I lördags så kom mina kära föräldrar för att hjälpa oss lite, mamma med att putsa fönster
och pappa med att styra upp datorn. När fönstrerna var klara kunde jag äntligen sätta
upp lite julpynt i fönstrerna!


Bild på mig och Anton från i somras :)

Lördag :)

Idag har jag suttit på Ekbergs och pluggat hela dagen, eller jag från elva till nu..
Min kära broder mötte upp mig där för en lunch där också, blev en god tacopaj!

Nu ska jag chilla ett tag och därefter beger jag mig till gymmet en sväng :)
Sen ikväll så blir det inflyttningsfest hos Jonna i Sjulnäs, vilket blir riktigt trevlat!

Imorron sätter jag mig på bussen mot Umeå för en veckas intensiv skolgång men redovisningar,
tenta och massor av föreläsningar. Kommer bo hos Elina hela veckan, hon befinner sig dock i pitsthan
så jag kommer bo ensam. Blir borta till på fredag, så jag kommer vara lagomt slut i huvudet till nästa helg ;)