♥ Dag 9 – Min tro.

Min tro är enligt mig rätt enkel. Jag tror att det finns någonting som är större än oss människor därute. Om det är gud, en blomma eller en fisk vet jag inte, men någonting större än oss finns det.

Många tycker det är konstigt att jag väljer att jobba som konfirmandledare när jag tror på detta sättet.. Men för det första är jag en ungdomsledare och håller i pass som rör vad ungdomar i dagens samhälle kommer i kontakt med, som tex ideal, sex, orättvisa och liknande. Sen så tror jag på vissa saker inom kristendomen, rätt många faktiskt och tycker att det kristna budskaper är väldigt bra (:

Så det är så jag tror! Hur tror ni?

tjabba!

Har spenderat kvällen på willys, i köket, klippande och färgande. Såklart inte samtidigt, men ändå xD haha

Ni ligger vi i soffan och ser house, vilket jag tycker var bättre förr.. Men men :)

...

Jag och Terese var ju och tränade igår. Vi var i gymmet och jag körde ben, rumpa, armar och axlar. Har träningsvärk precis överallt nu xD Har inte tränat styrke sen i augusti, så det är väl inte så konstigt! haha

tisdag :)

Hejhej! Har legat och läst ut hundböckerna jag lånade på bibblan nu på morronen. Dom var korta men innehöll mycket bra info så de var bra :D Imorron så ska mammas jobbarkompis ta med sig sin wheaten terrier till jobbet så att jag ska få hälsa på den :D

Sen så kanske jag och anton lånar hem totte nästa vecka, mysigt :D Idag så ska jag inte göra någonting, eller kanske går till bibblan och lånar nya böcker.. haha! Ikväll däremot kommer syrran och morsan hit och ska bli friserade :)

♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Det ögonblicket som påverkat mig mest den senaste tiden var då jag och anton bestämde oss för att ta våran lägenhet! Vi hade pratat i ca ett år om att vi ville flytta ihop och att vi skulle göra det såfort någon av oss fick ett jobb. När Anton för två månader sen ringde och berättade att han fått fast jobb startade sökandet. Och vi hittade två stycken mitt i stan som verkade lovande, vi kollade in dom och kände båda två att en av dom var rätt. Vi sa att vi ville fundera lite och åkte hem våra familjer.

När jag varit hemma en kvart kanske ringer anton och frågar "vad tycker du, ska vi ta den?" jag svarade att jag inte riktigt visste (med tanke på att jag inte hade något jobb. När jag frågade vad han ville och han sa att han ville att vi skulle ta den så förändrades allt. Jag förstod att vi aldrig skulle få chansen på en lika bra lägenhet och valde att chansa, och det ögonblicket ångrar jag inte :D

hundarhundarhundar

Det är typ det enda jag tänker på! Saknar verkligen att ha en liten sak att sköta om och umgås med :) Har hittat en ras som jag är lite sugen på, en irish soft coated wheaten terrier, en 'snällare' lite större terrier med mjuk päls. Ska visa för antoine när han kommer hem :D


..

Fördriver tid till det är dags att träna. Ligger i soffan och ser oth, och blir lite kär i lucas, men bara lite anton ;D

måndag :)

Tja! Vaknade upp för ett tag sen :) Nu väntar jag på att klockan ska bli elva så jag kan ringa några viktiga samtal. Sen kommer jag vänta på att klockan ska bli ett för då ska jag och terese iväg och träna :)

♥ Dag 7 – Min bästa vän.


Min bästa vän heter Elina Junes och bor i Umeå. Hon är tamigfan bland det bästa jag har! Hon är väldigt omtänksam, rastlös och glad av sig. Hon är den enda av mina kompisar som jag kan sitta tyst med och bara vara, och det är otroligt viktigt tycker jag! Jag är optimisten och Elina är realisten, så vi kompleterar varanda väldigt bra :D

Vi har alltid kännt varandra, eller sen sexårs iallafall. Vi har alltid umgåtts men inte varit bästa vänner.. Det blev vi senare i livet, i åttan-nian typ. När alla gamla kompisrelationer rann ut i sanden under gymnasiet växte våran istället. Jag är så tacksam att jag har min bästa vän och tycker att det suger att hon har flyttat till umeå för att plugga. Men samtidigt vet jag att detta är precis vad hon behöver och stöttar henne så gott jag kan! Love you babe!

söndagar..

.. är numera en av mina favoritdagar :)

Idag så har vi gått en sväng på stan, var väldigt mycket folk så vi kollade mest in läget och sen gick vi hem igen. Sen har vi även fått besök av först antons familj och lite senare av hans moster, morbror och lilla fanny som bara blir större och större :D

Ikväll är det ju gossipgirl, love that show!

städning..

Ägnat hela förmiddan åt att städa.. Tog säkert 40 min att vaska rent. Jävligt skitit var det, men så blir det ju om man inte har alla grejer från början utan först 3, nästan 4 veckor efter att man flyttat in! haha.

Nu städar Anton toan och jag väntar på att han ska bli klar så att jag kan ta och städa i duschen. När vi är klar ska vi göra oss iordning och sen blir det att gå ner på stan :)

1a advent!

Håller på att städa och tvätta nu. När det är klart blir det första adventsmys med mkt frukost. Sen blir det nog en sväng på stan också, det är ju skyltsöndag :D

♥ Dag 6 – Min dag.

Vaknade upp vid halv elva.. Myste på ett tag för att sen käka frukost och göra sig iordning. Därefter gick jag och anton ner på stan och köpte massa smågrejer. Tanken var ju att köpa ett soffbord och en tv-bänk, men vi hittade inget som vi båda ville ha (:

Sen gick jag en sväng förbi bibblan också, lånade lite skaffa hundböcker. Låg sen och läste i dom fram till sextiden då det började kurra i magen. Ringde anton (som var ute och chafförade) och vi möttes upp och käkade middag på That, vilket var mycket gott! Resten av kvällen har spenderats i soffan med några filmer.. Så det är vad jag har gjort idag :)

efter en dag på stan..

..har jag ungefär samma temperatur i benen som en piggelin!
Vi hittade några tv-bänkar och ett bord, med det blev inget köpt, ska fortsätta kolla. Däremot köpte vi lite ljus, några jullöpare och en fin tomte. Sen fick jag ett smyckesträd av min pojke också :D

Var förbi bibblan en sväng och lånade lite hundböcker också, så nu blir det att läsa på :)

lördag.

Tjabbatjenahallå!
Vaknade för ett tag sen.. Måste ju passa på att sova länge medan man kan skylla på att man är tonåring ;) haha. Idag ska jag och Anton och kolla på tv-bänkar och soffbord, börjar kännas jobbigt att inte ha något! Blir nog att köpa lite julklappar också. Vill festa ikväll, men alla är ju typ borta så vi får se hur det blir med den saken!

Igår så kom min mor och far förbi och vi fick en massa kryddor, vilket jag önskat mig i inflyttningspresent :D Lite senare tittade även Elina förbi. När päronen avlägsnat sig så såg vi det som var kvar av idol och slängde sen igång en film. The Runaways, med Dakota Fanning och hon som spelar Bella i Twilight, den var väl inte jättebra, men helt ok.

fredagsmiddan..

blev tacos som för alla andra svennebananer! Men vem orkar vara egen, tacos är ju skitgott ;D

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek är det bästa som finns! Vad som gör kärlek så fantastiskt är att den finns i så många härliga former. Kärlek till familj, till vänner, till husdjur, till vinter, till en partner. Kärlek finns överallt och ingen kan påstå att man saknar kärlek, för det svämmar verkligen över med kärlek i vår värld.

Det man saknar då är kanske kärleken par emellan har, för det är en alldeles speciell kärlek och går egentligen inte att beskriva. Alla vet ju hur det känns att vara kär, nykär. Men efter några år tillsammas ersätts nykärleken med en mycket djupare tryggare kärlek :D

julpynt..

Min kära mormor har verkligen hjälpt till och köpt i princip allt vi inte hade, allt från grytlappar, kavlar till julpynt! Tack så hemskt mycket!

Själv har jag hållt på att fixa och dona här i lägenheten, så nu kan minsann advent komma. Har julpyntat och gjort fint med det jag hade och det vi köpt. Mest nöjd är jag över mina vita krukor som jag knytit en rosett av rött sidenband runt, mycket tjusigt :D

Grattis..

Schmuts, äntlingen är du den meningslösa ålder 19! Grattis på du!

Snart kommer min kära mormor och hämtar upp mig, vi ska gå på stan. Hon ville köpa bland annat julpynt till oss och det tackar man ju inte nej till! Men ska nog gå och borsta tänderna så att man är redo..

zumba

Zumban ikväll var skitkul, länge sen jag hade så roligt på en träning :D

♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.

Frukost - fil, ½ skivad banan och allbran
Lunch - pyttipanna, rödbetor, 1 ägg
Middag - chili och vitlökskyckling med sallad
Kvällsmål efter träning - tomtegröt och en kaviarmacka

åhhh..

Fick hem mitt lönebesked idag och det stämmer inte, otroligt frustrerande. Så nu måste jag ringa och kolla vad som hände.. Jobbigt när man bor hemifrån och har räkningar att betala!

..

Nej nu ska jag ta och äta någonting, glömde käka frukost imorse.. Men eftersom kl inte är elva än kanske det räknas som frukost ändå? :D

Torsdag :)

Idag är första dagen i veckan jag inte har något inplanerat, förutom träningen ikväll!

Igår medan vi tvättade kom Elina och Schmuts förbi, vi slog igång en gammal klassiker, nämligen Grease ;)

onsdagkväll..

Tvättid om tio min.. Kvällen kommer alltså bestå av att springa upp och ner till tvättstugan. Men vi måste tvätta, glömde bort tiden i söndags så det är rätt mycket tvätt nu!

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Dag 3 av 30 dagar med personliga sanningar!

Mina föräldrar heter Håkan och Anna-Lena och är världens bästa föräldrar. Dom träffades när dom var 20 år och är tillsammans än idag, 23 år senare :D Första barnet (jag) fick dom när dom var 24 år och sen två år senare kom min bror och efter ytterligare fyra år fick dom min syster.

Pappa är en väldigt social men samtidigt lugn karl. Han är den jag är mest lik, både till utseende och till sättet. Vi är fruktansvärt envisa båda två, och ingen ger sig när vi har en diskution.. Precis som jag har han en lång stubin men när det väl brister så exploderar vi, för att fem minuter senare vara helt som vanligt igen :) Han är den som står för matlagningen hemma och är en fantastisk kock. Han älskar allt som har med teknik att göra och vi är väldigt bortskämda med att alltid ha det senaste inom tv/ljud/bild/projektor m.m. Om man behöver hjälp med något sådant så kommer han nästan springade för att han tycker det är så intressant!

Mamma är väldigt omtänksam, nyfiken och glad. Det jag har fått från henne är min virrighet, haha. Vi är båda lite filosofiska och åker ofta iväg någon annanstans med våra tankar. Vi kan ställa frågor som inte alls har med det som pratas om för att vi har hunnit tänkt fem gånger och om igen.. Min mor är somsagt även väldigt nyfiken och tycker om att prata med alla, vilket kanske inte alltid var så roligt när man var 13 år.. Men samtidig har hon lärt känna alla mina vänner vilket jag uppskattar väldigt mycket nu. När vi var små älskade hon blommor och att plantera, det tror jag hon fortfarande gör men hon tar sig nog inte riktigt tid till det, det borde du göra mamsen!

Alla har alltid sagt till mig att jag kommer uppskatta mina föräldrar så mycket mer när jag flyttar hemifrån, men det stämmer inte, jag har alltid uppskattat dom! Jag älskar mina päron och vet att dom alltid finns där om det skulle vara något, och så har det alltid varit :D

Home!

Rekryteringsmässan var väl inte så mycket att hurra för.. Mycket folk och inte så roliga arbetsgivare, dom flesta mer norröver tex pajala och kalix, och dit vill man ju inte flytta! Men jag pratade med alla och lämnade ut några stycken av mina CVn.

Desto roligare blev det sen, då mötte jag upp Elina för en runda på stan. Blev en kjol och ett par leggins till mig, och julstjärnor hem till lägenheten och lite julklappar till farmor och farfar o maj. Känns bra att ha köpt några stycken nu så att man inte måste stressa närmare jul.

Lagar mat nu, det blir höstsoppa med räkor. Härlig soppa med mkt smak! Dock är jag inte så säker på att anton kommer gilla den, men skitsamma :D

Lite förinställda inlägg..

Har börjat läsa om Twilight igen, och är fast, igen! haha


Gomorron!

Jag sitter i soffan och äter frukost nu. Idag ska jag åka till luleå på en rektyteringsträff för att träffa massa arbetsgivare och lämna ut mitt CV, så det ska bli roligt!

När jag är klar med det kommer Elina och möter upp mig och så ska vi gå på stan. Julpynt ska inhandlas :D

(:

Har nyss klippt Anton, så nu är det kort och snyggt igen! Ska iväg till blåsmark och fixa lite med bilen nu, sen åker vi till lillpite för att skriva ut lite cvn till mig :D

♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Här kommer fortsättningen av mina 30 dagar av personliga sanningar :D

Jag har bara varit kär tre gånger, varav den kärlek som varit starkast är den jag känner för min nuvarande karl!

Men den första gången jag kände mig kär och inte bara intresserad av en kille, samt att det var besvarat var med en kille som heter Daniel. Det var den vårvintern som jag fyllde 14 år. Vi blev dock aldrig tillsammans på riktigt utan det rann som ut i sanden efter ett tag och vi blev vänner istället.. Men vi hade riktigt roligt den vårvintern för hundra år sen.. Vi körde massor med skoter, grillade, spelade kort och annat kul! Han jobbar nu på min killes jobb - vilket är rätt ironiskt, haha!


:D

Nu har jag diskat bort mounteverest (trots att det var anton som skulle diska....) och dammsugat hela lägenheten. Gick rätt fort! Hade velat skura också, men moppen är smutsig så det får bli på onsdag efter att vi tvättat.

Nu lyssnar jag på Rihanna och väntar på att Elina ska komma hit, vi ska laga mat, det blir laxgryta och potatoes :D

..

kan inte komma på några fler ursäkter nu.. bara att börja städa!

hej!

Mötet gick bra och jag är nu inskriven i jobbgarantin. Vilket betyder att jag kommer börja få en slant.. Känns rätt bra! Dock vill jag inte ha massa bidrag utan ett jobb, så jag håller som vanligt på att kolla runt efter olika sådanna..

Måste städa idag, kändes jobbit! Skjuter nog på det ett tag till.. haha

Gomorron :D

Sitter i soffan i princip klar, ska bara ta på mig en kofta och borsta tänderna. Sen ska jag iväg på något möte på arbetsförmedlingen..

Därefter ska jag hem och städa, vi har ju köpt en dammsugare nu. Så det blir att förinta alla små råttor vi fått xD haha.

Till middagen får vi finbesök, Elina kommer nämligen hem till pitschtan, så de blir mycket trevligt! Nej, nu ska jag läsa dom bloggar jag hinner, därefter kila iväg!

går inge bra..

Det går inge bra för mig idag.. Har försökt ringa en massa personer där jag sökt jobb förut för att höra om dom behöver folk nu, men ingen jävel svarar! Antingen är dom inte inne idag eller så sitter dom i möte.. Åh!

(:

Har suttit och skrivit ner, (på papper!) alla nummer jag hade på mitt gamla simkort. Det tog typ 40 min :o haha. Men det känns bra att ha bytt till Telia max 25 nu iallfall!

Fixade lite annat på stan också, när butikscheferna jag ville träffa inte var inne. Har tittat ut några lampor jag vill ha, och sen så har jag köpt lite julklappar. Nu tänker jag dock bädda ner mig i soffan och läsa lite tidningar och bara mysa!

♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Camilla Olofsson heter jag och jag är 235 månader :)
Har under hela min barndom bott i lillpite och har trivts väldigt bra. Då det senare i livet var dags att välja gymnasium kände jag dock för att pröva mina vingar på annan ort och bestämde mig för att plugga i Luleå. Efter ett år av pendlande valde jag att flytta dit till en egen lägenhet och bodde där i ett år.. I samma veva träffade jag Anton och vi blev tillsammans. Jag flyttade dock hem igen efter ett år, av många olika anledningar. Den största var väl att jag inte kunde umgås lika mycket med mina vänner/pojkvän/familj som jag ville..

Efter studenten så har jag väl jobbat på med några olika vikariat och småjobb, men inte hittat mig något mer permanent. Men jag söker på.. Har även flygit ut ur föräldrarhemmet på riktigt nu. Bor tillsammans med min pojkvän i en 2:a i centrum, trivs riktigt bra här. Har gångavstånd till allt, även jobbet så det känns ju super!

På fritiden (som jag mest försöker fördriva då jag inte jobbar så mkt) så umgås jag med mina vänner, med min pojkvän, går på stan, tränar, läser och så ser jag mycket film. Jag älskar att titta på serier också, my alltime favourite is of course One Tree Hill! På sommrarna älskar jag att ligga på stranden och sola, medans jag vintertid älskar att åka upp till våran stuga och mysa på. Köra skoter, pimpla och sitta ute och grilla :D

Jag saknar min hund, eller min och min familjs kanske jag ska säga.. Går för jämnan och funderar på att skaffa en. Men det är dyrt och det tar tid.. Fast samtidigt så är det så värt det.. Men jag känner ändå att jag vill vara ung och dum och utan ansvar ett tag till :D

Jag vet inte riktigt var jag mer ska berätta utan stannar nog där :)

30 dagar av personliga sanningar.

Kommer att besvara en punkt av denna lista varje dag i 30 dagar från och med nu!

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

---

Ska nu hoppa in i duschen, därefter blir det fix och trix och sen ut på stan :D

---

Ska nu hoppa in i duschen, därefter blir det fix och trix och sen ut på stan :D

måndag :)

Sitter i soffan, har nyss käkat frukost! Vi fick mjukkaka från antons päron igår, mkt mumma :D Idag så blir det lite jobbsök och annat :D

söndag!

Kom hem från Umeå för ett tag sen.. Vi har haft det riktigt roligt! Blev utgång på origo senare på kvällen :)

Ligger nu i soffan och myser med Anton! Ikväll är det ju GossipGirl på tv också så de kan ju inte bli så mkt bättre :D

nyår..

Som kim (till höger) vill jag se ut på nyår :D


hundtankar..

Jag och Anton är sjukt sugna på att skaffa en liten vovve. Men som det ser ut nu har vi inte råd, däremot kanske vi ska låna en hund ett tag och se hur det funkar i lägenheten och så :D

...

Nu bär det av till Umeå för lite inflyttningsfest :D

dålig uppdatering..

Men så blir det när man har fullt upp! Kommer inte kunna uppdatera så mycket i helgen heller, ska iväg till Elina i ume :D Kommer tidsinställa några inlägg istället :)

Ska snart börja fixa mig och sen gå in till stan en snabbis. Måste fixa nytt abonemang till telefonen.. Sen kl elva ska jag vara hos Mia kl elva :)

fredag!

Igår när jag kom hem från min zumbaträning hade Anton också kommit hem! Efter en dusch, lite havegrynsgröt och en snabbsminkning var vi påväg till bion. Vi såg såklart Harry Potter. Väldigt bra film, tyckte inte ens att den blev seg i mitten som dom andra brukar bli.. Och stoppet blev där jag tänkt att de skulle vara.

Ska snart hoppa in i duschen, efter det blir det att läsa ännu mera ;) Började läsa om twilightserien igår, första boken har jag på engelska, och den är mycket bättre på orginalspråk, så det är den jag läser nu :D

Guten morgen!

Tordag idag, det betyder att Anton kommer hem ikväll :D

Idag har jag lite småsaker att göra.. Ska klippa min mormor lite senare idag också (:

Men nu tror jag faktiskt att jag ska ta fram en bok och läsa lite (:

onsdagkväll (:

Har varit med Terese ikväll. Vi har haft lite business-talk :D Får väl se vad som händer framöver.

Nu ska jag gå och sova tror jag, är fruktansvärt trött trots en powernap tidigare ikväll.. Är nog inte riktigt frisk än!

musarm?

Det värker i min axel.. Kan man få musarm över en dag? Tvivlar på det, men ont gör det då.. haha! Kom hem för att tag sen iallafall, käkade middag och hamnade här.

Har betalat lite räkningar och annat trist, men det är skönt att få det bortgjort! Ikväll kommer Terese hit och vi ska dricka te och surra på :D

sådär vid tvåtiden..

Blir många uppdateringar idag.. Men sitter man vid datorn lite smått uttråkad är det lätt hänt :) haha

Här får ni en två år gammal bild på mig och Anton (:


det är farligt..

.. att ha kaffemaskiner nära till hands. Är inne på min 5e kopp nu tror jag. Jag brukar inte dricka kaffe så ofta, orkar aldrig göra själv, men om det bjuds dricker jag gärna. Men att ha tio steg till kaffemaskinen är ju både bra och dåligt.. Ska testa lite andra kaffesorter än bara vanligt svart senare idag, man måste ju passa på ;)


..

Det är rätt lugnt här på jobbet nu.. Mina arbetsuppgifter är att ta emot samtal samt att koppla vidare och sådant. Men när det inte ringer så händer det inte så mycket. Har städat undan lite och fixat lite med gardiner och så :)

Sitter och söker jobb också.. Kan ju passa på att söka när jag ändå 'måste' sitta vid en dator hela dagen.

onsdag (:

Sitter på betongmästarna och jobbar nu. Har påbörjat dagens första kaffe, och sitter nu inne i receptionen och jobbar på. Känns bra :D

inspiration

Skitsnyggt - lockigt hår, röda läppar och vit klänning


middag

Har precis ätit middag. Det blev en av mina favoriträtter, kyckling med vitlök, chili och matlagningsgrädde serverat med varma och kalla grönsaker :D

tisdag..

Har inte blivit många uppdateringar idag inte ;) haha!

Men jag har varit och jobbat på betongmästarna idag. Ska vara vikarie i receptionen imorron och har fått lära mig allt idag. Kommer nog bli rätt kul.

Slutade kl två idag och gick lite på stan efter det. Kollade efter julpynt och julklappar. Hittade massor, men, jag har ju inte så mkt pengar så det blev inget handlande idag. När jag kom hem satte jag mig och började skriva jobbansökningar och har nu skickat in en (:

Ska snart börja med middagen, men är inte hungrig än, så det får vänta ett tag..

måndagkväll..

Sitter och ser topmodel nu. Måndagar är den bästa tvkvällen, topmodel, hollywoodfruar och kvinnors hemliga liv :D

ny färg :)

Sitter i soffan med Maja nu. Har precis klippt och fixat hennes hår :D

Har ju även varit iväg till luleå och färgat håret. Det blev mörkt och fint!!

nystart!

Idag böjar vårat nya liv. Är riktigt taggad faktiskt! Och vad är bättre nystart än en liten makeover i håret? Ska till Luleå och vara färgmodell till Henny idag. Ska bli riktigt roligt :D

mysig söndagkväll!

Började med middag hemma hos familjen där även mormor och morfar var med. Stannade sen och såg gossipgirl för att sedan bege mig hem igen. Stannade till på willys för att köpa mig en halfbaked. Idag är nämligen sista dagen jag och anton får käka onyttigheter. Imorron börjar ett nytt liv, och det ska bli jävligt skönt! Har ätit riktigt dåligt, mkt bröd och så.. Får himla ont i magen då, men somsagt imorron börjar vi! Dock får jag kämpa på själv här hemma fram till på torsdag då min fina pojkvän kommer hem igen :)

Men nu ska jag gå och sova tror jag, ska upp tidigt imorron för att hinna med en powerwalk innan jag ska iväg till lule!

16 and pregnent

Har legat och sett några avsnitt 16 and pregnent på mtv idag. Är himla glad att jag inte har barn än.. Så mycket som dom går igenom, så mycket av deras ungdom som dom missar. Massor av ansvar!

Själv vill jag vara ung och dum, utan ansvar i några år till :D

tvättat, diskat, duschat

Det är vad min förmiddag har bestått av. Sitter nu i morronrock och myser lite med tända ljus och musik :)

Om ett tag ska jag gå ner och hämta tvätten som hänger på tork, och sen ska jag nog gå och köpa en tidning eller två!

Elina kommer hit ett tag idag också, innan hon ska hem till umeå :)

halloween 2010











ett litet urval.


Gomorron :)

Idag är det farsdag, så jag åker hem och grattar pappsen och passar på att käka middag i lillpite ikväll :D

Idag så ska jag tvätta.. Har inte så mycket tvätt då jag bara legat sjuk i mjukiskläder i veckan, men det är lika bra att tvätta eftersom :)

Jag har hittat både kameran och kamerasladden nu, så jag håller på att ladda in lite bilder nu. Ni får se några senare idag!

myskväll

Har stått i köket ett tag nu, har fixat förrätt och efterrätt till ikväll. Anton är där inne nu och fixar varmrätten. Det kommer bli supergott :D

Skulle egentligen iväg och festa ikväll, men det säger min förkylning verkligen stopp för! Jag hatar att vara sjuk..

härlig morron..

.. förutom att förkylningen aldrig lägger sig. Låter som en rökande wiskeydrickande karl för tillfället! Snart ska vi iväg till willys, behöver handla inför min och Antons gomiddag ikväll :D

fredagkväll :)

Har haft en härlig kväll i goda vännes lag! Började med en fika på Nodo, slutade med Alias och spindelmannen hemma hos oss. Jag och Elina vann i alias såklart xD haha.
Känns skönt att kunna bjuda hem folk utan att skämmas alltför mycket för alla kartonger och all oreda.. Det tar sig så att säga :)

fredag eftermiddag

Elina har varit här en sväng och som vanligt har vi massor att surra om ;) haha

Ikväll så blir det först middag här hemma med Anton och sen blir det nodo med tjejerna :D

det jävlas..

.. för oss. Vi håller på att sätta upp nå skåp på väggen här hemma och det går inte bra. Pluggarna vill inte göra som vi vill att dom ska göra. Men men, förhoppningsvis ordnar det sig :)

En bra och glädjande sak i allt detta elende (lite dramaqween måste man få vara ;) så kommer Elina hit och hälsar på för första gången om ett tag. Ska smsa henne att hon kan komma så fort vi fått upp dessa jävla skåp!

Har fått upp lite gardiner i vardagsrummet nu också, blev genast mycket mysigare :D

en ledig fredag..

Känns riktigt skönt att ha Anton hemma igen :D

Nu ska jag börja göra mig iordning, sen blir det frukost och därefter går vi ner till stan en sväng :D

äntligen..

.. är det torsdag eftermiddag! Det innebär att Anton kommer hem, som jag har längtat!!

Innan dess ska jag dock klippa lite, och kanske städa, om jag ids ;) haha

...

Jag är verkligen less mitt röda hår. Vill ha långt mörkt glansigt hår :D


Torsdag :P

Att jag aldrig kan få känna mig pigg och fräsch.. Menmen, det ger ju mig en ursäkt att ligga och titta på oth hela dagarna ;) haha

...


(:

Sitter hemma i lillpite och skriver ut lite CVn :)

onsdag :)

Försökte bota min förkylning genom lite frisk luft, det blev inte bättre.. Men men, var skönt att komma ut och gå litegrann iallafall :)

Har nyss käkat frukost och nu ska jag försöka planera min dag.. Den kommer bestå av oerhört viktiga saker såsom att noppa ögonbrynen, städa och åka till lillpite ;) hahaha

jävla fisk..

Skulle göra en fiskrätt ikväll, det gick åt helvete! Menmen, nu har jag testat att laga någon annan fisk än lax iallfall.
Sitter här nu och är lite hungrig, kollar även runt efter lite olika jobb :)

tisdag :)

Är sjuk.. Halsen håller på att jävlas, har väldigt svårt att svälja!

Mamma ringde nyss och frågade om jag ville jobba på hennes jobb 1,5 dagar nästa vecka, och självklart vill jag det :D

måndag kväll :)

Sitter i soffan och myser. Har tänt ljus i hela vardagsrummet som vanligt ;)

Har börjat fundera på julklappar också. Jag har kommit fram till vad jag ska ge mina syskon, och pappa. Min moder är lite svårare. Men det är lika bra att börja fundera i tid :D

Min hals har inte blivit nå bättre, däremot har jag inte ont i huvudet nåmer! Men jag vill komma igång med träningen igen, men kan ju inte träna med halsont så det suger..

hemma i lillpite en snabbis (;

Skulle adressändra med mitt bankid, men jag hade glömt lösenordet så jag kunde lika gärna ha gjort det hemma. Menmen, lika bra att hämta lite saker när jag ändå är här (:

tvättar..

.. och det tar en jävla tid. Kommer nog gå bättre nästa gång då jag lärt mig maskinerna. De är rätt gamla och inte alls som de jag är van vid, men det är bara att vänja sig :)

Har sett tyra banks show och topmodel medans, och nu är det oprah. När jag är klar med tvätten åker jag hem till Lillpite och hämtar lite saker. Därefter blir det att handla mat :)

Gomorron :D

Vaknade nyss.. Känner mig sjuk. Kände av både halsen och huvudet igår, och idag känns det sämre, inte bra..

Idag så ska jag tvätta första gången i tvättstugan, behöver sockar ;)


sliten krigare..

Har myst på ensam här hemma hela dagen. Eller min family var här en sväng och hämtade deras bil men annars så. Det har varit skönt, man har ju inte så ofta en dag för sig själv som sambo.. Fast samtidigt saknar jag anton, så även om det har varit skönt idag så kommer det förmodligen vara jobbigt resten av veckan!

Jag har pysslat om mig själv idag, målat naglarna, gjort en hårinpackning och ansiktsmask. Började med masken, en lermask som var alldeles blå. Då jag haft den på ett tag ringer det på dörren, såhär kan jag ju inte öppna tänkte jag.. Men då jag gick och kollade så var det ju min familj så jag öppnade ändå. Johan blev skitskraj, ni skulle ha sett hans blick!! hahah! Tog ett bra tag innan jag slutade skratta :D

Nu ska jag börja göra mig iordning för kvällen.. Ska bli skönt att kunna lägga sig tidigt för en gångs skull :D


lugn dag..

Jag har lärt mig älska söndagar.. Man behöver inte göra någonting alls om man inte känner för det, och just idag känner jag för att göra just precis ingenting! Ska snart hoppa in i duschen och sen blir det hårinpackning, ansiktsmask och att måla naglarna. En pyssla om mig själv dag helt enkelt :D

söndag (:

Hej allihopa :D
Nu var det ett tag sen det blev ett inlägg men jag har helt enkelt inte hunnit..

I fredags så blev jag utringd till jobbet, då dom ringde låg jag i sängen och skulle precis sova eftersom vi skulle upp tidigt för att fara på ikea. Men det var bara att slänga på sig lite smink och åka iväg :)
Lördagen spenderade vi på ikea. Det blev många köp men vi hittade inget soffbord och ingen tvbänk så det får vi köpa senare. Kvällen spenderades på challange den också och det var rätt stressigt. Men det gick bra det med.

Imorse så skjutsade jag Anton till jobbet, han ska jobba borta i veckan. Sen gick jag och la mig igen och sov till tolv typ.. Har fått alldeles förlite sömn i helgen, har bara sovit drygt 4 timmar per natt och jag behöver ungefär nio för att må bra. Därför var det rätt skönt att komma hem och sova lite igen.. Ikväll blir det en tidig kväll och förhoppningsvis så är jag utvilad och pigg imorron!

Idag så ska jag hem till lillpite med lite kartonger och sånt, sen blir det en myskväll här hemma :D

äntligen!

Bloggen har inte fungerat på hela dagen! Har typ gått och varit sur över det hela dagen.. haha!

Ligger i soffan och chillar nu, åt middag nyss och är sjukt mätt alltså.. Senare ikväll ska vi hem till antons familj och träffa lilla fanny. Imorron bär det av till IKEA, och då blir det nog heller inte så bra uppdaterat..

Var på stan en liten sväng idag, fast jag skulle in och sätta in pengar på banken. Blir nog inga köp på väldigt länge, jobbar ju bara extra och har lägenhet, det blir inte många kronor över ;)

en torsdagskväll :)

Kom hem från zumban för ett tag sen. Har duschat och nu myser jag med Anton i soffan :)

Ska fixa lite grejer inför en arbetsintervju jag har imorron, vart den är får ni veta om jag får jobbet.. haha :D

middag

Känner mig som en hemmafru här.. Fast det kanske jag också är iofs :P haha! Har iallafall förberett middagen nu, blir tacobiffar och sallad. Har förstekt biffarna lite och sen är det bara att sätta in dom i ugnen innan vi ska käka :)

Ikväll är det zumba och jag har mina zumbasticks i lillpite vilket suger. Men det får gå ändå!
Nu ska jag sätta mig ner och chilla för första gången idag, är trött och har ont i ryggen..

lunch!

Nu har jag packat upp alla mina kartonger tror jag.. Bara antons kvar men dom får han fixa själv ;) Har även sopat hela golvet, sjukt jobbigt. Vi måste köpa en dammsugare typ igår! haha

Har nyss käkat lunch, palt som vi fått från mormor. Riktigt gott :D Ska börja diska alldeles strax, men jag ska först ner till källaren och boka en tvättid.

Tjena :)

Vaknade för en timme sen och har inte gjort mycket sen då..
Men nu blir det att packa upp alla mina kläder. Är inte så roligt att bo bland hundra flyttlådor.. haha!

Efter det blir det att göra klart i köket och sen får vi se vad som händer :)

målar på..

Jag och Hanna tog nyss en paus i målandet för lunch. Men nu äre bara att sätta igång igen :)
Dock kommer färgen inte att räcka till alla garderober, så vi har valt ut 3 som vi sattsar på, dom andra får vi ta vid ett senare tillfälle!

andra natten..

Sov så sjukt mycket bättre inatt. Sov nästan ingenting första natten då det var så kallt! Men nu sov jag i massa kläder och då gick det bättre :)

Vaknade för en timme sen och jag har käkat frukost och kollat igenom olika bloggar.. Nu ska jag fixa adressändring och börja fixa iordning i köket :D

tvn funkar nu..

så jag ska snart sätta mig i, eller ja på golvet och se Äntligen Hemma. Våran soffa kommer imorron kl fem, ska bli riktigt skönt att kunna sitta någon annanstans än i köket och i sängen :D

mycket att göra :D

Nu sitter jag i våran säng och slappnar av efter en heldag av målning.
Tänka sig, är helt plötsligt sambo och stadsbo, i like it :D

Har målat i köket hela dagen. De mörka äckliga skåpen är nu ljusa och fräscha. Helt jättebra blev det väl inte kanske för vi hade inte färg nog till det, haha. Hanna har varit så himla snäll och hjälpt mig hela dagen, och hon kommer hit imorron också då garderoberna ska få sin omgång färg innuti!

Är helt slut i händerna, det är typ jobbigt att skriva.. men en dag till och sen är det klart ;D


nu jävlar!

Åker iväg till mitt och Antons nya hem alldeles strax! Tror att jag har fått med mig det mesta, annars hämtar jag det till veckan. Jag är så glad :D:D


packa, bära, köra, lyfta, bära...

Ja, det är väl vad jag och broder gjort idag!
Har även skurat ur kylskåpet och plockat bort några äckliga golvmattor som täckte hyllorna i skafferiet. Torkade sen ut där med. Nu är jag hemma och väntar på att pappa ska komma hem med skåpbilen. Tror jag ska baka lite, så att vi har lite fika i frysen. Antar att vi får rätt många som vill komma o hälsa på i veckan :D

...

Kommer nog inte uppdatera så mycket idag då jag kommer ha fullt upp med flytten. Som detta inlägg, det är tidsinställt. Sen kommer det nog vara dåligt med uppdateringar innan vi har fixat bredband till lägenheten! Men håll ut kära barn, bilder och annat kommer då vi börjat komma iordning :D

Flyttdag :D

Har nyss kommit hem från första körningen med flyttkartonger till lägenheten. Ska bara äta nå lite snabbt och sen bär det av en vända till. Sen får jag vänta till ikväll då pappa har lånat hem en skåpbil så att vi kan köra dom större grejerna!

Måndag!

Vaknade nyss, sitter och äter allbran och mjölk nu. Vi hade inget fil :( haha

Ska vid åtta ringa snubben som har lägenheten och fråga när vi får nyckeln :D