090131

Sunny Saturday..
Dagen började bra när jag vaknade upp med både en man och en hund i sängen :)
Dock har jag spenderat mesta delen av dagen utomhus.. Jag, Anton och Elina har kört skoter, från elva till fyra :D Vi var bland annat upp på larssonsberget(?!) som hade en riktigt vacker utsikt. Där grillade vi pinnbröd och hamburgare, och allt smakar så mkt bättre ute, jag undrar varför.. Sjukt bra väder hade vi också,  vi prickade verkligen in rätt dag :D

När vi kom hem så började boxningspasset igår göra sig påminnt i min rygg och mina armar.. Dog lite i soffan ett tag för att sen sparka iväg o hämta hunden hos mormor o morfar.
Efter det så klippte jag anton och det blev fint :) Nu ligger jag i min säng och dör lite till.. är riktigt slut i kroppen och har träningsverk som fan, haha! Blir nog en tidig kväll ikväll :)


090129

Igår..
så hade treorna sin frisyrvisning och vi tvåor hjälpte till och assisterade med allt möjligt. Hår, smink, påklädning, matshopping, ja allt sånt.. De var riktigt roligt och sjävla visningen var mkt bra :D Efter skolan åkte jag till pite o sen till anton :)

Idag..
så fick jag skjuts till busstationen av mannens mor och satte mig på bussen hem 07.00. Åkte direkt hem till lägenheten, la mig på sängen och sov till halv elva typ.. Sen så åt jag lite och efter det drog jag till stan. Köpte ett par jeans, två par skor, lite örhängen och ett diadem :)

090126

Jag hade feber imorse..
Så jag sjukanmälde mig och somnade om.. Men när jag vaknade hade jag ingen feber alls.. Så jag kollade upp busstider och såg att de skulle bli massa dötid inne i stan för att vänta in lulebussen. Då kom jag på att jag kunde hälsa på på backa medas :) Så jag har varit där i kanske 45 min idag. Fick pussas lite med pojken och så skulle jag träffa elina, men det hann jag inte för hon kunde inte gå från sin lektion..

Detta skulle jag dock inte ha gjort, för jag känner att jag börjar få tillbaka febern.. Så även om jag hade tänkt åka till skolan och gå på dom sista lektionerna så blire att jag stannar här hemma o sova ist!

090125

Min mor påpekade att förra inlägget var lite negativt..
och det har nog rätt i nu ser jag. Men jag var fruktansvärt trött då jag skrev det..

Nu har jag kommit hem från helgens läger och jag har faktiskt haft riktigt kul,
trotts att de nu var en hel helg! haha :) Konfabarnen är så härliga iår, lugna o glada och framförallt på på allt, så det underlättar massor. Så thats that, och ser du nu mamma att jag skrev ett positivt inlägg om det precis som jag sa att jag skulle göra? :D

Slänger in ett citat från allas vår erik också, från då vi ledare satt och snackade om hårdbröd..

"Men alltså, det är ett tydligt tecken på att man är vuxen om man kan scans alla hårdbröd!"


tystnad.. följt av ett världens skratt från samtliga utom erik, jag lyckades dock kraxa fram

"Det märks att du inte är vuxen då erik, eftersom det är WASA och inte SCAN som har hårdbröd"


090123

Riktigt jobbig har dagen varit..
Har varit så sjukt trött att jag inte vet vad.. har inte kunnat koncentrera mig i skolan alls, och jag brukar kunna skärpa till mig, men idag gick det inte :p Sov inte så bra inatt, dels för att en viss person snarkar (hahahha) men mest för att jag drömde massa konstiga drömmar..

I helgen så ska jag jobba..
Börjar kl sex ikväll och slutar kl ett på söndag. Känns jävligt tungt kan jag bara medela!
Vill inte vara där en hel helg, en natt hade väl funkat, men inte alla.. Menmen, that's life.


090122

Just nu så är jag hos Anton :)
Har varit här sen fem typ.. Nu ligger jag här i hans säng med min dator i knät och väntar på att han ska komma hem från träningen, och det gör han väl om tio min kanske :)

Igår,
så var det praktik. Hade inte så mkt att göra men jag letade mig saker.. Sen så fick jag klippa en av tjejerna som jobbar där också :D Eller jag klippte av hennes löshår ca 5-6 cm, och det gjorde jag med kniv :o Ni som går i min klass förstår :o gubben eftersom vi inte har fått jobba med kniven nå. Men det gick riktigt bra och hon blev helnöjd :)

På kvällen gick jag och tre tjejer från salongen på bio och såg Benjamin Buttons otroliga liv. Den var bra, inte lika bra som jag trott, men ändå bra :) (behöver knappast nämna att bradan var fruktansvärt snygg i vissa scener va? haha)

I tisdags,
så kom elina och sov hos mig. Vi handlade en massa mat, plus kladdkaka som vi sedan käkade upp. Nästan allt tog slut :o hahaha. Men jag ska snart ha mens och elina sympatiåt/tröståt så därför fick det funka. (det var vad vi intalade oss iaf xD haha)


helgen (:

Fredag
Skola först, sen buss hem till pite där jag blev hämtad av mamma. Vi åkte hem och jag åt middag med familjen. Sen fick jag skjuts till öjebyn för att se antons match. Då den slutat begav vi oss hem till han och myste på.

Lördag
Då jag kommit hem vid elvatiden så kom Elina och hälsade på ett tag :) Vid tre hade cilla kommit till mig och vi började köra mot luleå. När vi kommit fram for vi hit till lägenheten så jag kunde packa ihop mina saker, sen hämtade vi upp stina och amanda på busstationen för att sedan åka vidare till krogen i skogen, dvs till Majas place. Där började vi göra oss iordning och vid sju halv åtta började det droppa in folk.. Vi hade jävligt roligt, sång, dans, lite mer sång och lite till dans ;D

Söndag
Vaknade pigg och glad i bensbyn. Vi städade ihop gårkvällens röra (eller dom städade, jag duschade om jag ska vara ärlig) och sen fick vi skjuts till busstationen. Var i pite vid halv ett, gick då och käkade på sunes och begav mig sedan för att hälsa på hos terese o nickas. Var där ett tag och gick sen vidare till norrmalmia där anton hade match. Såg matchen med moa och det var väldigt roligt att träffa henne. Efter matchen så åkte jag o pojken hem till mig och såg bla handboll :) 


090119

Idag är det exakt tre månader kvar tills jag blir 18 år :D
Sen så är det även premiär användning av mitt mobila bredband här i luleå..
och jag kan inte beskriva hur skönt det känns att äntligen ha internet (:(:

Hur helgen har varit får ni nog veta ikväll,. kan bara säga att jag haft fruktansvärt kul :D



Uppdatering,
dagen har gått rätt snabbt.. På frisör så repeterade vi fönvågor på samuel (vår killdocka) och det behövdes, måste öva lite på det känner jag :) haha. Sen på engelskan så gjorde vi klar vår talkshow som vi ska redovisa på fredag. I vanliga fall har jag historia efter engelskan och går till fem, men inte idag.. så jag gick till pontusbadet och simmade ist. Det var riktigt härligt..
är sådär skönt jätteslut i kroppen nu :D

090117

Matchen blev 7-7 igår.
Vaknade vi vid nio och kvart över tio hämtade mamma hem mig eftersom anton skulle iväg på samling ett tag senare.. Här hemma så har jag jag inte gjort mkt alls, tog en dusch och slängde mig i soffan med en tidning. Men så hör elina av sig och medelar att hon är i lillpite, så då går jag och möter henne och sen går vi hem till mig. Så nu har vi suttit och snackat i några timmar ;) Och nu har jag alltså fått umgås med båda personerna jag saknat mest :D


Just nu är Cilla påväg hit till mig,

Hon ska åka med oss till lule och maja, och vi ska även hämta upp amanda o stina i stan (luleå) så dom får åka med oss ut i boschen ;D haha. Partyparty ikväll!


090116

Har nyss kommit hem :)
Ikväll så ska jag äntligen få vara med anton :D:D:D 
Först blire o kolla på hans match och sen åker jag hem med honom (:

Imorron blire att åka till lule för att partaja, vi ska nämligen fira majas myndighet xD

090115

Idag mina damer och herrar fyller en nära vän till mig 18 år,
Denna vän är ingen mindre än en av mina bröder, nämligen MAJA HENRIKSSON.
Jag får gratulera så mycket och jag hoppas du får en bra dag även om du har blivit sjuk ;)


första praktikdagen =)

Nu har praktiken börjat :D:D
Jag är på Klipperian i luleå och kommer vara där varje onsdag hela terminen ut. Känns riktigt bra, och framförallt fruktansvärt kul (: Idag har jag lärt mig bokningssystemet, svarat i telefon och schamponerat kunder.. Ju länge jag är där ju mer saker kommer jag att få göra, men det känns som bra att mjukstarta lite :) Lunchade gjorde jag med den rödhåriga broder - maja. Vi käkade på max och tiden bara flög iväg.. De var länge sen en timme gick så fort, vettefan vad som hände me tiden alltså.. haha :)


090111

Idag har jag klippt fyra kunder innom loppet av tre timmar..
Dennis, Joel, Anders o Hanna. Klippen blev bra och dom blev nöjda (:
Eftersom jag inte har en riktigt frisörstol som man kan ställa in höjden på har jag haft väldigt kass arbetsställning idag, inte bra alltså.. nu har jag ont i nacken! Ska nog be mamma massera mig lite innan jag börjar packa ihop min resväska. För ikväll kära läsare, så flyttar jag tillbaka till mitt andra hem, i luleå :)




090111

Alldeles underbart väder är det ute idag :D
Har precis kommit in från en skidtur, och fan va skönt det var alltså! Att jag hade bakhalt brydde jag mig inte om (även om jag verkligen måste valla dom nu!) utan körde på i ett ganska lungt tempo, men undantag för några sprinter.. Jag förstår verkligen inte dom som hatar längskidor, har alltid tyckt om det :D


090110

Lördag
Dagen har gått åt till att städa, jävlar va de var dammigt i mitt rum alltså! Men nu är det rent o fint :) Har även hunnit med att klippa morfar och min bror, och båda klippen blev riktigt bra :D Nu ska jag snart gå och duscha, och sen ska jag lägga mig o se OTH. Egentligen skulle jag varit med elina ikväll, men nu gick det inte tydligen och alla andra har andra planer så jag vettefan vad jag annars ska hitta på :P

Skolan började ju om igår,
och det var fruktansvärt jobbigt! Var helt död på första lektionen allså.. Men på idrotten så hade vi massage, och det var riktigt uppskattat kan jag tala om :) Roligast var ändå att träffa alla, speciellt mina bröder Maja o Stina :D Tror inte jag förstått att jag saknat min klass så mkt som jag gjorde nu under lovet.. Det kunde dock min mor tänka sig, hon tror att de är därför jag varit så 'göggo' som man säger här i piteå, och det kan mycket väl vara orsaken.. haha :)


090109

Klockan är kvart över sex och jag har varit klar sen ett bra tag.
Väntar på att pappa ska skjutsa in mig till öjebyn så jag kan ta bussen till luleå därifrån (: Jag fattar inte hur jag pallade att stiga upp kvart över fem hela ettan :O Men hyfsat bra har de ändå gått idag och jag är relativt pigg nu. Då jag kommer fram kommer jag däremot vara heldöd eftersom jag kommer halvsova på bussen :P

tatueringtankar..

Har alltid velat ha en tatuering, så länge jag kan minnas.
Har velat ha en liten utan färg, svart eller brun.. En vädur, på insidan av handleden eller på skulderbladet. Det ska jag också göra, det kommer nog bli min första tatuering.


Men sen idag hände något..
jag vet inte vad, men jag blev totalomvänd! Nu är jag riktigt sugen på en stor tatuering me färg xD Hittade några riktigt fina som jag tyckte om och jag kan inte sluta tänka på dom!!!
Frågan är ju bara hur bra dom kommer se ut då jag är 50 :/


 

090108

Igår..
så tog jag och elina bussen i till stan. Där mötte vi upp marcus och hans systerson oskar (snart fyra) och gick sen hem till marcus där även cissi var.. Jag lekte på med oskar ett tag, vi spelade pingis :D Efter mycket tjat fick dock cissi sin vilja igenom och vi började köra lite singstar, abbalåtar :) Jag och Elina vs Cissi o Marcus.. Kan väl bara säga att jag är sämst, så detta ledde till förlust.. När vi sen bytte partners (jag fick cissi) och även skiva till rnb så vann jag dock, eller inte jag, cissi vann åt oss xD hahaha. Det var hursomhelst fruktansvärt kul!

Lite senare på eftermiddan så begav vi oss ut på stan för att ta en fika, och den intog vi på kvartersbageriet :) Då vi sitter där o fikar säger oskar lite blygt "jag älskar dig camilla! har du duschat idag?". Kunde inte hålla mig för skratt då, vilken charmör ;D Efter fikat gick vi ett tag på stan för att vänta in pappa som skulle hämta mig o elina kl fyra. Det blev en tröja och hör o häpna, sju par trosor för min del :o Kommer inte ihåg sist jag spenderade så mkt pengar på sånt, men nu när jag likest har mycket pengar så tänkte jag väl att he passade bra :D

Sen på hemvägen skulle pappa o kika på skidspåren i sjulnäs, och ni tror inte han kör fast me bilen xD hahahaha. Så det var bara för mig o elina att gå ut och spänna oss lite, och efter mycket puttande och backande fick vi tillslut loss bilen. När vi sen äntligen hade tagit oss hem tog det ca fem min innan anton kom, och så var jag med han till tio typ :) Så det blev en riktigt bra dag :D

juni 08

  
  
  



090106

Igår..
Så var jag och hanna o hälsade på mormor o morfar, det var riktigt länge sen så vi hade mycket att prata om (: Jag klippte även min mor, och det blev mkt bra. Senare på kvällen åkte jag iväg till blåsmark för att närvara på middag hos familjen grundström. De var riktigt trevligt, god mat och roliga gäster. Vi spelade även kort, och jag var jävligt kass xD
Men jag lyckades att inte förlora :D haha

Idag.. 
Så blev vi väckta av antons lillkusin som ville umgås.. Men vi var väl inte riktigt på sånt humör så efter ett tag gick hon och vi fick sova vidare (: Nu har jag varit här hemma ett tag, och snart ska jag gå o duscha och sen blire en kväll hemma med familjen tror jag allt :D

090104

Jag har kollat på innebandy idag.
Det var riktigt kul faktiskt, och att 'mitt' lag sen vann me 11-7 var ju också trevligt, haha :D

Har nyss kommit hem från anton, eller nyss o nyss, men typ :P Vi har typ sett tv och halvsovit.. haha. Nu sitter jag iaf här och är väldigt trött, funderar nästan på att gå o lägga mig. Men det brukar aldrig bli så, så jag antar att jag kommer sitta här ett bra tag till ;)


090104

Igårkväll..
så hade vi pappas sida av släkten här på knytkalas., Det var riktigt trevligt faktiskt, och jävligt gott me nå annat än julmat :D Vid niotiden fick jag skjuts av min faster till anton. Och när jag varit där ett tag ringer elina, som är hos hans grannar och frågar om vi vill komma dit och spela lite guitarhero worldtour. Klart att vi ville de, och som vi spelade. Skitkul var det xD Sen vid tolvtiden gick vi hem till han igen och gick sen o la oss nästan direkt. Eftersom han skulle iväg på träning kl tio imorse så kom pappa o hämtade mig kvart i. Jag körde hem och det gick riktigt bra. Nu ska jag snart gå o duscha och senare idag ska jag klippa jonas :)

one month ^^,



remember those walls I built
well baby they're tumbling down
and they didn't even put up a fight
they didn't even make a sound

den första januari.

Vaknade gjorde vi första gången vid tio, sen sov vi lite till..
Halv två tyckte vi att det var dags för lite frukost så vi fixade iordning lite kläm-mackor och hamnade sedan framför tvn och vänner :) Har alltså inte gjort så mkt idag, men det är det kanske inte heller meningen att man ska göra dagen efter nyår? :p haha

Hursomhelst så är det ett nytt år, vilket betyder massor av nya möjligheter :D
Nyårslöften har jag som inte bestämt om jag ska ha än, man bryter ju ändå bara dom..
Får se, orkar inte tänka på det nu.

Nyårsafton