glädjetjut :D

Idag fick jag mkt glädjande besked x)
Dom (mina arbetsledare på jobbet) frågande nämligen om jag ville jobba en vecka till efter semestern, i augusti. Självklart svarade jag.. Detta betyder att jag kommer tjäna ca 14 000 i sommar ^^

ja,precis.

Under veckan har jag hunnit med att klippa fyra personer. Jakob, Joel, Johan och Lennart.
Det är alltid trevligt med tillskott i resekassan alltså x)



Piteå Summer Games..

.. är vad det har varit i Piteå i helgen. Massor me folk, från hela världen, fast ja, mest norrmän.. haha. Min syster har spelat, dom vann i sin grupp och tog sig till kvarten, men där de åkte ur. Dom spelade riktigt bra hela cuppen ändå :)

Med PSG kommer ju också sommarvärmen x) Så jag har legat och försökt greja brännan i solskenet, och de har väl gått som de gått, men lite färg har jag hunnit få.

Nu har jag bara en vecka jobb kvar, sen ska jag bara njuta av resten av sommaren!

Löning.

Idag är det den 25:e, vilket betyder att jag har fått lön :) 
Visserligen har jag inte jobbat klart än, och kommer få resten av min lön i juli. Med det känns trevligt med pengar, de är alltid välkommna. Har dock lagt undan 2000 nu, och av nästa lön ska jag lägga undan 5000. Körkortet betalar jag ju själv..
Sen ska jag ju till London nästa år, så jag bör väl spara till de också. haha-.

Midsommar.

Midsommar är en väldigt överskattad högtid!
Jag och Elina bestämde oss för att skippa alla festligheter och dra till hennes stuga.
Där fick vi äta grillad oxfilé, basta, bada i sjön och snacka skit. Kvalitetstid helt enkelt :D

När vi vaknade i morse hade vi fått typ hundra myggbett.. Men så gåre om man är i skogen.
Efter vi käkat frukost rodde vi ut med båten och låg och solade i den. Vi snackade om våra Londonplaner och njöt av de fina vädret helt enkelt.. Plötsligt börjar det åska, och var befann vi oss, jo MITT ute på sjön, i en liten eka.. Det bådade inte gott alltså..
Tror aldrig jag sett någon ro så fort som Elina gjorde då x) haha

jag är dålig på sånt här..

.. iallafall nu sommartid, att blogga alltså :)

Examenskvällen var superfin, bra väder och trevligt häng i södrahamn o badhusparken.
Konfaledarjobbet var skitkul, vi ledare lekte på, och ja, konfarna var också roliga.
Betongmästarna, det är där jag jobbar nu. 7 till 4 varje dag. Det är riktigt trist arbete, men jag har jävligt trevliga arbetskamrater som gör allt mkt roligare, och så får jag ju mkt bra betalt, så jag klagar inte :)

Sammanfattning av de två första sommarlovs-veckor som gått jäkligt fort :D

party.

Nu sitter jag med brudarna hos linda och festar lite :D
De andra har rökpaus, men eftersom jag inte röker så blev jag sittandes här. Idag firas att sommarlovet har kommit för samtliga i sällskapet,. själv fick jag ju lov i fredags. ^^

Studentbalen i Piteå..

.. gick av stapeln idag :)
Själv har jag varit hos Linda-Marie hela dagen och fixat hennes balfrisyr. Hon blev väldigt vacker, likt en karamell som man vill äta upp. Jag plattade även hennes pojkvän Tonys (vars bal det rör sig om) hår och satte lite gegga i det x)
De andra paren som var med var väldigt fina de också, fick dock inte så många bra bilder.
Och de som jag lagt upp nedan är endast på folk jag känner.,
för bättre bilder, kolla miilla_.pixbox.se


  
 
 

Linda-Marie och Tony, Jenny och Simon, Erika och Markus, Jakob med sällskap och Carin och Ante :)

Sommarsommarsommar :D

I fredags fick jag sommarlov :D Vi fikade med klassen och hade allmänt trevligt.
Sen på kvällen skulle de ha blivit klassfest, men det blev inte.. Ist kom Elina, Marcus, Cissi och Linda hit. Marcus bakade en kladdkaka och sen spelade vi kubb och hoppade studsmatta..
Igår drog jag och ovanstående till badhusparken för att titta på när cissi skulle sjunga. Sen blev det en glass o solskenet för att sedan bege sig hem. (Att min moppe strejkade bör tilläggas)
Sen staplade jag ved för fulla muggar,
- de ni, är sånt som man sysslar med om man bor i skogen x)
På kvällen åkte jag in till stan och badhusparken, igen. Där var halva omvårdnadsklassen o spelade fotboll, kubb och sånt. Efter det drog vi hem till en Micke och såg på film :)

Dessa sommarkvällar <3