Nyklippt.

Bilderna är inte de bästa, jag vet. Men håret är kortare i nacken och mer uppklippt än tidigare :)

image53 
image54image52




3 veckor till vardag.

Idag vaknade jag illamående, vilket är mkt ovanligt. Har inte fått i mig ngn mat, fast jag vet att jag måste för att undvika att bli en bitch. Men jag ska vara med Elina idag, och hon kan ta smällen, för hon är bra :)

Neverstore - Piteå, 27/7



Oscar Kempe, snyggast i stan på bas <3




Jacob Widén, sång & gitarr.


        

Erik Lantz, trummor. 



image51


Outfits.

image36image37image38



Bild 1, rallarsvängen fredag. (Lördagens finns inte på bild)

Marinblå tunika, Gina Tricot
Vita shorts, H&M
Ugglehalsband, Indiska

Bild 2, PDOL torsdag (Fredag finns inte på bild)

Vitt linne, JC
Gult linne, Indiska
Gröna shorts, H&M (mammas)

Bild 3, PDOL lördag. (Inte bra bild, jagvet, men de var lite sistaminuten kort)

Vitblå tunika, Vera M.
Svarta stuprör, Lindex

PDOL

Igår var jag helt lyrisk. Jag och Elina stod längst fram, klockan åtta (om inte dom spelat så hade vi nog inte gått in före tio) och diggade järnet. Jag menar, vi kan typ tre-fyra låtar, men so what? haha. Ska lätt köpa skivan nu, måste bara vänta på mamma, man måste ju vara över 18 för att beställa från cdon.com. Vilka är det jag snackar om nu kanske ni undrar, och det är såklart Neverstore! Efter spelningen gick jag och Elina runt lite på området, och sen gick vi tillbaka till scenen, och vem står där ute, jo om inte Jacob, Oskar och Erik :D:D

Vi fick kramar och autografer!!!! Vi hade inget papper eller skit med oss, men då kom Elina på att hon hade Lindas väska, så vi snodde papper av henne! Efter kramandet var jag helt skakig, omg. Jag känner mig jättetöntig med tanke på hur lite jag igentligen lyssnat på dom, but i can't help it. Måste bara tillägga att Oscar är så jävla snygg ;) Ojoj, kommer nog leva länge på detta!

PDOL

Torsdag var en enda stor uppladdning för resten av helgen!


Piteå Dansar och Ler!

Sommarens stora happening har kommit till staden -  Piteå Dansar och Ler. En av Sveriges största och första gatufestivaler.

För mig blir det att gå ut alla kvällar, vilket blir ikväll, imorron och i övermorron. De artister jag är mest taggad på att se är The Ark, Mando Diao och Neverstore. Även Markoolio, bara för att han är Markoolio lix. Dock har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig. Får väl börjar fundera nu ;)

Festival yra :D:D:D

Kvalitetstid med syster.

Idag har jag varit med min syster hela dagen. Vi har haft manikyr/pedikyr och sett film. Allmänt slappande och mys alltså :) Idag ska jag hämta ut mina Piteå Dansar och Ler biljetter också. Åh, The Ark och Neverstore, inte dåligt :D

(;

Idag har jag varit i stan. Skulle köpa nya linnen (eftersom att jag konstaterat att jag bara äger linnen med brottarrygg) och shorts till cypernresan :) Dock så hittade jag varken några linnen som jag tyckte om, inte shorts heller för den delen. Dock var det 75% rea på Glitter, så jag köpte upp typ halva affären ;) Köpte även ett par röda spetstrosor för 30 spänn på H&M. Rea är braaa!

Ikväll har jag fått sällskap av Linda och Elina. Vi har käkat popcorn och sett film, Ace Ventura x) haha

sol :)

Idag åkte jag iväg och handlade de första jag gjorde. Sen la jag mig ute på studsmattan, och där har jag legat, med vissa avbrott som typ mat och telefon, till nu typ. Och det för att ingen kunde följa mig på stranden idag! haha.

Nu ska jag snart laga middag, och sen kommer Elina och håller mig sällskap :D

helgen.

Har varit i Älvsbyn på rallarsvängen både fredag och lördag. Lördag var dock bäst, hade fett kul :) Träffade lite nytt roligt folk och åt sovaskebabb ;)

Jag som lovat mig själv att skriva minst ett inlägg varje dag.. de har inte riktigt blivit så, man gör så mycket annat nu på lovet. Själv har jag tre underbara veckor kvar här i sverige, en sen en underbar vecka i cypern kvar att se fram emot. Sen börjar mitt nya liv, med skola i skellefteå. Hoppas bara det inte dröjer alltför länge innan jag får flytta :)

partyparty.

Ikväll drar jag och tjejerna (+alla andra barn) till älvsbyn och Rallarsvängen :) pusspådet.

skor



Så här ser mina nya dojjor ut.
Premiäranvändling blir antingen imorron på bion (jag älskar Harry Potter) eller till helgen då de blir party för hela slanten :)

En dag i taget.

Solen skiner idag, igen, underbart!

Går natten har varit jobbig, har inte kunnat sova alls, bara snurrat och snurrat. Hemskt var det att kliva upp i morse för att masa sig iväg till arbetet. Men jag får pengar, måste tänka så, pengar,pengar,pengar..

Igår när jag kom hem hade jag brev, lika kul varje gång :) När jag svarat på det, bytt kläder och sminkat mig (nej jag orkar inte fixa mig inför jobbet) så bar de av till stan med Elina. Hann bara gå en timme typ, men det är nog för att bli helt förälskad i en massa skor på DinSko, rea nämligen. Tillslut stog det mellan ett par brunmetallic sandaler eller ett par Vans-liknande skor (dock spetsiga, svart ormskinnsmönster). Det blev de senare paret, jag resonerade att dom var både billigare och att jag kan använda dom hela hösten. Kanske köper jag de andra skorna också, vi får se :)

Sen bar det iväg till Korpen för ett spinningpass. Guuuuuuud så skönt det var att röra på fläsket x) Ansträngde mig till max, fick blodsmak i munnen men de var det värt. Kännde mig så lung efteråt. Dock tog mitt kort slut, så de är väl bara att investera i ett nytt. Men nu är det mycket som ska köpas den kommande månaden.

sommar sol och 80 år.



Igår hade mina föräldrar ett stort fett 40 års party. Jag och Terese var servitriser och de gick bra. Det var inte precis ansträngande :P Johan och Viktor spelade elgitarr och det lät så jävla bra, som vanligt alltså!

Sång, fylla, grillat, tävlignar, camping, konsert och mycket annat bjöds det på, och det bästa - soool xD

När föräldrar fått lite mycket dricka drog vi ungdommar oss in för att se en film. De blev House Of Wax med Chad, och jag säger bara mumma! Efter det blev det Skelton Key och sen sängen. Terese sov här men for tidigt i morse, och jag trevlig som jag är fortsatte sova :D

Idag vaknade jag ett, och efter det har jag inte gjort något alls.

och regnet de bara öser ner..



Idag har jag jobbat, städat (som ni ser behövdes det) och solat solarium pga av det dåliga vädret. Mamma bjöd, så de var snällt, tack (:

dagarna flyger förbi..

När denna vecka är slut har halva sommarlovet gått, och jag har inte gjort nå, bara jobbat. PANIK!

Igår följde jag med Elina för att grädda våfflor på kallahatten, de var faktiskt skoj :) Linda kom och gjorde oss sällskap senare på kvällen!

Idag har jag käkat surströmmig hos mormor och morfar, mums :) Till efterrätt blev det glass och varma hjortron. Sen for jag och pappa ut och körde lite bil, skulle hämta ett partytält till festen på lördag!

Lev och Må !

jag har tråkigt.

Tjabba, jag heter Anna Abrahamson. Jag bor i Piteå och är 39 år (40 i september). Jag jobbar på reklamcity som montör och reser runt hela sverige för att montera upp skyltar och dylikt. Mina intressen är att ta hand om andras tvätt, disk, och annat skräpigt, även att flörta med småbarn :) Hela fem barn har jag hunnit skaffa mig, det beror nog på att jag har gult hår och svarta ögon. Det jag älskar mest inom musiken är "vrålhårdrock", åh, det gör mig helt lycklig i magen. Dock är min favorit artist Simple Plan.


Som förnamn sätter du dit ditt andranamn och efternamnet tar du från din närmaste granne. Som hemstad tar du den stad du senast besökte med buss och din ålder tar du av din mamma. Ditt yrke är det din pappa jobbar med, och dina intressen är det du avskyr eller helt enkelt inte gillar. Du har lika många barn som du har piercingar(örhängen räknas). Din hårfärg är samma som tröjan du har på dig, och ögonfärgen är detsamma som färgen på dina byxor/kjol. Musiksmaken/genren är den du avskyr mest, och Favoritartisten/bandet är den vars låt du lyssnade på senast.

jaa..

"Another day is going by
I'm thinking about you all the time" 
- Simple Plan.


Party.

Gårkvällen blev väldigt lyckad. Fast de trodde vi inte från början, för det var jävlat mitt i skogen! Och då menar jag skoooogen. Kände bara Elina, Cissi, Marcus och Ante, men vafan, dom andra var ju superhärliga :D Lätt bästa kvällen sen examen!

Mina ögon ser ut som en mörk natt med lite månljus fick jag förklarat, haha :>


förberedelser.

Nu är jag i full gång och försöker få ihop hur kvällen ska bli. Klart är iallafalla att jag får fara, Elina med, och att det är i en stuga i Hemmings. Mer vet jag inte för tillfället, och med "mer" menar jag tider, skjuts, dricka, människor m.m. 

Det löser sig dock alltid tillslut :D  

Trevlig kväll.

Har nyss kommit hem från Marcus. De var han, Ante, Cissi, Elina och jag som var där. Vi spelade TP, jag och elina kom tvåa ;) Vi for även en swäng med bilen för att hämta en film och för att köpa lite grejs för morronkvällen på coop. Efter det åkte vi tillbaka till M och såg filmen. Den var kul! Kommer dock inte ihåg vad den hette..

Om ni undrade så söp vi ner M så han däckade under tv-bordet. Nä, nu ljög jag, men att han somnade under bordet var iallafall sanning! haha

Nu ska jag snart sova, ska ta sovmorron lääänge imorron ;D

(det har regnat idag. speciellt mycket regn var det när vi skulle köra dit och hem!)

Badfantanst och sönderskrapad.

I onsdags var jag och badade i älven. Det var härligt. Hade jättemånga bra kort också. Men ja la inte in dom direkt som jag brukar. Så igår när jag skulle iväg satte jag igång att radera kort, och de var ju jävla dumt!



  Sen igår kväll ramlade jag med moppen. Skrapade upp händerna jättemycket, knäna lite med. Idag är jag öm, inte bara i såren utan överallt i kroppen.

Men nu är de helg - lycka :) Kvällen kommer nog spenderas hos Marcus me film och galenpanna.
Lev och Må!


mer sol

Idag har det varit äckligt varmt att jobba! Men jag får bara beröm av både tanter, farbröder och mina arbetskamrater, det är alltid kul. Tydligen hade jag charmat en liten tant som aldrig tyckt om vare sig sommarvikarier eller solflickor, men mig, mig gillade hon mycket. Det är det jag alltid har sagt, när jag slår på charmen blir jag farlig för lite Camillacharm kan ingen motstå :D

Idag när jag kom hem (fick sluta tidigt eftersom jag är så bra, eller för att de inte fanns så mkt att göra rättare sagt) hade jag fått brev med posten. Puss på det. Jag bytte om till bikini fort som fan och sen låg jag i solen och skrev brev tillbaka och hade de allmänt skönt. Jag ska inte låta dessa veckor bara flyta förbi för att jag jobbar, jag ska göra det bästa av dom - faktiskt!

Lev och Må!

sool :)

Jag får panik av att jobba hela dagarna när de är sånt här väder! Men jag slutar halv tre och jag bara tar en halvtimmes lunch, så jag hinner sola lite grann :)

Ikvällst har jag och familjen varit och sett en teater i öjebyn. Kärleksstrejken hette den. Super var den, gå och se!

Nej nu ska de sovas så man är någolunda fräsh imorron.

kvällsdopp



Idag har jag premiärbadat i min bikini (eller jag har premiärbadat helt enkelt). Det blev att bada med Elina och Emma L i älven. Lagomt kallt och skönt var det. Nu efteråt sitter jag dock och huttrar med johans huvtröjja och en massa andra kläder på!

Sommarjobb nr 2

Klockan ringde 06.15 och jag var pigg, men det kan nog bero på att jag inte sovit något inatt! Kvart över sju var jag på plats och virrade omkring i en evighet innan jag hittade en kvinna som kunde visa mig vart jag skulle. Där hälsade jag på alla och fick skriva under ett papper om tystnadsplikt.

Gamla människor kan vara söta, men också helt scary. Plus att det inte luktar sommaräng i deras hus. Men hur somhaver var jobbet bättre än vad jag trott. Imorron börjar jag 8.15 :P

Sista lediga dagen.

I morse sov jag till ett, kunde ha sovit hur länge som helst, men jag blev väckt av mamma som ringde och berättade att hanna var i semifinal.

Gårkvällen var mycket kul. Jag, Terese och Niclas fiskade, sloggs med myggen, lånade en båt. (våran snälla busschafför Henke lånade ut den, tack) De blev ganska sent, men de var det värt. Det var mest mört som nappade, men en och annan abborre fick vi också. Niclas fick gäddor med :) Och jag bara vet att ni är såååå avundsjuka på våra snyggkläder som kvällen erbjöd! haha.