090529

Igår så flyttade jag ut ur lägenheten..
Känns lite konstigt att inte ha ett andra hem längre.. Iofs så känner jag mig hemma hos Elina och hos Anton också, men det är inte samma sak..

Idag så gjorde jag klart mitt näst sista skolarbete, min redovisning i historia.
Det gick bra och jag kommer få MVG på hela kursen :D Sen så ringde Elina när vi satt och lekte på svenskan och medelade att hon och Linda minsann var påväg till luleå för att hämta upp mig.. Så efter idrotten där vi spelade brännboll i blåsten satte jag mig i en varm bil med två fina vänner :) Sen drog vi raggen i både lule och pite och hamnade sedan på kioskpiraten där vi köpte lite glass ;)

Ikväll så ska jag fortsätta umgås med Linda o Elina och imorron blir stadsmaran (usch och fy) och därefter ska jag umgås med Anton och på kvällen blir vi ett stort gäng som ska ut på krogen :D

090517

Praktik som vanligt idag :)
Trodde dagen skulle bli seg då jag inte hade några egna kunder, men så blev inte fallet. Sandra var sjuk, så jag fick ta två av hennes klippningar. En kille o en kvinna. Båda blev väldigt bra och jag var riktigt nöjd över resultatet. Resten av dagen satt jag och surrade på med malin från ettan som har praktik där den här veckan :) Sen så ska jag vara där i trean också, så de känns ju bra :D

igår..

.. så fyllde min kära 18 år och klarade även körkortet :D
Så jag säger väl äännu en gång, grattis snygging :D

.. hade vi även egen hårvård. Så nu är jag nu lite ljusare och har 0 utväxt = tummen upp :)

Konfaläger i helgen..

Ja så var det dags för årets konfaläger..
Egentligen har det redan börjat och jag som ledare är tyvärr sen, men det är pga av att praktiken slutar kl sex.. Hursomhelst så ska jag iväg dit nu och tukta småbarn över helgen ;) haha. Nä men de ska bli riktigt skoj och jag hoppas jag inte dör att utmattning på söndag..
Lev o må ni andra som har lov, och skänk en tanke till stackars mig!

A, hälsa på mig i skogen någon gång någon natt? ;)

090517

Lördagkväll..
Kvällen började med ett härligt gäng hos jessika där vi drack lite cider och såg schlagern. Jag är inget stort fan av schlagern alls men det funkade, och norge vann vilket var bra :) Efter tolv då de slutat begav vi oss till volleybollnäten vid skolan där vi mötte upp fler folk och spelade sen lite. Bra gick de ju inte, en surv, sen ut, en till, nej den gick också ut.. haha. Sen såg vi en igelkott också, har aldrig sett en irl förut ^^ Mitt i natten körde vi hem till anton där vi somnade i ett väldigt kallt rum för att sen idag vakna förkyld (y)


090516

Det blev en dag på stan..
Jag och min bästa vän elina som jag inte träffat på många många dagar begav oss efter lite om och men till staden :D haha. Där inhandlades en present och en mjukglass och kontot står nu på 1 kr.. (y) Min vän köpte en glass och godis som vi hjälptes åt att äta upp ;) haha

Igår så åkte jag till anton och blev bjuden på grillat, och det var inte helt illa precis efter ett spinningpass ;) Under kvällen satt vi och kikade på olika tatueringar som vi vill ha..
Om nu allt går som planerat så dröjer det nog inte länge innan vi gör dom :D

Sen satt vi även ute på altanen i hamocken och mös i solen som var varm till sent på kvällen..

090514

Såg just vad emo mina senaste inlägg har varit :O haha.
Har inte varit lika illa som det låtit.. skyller på mina ppiller :P haha

Idag är man ledig som vanligt..
Började dagen med att maila till min nya tilltänka körskola, får höra vad dom säger.. Sen idag så har jag tänkt fara ut o kolla efter en present åt min man och sen har jag även körlektion. Hade även tänkt klämma in in joggingtur idag, älskar mina nya skor alltså!!

090513

Jahapp, så var ännu en dag till ända..
Praktik idag som vanligt på onsdagar.. Denna gången så följde anton med och blev snygg i håret. La i en blandning av 7 och 5,77 samt blekte lite slingor på det. Resulatet blev verkligen bra, varken för mörkt eller för grönt, blandningen rekomenderas!! :D haha. Efter det klippte jag honom också, så nu är han korthårig.. Måste dock öva upp snabbheten! Äre bara jag eller tar allt mycket längre tid då man ska göra något på praktiken än hemma eller i skolan? :O
Hursomhelst så gick vi sen på lunch och mötte upp bror Maja för dejt på dagoberts.

Ikväll.. 
Måste bara säga att P-piller = humörsvängningar * 100. Ibland vill man bara lägga sig under täcket och gråta en skvätt, medan man i nästa är hur glad o uppåt som helst.. Och ändå trodde jag det bara kom i början, men tydligen inte.. Kvällen har hursomhelst inte varit bra! 

"vi tänker likadant.. :D"

Igår så gjorde jag inte mycket,
var sugen på ben n jerrys hela dagen.. Åt dock palt hos min mormor och fick besök av min kusin på eftermiddan. Vid halvsju tiden mötte jag upp anton på busstationen, han skulle följa mig till läggan. Nästan det första han säger är "vet du vad jag tycker vi ska göra ikväll?" "Nepp, vadå?" "Gå och köpa en ben n jerrys" !! Det är bra att ha en pojkvän med samma sug alltså xD Sagt och gjort, vi gick på hemmakväll, köpte in halfbaked och hyrde in film. Denna gång fick anton välja och resultatet blev ju inte bra ;) hahaha

Idag har ärligt talat inte alls varit en bra dag..
Det enda som var bra var att vakna upp med pojken, annars hare som varit en tung dag. Varför vet jag inte, då skolan inte alls var särskillt betyngande. Ingen redovisning på svenskan, vi hann inte. Genomgång av gesällen på frisör. NP speaking på engelskan. Fick vår sista uppgift i historia A på historian, fick där sluta en timme tidigare. Har även haft möte om konfan, och de var ett litet plus, sköna människor och ett roligt läger att se fram emot. Körlektionen gick också bra kanske jag ska nämna, så allt var väl inte dåligt..

:D:D:D:D

Hassle kommer till PDOL, jag är lycklig, lycklig, lycklig :D

090509

Igår hade jag de riktigt bra :)
Kvällen började med surströmming hos antons moster, första surfirren för iår och det var riktigt smarrigt! Efter ätandet åkte vi till hemmakväll och hyrde lite filmer och köpte alldeles för mycket godis. När vi sedan kommit hem till antonius så fick vi den briljanta idén att vi skulle starta igång husvagnet o se filmerna där. Sagt och gjort, vi startade igång husvagnet och kopplade sen ihop tvn och sånt. Vad som är värt att nämna var att det var JAG som fick det hela att funka, inte anton! Jag är rätt teknisk ändå ;D När allt var klart sprang vi in och hämtade massa täcken och kuddar och mös på där hela natten.

Jag vaknade sen mitt i natten av att regnet smattrade på taket, vände mig mot min man och pussade honom på kinden och somnade sedan om igen, det var riktigt mysigt! :D
Jag tycker om att sova i husvagnar :)


090508

Ikväll blir det nog att äta surströmming hos antons moster o deras familj :)

090507

Idag har jag haft två körlektioner..
Båda gick väl helt ok.. Sen har jag även suttit vid datorerna på ninas och gjort faser. Har klarat av A och B nu så de känns som att man kommit igång lite :)

Jag är fortfarande sliten från tidigare i veckan.. Igår var en tuff dag på praktiken, men samtidigt sjukt rolig. På förmiddan ljusade jag upp min lillasysters hår och klippe hennes sedan. På eftermiddan så kom Bella och vi provade lite olika balfrisyrer. Hemma var jag vid halv sju och gick och la mig gjorde jag klockan nio.. haha :)

stockholm

måndag
flyget går vid tio och vi är i stockholm vid kvart över elva. På arlande väntar vi in Viktor och Kågge som kommer en kvart efter oss. Efter det beger vi oss till arlanda express och från centralen fortsätter vi till slussen där vårt vandrarhem ligger. Vandrarhemmet var verkligen ett vandrar-hem, för de låg nämligen på en båt och som alla vet kan båtar röra på sig.., (förmodligen vare bara jag som tyckte de där var hysteriskt roligt ;) haha.

Vi går lite på stan och beger oss sen till Globen där vi ska se METALLICA!! Koncerten var sjukt bra.. ljudet, ljuset, stämningen, ja allt! Går som inte att beskriva.. Bästa låten var såklart enter sandman, som är min favoritlåt.. tätt efter kom nothing else matters och the day that never comes :D

tisdag
Vaknade vid åtta för att gå o käka frukostbuffé och vid halv elva har vi städat ihop och checkat ut. Efter det var det dags att göra staden osäker. Blev väldigt många affärer på lite tid, och inte så hemst mycket shopping.. Det som inhandlades var en kjol, en klänning, ett linne, en blus, en kjol och ett par skitsnygga sandaler.. Vid halv sju checkade jag och broder in våra väskor på arlanda och satt sen och hängde till flyget (som var försenat) gick halv nio.. Hemma i lägenheten var jag vid tio och halv elva stupade jag i säng efter en väldigt rolig tripp till el stockholmo :D

5 månader idag <3



Jag älskar dig  :)

Valborgshelgen :)

Valborgsmässoafton :)
Under dagen gick jag runt i stan och kikade lite, övningskörde även lite med pappa. Sen på eftermiddan kom Anton hit och vi åt middag med min family. Efter det cyklade vi till brasan och kollade, men de var inte så mkt folk i vår ålder så vi gick hem igen. Efter ett tag kom mamma o pappa tillbaka och vi fick äntligen skjuts till Markus överraskningsfest som höll hus i Svensbyn :) Där hade vi det trevligt och lite senare på kvällen drog vi in till stan. Dock blev det en rätt så tidig kväll ändå.

Bilder finns på miilla_.pixbox.se !


Fredag

Gjorde inte så mkt, var rätt trött, inte bakis utan bara allmänt trött. Drog igång en grillkväll men när de väl kom till kritan orkade jag inte fara dit :o

Lördag
Gick på stan, köpte löparskor och en skinnjacka. Även ett par sockar och en concealer :) Åkte sen hem, solade på altan i bikini en timme och for sen till farfar o hans fru för att fira hennes födelsedag. Kvällen spenderades på sandön med Elina, Linda och Anton. Vi hade med oss pinnbröd, korv och en massa godis, så de var väldigt roligt :) När vi började frysa åkte vi hem till Elina och började se en film, men jag somnade nästan så då åkte jag o anton hem till han. Det är kallt att åka moppe!! Men efter en kopp te och en lång vaarm dusch hade jag dock fått upp värmen igen ;)