090429

Klipperian idag som vanligt :)
Före lunch hade jag inte så mkt att göra. Var me på ett möte om kreastase, körde in lite varor i kassan och städade lite granna. Efter lunchen kom mamma, skulle klippa och färga henne. Eftersom hon ville bli ljusare så vare bara att börja avfärga, och det tog väldans massa tid då man måste gnugga, gnugga och gnugga.. haha. Efter nästan fyra timmar var hon iallafall helt klar, klippning och styling och allt :) Resultatet blev riktigt bra, och min handledare tyckte att jag var väldigt duktig på att klippa upp hår, hon sa att det minsann inte är lätt då det är lockigt. Det var ju roligt att höra!!! Nästa vecka kommer Hanna och Bella :)

090428

Vaknade upp hos min älskling imorse :D
Alltså det bästa sättet att vakna upp på!
Dessvärre är det svårare att ta sig upp ur en varm och mysig säng då man vet att han kommer få sova vidare sen..

Men upp tog jag mig, åkte med catarina till stan och tog bussen till lule. Sen hade vi nationella i engelsa writing.. På frisör rullade vi en afro permanent på mig, och man kan väl inte påstå att det var vackert ;) haha. Efter det bild och sen matte. Nu sitter jag här hemma i lägenheten och ska antingen städa den eller fara ut o springa, vi får se :)

helgen :)

Fredag
Skola först, bestod väl mest av håltimmar.. Var iallafall hemma vid femtiden efter att ha gått på stan med min moder ett tag. På kvällen så kom Linn och hälsade på, och det var trevligt. Vi käkade chips o dipp o drack te, dock inte samtidigt ;) Vid halv elva joinade Anton också.

Lördag
Vi allihopa vaknade vid elva och segade sen på ett tag. Vid ett lämnade Linn och och jag och min man tog våra vackra ben och styrde dom till ica för att köpa en glass. Sen gick vi ner till älven och tittade på den samtidigt som vi hade glasskrig vilket resulterade i en mindre fläskläpp och lite blod för min del ;) haha. På eftermiddan åt vi grillat med min family, första grillningen för iår och det smakade väldigt bra :D Senare på kvällen åkte jag till Elina för att vara med henne Niklas och Linda medan antonius fortsatte hemåt. Vi for in till stan och hyrde en film och stoppade igång den halv elva, dock vet jag inte hur den slutade eftersom jag märkligt nog somnade, vilket inte hör till vanligheterna.. Hemma var jag vid ett och gick sen direkt och la mig :)

090424

Fredag, älskade fredag :D
Det är min favoritdag i veckan, bara så alla vet. Ikväll kommer den spenderas med min barndomsvän Linn och lite chirre o dirre. Förhoppningsvis vill kvinnan se Australia med mig :)

090423

Körlektionen idag..
.. gick helt okej, klarade det jag skulle typ första eller andra försöket men sen skulle de nötas, nötas och nötas.. Vill fortstätta fram och inte bara nöta hela tiden.. Men vi får väl hoppas de blir så nästa gång :)

Nu sitter jag hemma i byn och väntar på att Anton ska komma hem, så att jag kan åka till honom :D

090422

Onsdag idag, alltså praktik :)
Har faktiskt haft saker att göra nästan hela dagen idag, så de var ju skönt. Nästa vecka kommer mamma och ska färga o klippa håret, och veckan därefter tar jag nog dit hanna och gör samma sak. Och då ska dom kolla var jag ligger och så.. Dom pratade även med mig om att dom kanske skulle behöva hjälp i sommar, och jag var inte sen att anmäla mig mycket frivillig till att arbeta :D haha


090420

En bindi till varje frisörelev..
Vad är då en bindi? jo det är smycket indiska kvinnor har i pannan!
Vår kära frisörlärare hade varit i Indien under påsklovet (hon brukar fara någon gång per år) och hade då köpt med sig en bindi var åt oss. Så idag har vi struttat omkring med en sån hela dagen :D Jag tycker dom är riktigt fina och skulle faktiskt kunna tänka mig att använda en sån någon fler gång :)


090420

Hade en körlektion imorse..
Det var min andra och den gick mycket bättre än den första :D



19 april



Vad är de för en dag, vad är det för en dag?
Jo det är Camillas 18-års dag hurra hurra hurra :D

090418

Ca 13 timmar kvar till myndigheten nu :D
Min anton åkte hem för ett tag sen och då hamnade jag här vi datorn, vilket inte alls är ovanligt..
Ska snart börja fixa mig iordning, ska duscha, sminka, fixa hår och städa lite.. min släkt kommer nämligen redan idag för att gratta mig. Varför undrar ni? Jo jag och mina vänner ska nämligen ut på krogen ikväll och man kan aldrig veta säkert hur det står till med hälsan dagen efter ;)

090416

Nu snart åker jag o anton, och elina o niklas upp till elinas stuga..
..god mat, bra sällskap och bastu väntar :D

090415

Dagen har i stort sett bestått av frisörande..
Tolv kom Anette för en klippning och ett kom Robin som även han skulle klippas. Vid två kom Gabbi som jag klippte luggen på och direkt efter det satte jag igång med att färga Elinas hår. Medan färgen värkade färgade jag även min systers utväxt, plus en liten röd slinga som blev kvar av elinas färg. Alltsammans har gått bra och allihopa blev nöjda, så det var ju roligt :)

090415



Grattis på födelsedagen pappa :D

090414

Håret bra riktigt bra :)
Jag är nöjd! Nu är det inte så stor skillnad på slingorna och håret är ej lika slitet längre :) Hann gå på stan en sväng också, köpte en present till pappa och kollade efter en åt elina, men den jag hittade kostade 1000 kr och det har jag tyvärr inte råd att lägga ut :p haha.

Nu har jag nyss ätit, ska packa ihop lite grejer och sen tar jag, hör och häpna, mopeden,
till anton :D

090414

Just nu sitter jag med färg i håret..
.. hemma hos Maja :) Vi har tidigare idag, tsms med Stina varit på Dahls och köpt färg o lite andra grejer. När jag suttit med det här i håret i 20 min så ska jag klippa Maja och efter det ska hon klippa mig också :D

Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på riktigt, ska nog göra en fas!

påskhelgen!

Har ju somsagt spenderats i stugan..
.. med min familj och Anton. Det var tänkt att vi skulle köra en massa skoter men eftersom båda två gick sönder så var de ju mindre lyckat på den fronten! Men vi har har haft det bra ändå, solat, fiskat, ätit mat, mysigt på och spelat spel. Mest monopol och jag kan tala om att det inte gick lika bra de andra gångerna som första kvällen minsann :P haha.
 Nu är jag hemma igen och ska snart ut o springa o sen blire en låång dusch :D

090411

Påsklördag..
För tillfället har vi ingen skoter eftersom båda kejkat och på isarna är det bara massa vatten och ingen fisk fick vi heller,. men jag vann i monopol igår natt så påsken är som bra ändå ;) hahaha

090409

Är hemma en snabbis nu..
Ska snart iväg o jobba, konfan som vanligt. Hoppas barnen är snälla ikväll, men de är dom nog, de är ju faktiskt tacos på schemat :)

Sen bär de direkt upp till stugan igen :D
Eller direkt och direkt, vi ska o hämta upp Anton och sen köpa lite godis, och den åker vi ;)
Eftersom en av våra skotrar kejkat idag blire en underlig påsk..
EN skoter, sex personer, hur detta skall gå kan man ju fundera över.. Hursom så kommer vi hem under måndagen någon gång :D

090408

PÅSKLOV :D
Hade praktik på Klipperian idag som vanlig. Tiden gick rätt snabbt idag också, så de var ju bra :)

Nu sitter jag och väntar på att mammas ipod (eftersom hanna glömde min i sundsvall) ska ladda klart och sen ska jag nog ut o springa idag igen, kommer ju knappast göra det då vi är i stugan.. :P haha


updt.

Jag blev sittandes här och springilet dog tyvärr ut..
Det får bli en sväng imorron innan vi kör skoter upp till stugan ist :)

090407

Tisdag..
kundmottagning som vanligt idag. Hade två klippningar och båda gick bra! Efteråt hade vi bild och sen matte, matten gick vi dock tidigare ifrån.. Jag, Stina och Amanda gick på stan och kollade efter almenackor, men det fanns typ inga i hela luleå :O eller tillslut hittade jag en på akademibokhandeln, fast det var efter att de andra åkt hem..

Nu sitter jag i sängen och ska snart ut o springa lite, och sen ska jag packa lite. Det är ju endast en dags praktik imorron, sen ett härligt lov att se fram emot ^^

090405

Det var fest igår..
.. idag mår vi som vi förtjänar..

090405

Jag och anton har nyss kommit hem från munksund..
just nu är han i duschen och jag ska nog gå och lägga mig snart, ska bara vänta in pojken och sen blire att sova som en stock.. Hoppas att det inte känns nå i kroppen imorron efter kvällens festande! haha ;D

090304

Igår..
Så kom Anton hit vid halv sju och sen myste vi på med två filmer och ost o kex :D En av dom var Hostel 2 och den var väl inte lika bra som den första, men helt ok ändå. Lite senare förekom det även lite klädprovning inför ikväll.
Eftersom mina päron o Hanna är borta hela helgen och Johan var iväg på ett lan sov vi nere för att kunna vakna då hunden ville ut.. så jag har sovit med båda mina pojkar inatt ;) haha

Idag..
Vaknade vid nio, halv tio av att hunden ville ut. Sen käkade vi lite och efter det klippte jag honom. De blev bra, lite kortare bara, och sen då tunnade jag ur det väldigt mkt också..
Nu har jag och hunden, som egentligen heter Totte, varit ute på en promenad eftersom Anton åkte iväg och jobbade en sväng. Självklart så lyckas jag haka ihop skorna i varandra och faller utan dess like med all tyngd på ett ben, så nu har jag väldigt ont på utsidan av knät!! Men ska snart fixa nå lunch och sen blir det att hoppa in i duschen, kanske hjälper det lite..

phil collins - you'll be in my heart

Fyra månader idag älskling <3


and you'll be in my heart
Yes, you'll be in my heart


Torsdag.

Hade min första körlektion igår..
Det gick väl som de gick, men dåligt gick de väl inte :) Efter lekionen åkte jag till pite, mötte upp anton för att äta och sen gick vi med min resväska till Niclas lägenhet. Därefter begav vi oss till stan för att jag skulle lämna in mitt CV på olika ställen. Lämnade in alla jag hade med mig, dvs 5 st.

Då det kvar klart väntade vi in Elina och Niclas och gick sen på tjejtkvällen..
Pojkarna var, för att citera Elina "våra packåsnor och pusspåsar" :D haha! Jag köpte en klänning på jc som jag ska på på mig på lördag och även elina köpte en klänning där. Anton shoppade han också, en grå kavaj och ett par chinos, båda väldigtväldigt snygga :D:D När vi blev less folket gick vi och tog en fika på kvarters. Vid halv nio kom pappa och hämtade oss och efter att vi skjutsat hem elina åkte vi hem till mig :)

090401

Första april idag..
Har inte blivit lurad än, och jag hoppas det förblir så ;) haha.
Igår så kom Terese hit till Lule och vi gick och käkade och sen så for vi hem till mig och snackade hela natten.. haha

Nu är jag på klipperian
..som vanligt på onsdagar.. Har snart lunch, vilket är tur för jag är väldigt hungrig :)