halloween.

Nu blir det party :D

081031

Nu ska jag gå och väcka johan, sen ska vi pallra oss in till stan för att köpa jeans åt honom (:

hyfsat bra när pengarna inte räcker till (:

http://www.gratissms.se/psrtu03p4x

081030

Ikväll ska jag till Elina, vi ska ha en bakarkväll :)


081030

Dagen började med att jag tog tag i städningen, faktiskt :o
Fast jag hann bara dammtorka, för Elina ringde och ville att vi skulle dra till stan.. Så då sket jag i städningen tillsvidare och åkte in till stan :)

Inne i stan hittade jag ett par riktigt fina skor, men de känns som att dom är lite för dyra.. Sen fick jag precis nu reda på att Henny kollat in precis samma sko idag, haha. Men vi får väl se, kanske kan hitta ett kryphål i min ekonomi ^^ Men jag köpte en vit mysig mössa från indiska, och ett par fjäderörhängen från gina :)

081029

Har precis sett sex and the city filmen för andra gången, och den var lika bra nu :)

Joel ringde för ett tag sen och hörde om jag kunde klippa honom, så nu väntar jag på att han ska komma hit.. Efter det ska jag ringa elina och sen ska jag kanske ta tag i mitt rum.. hahah.

081029

Just nu är det två rörmockare hos oss som ska byta ut syrrans element..
.. jag kanske ska vara lite snäll och bjuda dom på kaffe? haha

081028

För tillfället sitter jag vid min pappas dator med en kopp te i handen..
.. har nyss gått hem från terese, och även om det tar max 10 min så hann jag bli riktigt frusen. Det plus att jag har ont i halsen gör att en kopp te med honung satt mkt bra :)

Det är sån fruktansvärt stor skillnad att gå hem på kvällen i lillpite och i luleå..
.. här hemma i byn är jag inte de minsta rädd (eller jo, ni som känner mig känner även till min 'lilla' paranoida sida) medans jag typ halvspringer hem i lule :9 hahah


081028

Jag ska alldeles strax byta om från mjukisbyxor för att sedan gå över till Terese,
 henne har jag inte varit med på år o dar :)


dangerous.

notice you
noticin me
from across the room 

i can see it and can't stop myself from looking
and noticin you noticin me

081028

Nu har jag precis klippt klart min mors syster. Det gick bra och hon blev nöjd :)

Nu är frågan om jag ska orka städa mitt rum eller om jag ska fortsätta skjuta upp de.. haha

081028

Jag har ont i halsen..


munkviken


081027

Jag skrev ju tidigare att jag skulle ta mig i kragen o hitta på något ikväll..
.. det kan man väl säga att jag inte riktigt gjort. Men det gör faktiskt ingenting, jag har nämligen spenderat tid med min lillasyster ochi har bla lockat håret på varandra (: Sen är det ju så att min bror har filmkväll, vilket betyder att det sitter ca 10 pojkar i vårt andra vardagsrum
(ja, vi har två), så om jag vill inte vill vara ensam är det ju bara att gå dit, haha!



Jag känner mig lite stolt över mig själv faktiskt..

jag har nämligen vågat ta ett litet steg, vad det är för steg då?
ja jag är rädd för att det är lite för privat för att skrivas här, men nu är det taget iallafall :D   

081027

- Camilla!
- Ja hej, jag heter Anders o ringer angående ditt ppm-sparande och din bonus där..
- öhh, okej?
- Ja för du har ett sparkonto va?
- Jo, men de är väl mina föräldrar och morföräldrar som sparar just där åt mig..
- Men ppm bonus är ju något som staten betalar ut....
- öh?
- Ja.
- Öh?
- Ja, men du är väl vuxen och har ett jobb?
- haha, nej! Jag är 17..
- Öh, åh, jaha.. det är ju svårt att höra över telefon..
- Ja de är väl det..
- Har nu någon.. hmm, vuxen inne då?


 

081027

Första dagen på höstlovet..
.. och jag sover bort hela dagen (y) haha. Men det behövdes sen lägret i helgen tror jag! Hursom så är det fruktansvärt skönt att vara hemma i byn måste jag säga.

Idag har jag inga planer alls.. förmodligen kommer jag antingen hänga här vid datorn eller läsa Harry Potter (jag har nämligen börjat läsa om alla böckerna, är på den andra nu)
Men sen ska jag nog ta mig i kragen ikväll o hitta på något me någon ;)

081926

Nu är jag hemma igen :)
Riktigt trevligt har de varit i munkviken.. Har fått mig många bra tankeställare och det känns verkligen som att denna helg har gett mig något!

Kvällarna bestod väl mest av lek, bus och kaffelatte.. lekar såsom Haya, Zipp&Zapp, Älskling Älskling och fotleken. Jag var väl inte så bra i någon lek, med undantag från fotleken,
- där jag ägde skiten ur alla x)

081024

Har nyss kommit hem till byn..
Ska snart hoppa i duschen, sen ska jag packa om för lägret ikväll.. Sen väntar jag på ett samtal för elina också, hon är ute o flyger på egen hand nämligen :D


Romeo & Julia

Var och såg musikalen romeo & julia igår på norbottensteatern.
Den var lite konstig i början, men sen blev den bra.. Många fina sångröster också :)

081023

Torsdag, alltså vår lediga dag.
Idag har jag varit så duktig att jag har städat hela lägenheten.. Sen har jag även varit och köpt en klänning som jag hängde av igår. Lämnat tillbaka filmen som jag o jossan hyrde har jag också gjort. Sitter i bibblan nu, skulle lämna igen några böcker, eller de ska jag, snart.. ska bara sitta här ett tag först..  ;)

081022

Vi fick inga biljetter till  metallica..

081022

Nu sitter jag i bibblan..
Det är nästan enda stället i lule där jag har tillgång till en dator med internet ;) haha

Har inte hänt spec mkt denna vecka.. Imorronkväll blir det dock mest troligt att åka o se Romeo o Julia på norrbottensteatern.. Men vi får se (:

Fredag drar jag iväg till munkviken på nå läger.. Jag är inte ett dugg sugen på att fara, men, ja.. Nu blir de så att jag åker iallafall och blir borta till på söndag.. Sen är det hursomhelst lov, och det behöver jag verkligen känner jag :D

nu är det så att..

.. jag kanske kommer infinna mig på metallicas konsert i mars :)


Mamma mia



Har sett den två gånger nu.. Tycker den är riktigt bra, mest för att jag faktiskt tycker om Abba :D

081019

Jag har klippt Dennis, Anette o Robin idag, det gick bra (:

081019

Idag är det ett halvår kvar till jag blir 18 år :D
Söndag är det också.. skrev ju tidigare att mina söndagar är lite speciella.. Idag blir ett undantag! Jag ska nämligen klippa Dennis, Robin och Anette nu kl elva och efter det ska jag nog vara med marcus. Sen bär de av hem till Luleå och där väntar nog en storstädning av lägenheten :/ Men om jag känner mig själv så kommer jag nog göra det på torsdag så jag är ledig ;)

Praktikplats - check!




Varje onsdag efter jul kommer jag befinna mig här :)

Björn Axén

Vi blev inbjudna till BjörnAxéns visning på kulturenshus i Luleå..
- Det var sjukt inspirerande och jag är väldigt tacksam att vi fick komma dit :D


   



(fler bilder finns på miilla_.pixbox.se)

schwarzkopf 11:e oktober

Vi blev inbjudna till schwarzkopfs höstvisning på stadshotellet i Luleå :)

  

10:e oktober

Kvällen började med förfest hos mig.. för att sedan åka vidare till svartöstan där det var fest :) 

   
  
   
  


081018

Igårkväll var jag hos Cissi.
Där var även Elina, Julia, Mia, Therese och Anton :) Vi såg idol och att yazmina åkte ut tycker jag personligen är bra! Nästa gång vill jag att snyggrobin eller johan åker ut :) Efter idol spelade vi trivial pursiut.. Jag och therese var i ett lag och vi var mkt bra :D

Jag ska egentligen inte spela TP, jag blir rätt så mallig då de går bra för mig.. hahahaha!  Men man brukar väl säga tur i spel - otur i kärlek så jag vet inte om de är så bra? :P
Hursomhelst så var det en riktigt trevlig kväll :D

081017

Efter två veckor i lule är jag nu på besök här hemma i min lilla by :)
Det känns bra.. jag har saknat min familj faktiskt! Jag återkommer senare om vad som hänt under de två veckorna senare.. Nu ska jag komma ikapp lite, checka in bilddagboken, pixbox och kolla hur mkt pengar jag har på mitt konto ;)

Ikväll kommer jag hänga i bersika, trevligt trevligt!

081005

Jag är glad, pirrig och förväntansfull.. varför jag känner så har jag inte lyckats
 komma underfund med än, men jag har en liten aning ;)


vad gör ni på söndagar?

Det började bra.. 
Tidigare idag, vid tolvtiden, så kom min morfar hit och hälsade på, och med sig hade han kanelbullar. Det finns en viss tjusning i att äta några kanelbullar och dricka några koppar kaffe tillsammans med sin familj :)

Söndagar är min speciella 'ligga i sängen med laptopen och kika igenom allas bloggar samtidigt som jag lyssnar på bra musik dag' 
Det, plus att fika är väl vad jag hunnit med såhär långt..




Jag har en speciell hatkärlek till denna underliga dag.
Söndagar är en bra dag att tex umågs med vänner, fika, övninsköra, eller att träna. 
Söndagar är dock en ångestframkallande dag, främst för att man vet att man bara har några få timmar kvar av helgen och att en ny skolvecka är i antågande..

Men jag ska försöka göra en bra dag av denna söndag. Funderar på att höra om Johan vill följa till gymmet idag, om han inte vill det så får jag väl fråga om mor eller far vill övningsköra med mig. På detta sätt slår jag några av ovannämda flugor i samma smäll :D

081005

Här kommer före och efterbilderna från Hannas klippning förra helgen.



081005

För tio minuter sedan..
..knackade det försiktigt på min dörr. Jag blev rädd.  Någon öppnar dörren, kliver in, stänger dörren, tassar försiktigt över det grå trägolvet fram till min sovalkov, min puls är uppe i 39583258 och jag tror att jag ska dö. Personen stannar precis utanför mitt synfält, står stilla där ett tag, sen sticker denna någon in ett huvud genom öppningen, jag dog inte. Denne någon tittar sedan på mig och frågar sömnigt 'får jag sova här inatt?' Utan att vänta på svar kryper denna ner brevid mig och somnar ganska snabbt..





.. det var min lillasyster som inte kunde sova pga vår brors pågående lan.

StandUp i Luleå 3/10

Özz, Soran, Måns och Björn.


   

Fullständigt fulländat.
- Jag har träningsverk i magen..


081004

I fredags..
Så såg vi Troja på svenskan.. Vi skulle såklart se filmen i för att lära oss lite,. lite om hur man levde under antiken. Men vad vår lärare inte räknat med var att det enda vi spanade in under alla timmar var alla vackra män i filmen, och då främst Brad. Det vi lärde oss av filmen var väl att stora, svettiga, lätt smutsiga, långhåriga män i rustning är riktigt heta :)

Tips, om man inte vill höra en hel klass 17-åriga blivande frisörtjejer 
sucka och förbanna sig över att man inte är en jungfru född under antiken, visa då inte Troja i lärande syfte!



081003

Nu sitter jag i bibblan igen..
Har varit ledig onsdag-torsdag i veckan, och har spenderat dagarna med one tree hill och shopping me Petra, Therese, Jossan o Carro. Mkt trevligt.. Hittade ett par höstskor, en skjorta, mascara och hudkräm o sånna grejer :P

Ikväll ska jag o se Björn Gustavsson o CO på kulturens hus, efter det så följer Elina hem till mig o sover där (: