080929

Nu sitter jag i bibblan och har kultur o stil historia.
Grupparbete har vi, om 1700-talet, men det har jag ju skrivit om förr. Nu ska igentligen kolla upp Madame De Pompadour, hur peruker gjordes och vad frihetstiden innebär, med eftersom jag inte har internet hemma så gjör jag även lite andra saker ;) haha.


080928




Nu har jag precis klippt Lennart, min mammas morbror..
Tidigare idag klippte jag Johans kompis Anders också, så nu är jag några pengar rikare :D


(bilden är från fotbolls-EM i somras)

080928

Söndag igen..
Helgen har gått väldigt fort, hade behövt en dag till.. Men jag är ju ledig onsdag-torsdag, så de ska nog gå bra (: Igårkväll var jag bara hemma, käkade middag och drack ett glas vin med mina päron. Det skulle jag inte gjort eftersom jag hade ont i magen, och efter det var de kört, fick världens värk och trodde seriöst de var bildtarmen! De var inte att leka med alltså.. Men mamma lungnade ner mig och idag mår jag dock mycket bättre :) Vad händer idag då? Jo, brorsans kompis Anders kommer hit o ska klippas, sen ska jag klippa min mammas farbror senare idag.. Och Ikväll bär de av till lule  :)

080927

Jag har nyss klippt min syster.
Efter ett år av tjat fick jag även klippa lugg på henne, och det blev verkligen jättefint :) Bilder får ni sen, om jag hittar kamerakabeln vill säga, den kan mycket väl vara i lule, och då får ni vänta till nästa helg ;)

080927

Veckan har varit tuff..
Har väl inte gjort någonting jätte speciellt men har ändå varit väldigt trött, hela tiden! Men tuff behöver ju nödvändigtvis betyda tråkig.. På kundmottaningen i tisdags så hade jag en klipp o färg, kunden har jag haft tidigare och allt gick jättebra. I torsdags så fixade vi på med ettornas hår. Jag fick göra en massa roliga effekter på Julia, knallröda o påfågelgröna, vilket var skitkul eftersom de flesta vill förändra sin hårfärg bara litegrann :D 

Igår så vankades jobb..
Vi hade återträff med årets konfa, och det var som kul o träffa alla. Men jag trött och inte alls på ledarhumör.. Gjorde dock mitt bästa och hoppas att 'barnen' hade det roligare än vad jag hade.. De tror jag nog de hade, eftersom jag däckade på min luftmadrass halv tolv och sov som en stock fram till halv nio, haha! När jag vaknade var jag utvilad och på mycket bättre humör, så idag var det roligare.

Sen fick jag ju köra hem också, och min bror (som åkt med mig i början av min 'bilkörarkarriär') var väldigt tveksam till hur jag skulle klara av att köra hem.. Mäkta förvånad blev han, för bilfärden gick väldans bra.. Sen så måste jag bara tillägga att jag körde om en polisbil :o Att den hade stannat för att vända kanske jag inte hade behövt nämna, men ändå, de är det inte många som har gjort :D

080921

Idag är en typisk söndag.
Ligger i min säng nu, lyssnar på Gavins nya skiva som så många gånger förr. Jag älskar Gavin, hans musik är bara så.. lovely :) På mig har jag Johans hoodie och mammas mjukbyxor eftersom jag har mina egna i luleå. Det är superfint väder ute, men jag orkar inte gå ut.. har ont i huvudet och är allmänt inte så pigg på någonting, utom att ligga här o lyssna på musik. Men min älskade mamma har lagat lasangette åt mig,eftersom jag varit sugen på det hela veckan, och det tackar jag för :D

080921

Läste just på aftonbladet.se om en 13 årig som blivit våldtagen, på ett sjukhus, av en vårdare! Jag blir så förbannad att en person i en sådan position använder sin 'makt' för att göra något så hemskt mot ett barn, fyfan! Och det dom nu tvistar om hon ska få ut sina skadeståndspengar,. Sa jag att jag var förbannad?

080921

Igår kväll stryrde jag och Elina våra lurviga mot stan..
..Inte för att festa dock, utan för att spendera våra pengar på annat nöje, vilket i detta fall resulterade att vi hamnade på bion. Vilken film såg vi då? Jo, Patrik 1,5. Den var bra tyckte jag.. Inte sådär superkul hela tiden, men då de väl var kul, ja då var de riktigt kul :)
Tycker ni ska se den, de är en sån där feelgood film!


080920

Nu har jag burit och burit, soffor, ved, sparkar, you name it!
Men det gick bra, och hyfsat fort! Min faster o hennes sambo flyttar från ett jättestort hus till en trea inne i stan och kan inte precis ta med sig alla sina prylar.. Därför hade jag den stora turen att få en jättefin helkroppsspegel, en tavla, en tidningskorg, två stora glasskålar och bordsunderlägg. Helt perfekt, eftersom jag letat efter en spegel till hallen i lägenheten, så tacktack säger jag :D

080920

Dagen kommer spenderas med att hjälpa min faster o farbror att flytta lite möbler eftersom dom snart ska flytta. Eftermiddagen kommer nog spenderas med Elina i skogen, vi ska ha picknick på världens mysigaste ställe :D



Det verkar bli lite ändrade planer.. Eftersom jag inte kommit iväg till min faster än (dom är inte hemma än) så hinns tyvärr vår lilla utflykt inte med.. Elina ska nämligen äta middag hos sin mormor kl 4 och då blir de alldeles för lite tid :/ Men det finns ju en dag imorron också ;)

080919

Idag är det exakt sju månader tills jag fyller 18 år :D
Ikväll har jag haft en hemmakväll med familjen, eller jag har de nu också, satte mig bara här lite i väntan på blades of glory. Känns rätt skönt att bara vara hemma ikväll, träffar ju inte min family så mkt nuförtiden :)

Har även hunnit med att övningsköra idag, två gånger, och nu sist även i mörker ;D Det var kul, har aldrig kört när det varit kolsvart ute tidigare.. Körde med vår bra bil också, har mest kört med våran gamla skrutt.. Och den bra bilen är mycketmycket större än skrutten,
men det gick bra iallafall (: Jag tycker om att köra bil..

080914

Jag har kommit underfund med en sak.. - Jag är en lantlolla..
För mig kommer det som lite av en överraskning, eftersom jag (trots att jag under mina 17 år och 5 månader alltid har bott på landet) alltid sett mig som en stadsmänniska. Och med tanke på att jag trivs som fisken i vattnet nu när jag flyttat till en lägenhet i Luleå.. 
Vad var det som fick mig att inse detta då? Jo, den årliga 'fixa till ute på gården innan vinternfixet'. Jag har alltid avskytt just denna helg där vi krattar o håller på (bara för att två månader senare göra om alltihop eftersom att snön ändå inte kommer förrän i januari), men idag, med krattan i handen och med min familj + hund tillsammans ute på gården slog det mig. Jag trivs här, jag tycker om landet, det lugna stillsamma, men att det samtidigt alltid finns något att göra, någonstans att vara, där det händer något! 

Jag min nya upptäckt med mycket stolthet!
Jag är stolt att jag är uppvuxen här, i Lillpite, bland ängar, kossor,
Ica Olofsson, fester, elljusspåret, älven och de 999 andra personer som också bor här i byn :)

080914

Igårkväll hade jag filmkväll här hos mig.
Elina, Linda, Cissi, Marcus o Niklas kom hit och vi såg Don't mess with the Zohan och Doomsday. Zohan sög, den var så jäkla lejd att den inte var kul ens :P haha. Doomsday har vi ju sett tidigare och den är väl halvers..

Vi kunde verkligen inte enas om en film, så vi lät slumpen avgöra, båda gångerna.. Och somvanligt så satt jag o Cissi o snackade hela filmerna o Marcus somnade.. haha. Men de var roligt iallafall, har inte träffat folket på jättelänge :)

   
 

080913

Idag har jag och mina undersåtar gått på stan..
Mina undersåtar är såklart Elina o Linda.. Dom har shoppat loss och jag har varit smakråd, samtidigt som jag klagat på att jag inte har några pengar, haha. Det kändes skönt o gå på stan i Piteå, känns som att jag inte varit där på hur länge som helst.. :o

lite bilder från vår klassfest den 5:e

  
  
  


080912

Nu sitter jag o väntar på att Linda o Elina ska pallra sig hit :)
Vi ska mysa ikväll - and i can't wait, i miss my hoes during the week ;D


Film, tända ljus o taco-chips, lyckad myskväll (:

080910

Just nu sitter jag i bibblan och har kultur och stilhistoria.
Vi jobbar om olika århundraden i grupp. Jag är med Stina, Maja o Petra och vi har om 1700-talet.. Finns en rad intressanta frisyrer där alltså ;) haha

Igår hade vi terminens första kundmottangning, jag hade en klipp o färg och min kund blev riktigt nöjd, så de är ju bra :)

Idag har vi bara denna lektion och imorron är vi lediga som vanligt. Linn kommer kanske hit då, eller det är om hon blivit frisk vill säga :P

080907

Då bär de av till mitt andra hem igen (:


080907

Idag har jag klippt min farmor, och även min morfar :D

080907

Helgen, den  började med klassfest i lule på fredagskvällen. Vi var hos malin och det var riktigt roligt.. Bilder kommer senare. Tänk att vi äntligen, efter typ ett år lyckades få ihop alla till en klassfest :) Kvällen avslutades med en stripsmeny på max och en promenad hem till mitt place för min o Stinas del..

Igår fyllde min mor 41 år (: Det firades med en heldag på stan. Vi köpte massor av saker, eller ja, mamma shoppade loss, medans jag nöjde mig med en vinterkappa :D På kvällen drog jag iväg till Elina där vi mös på med bla leverpastejmackor och youtubeklipp.. 

Idag är nästan hela släkten här och grattar mamsen, 
så jag antar att jag ska gå ner o vara lite social ;)  

080904

Nu sitter jag hos Petra :)
Vi frisör tvåor är ju lediga torsdagar och dagen har spenderats med Stina (som sov hos mig) och Petra.. Vi har varit på Dahls o köpt massa hårprodukter ;D Nu ska vi snart klippa varandra.. Och jag behöver verkligen klippas, mina toppar är inte de bästa :p

Nu är jag btw mörkhårig.. Vi hade egen hårvård i tisdags och då färgade jag det mörkbrunt.. Kommer ta ett tag att vänja sig, har ju varit ljus så länge nu (: