kim

Denna kvinna alltså, fan vad vacker hon är!


sliten tjej..

Tror jag har fått alldeles förlite sömn i veckan.. Är trött och sliten, har ont i öron och hals och mår inte så bra helt enkelt! Det blir en tidig kväll, hoppas bara att jag kan somna tidigt också.

barndomsminnen.

Såg alldeles nyss Emil i Lönneberga. Har inte sett den sen jag var liten, och åh vad söta historier hon gjort Astrid!

Ska klippa mamma nu och efter det börja packa :)

en söndag!

Hade gärna velat visa er bilder från festen i fredags. Men jag har glömt min kamera hos Julia så det blir ju lite svårt. Får se till att hämta den i veckan, orkar nämligen inte göra så många knop idag. Ska väl packa lite, men inte mycket mer.

Hej mina fina :)

Att jobba igår gick superbra!
Kom dit halv tio och jobbade på fram till halv tre. Var sjukt lugnt, vi fyllde inte ens en garderob med jackor. Men det var rätt skönt att det var lugnt min första kväll :D

Nu ska jag äta frukos, det blir rester från igår. Potatisgratäng, nötstek, rödvinssås och sallad ;) haha.

workin'

Åker och jobbar strax, ska bli roligt faktiskt. Brukar aldrig känna så inför jobb, men det måste ju båda gott :D haha

en jävlig dag!

Halloweenfesten igår var riktigt rolig :D Dock började jag må lite sämre längre in på natten så vi åkte hem. Idag har jag mått förjävligt, har aldrig varit såhär dålig. Har lyckats få i mig en piggelin idag..

Men nu mår jag bra, lite seg bara! Var himla rädd att det inte skulle hinna gå om fram till jobbet ikväll, men nu är jag helt lugn :) Ska snart börja fixa mig iordning, pappas syskon kommer hit om ett tag och ska äta middag. Det blir trerätters så jag klagar minsann inte :D

(:

Hade precis hoppat in i duschen och börjat raka benen när mamma kommer på att hon måste skölja ur färgen, NU! Så här sitter jag i handduk, med ett rakat ben.. hahah!

Ska om ett tag åka in till stan och möta upp Anton för att kolla på soffor :) Sen blir det att hämta upp Elina och sen åka hem till mig och fixa oss iordning inför ikweel. Vad vi ska vara? Jo.. :D


...

Blev mörkblåa naglar, ska dock måla dit lite vit spindelväv också. Men det blir efter att jag färgat mammas hår, och duschat :) haha

bloggen har inte funkat under hela morgonen!

Hade sjukt kul igårkväll. Först middag på thai, tog min favvo, wookade glasnudlar med kyckling! Därefter for vi och hyrde 2 sträckisar och hamnade i Elinas soffa strax efter det. Först såg vi Saw 6, så nu har vi sett igenom alla inför den sista filmen som kommer på bio snart :D Den andra filmen sög, men jag såg heller inte så mycket. Låg mest under en filt ;) haha

Bestämde mig för att sova över hos Elina och vi låg och surrade hela natten, precis som vi alltid gjorde då vi var små och jämt sov hos varandra :D

Kom hem för ett tag sen och har inte gjort så mycket.. Noppat ögonbrynen typ, haha. Ska börja fixa mina naglar inför ikväll också :D

ingen zumba ikväll!

Känner mig krasslig, halsen spökar igen!
Istället blire middag på thai med tjejerna, gott :D

sitter och..

.. skriver ut och av recept till min pärm som sakta men säkert börjar ta sig.

det tar tid..

.. att packa! Har iallafall fått ner mina kläder nu, eller alla som var i garderoben iallafall! Sen har jag skrivit namn i alla mina böcker och sorterat ut ur lådor och annat. Är trött och har ont i skallen nu, så det blir en paus i packandet. Nästa grej att packa ner blir nog alla "fin-glas" och sånt som man samlat på sig genom åren :)


...

har sjukt ont i min navel.. Min piercing har börjat bråka igen, inte roligt alls!

tjabbatjena!

Stekte nyss plättar till lunch, snart kommer jag nog få ont i magen. Men gott var det! haha

Har fixat fram lite flyttkartonger nu så ska aldeles strax upp och börja packa ner mina kläder :D

in till stan..

.. och hämta upp min bästa vän som kommer hem över helgen :D


svar på kommentar..

jessika om lycklig :D
vars har du blivit anställd och flyttar du till piteå eller blir du kvar i luleå? :)


Kommer börja jobba extra på Challange och jag kommer flytta in till piteå :D Vilken Jessika är det? (:

wiie :D

Vi kommer få lägenheten! Ringde snubben nyss och frågade om vi skulle få ta den, och det skulle vi!!! :D:D:D
Kontraktet skrivs i slutet av veckan eller på måndag och det blir samma sak med nycklarna :D Nu gäller det bara att börja packa!

Fyfan vad glad jag är!

jies.

Har gått igenom mina flyttkartonger som jag har kvar från läggan i luleå. Har skrivit upp allt som jag har i dom samt packat ner några fler koppar och sånt. Har ju i princip bara köksgrejer eftersom jag hyrde en möblerad lägenhet förr. Men jag vill inte börja packa för mycket. Vill ha inflyttningsdatum och kontraktet först!

Jag har börjat skriva en önskelista till jul nu, det är ju mest grejer till lägenheten. Men sen kom jag ju på att jag inte kommer ha några pengar så jag måste önska mig saker till mig själv också haha :D

lycklig :D

Har just insett att om allt går som det ska så är jag nästa vecka, anställd, stadsbo och sambo.. Väldigt stor skillnad emot för nu där jag är arbetssökande, boschbo och i ett förhållande! Men, det är en bra skillnad :D haha

Klev upp tidigt imorse och skjutsade mamma till jobbet och broder till skolan. Sen när jag kom hem så käkade jag frulle och nu sitter jag här. Ska kolla igenom alla bloggar och sen blir det upp på vinden och kolla igenom vad jag har och inte har till flytten!

:)

Nu ni, det verkar som att man blir stadsbo snart :D Fast riktigt säkert är det inte.. väntar tills eventuella papper har blivit påskrivna innan jag skriver något mer :)

Sen så har jag fått extrajobb också, på challange, så nu har jag en liten inkomst att bidra med också :D

Har nyss kommit in från garaget, har bytt däck på min bil, själv! Dock så måste jag (eller pappa) köpa två nya bultar, så jag inte inte köra den än :(

Men men, det har varit en superdag faktiskt!

strax..

.. så blir det att åka in till stan. Först en träff med en chef och därefter att kika på lägenheter! Ni kommer garanterat få höra hur det gick senare ikväll :)

Tja!

Steg upp redan halv sju imorse, skjutsade nämligen pappsen till jobbet så att jag skulle kunna ha en bil här hemma idag! Gick dock och la mig igen då jag kom hem och sov till tio ungefär, riktigt skönt! Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa på..

En bra dag!

Ikväll så har jag mest friserat, klippt tre och färgat en. Har dock lite svårt att prata om något annat än om lägenheten.. haha. Och då ska vi tillägga att två av dom jag klippte är under 10! xD

Några samtal senare..

Har ringt massa vuxensamtal idag och resultatet verkar lovande. Imorron blir det först att träffa chefen på ett eventuellt framtida jobb, och direkt efter det blir det att kolla in en lägenhet. Börjar känna mig vuxen nu :D

Annars har jag väl mest försökt få tiden att gå.. har lockat håret, målat tånaglarna och sminkat mig. Dock sitter jag fortfarande i pyjamas ;) haha

Kanske svänger förbi bibblan en stund hade tänkt låna lite inredningsböcker!

...

Jag har sovit sjukt dåligt inatt, har bara legat och snurrat! Gav upp och klev upp för ett tag sen..

härlig söndagkväll.

Fick supergod middag hos Candypants! Efterrätten var min favorit ;) haha

Är väldigt trött just nu.. funderar på att göra en tidig kväll. Har massor att fixa imorron!

tidsoptimist..

Kom hem från ett superhärligt pass på korpen nyss. Nu ska jag duscha, klä på mig, hämta jossan, tanka och vara i bergsviken kl sex. Min tidsoptimism blir inte bättre! haha!

Ikväll blir det då andra middagen i vårat halvåtta hos mig :D

studenten!

Visst känns det som år och dar sen vi tog studenten?
Det är dock bara drygt fyra månader sen :o

Jag älskar det här bilden på mig och mina bröder!


rastlös

Har varit fruktansvärt rastlös på sista tiden.. Det är jobbigt!

Nu måste jag hitta på något att göra fram till kvart i tre, då kan jag börja köra in till stan för att träna på korpen!


sunday!

Vaknade vid åttatiden hos Anton. Kom hem för ett tag sen. Har hunnit laga lunch, kyckling med paprika och avocado, mumma!

Nu sitter jag och skriver ut lite recept till min kokbok som kommer följa med vid flytten.. När den nu blir av är ju fortfarande oklart, men någon gång så :D

Melissa Horn


Vacker tjej, vacker musik och vackra texter.

höst och hund

Kom nyss in från en promenad. Gick runt broarna tillsammans med Totte, och gu va skönt det var! Det var länge sen jag var ute och gick nu.. Men jag har ju varit sjuk!

Ska snart hoppa in i duschen, och därefter göra mig iordning. Älsklingen bjuder nämligen på middag ikväll, har fått några sms om att det kommer bli gott, så jag längtar :D


En härlig lördag :)

Matchen var kul att se, wibax hade övertaget hela matchen och dom vann med 6-2 mot kiruna.  När jag kom hem så ringde jag lite jobbsamtal och sen gjorde jag och Hanna lunch. Nu har vi även burit in en massa ved, går rätt mycket nu när kylan börjar komma!

..

Idag ska jag hämta mina färdiga däck, och efter det ska jag och kolla på Antons match. Var sjukt länge sen jag var och såg innebandy!

Gomorron :D

Sitter här och myser! Det är frost ute, och jag kan tycka att det inte gör någonting.. Lyssnar även på Melissa Horn och äter surdegsbröd med marmelad. Oftast tycker jag att det är mysigast att dela morronstunden med någon, att vakna upp bevid Anton är det bästa jag vet! Men idag, så har jag samma myskänsla här själv, härligt :)


Fredagkväll :)

Har nyss kommit hem från Jossan. Där har vi inlett våran 'Halvåtta hos mig' :D God mat och riktigt härligt sällskap!

Efter middagen spelade vi snabbapfapet, dvs att man ska bygga ett korsord framför sig istället för på brickan. Det var skitkul, även fast jag sög. Stort framsteg för min tävlingsjävel.. haha!


friday and i'm in love (:

Gick bra idag i lule :) Har resten av dagen kollat runt efter lägenheter, och det blir kanske att kolla på någon nästa vecka, men bara kanske ;)

Ikväll blir det att påbörja vårat egna Halvåtta hos mig. Först ut är Jossan :)

Fredag :)

Har precis gjort mig klar. Ska alldeles strax pallra mig iväg till luleå, ska söka jobb och gå lite på stan :)

träning.

Hemma efter ett härligt zumbapass :D Nu blir det duschen och sen mys med mannen!

otroligt uttråkad..

Hade lovat mig själv att 'jobba' fram till tolv. Men nu orkar jag verkligen inte skriva nåmer..

Har nyss noppat ögonbrynen, det behövdes, haha. Men nu måste jag hitta på något nytt att göra, åh! Detta med att vara arbetslös passar inte mig längre!

..

Sitter och skriver personliga brev och söker jobb.. Har skrivit tre hittills, och det lär väl bli några fler. Kommer nog åka in till luleå imorron och försöka där också!

Torsdag :)

Vaknade för en timme sen. Har inte gjort någonting alls sen dess, bara kollat igenom alla bloggar jag läser :) Ska gå och klä på mig nu, sen ska jag köra massa däck till ica där dom ska fixas till.

dessa personliga brev..

Har suttit här ett tag nu och knopat ihop tre till personliga brev. Gjorde ju tre igår också.. Det tar tid, och energi, men jag hoppas att det är det som gör att mitt CV skiljer sig från andras!

Jag ska gå och hämta posten nu, förhoppningsvis så har vi fått hem nya bläckpatroner till skrivaren så jag slipper skriva ut från mammas jobb. haha.

Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske skriver några fler personliga brev. Men kommer nog mest troligt ligga i soffan och läsa mina olika inredningtidningar som jag har köpt :D

6 månader

Idag är det sex månader sen jag fyllde 19 år. Det vill säga att det endast är sex månader tills jag fyller 20.. Åhhhh.... Åldersnoja, jatack!

kväll (;

Håret blev bra. Blev mkt kortare lugg, men de är kul med lite nytt :D

Ligger i Antons säng nu och kollar på äntligen hemma medan han är iväg på träning!

kväll (;

Håret blev bra. Blev mkt kortare lugg, men de är kul med lite nytt :D

Ligger i Antons säng nu och kollar på äntligen hemma medan han är iväg på träning!

..

Kom hem från stan för ett tag sen. Har varit runt och lämnat ut lite Cvn. Hatar att göra det, men det känns alltid skönt efteråt :)

Ska tillbaka in till stan om ett tag för att klippa mig. Är ju somsagt sugen på att klippa av det. Men det blir nog inte en page idag, även om det är jävligt snyggt! Blir att klippa igenom det rejält och se om det går att rädda mina nu långa längder!


Tisdag!

Go'morron!
Vaknade för en timme sen och har i princip suttit här sen då.. haha. Men nu ska jag skriva lite personliga brev till mitt CV och därefter blir det jobbsök idag :)

En måndagskväll..

Klippte klart lillkillen på 30 min. Har aldrig klippt någon som suttit så still, och killen var fem, FEM! Dom brukar vara dom jävligaste, iomed att dom inte sitter still tar det typ 100 år att klippa dom, men inte idag, wihoo :D

Ska snart gå till morfar för att låna deras bil. Har inte vinterdäck på min än nämligen. Men, borde väl ta och göra det nu, ska skjutsa in hanna och hennes kompis till deras träning. Sen åkter jag till tevereverese :D

Godbye stinis!

Nu har jag varit i lule och träffat stina och maja. Sista gången jag ser stinis innan hon flyttar söderöver :/ Men, gu va kul du kommer ha det där nere alltså :D

Nu ska jag strax käka, efter det blir det att klippa syrrans kompis lillebror. Då jag har gjort det ska jag faktiskt och hälsa på Terese vilket ska bli skitkul, var länge sen jag såg henne :D

makeup inspiration

Kim är alltid vackert sminkad!


Monday :)

Hallå alla fina :)
Jag tror det kommer bli en bra måndag idag. Ska till lule och träffa mina bröder Maja och Stina vid tvåtiden och sen på kvällen ska jag klippa och tjäna lite pengar!

Åh, det är så jobbigt att bara se ett avsnitt av en serie! Jag är ju så van att kunna se hur många jag vill efter varandra.. Men det blir ju så när man följer det på tvn..

Hemma igen :)

Sitter här nyduschad samt mätt och belåten, kan inte bli mycket bättre!

Har hunnit med att träffa lilla Fanny idag också, hos Antons mormor där vi käkade lunch. Hon blir större för varje dag :D Efter lunchen körde vi hem till pite igen. Eller jag körde, och det var ett rent helvete alltså! Spårigare slaskigare halare väg får man verkligen leta efter!

Sen jag kommit hem har jag hunnit färga min syrras hår och kollat tv typ. Nu ska jag sitta här och nörda mig lite fram till sju, då är det ju Gossip Girl :D:D

Hide&Seak

Ligger och ser Hide&Seak här i husvagnet nu. Gu va liten hon var Dakota i den här filmen.. Såg henne ju senast i Eclipse och då är hon ju typ 15? haha.

tjena!

Sitter i husvagnet och chillar nu :D Igår så var vi runt och hälsade på Anton mor och farföräldrar och sen käkade vi middag ute. Idag blir middag hos hans farmor och farfar. Sen får vi se vad som händer!


Arvidsjaur.

Anton kommer snart och hämtar upp mig :) Vi åker upp till arvidsjaur och deras husvagn över helgen. Ska bli skönt och komma bort lite grann :D

Vet inte när vi kommer hem, men förmodligen på söndag. Om anton har med sig datorn så kommer nog några inlägg, annars hörs vi på söndag!

Bild från förra sommaren :)


:D:D

Fick nyss ett samtal från anton, han har fått jobb i minst 6 månader nu! Åh vad jag är glad för hans skull.. Kanske var det en anledning till att jag drömde om lägenheter inatt ;) haha

FREEDAG :D

Drömde om lägenheter inatt. Jag och Anton blev först visade en rätt stor etta, men vi vill ju ha en tvåa. Efter lite tjat fick vi äntligen se en tvåa, men den var fruktansvärt liten och mäklaren var konstig. Han gick och la sig i sängen, under täcket och sa att det var bara att kolla runt och säga till när vi var klara. haha. Behöver jag säga att det inte blev någon av dom? Men, detta tyder ju på hur mycket jag vill fytta hemifrån alltså! Åh, jag är alldeles för gammal för att bo hemma!

Vad brukar ni drömma om?

två år gammal bild.

Är rätt sugen på att klippa av mig håret..

Det är så slitet och tråkigt nu!


Torsdag!

Har nyss kommit hem från Linnéa. Färgade äntligen min utväxt, nu ser det inte ut som att mitt hår är smutsigt bara för att min naturliga färg har synats i botten! Känns väldigt bra :D

Det tog mig 30 min att köra en sträcka som vanligtvis tar ca 13 min.. Jävlar vad halkigt det är ute, och inte har jag några vinterdäck än heller :o Men jag körde inte av vägen iallafall och nu är jag ju iallafall hemma :)

Blir ingen zumba ikväll, har fortfarande ont i halsen och öronen :(

706

Hittade inga skor idag, vilket var det jag skulle köpa. Däremot så köpte jag en burk nagellackborttagningsmedel. Man stoppar bara ner fingret i burken och rör om lite så är lacket borta :o Skitsmart! Köpte såklart nagellack också, ett grönt från isadora, In The Army hette det, finfint! Blev en nagelborste, en fotkräm och rakgel också. Inget märkvärdigt men saker som behövs ändå :)

Vill ha alla dessa lack, men det fick bli det gröna idag :D


jodå.

Hann bara med en film, får se dom andra senare idag. Men min edwardångest dämpades lite ;) haha. Nu ska jag snart iväg till stan. Ska dock först åka och tanka pärlan full, sen hämta systeryster på skolan. Sen blir det att kika runt på stan o käka middag ute, mysigt!

lillördag!

Tänker koka mig en kopp te, gå in till biorummet och rulla igång Twilight! Därefter blir det New moon, har också bett min broder ladda hem Eclipse. Fick lite Edwardångest så jag måste kika in honom ;D haha



..

Är extremt uttråkad alltså.. har ingenting vettigt att göra! Åh, hatar sånna här kvällar..

makeup inspiration

 

Rent och fräscht, go Megan!


Tiiisdag!

Hade riktigt roligt i boden igår. Såg (hahah) saw 4 och 5 och dom var precis lika bra som jag minns dom. När vi skulle börja köra hem där vid midnatt så märkte vi hur jäkla halkigt det var på vägen. Så stora delar av resan mellan boden-piteå körde vi typ 50. haha! Jag vågade dock inte sova själv, så jag bad candypants köra mig till anton istället för hem. I'm such a pussy!

Blev väckt vid elva imorse, käkade frulle och sen for vi och slängde lite sopor på breviksberget. Nu sitter jag hemma och ska försöka komma på vad jag ska göra av dagen (:

B-oden.

Snart kommer candypants och hämtar upp mig. Vi ska fortsätta vårat Saw tittande med 4an och 5an i B-oden, hos 'Anryy ;D haha.

middag

Stått och gjort iordning middagen nu. Kyckling med varma samt kalla grönsaker, mums :D Blir snart att äta, ska bara ropa in pappsen från garaget. Där håller han på att fixa mina helljus på bilen som tjorvat väldigt länge..

gg

Nu blir det ett glas mjölk och en banan och att kika in nya sesongen av Gossip Girl :D


en shoppingdag :)

Blev en skinnkjol, en klänning och 4 ögonskuggor idag! Dock hade en knapp på kjolen och en nit från klänningen lossnat, så jag fick ner priset rätt mycket, och nu har jag suttit i max 5 min och sytt på och fixat till. Inte dåligt inte. haha. Anton köpte en snygg jacka/kavaj och en tjocktröja :)

Har sjukt ont i halsen alltså, blir att dricka lite te med honung och ingefära nu och hoppas att det blir bättre!

Gomorron :D

Vaknade alldeles nyss, av mig själv. Jag hoppas det tyder på att jag börjar må bättre, annars har jag ju blivit väckt vid elva :D

Ska hoppa in i duschen strax, ska till lule och shoppa med min karl idag nämligen. Så, ni får ha det så bra tills vi hörs igen!

Julie&Julia

 

Såg denna film alldeles nyss! Riktigt härlig måste jag då säga :D



makeup inspiration

 

Sjukt snyggt med riktigt mörkt sotade ögon och nudeläppar!


hängig..

Brödet igår blev riktigt gott faktiskt! Till och med Anton tyckte om det (han hatar mörka bröd..) haha.

Söndag och fint väder.. Fan att jag inte mår bra, söndagar är ju en av mina träningsdagar! Men, jag har jätteont i ena örat samt huvudet och kallsvettas ibland, så jag tror jag gör rätt i att stanna hemma idag. Ska istället ägna dagen åt att slipa på mitt CV, har inte hunnit ändra det jag pratade om med min jobbcoach än, så de skall göras nu :)

Hoppas ni har en bra söndag :D

saturday

Har nyss duschat. Känner mig lite hängig och hade hoppats på att en dusch skulle pigga upp, men icke det. Sen så har jag stoppat in brödet i ugnen nu också, så vi får väl se hur det blir senare :D

today

Kom hem för ett tag sen. Jag och pappa håller på att testa att baka surdegsbröd. Så han har gjort själva surdegen klar och nu igår så fixade jag ihop en liten sats deg som skulle vila till idag, och nu har jag blandat ihop resten. Väldigt tjorvigt att baka, men det ska nog bli mums. Nu ska det bara jäsa i typ två timmar, sen ska man he det i en form och så ska det jäsa i en timme till.. Tycker inte om att vänta så länge.. hahah

igårkväll

Så käkade jag gomiddag med the family och därefter drog jag till Antoine (måste uttalas franskt). Efter ett tag joninade Elina och vi kollade på idol och ledjade på som fan. PATTATTACK! hahahha!!!
Lite senare på kvällen kom även Mia och Rickhard, även kallad Henry (måste även de utalas franskt, 'Anryyy) och vi såg nån film och lejdade på lite till :D

lite drama.

För ett tag sen, medan jag klippte min morfar (i ca 40 min) så släppte vi ut hunden på gården så att han skulle få leka ut sig. När jag sen ska gå och hämta in honom igen så är han borta. Jahapp, ingen panik - då han smitit förr har han bara gått till mormor och morfar. Så morfar åkte hem, men ingen hund där inte. Ja, de var bara att bege sig ut o leta. Och vem vet hur långt han hade hunnit under 40 min :o Men tillslut, efter att jag gått och ropat och visslat som en tok åt ett håll och morfar kört bil åt ett annat hittade vi den lilla lymmeln nyss! Tror aldrig jag har varit så glad att se honom förut. (Får alltid typ panik när hundar rymmer eftersom vår första blev överkörd och dog just under en rymmning..) Men allt gick ju somsagt himla bra, och nu ligger han i hallen som sover som vanligt, tokhund!

Gomorron :D

Igår så kunde jag verkligen ta i på zumban. Nu har jag som fått in alla steg och kan köra gärnet. Kan säga att det värker i röven idag xD haha. Efteråt drog jag ju till Elina där vi såg SAW 1 och 3 (tvåan såg vi alldeles nyss). Så nu är det tre filmer kvar, sen blir det den sista på bio i november!

Anton väckte mig åtta, och jag är fortfarande halvdöd.. Är så sjukt trött alltså! Men, nu måste jag fixa mina naglar alltså. Dock så målade jag dom i lördags och det är först idag som dom börjar se fula ut. Länge leve bas och topplack :D

träningsdax!

Ska snart bege mig till öjebyn för ännu ett zumbapass :D Efter det blir det att åka till Elina för att duscha och käka, därefter blir det förhoppningsvis SAW-lan ;D haha


en dag på stan.

Kom nyss hem från vår lilla stad. Köpte en halsduk och en myströja (: Vi gick mest och slökollade faktiskt, sen blev de att sitta och surra över en kopp kaffe på kvarters istället!

Blir dock typ att vända i dörren, broder ringde nyss och behövde hämtning.. Så de är väl bara att pallra sig iväg nu då!

Today (:

Vaknade upp hos Antonius och käkade frulle där. Sen åkte jag hem för att fixa mig iordning och nu sitter jag här. Ska åka till Elina vid tolv och sen ska vi in till stan :D

igår

Så var jag ju hos min jobbcoach och vi gick igenom mitt CV och så. Känns bra att ha haft ännu en person som tittat igenom det :)

Efter det for jag till hemmakväll och hyrde 3 filmer och sen åkte jag hem till Anton. Under kvällen så kom lilla Fanny förbi och hälsade på. Hon har blivit så stor nu, och när man leker med henne så ler hon verkligen med hela ansiktet :D

Ännu lite senare så kom Junes som är hemma från Ume förbi. Vi såg en av filmerna, fighting och trånade efter huvudrollsinnehavaren ;) haha

onsdag :)

Har inte gjort så mycket denna förmiddag.. Klippte Anton för ett litet tag sen och fönade lite vågor på honom, det gick sådär med dom, haha.

Nu ska vi väl slå igång någon film eller nå. Vid halv tre har jag tid hos min jobbcoach så vi hörs väl av efter det :)

träningsil..

Äntligen har jag börjat längta till träningen ingen. Tror det är viktigt att variera sig, annas blir man less. Har ju bara sprungit i sommar, med undantag för några gånger då jag tränat styrka på gymmet och har blivit himla less. Men nu när jag börjat om att gå på gruppass känns det riktigt kul igen :D Idag blev det styrkemix, bra musik var det - alltid ett plus!

For förbi mammas jobb för hon skulle hämta något och for sedan och handlade. Nu har jag käkat mackor med kaviar och ägg så ska hoppa in i duschen alldeles strax :)


arbetsförmedlingen

Var på ett möte där idag, kreativt jobbsök. Var rätt intressant faktiskt! Har ett möte med min jobbcoach imorron och därefter blir det väl att sätta igång på riktigt :D

Efter af gick jag på stan en sväng. Köpte försvarets hudsalva (bästa lypsylet ever!) ett rosa band, sminkborttagningsmedel och en ansiktskräm. Och en ny ögonskuggspensel samt ett par söta trosor :)

Just nu gör jag ingenting, har precis ätit chiliconcarne. Nu väntar jag på att klockan ska bli kvart i sex så att jag och mamsen kan åka iväg o träna :)

-

Nu ska jag snart på nå möte på arbetsförmedlingen, sen blire o gå på stan lite!

gomorron :)

Sitter här och väntar på att mina ägg ska kokas färdigt..

Såg en dokumentär igår om en 17 årig tjej som drömde om att bli glamormodell. Jag kan som inte förstå varför man vill arbeta som det? Visa tuttsen för pengar.. Nä, känns inte rätt. Tjejen fick följa med och titta och uppleva branchen månaderna innan hon fyllde 18 (man får inte ta toppless bilder i england före det) och det slutade med att hon ändrade sig. Jag tror många kastar sig in i branschen för att de tror att det ska vara lukrativt och glamoröst när det i verkligheter är precis tvärt om..

Men, nu piper mig äggkokare så vi hörs senare :D

18,10

Klippte en söt kille på 11 bast kl fem. Städade undan, fixade samt käkade middag och nu är klockan tio över sex.. Det här med att döda tid är jag inte så bra på.. haha :)

Hade tänkt fara och träna ikväll, men jag måste vänta minst två timmar efter jag har ätit annars så får jag värdels håll. Och eftersom jag åt nu (hann inte äta innan klippningen) så betyder det att jag kan träna först åtta och då fanns det inga pass på korpen. Ska kika om simhallen är öppen till nio, då kanske jag åker dit!

en vecka.


Första veckan utan socker är över, och det har gått riktigt bra faktiskt :D

måndag

Ska precis iväg och handla lite.. Annars händer det inte så mycket idag. Har en klippning kl fem, så jag försöker fördriva lite tid tills då. Svårt när man lixom har gjort allt som behövs här hemma :P haha

korpen

Kom hem från korpen för ett tag sen. Var på styrkemix och det var väldigt roligt, hon var duktig instuktören och det var bra musik. Det ger så himla mycket faktiskt. Käkade chiliconcarne till middag och hamnade sen här.. Nu måste jag verkligen DUSCHA! haha

A+C = 22 månader!

En mening
Tre ord
Tolv bokstäver
Fyra vokaler
Åtta konsonanter
En betydelse



Jag älskar dig
<3


(bild från första gången vi träffades - pdol 08)

kl ett.

Klockan är ett och jag har fått en del gjort hittills.
Har promenerat. Städat mitt rum ordentligt (dammtorka, dammsuga, vaska..). Städat garderoben och bytt till nya fräscha sängkläder :D Nu har jag ätit lunch också och känner mig rätt nöjd med dagen hittills!

ännu en fin höstdag..

Nyss kommit in från en prommis med hunden. Blev ca 45 min idag. Riktigt härligt.. Hade nog gått längre om jag inte hade fått så ont i magen. Men nu sitter jag här och käkar frukost, allbran, blåbär, banan i fil, mums :D

klassfest

Åkte ju till Luleå igårkväll för att träffa klassen igen! Det var riktigt roligt, och det känns inte som att det var flera månader sen vi sågs sist. Blir så glad när jag märker hur många som lyckats bra, att inte alla sitter hemma och längtar efter jobb som jag gör.. haha. Iallfall så träffades vi hos Therese och vi (eller dom) förfestade, vid halv elva skulle de andra ut så då började jag rulla hemåt. Skjutsade hem Amanda till Piteå. Det var skönt att ha någon att prata med då man börjar bli sömnig..

Nu har jag vaknat för ett tag sen och är ganska pigg o glad. Ska snart ut och gå en sväng med hunden :) Sen väntar städning av mitt rum, se kan verkligen inte vänta längre..

En av världens vackraste kvinnor!


Kim Kardashian


..

det här med nagelmålandet gick åt helvete.. blev skitfult!
Använde det mörkröda från H&M och penseln var hemsk, gick inte att måla tunna lager alls.. Men då vet jag att jag inte ska köpa ett sånt igen iallafall :)


i<3fall

Har nyss kommit in efter en promenad.. Älskar att vara ute och gå nu när det är sånt fint höstväder! Jag tycker om hösten, eller ja så länge som det finns löv på träden och det fortfarande är ljust ute :D haha

Nu ska jag sitta här och göra ingenting fram till jag ska börja med middagen. Sen blir det att börja fixa sig iordning inför ikväll :)

Lördagförmiddag :)

Vaknade upp vid halv tio idag och har sen dess inte gjort mycket alls.

Ska snart börja städa lite.. Därefter blir det nog en promenad. Naglarna måste också fixas.. Kväll drar jag till Luleå för klassfest, dock ska jag vara på nyktran men det kommer bli kul ändå :D

23,17

Har varit på bio med Anton, Mia, Richard och Candypants ikväll. Vi såg Wall Street - Money never sleeps. Den var sådär tyckte jag. De andra tyckte dock den var bra.. Efter bion blev det ett besök på max och nu sitter jag här. Ska snart gå och lägga Anton ;) haha. Han ska upp och spela innebandy tidigt imorron..


Helg :D

Sitter i antons säng och kollar på animalplanet. Har gjort det hela dan hittills, mkt bra program ;)

Har även kommit på att jag vill börja rida, eller ja, jag har velat göra det i några år nu men är ju allergisk mot hö. Så jag ska kolla runt lite vad man kan göra åt det :)

Idag har jag två klippningar, och sen på kvällen blir det bio!

Dagens låt fick Anton välja och det blev en från Everlast :D