080831

Snart bär de av hem till lägenheten :)
Jossan kommer göra mig sällskap på bussen, de känns bra.



Imorron är det måndag, och en helt ny månad.. September.
Tänker bara på Green Days låt, men jag tycker faktiskt om hösten, ibland,
 tills alla löven fallit och det bara blir snöslask ute, då tycker jag inte om hösten.  Hursomhelst, denna månad ärlikamed en nystart för mig. 
Från o med imorron kommer jag inte käka godis,
(det har jag dock inte gjort på tre veckor redan), men inte heller fika o glass.. :D

080831

Jag har klippt min lillebror idag, dock så är båda bilderna efterbilder :D
(glömde ta en före, haha)




sommar 08.

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
ja, men det kanske inte bör nämnas här x)

Vilka länder besökte du?
inga alls :/

Är det något du saknar sommaren 2008 som du vill ha sommaren 2009? 
SOL&BAD, roadtrips (har ju förhoppningsvis körkort då) fler festivaler, utlandsresor..
ja listan kan göras lång..

 Vilket datum från sommaren 2008 kommer du alltid att minnas?
Det blir nog PDOL, satans bra var de iår :)

Största misstaget?
Att jag inte tog vara på alla soliga dagar, jag jobbade ju dock,
men efter jobbet hade jag väl kunnat sola?

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, eller jag fick världens förkylnig veckan innan skolan började, och den sitter i än.

Bästa köpet? 
Hmm, göteborgsresan, fast den fick jag.. haha

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet faktiskt inte, dom har lixom bara försvunnit :o

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Ja, surströmmingskvällen i elinas stuga, med gamla minnen o bad i älven :D
och massor mer då.. haha

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2008?
Forever - Chris Brown

Är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Mycket gladare (:

Vad önskar du att du gjort mer? 
SOLAT, badat, festat, tagit vara på alla underbara sommarkvällar, fiskat (gjorde aldrig det)
träffat nya människor, och tränat, det har det inte blivit mkt av..!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Däckat efter jobbet.. surat över de dåliga vädret, flörtat..

Hur tillbringade du din midsommarafton?
På en stuga i sikfors, med glada människor, bastu och nakenbad och såklart, grillat :D

Blev du kär i sommar?
Inte det..

Hur många förhållanden?
förhållande? inga seriösa iallfall, som en sommar ska vara :D

Favoritprogram?
One Tree Hill

Bästa boken du läste i sommar? 
Camilla Läckbergs serie (: 

Största musikaliska upptäckten?
FOO FIGHERS :D

Något du önskade och fick?
jaa ;) haha

Något du önskade dig men inte fick?
bra väder?!

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
var bakis x) eller ja, måndagen efter examenshelgen, då började jag jobba.

Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
mer sol o mindre pojkar.

Hur skulle du beskriva din stil sommaren 2008?
Hm, jobbade ju rätt mkt, halva sommaren.. så då vare ju arbetskläderna som gällde.
Annars typ tunikor o leggins.

Vad fick dig att må bra
Ledigheten.

Vem saknade du?
Min klass..

De bästa nya människorna du träffade?
Hm, pdolpojkarna :)

Sommarens besvikelse?
vädret.

Sommarens bästa? 
Göteborg, Sikfors, PDOL och alla surströmmings/kräft kvällar :D  

Sommarens snällaste?
Mina föräldrar! Jag har fått göra nästan allt jag har velat..


080831

Idag mår jag mkt bättre, and i'm very pleased :) Kanske att jag kommer ut ur den här förkylningen någon gång..

080829

Ännu en fredagkväll hemma..
Om jag inte blir frisk snart vet jag inte vad jag tar mig till! Har haft feber sen i onsdags, och de vill inte släppa. Fast jag har inte lika ont i halsen längre, och det är väl bra.

080829

Ibland blir jag bara så jävla arg!
Jag kan inte förstå att man fortfarande håller på med att diskriminera folk bara för att dom inte är, eller vill vara som alla andra.. Jag fårstår inte varför tillexempel mörkhyade har svårare att få jobb, trots att dom kanske är mer utbildade och kompetenta än svennebananen som får jobbet tillslut.. Eller att homosexuella ska bli misshandlade pga av att dom inte faller för ett motsatt kön! Det finns så mkt mer jag vill skriva, men jag måste nog låta den värsta ilskan rinna av, och sen se om jag fortfarande vill skriva det jag tänkt.. Inte för att jag inte står för mina åsikter,
för det gör jag. Frågan är bara om jag vill att alla ska kunna läsa om dom? (:

28 augusti

everybody's changing and I don't feel the same


080828

Min första vecka i lule gick väldigt bra, trivs med att bo själv :)
Vad som har varit mindre roligt har ju varit min förkylning, som bara blivit värre! Igår åkte jag till vårdcentralen så att en läkare fick titta på min hals. Jag hade dock varken halsfluss eller körtelfeber.. Men hon sa att jag skulle äta inflamationshämmande medicin och vila mycket, för att mina halsmandlar var så pass svullna att jag mkt väl skulle kunna utveckla halsfluss om jag inte tog de lugnt. Så jag gör som hon säger, jag käkar ipren och tar de väldigt lugnt..

080828

I tisdags så fick vi träffa ettorna.. Vi fikade och sen fick vi styla deras hår. 'Min' etta fick sitt hår rullat.. Resultatet blev jättefina hollywoodlockar och hon blev jättesöt :)

Efter skolan gick jag o Stina hem till mig. När vi lagade middag så vet jag inte hur många gånger jag tappade saker, stekspaden, locket till kastrullen o stekspaden igen, denna gång med pastasås på ner till golvet, eller nej, ner på mattan.. haha. Men vi fick då ihop en middag iallafall! Och är vi käkat klart åkte vi iväg och såg Hannas fotbollsmatch, dom vann med 1-0 (: Senare på kvällen så drack vi te, åt ben and jerry's och såg film.

080828

Skolan började somsagt om i måndags..
Känns faktiskt bra måste jag säga.. Det slog mig också hur mkt jag har saknat mig klass nu i sommar :D

Vi fick vårt schema och betygen från ifjol, och jag är nöjd med båda.
Sen när vi slutat drog några av oss vidare till roasters där vi satt o snackade om sommarlovet (:

  
 

dagen innan skolan börjar..

Idag kommer jag flytta in i min lägenhet, på riktigt (:
Det känns superbra! Sen får man väl hoppas att jag kommer trivas lika bra där som jag gör nu. Eftersom jag inte har fixat något mobilt bredband än så kan de ju bli lite si o så med inlägg här, samt bilder på bilddagboken, men det gör inte mig så mkt..
Kan nog vara bra att va ifrån datorn ett tag x)


sikfors.

Igår åkte jag upp till Elinas stuga över dagen..
Vi körde en massa bil, åkte ut med ekan på sjön och åt god mat :D


080822

Jag tycker inte om att vara sjuk fredagar!
Spec fredagskvällar.. Alla andra är borta o gör nå roligt medans jag ligger här i min säng o bloggar :/ Det som suger ännu mer är att det är sista sommarlovshelgen.. Så egentligen borde jag väl vara på ngn fest nu, men inte det!

080822

När vi har egen hårvård i skolan,
då vill jag färga mitt hår ungefär såhär som Rachel Bilson.


080822

Om jag ska vara ärlig så har jag inte följt med i OS.. Men idag har jag sett Klüft åka ur trestegsfinalen.. Det var ju inte kul. Och att se Kallur ramla i semin och att Holm inte fick ngn medalj i sin sista tävling är ju inte eller kul.. Det var helt enkelt inte de svenska friidrottarnas år iår kan man väl konstatera..

summer's gone - takida



people it's over now
but it will return with a sign
try to keep your head up high

080821

Har klippt Jonte o Jocke idag.
Gick bra, trots min förkylning ;)

Har även städat hela huset fast hjälp av mina syskon (vårt hus har 9 rum plus kök o hall på nedervåningen). Det var jävligt ansträngande för min sjuka kropp.. Efter det hamnade jag i soffan med en tidning. När jag legat där ett tag bestämms det att vi (syskonen) ska fara o käka på Vischan.. Sagt o gjort, vi åkte dit och åt, och jag tog ett litet vischanmål som vanligt ;)

Nu sitter jag nyduschad och väntar på att Elina o Terese ska bege sig hit.. Dom skulle komma kl sex, men hon är kvart över nu och ingen av dom är här :o hahah.

080821

Jag är förkyld! Har varit det i över en vecka nu.. Är fruktansvärt less.. Att vara lite seg i kroppen, de kan jag leva med, men att ha ont i halsen, de är en helt annan sak. usch!

080820

Idag har jag Elina o Linda varit i stan. Köpte ett par byxor, en klänning och en väska, sen hängde jag av en kjol till imorron också :D Hittade en jättefin höstkappa som jag ska köpa när jag får studiebidraget (lönen ska jag lägga undan till londonresan), vilket blir i slutet av september ngn gång (: Sen har jag hittat fina höstskor också, men de blir också senare..

Vid halvsex tiden gick vi till Thaigarden o käkade middag. Friterad kyckling o ris som vanligt x) Sen drog vi till Hemmakväll för att hyra lite filmer och köpte även med oss Ben&Jerrys..
Det var egentligen tänkt att vi skulle bowla, men eftersom både jag o elina är jätteförkylda så sköt vi upp bowlandet.. eftersom de är mer ansträngande än vad man tror ;D


080819

Film, te o tjejsnack..
Det är vad jag har spenderat kvällen med, jossan o elina också för den delen :D
Vi såg What Happens in Vegas, mkt bra film måste jag säga..

080819

Idag är det åtta månader kvar tills jag fyller 18 :D


080819

.. Idag har jag klippt min moster.
Kort damfrisyr, blev riktigt fint :)


How many did you love before me?

 

Klippklipp..

.. Ikväll har jag haft två kunder, Anette och Dennis.
Blev en toppning för A och en kort frisyr för D. Har börjat klippa fortare nu, även fast jag är mer noga nu. Känner mig faktiskt ganska trygg i det jag håller på med, jag vet vad jag gör och hur jag ska göra det.. It feels good :)


( bilden är dock på elinas hår när jag klippt o färgat det )
None

080818

Regnet de bara öser ner..
Men det är rätt mysigt när man är småsjuk som jag är (:
 Idag har jag pysslat. Har framkallat några bilder, eller jag har haft dom här hemma i över ett år nu, men idag har jag börjat klippa o klistra in dom i album.. Tar en paus nu, ska väl äta middag och sen har jag två klippkunder, men sen fortsätter jag nog. Riktigt kul är det!


080818




i need some change,
.. i need to change

min älskade morfar..

.. har fixat upp min älsklingscykel!

Vi har haft en gammal cykel här hemma som jag har älskat, den är så fruktansvärt skön att cykla med.. Men däcken har varit trasiga, bromsen har inte funkat o kedjan rostat sönder sen många år tillbaka. Men nu har min morfar alltså fixat till den åt mig, och den rullar fram som en Fronda-refräng o jag är lycklig :D

fridaynight.

.. jag är typ sjuk! Eller, jag är väl inte sängliggande, men jag har så fruktansvärt ont i halsen alltså.. Inte trevligt! Sen äre typ varmt ena sekunden o nästa fyser jag.. Vill verkligen inte dra på mig något nu..

I veckan har jag varit i Lule, de var trevligt.
Skönt att ha ett eget ställe :)

Imorron bär de av till happis o Ikea för att inhandla lite grejer till läggan, så de ser jag fram emot. På kvällen är de fest, en kompis fyller 18. Men om jag mår såhär så orkar jag nog inte fara. Men de tar vi imorron ;)

Party at Perssons..

De var vad de var igårkväll..
Riktigt kul, härliga människor, trevlig stämning och inte så fasligt kallt :D

  
  

augusti.

Var ett tag sen jag skrev här nu..
Jag har ju somsagt fått en lägenhet nu. Jag och Elina åkte dit o sov där samma dag som jag fick nycklarna.. Efter det har jag inte hunnit vara där nå, eftersom jag har jobbat hela veckan på BM. Dock så ska jag nog åka dit i veckan o bara va :D

Igår skulle de ha blivit fest, Linn har ju fyllt 17, men jag fick feber framåt kvällen så då blev de inte av. Idag blire dock nya tag, febern är borta och de är fint väder..
Kvällen kommer spenderas hos Perssons med massa folk och någon öl, trevligt (: