Trött o slut!

Ligger utslagen i soffan nu och kollar på topmodel. Det har varit en lång dag för fröken olofsson idag!

Gick ju och tränade direkt efter jobbet, dock var bodyjamen inställd idag så det fick bli afropower istället. Känns dock lika härligt i kroppen så det är ju bra :D När jag kom hem ställde jag mig och lagade middag och städade undan i köket. Efter middagen så drog jag fram dammsugaren och körde ett race i läggan. Därefter blev den en lång efterlängtad dusch med en härlig hårinpackning. Nu ska jag stänga av datorn och bara njuta av att ha varit produktiv idag :)


slut för idag..

Ska börja packa ihop nu! Har fått mycket gjort idag och det känns bra. Jag har inte haft mycket dötid alls, så dagen har gått rätt fort. När jag packat ihop här ska jag knalla iväg till korpen för ett bodyjampass, härligt :D

man får sig en liten tankeställare..

.. när man kommer till jobbet och får höra att en gammal kollega till mina arbetskamtater har gått bort inatt. Han hade varit sjuk en lång tid och har nu fått somna in. Stämning på jobbet är inte den bästa, men det förstår man ju. Jag lider med mina kollegor samtidigt som jag känner mig väldigt obekväm, jag tycker inte om sånna här situationer och vill helst gå därifrån.. Men jag visar mitt stöd och biter ihop trots att jag blir väldigt obekväm (precis som min far) i sånna här situationer.

Tänk att det ska till med sånna här hemskheter för att man ska uppskatta både det lilla och stora här i livet. Här kommer några saker jag är tacksam för såhär på en måndag:

Att jag får sova brevid den person jag älskar,
Att ingen av mina nära lider av svåra sjukdommar,
Att jag har ett jobb att gå till och en inkomst varje månad,
Att det var så pass varmt ute att jag kunde gå i strumpbyxor till jobbet utan att frysa
Att jag ska dansa ikväll
Att min syster ska hälsa på mig imorron

Måndagmorron!

Har gått snabbt att fixa sig iordning idag.. Kan bero på att jag glömde allt mitt smink på jobbet förra veckan och alltså inte kan sminka mig! Men så kan det vara ibland. Har varit rätt skönt att gå osminkad en hel helg när man fått sova ut och inte ser ut som att man bara sovit i tre timmar, som jag gör nu.. hahah! Nä, är väl bara att smeta på lite då jag kommer fram :)

Håller på att koka lite ägg nu, ska äta sportknäcke, ägg och kaviar till frulle, en ny favorit :D

Söndag!

Har haft en väldigt mysig söndag idag :) Var på bio och såg trassel, väldigt bra film faktiskt! Har varit och handlat inför veckan. Jag har bjudigt min kära sambo på middag på thai (känns helt underbart att jag har råd att bjuda på någonting :D) Och sen bara myst på här hemma i soffan!

Har haft en lugn skön helg och är nu redo för ännu en jobbvecka :)

sådär ja :)

Hejhej! Jag mår bra nu, mådde bra även igår :)
Men igår så var jag och Anton ute och körde skoter hela dagen. Sjukt härligt väder.. Vi stannade på pottan och fikade och halvsov i solen i en timme, lovely. Sen körde vi vidare och hälsade på lilla Fanny, som snart fyller 1 år :D

Idag så ska vi gå på bio, vi ska se trassel med Sandra (antons kusin) och jag tror den kommer vara riktigt bra :D

Fredag..

Jag ligger hemma med migrän, har haft det sen igår. Så vi hörs när jag mår bättre!

Torsdag!

Halvstressig morron, men nu är jag framme på jobbet och dricker en kopp te iallafall :) Har lite migränkänningar, men jag har tagit några tabletter så jag hoppas det går bort!


fan!

Somnade på soffan då jag låg och läste min tidning.. Vaknade kl sju, en kvart innan bodyjamen. Jaha, då blev de ingen sådan då :(

Ska nyttja tiden jag skulle varit där till att ta en lång dusch med hårinpackning, skrubb och rakning. Låter ändå rätt bra :) haha

slut för idag!

Ska alldeles strax börja packa ihop för dagen. Har några dokument att gå igenom men sen är det tack för idag.

Blir att skynda sig hem o slänga i sig lite mat direkt. Sen får jag chilla i en timme kanske innan det blir att pallra sig iväg till korpen för ett bodyjam pass. Har alltid så himla kul på dessa pass :D Längtar till mina nya träningskläder kommer så att man får se lite fin ut också :D haha

onsdag.

Gick tidigare till jobbet imorse så att jag ska kunna gå hem lite tidigare, måste hinna hem o äta innan bodyjamen kl sju ikväll :)
Flextid <3

Har suttit i möte nästan hela förmiddagen och planerat en massa. Känns skönt att ha kommit igång nu, och projektet har äntligen fått ett namn - UPP :D

Om en timme ska jag och luncha med Terese, var länge sen vi sågs så det ska bli roligt :)


beställning


Har beställt lite nya träningskläder från hm :)




Dansvängliga plagg,
eftersom det är det jag tränar mest nuförtiden :D

Kampen mot tvättstugedörren


Gick ner strax före 20.00 för att sätta i sista maskinen tvätt, men dörren var låst. Vet att den kan vara lurig att få upp men jag tänkte att killen som lånade torktumlaren hade glömt av sig bara. Så jag börjar leta runt i de tre trappuppgångarna som finns i vårt hus, hittar killen ringer på och undrar om han har låst. Men nej inte hade han det.. Jaha, då var det bara gå ner igen och försöka bända upp dörren.

Försöker seriöst öppna den i en kvart. Tillslut blir jag förbannad och ringer hyresvärden och beklagar mig, han blir först arg då han trodde någon låst den på min tid, men när jag förklarar att det inte är så så ber han mig försöka öppna den igen. Jag försöker och det går verkligen inte, men han säger att jag ska trycka ner handtaget lite till när jag inte tror det går nåmer, och vips så ramlar jag in i tvättstugan. Åhh, så typiskt mig! Men jag är då glad att jag fick komma in, en halvtimme senare än beräknat, men ändå!

Jag VS Tvättstugedörren 0-1


hmm..

Gick ner till tvättstugan och hörde att det var någon där, åh nej, nu har jag fel tid igen men icke de, mitt namn stod på dörren. Så jag går in och ser en mycket skamsen karl som ursäktar sig och säger att ena maskinen aldrig slutar gå, trotts att den första var klar sedan länge och de var på samma program. Vi försöker lösa problemet och jag hittar en lapp på väggen hur man gör för att tömma ut vattnet ur den och sen fick han fixa det. Medans sorterade jag min tvätt i tre högar och körde in en i den tomma maskinen och när killen var klar en i den andra. Ska ner igen om 20 min och stoppa in den sista högen!

trött..

Hamnat i soffan för att ta igen mig lite nu, var och handlade direkt efter jobbet och har sen lagat mat ett tag.

Blir en tråkig kväll ikväll, ska tvätta sjukt mycket tvätt och diska bort ett berg av disk. Men det kommer kännas skönt när det är över :)


Lunch :)

Hejhej allihopa!
Blev ingen bloggning imorse, fick inte igång datorn där hemma. Nu har jag iallafall lunch, blev samma som till middag igår, köttbullar och potatismos, och en halv avocado :)

Idag är en halvtråkig dag, måste både handla och tvätta efter jobbet. Men vill man ha mat i magen och rena kläder på sig så vad ska man göra? haha!

Somnade direkt igår, hann inte ens läsa tidningen. Dock så vaknade jag halv fem, och sen sex igen så det blir nog att vara uppe lite längre idag så att man kan sova på morronen också! Men jag har ju tvättid till tio, och sen ska ju tvätten hängas, torkas och vikas ihop så det är nog inga problemas :)

nattinatti!

Nu ska jag slänga mig i sängen med min nya tidning (tack broder för prenumenationen jag fick i julklapp!) och sen blir det att sussa :)

schampo

Har använt det två gånger hittills och har inte märkt någon skillnad, men sist tog det ju somsagt tre veckor innan jag märkte någon skillnad. Det luktar iallafall gott, inte godis utan typ behagligt avslappnande..




Bodyjam!

Är trött o mätt i kroppen, sitter i soffan och slapnar av efter en lång dag. Efter jobbet kom min kära mor och hämtade upp mig och sen for vi till korpen för ett bodyjampass. Kom fram till att det var tre veckor sen jag var på ett sådant pass sist och det kändes, eller ja det känns i ryggen nu, skönt :D

Var så himla hungrig när jag kom hem så det blev att slänga ihop potatismos och köttbullar. Ska ju egentligen inte äta kolhydrater på kvällen, men vafan en gång är ingen gång? Ska hoppa in i duschen nu och sen blir det att se topmodel :)


lunch!

Har precis kommit tillbaka från fikarrummet. Har väldigt härliga arbetskamrater så vi har alltid så kul i fikarummet :D Nej, nu blir det att börja jobba igen. Ska lära mig min nya jobbmobil!

Måndagmorron..

Sitter här och är smått upprörd över att vi inte hade någon frukost hemma.. Så jag kommer vara väldigt hungrig vid halvtio fikat! :P Veckan kunde ju ha startat bättre.. Men det snöar ute, vilket betyder att det inte är så kallt, och det är ju bra det :D

söndag!

Det var riktigt kul igårkväll! Var länge sen vi var allihopa, då vi bor på så olika ställen.. Blandade dock vin, jäger, dolis, och groggar så idag har jag väl inte mått så himla bra. Jag har inte mått illa men varit yr och haft väldigt ont i skallen, och det sitter fortfarande i.

Ikväll ska Anton laga gomiddag och sen ska vi kolla på milleniumfilmerna :)

lördag :)

Var riktigt skönt att sova ut imorse, även om anton envisades med att väcka mig tidigt..

Ikväll så kommer det lite folk hit för att mysfesta lite :

Helg!

Ska ta ut min friskvårdstimme nu kl fyra, och sen har jag helg. Väldigt skönt :D Idag var lätt jobbigaste dagen att stiga upp.. Tror det var för att Anton fick ligga kvar och sova :P haha.

Det blev poker ikväll, ska bli kul.. Länge sen jag spelade!

Men nepp, nu ska jag börja packa ihop :)

lunch!

Förmiddagen har gått fort.. Haft lite möten och planerat på. Många frågor som dyker upp, men dom åker ner på papper och bifogas vidare :D

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer.. Kanske kommer tjejerna över till mig och dricker lite vin, annars blir det en pokerkväll i blåsmark (;

Fredag :D

Har precis kommit till jobbet, sitter och dricker första koppen kaffe och går igenom mail.

Det var länge sen jag hade fredagskänsla och jag har saknat den, men nu har den infunnit sig :D

Blev ingen uppdatering igårkväll, men som vanligt på torsdagskvällar så vill jag bara vara med min karl så mycket som möjligt då han varit borta hela veckan. Igår gick vi och handlade i kylan och lagade sen (eller jag lagade) en tacotårta och myste på :)

Lunchdax.

Blir samma som jag åt till middag igår..

Har jobbat på med lite olika frågor nu före lunch.. Efteråt blir det ett möte med hela förvaltningen hela eftermiddagen!

tjabba!

Förmiddagsfika nu, blir att dricka lite kaffa och äta en banan!

Efter fikat blir det planeringsmöten och annat spännande :)


frulle..

Att jag aldrig kan få bli frisk? Har kännt mig ändå hyfsat pigg denna jobbvecka, men vaknade upp med halsont.. Förhoppningsvis lindrar en kopp kaffe!

Va roligt att ni börjar följa mig :D

Idag lagade jag gomiddag till mig själv. Panerad fisk, stekta grönsaker och någon matsked qinoa, mums!

Sitter i soffan nyduschad och fräsch nu.. Ser på masterchef sverige, det är rätt underhållande faktiskt.

börjar packa ihop..

Slutar strax. Ska börja packa ihop mina saker och klä på mig alla vinterkläderna så jag kan möta kylan ute. Det blir att hämta upp mitt schampo som jag beställt på väg hem från jobbet också.


nytt schampoo..

Har beställt ett nytt shampoo från Kerastase, Dermo-Calm Bain Riche. Ett schampo för känslig hårbotten (min är superkänslig) och torrt hår. Får testa och se om denna hjäper på något vis.. Måste ju använda den ett tag också. Mitt förra schampo hade jag i nästan tre veckor innan jag kände någon skillnad.


snart lunchdags

Förmiddagen har flytit på bra, har varit runt på studiecentrum och kollat. Har även fått en datagenomgång, så nu vet jag vart jag kan hitta alla mappar och sånt.

Ska ringa arbetsförmedlingen på lunchen och prata med min handläggare om att jag fått jobb, har helt glömt bort detta.. haha!

morron!

Sitter och äter frukost nu. Det var väldigt svårt att ta sig upp ur sängen och mitt varma duntäcke idag.. Var riktigt kallt i lägenheten och fick skynda mig att leta fram vad jag skulle ha på mig.. (klär mig annars efter jag sminkat och fixat håret!)

Är kallt idag också, -27 typ.. Vi har ingen digital termometer så det är svårt att se exakt, men den är mer är -25 iallafall :P

gokväll!

Efter jobbet så mötte jag upp Hannapanna på sub där hon köpte middag åt oss. Vi tog med den hem till mig och åt den här. Sen kom även min mami som skulle hämta min bror på körskolan. Hursomhelst så färgade jag Hannas hår medan hon var här!

Nu sitter jag i soffan och slappnar av. Är väldigt trött, inte pågrund av jobbet dock för det funkar väldigt bra, utan jag sov väldigt dåligt inatt.. Förhoppningsvis gör detta att jag sover bättre ikväll ;D

Ska ta en dusch, borsta tänderna och lägga mig och läsa ett tag. Ska dock kolla igenom alla bloggar jag läser en sväng först :)

jobbar på..

Spanar på namn till projektet jag håller på med.. Det är svårare än vad man tror!

Slutar alldeles strax, ska då ringa systeryster och fråga om vi ska äta ute ikväll :)

lunch.

Har precis käkat lunch, det blev lasagne idag (:

Jag har varit och lyssnat på Isabella Löwengrips (blondinbella) föredrag på Utbildningsmässan nu under förmiddan. Det var riktigt kul att höra hur hon gått från 14 år och en karaktär till 20 år och att driva 4 företag.


gomorron :)

Tänkte bara skriva några rader innan jag ska traska iväg till jobbet. Är väldigt trött idag, har sovit väldigt dåligt, aldrig somnat på riktigt känns det som.. Men då kommer jag förmodligen sova jättebra inatt om man ska tänka positivt.

Nej, nu blir det att borsta tänder och hår och sen bege sig!

tv kväll.

Ska nu bädda ner mig i soffan och kolla på top model :)


Första dagen på jobbet :)

Projektledare, det är min arbetstitel.
Jag är anställd av piteå kommun. Kommer leda ett projekt som går ut på att genom olika aktiviteter inspirera ungdomar i Piteå att hitta jobb/starta eget/plugga vidare/träffa arbetsgivare och liknande saker.

Första dagen har gått jättebra. Jag har fått massor av information och träffat nästan alla som jobbar på samma avdelning som mig. Imorron blir det ännu mer info och även ett besök på utbildningsmässan på nolia, dels för att kika runt men också för att höra Isabella Löwengrip (blondinbella) föreläsa om entrepenörsskap!


Söndagsmys!

Vi myser på här hemma ikväll. Började med att äta räk/kräft mackor till middag med alla ljusen tända i vardagsrummet. Sen tog jag en lång härlig dusch och gjorde en hårinpackning medan Anton bakade kanelbullar. Nu ska vi snart käka dom :D

..

Börjar bli lite smått nervös inför första jobbdagen imorron.. Men det kommer gå bra!

Ska noppa mina ögonbryn och måla naglarna nu, känns alltid bättre om man känner sig lite fin :D

tjabbatjena

Dålig uppdatering i helgen.. Men jag har varit i Umeå och sen när jag kom hem igår så låg jag mest i soffan och försökte bli pigg. Kände mig väldigt febrig och förkyld. Men efter några ipren pallrade jag mig iväg till jobbet och hade fullt upp hela kvällen och var rätt slut i huvudet när jag kom hem :P

Idag så ska jag och min kära vän fira alla hjärtans dag eftersom han jobbar borta imorron :)

umeå!

Jag ska snart börja packa ihop lite grejer och sen bär det av till umeå. Ska hälsa på elina och ha en liten tjejkväll ikväll :D

vad tänkte jag på?

När jag sa att jag ville helst ha mötet på förmiddan? Halv nio var ju hiskeligt tidigt om man jämför med när jag somnade igår.. haha.

Ska iallafall borsta gaddarna och hoppa i lite kläder, därefter blir det att åka på mötet och skriva på lite papper och sånt (:

torsdag!

Idag är en bra dag, har nämligen fått jobb! Jag kommer jobba som projektledare och börjar förhoppningsvis på måndag. Men mer info får ni senare, när jag vet mer och när alla papper är påskrivna :D

Har diskat undan disken nu på morron, och nu ska jag dammsuga lite. Därefter ska jag åka till breviksbärget med lite kartonger. Inte så jätteroliga saker alltså,.

..

Min korvstroganoff blev väl sådär, lite 'sur' typ xD haha. Men så blir det väl när man tar creme fraiche istället för grädde.. haha :)

hejhej!

Ska försöka slänga ihop en korvstroganoff nu.. Är ju inte så svårt tänker ni, men jag har typ ingenting hemma så jag får exprimentera lite. Brukar ju bli bra? haha

konstigt..

Det är konstigt det här med att när man går och längtar efter någonting väldigt länge, och sen får chans att ta del av det man längtat efter, jag då tvekar man..

tisdagkväll!

Har nu beställt 78 kort för 30 spänn, väldigt bra känns det! Längtar till dom kommer så jag kan rama in några :D

fix och trix..

Håller på att fixa med Antons allahjärtans dag present! Det blir en personlig självgjord grej, hoppas att han kommer gilla den :D

vart är världen påväg?

Skulle beställa korten idag. Ville ju ha dom större och i svartvitt, och kommer få betala 1200 spänn för det!?!??! :O:O Satan! Och det är med rabatt, skulle ha kostat 1850 egentligen.. Enda anledningen jag kan tänka mig att det är så jäkla dyrt är att jag inte har några negativ, men jag vet inte?
Jag valde inte största förstoringen heller, utan jag rådfrågade dom vad dom tyckte skulle bli bäst och dom tyckte att jag skulle ta en viss storlek så den tog jag. Om ni tänker storleken på de stora skolkorten där dom sitter ihop två stycken (dom näst största), den är mindre än den.. Menmen. Anton har då sagt att han skulle köpa ramar sen :D

Sen så ska jag framkalla lite vanliga kort också, från balen och studentveckan, och lite från i somras! Det är dock superbilligt, på Fujis hemsida får man nu 100 gratis kort, och behöver bara betala frakten på 29 kr :D Superpris!! Har valt ut 53 kort än så länge, och några av dom vill jag ha som dubletter, så jag har ju några kort och fylla ut mer ;)

tisdag!

Tjabbatjena!
Håller på och fixar och donar här hemma. Har äntligen fått upp gardinstången i sovrummet, så där hänger nu vita tråkiga tillsvidare. Har även bytt gardiner i vardagsrummet. Nu skruvar jag ihop mitt sminkbord, har gått bra hittills, men nu behöver man ett vattenpass och det har vi inte, så får se hur jag ska göra nu!

Känns väldigt fräscht i vardagsrummet nu, lite färglöst dock.. Får åka och kolla efter nå roligt tyg att sy kuddfodral med, och kanske några nya blockljus, i lila eller grönt :)

måndag..

Känner mig inte alls kry.. Men jag måste ändå iväg och handla lite småsaker. Ikväll blir det att antingen läsa harry p eller se på one tree hill, mysigt båda två :)

kom hem..

.. för ett tag sen. Har varit i Lillpite och letat kort på mig som liten. Hittade några stycken fina. Dom, tillsammas med bilder på lillAnton ska upp lite här och var i lägenheten. Eller ja, när jag varit och fått dom förstorade samt svartvita :D

Passade även på att låna symaskinen hemma, behövde laga några byxor. Så nu är dom utan hål och kan användas igen :D

igår..

.. så blev det inte nå bloggande, men jag kände inte för att sitta vid datorn! Var iallafall en skön lugn dag med lite kalas på kvällen (:

..

Idag har jag och min kära sambo gjort just ingenting! Vi båda har känt oss lite småhängiga så vi har myst på i soffan. Jag har läst och Anton har spelat xbox, våran tv funkar inte.. Eller vi har inga kanaler av någon anledning! Har börjat läsa om Harry Potter serien (ja, jag tycker den är bra även om jag snart lämnar mina tonår bakom mig!) och har kanske 1/5 kvar av första boken (:

Vi ska snart åka iväg hem till min familj och äta middag där. Får se om vinboxen får följa eller inte.. haha (:


lördag!

Gårkvällen var fruktansvärt kul :D Gänget hade fixat ihop en väldigt roligt show! Körde hem min broder till lillpite efter det och det var kul att surra på lite med honom också.

På kvällen dog alla våra kanaler igen.. Hoppas det inte är någon jävel som grävt upp kablarna igen.

fredagkväll (:

Ska snart börja bege oss, vi ska och kolla läget på förfest till himmlen :)

fredag!

Igår så var jag och gjorde en pedikyr på parelle, väldigt skönt! Mina fötter är nu mjuka och fina :D

Idag så blir det att gå in till stan och köpa lite lampor och annat smått och gott (:

torsdag!

Idag har jag äntligen fått sova utan störningar från grannen, wohoo :D

Har nyss käkat havregrynsgröt och blåbär, en favorit! Vid elva ska jag pallra mig till korpen för ett spinningpass (:

...

Bodyjam passet var som vanligt sjukt kul! Blir så himla glad av att dansa, även om jag gör det hellre än bra ;D


ooonsdag.

Idag har jag varit med Majamerica, aka Maja. Vi har klippt varandra litegrann och sen käkat lunch och gått på stan. Sen klockan tre hade jag en arb. intervju så jag stack dit. Den gick bra men jag tror inte att jag är bäst lämpad för jobbet!

Efter intervjun ringde jag Terese och frågade om hon ville käka middag med mig på stan, och det ville hon. Så vi möttes upp och käkade en kycklingsallad på subland. Har inte varit där på hur länge som helst men det var smarrigt!

Nu har jag kommit hem snört på mig lite träningskläder. Sitter i soffan och väntar på att min moder ska komma förbi och sen blir det bodyjam på korpen :)

onsdag!

Inte blev det bättre uppvakande denna morron.. Nu började dom slipa halv åtta på morronen istället! Jag gick och la mig i soffan och kunde faktiskt somna om i en timme. Nu ska jag dock ta och hoppelihoppa in i duschen, Maja kommer hit på en timme och vi ska klippa hår och surra på :)

tisdagsmys..

Ligger i soffan och känner mig allmänt nöjd med tillvaron :) Har tänt ljus i hela vardagsrummet (som vanligt!) och skrivit lite brev fram till nu. Riktigt mysigt faktiskt :D

dagen som gått..

Dagen började ju somsagt inte på bästa sätt, men det vände efter ett tag.. Halv tio kom Larry hit och jag klippte honom och sen drack vi kaffe och surrade ett tag.

Efter det drog jag igång med städningen och har städat i flera timmar. Har även rensat ut massa gamla tidningar och mosat kartonger som jag ska med till breviksberget i veckan. Köket och toan har båda blivit ordentligt skrubbade så jag är mycket nöjd nu när det är det rent och fräscht överallt!


värsta sättet att vakna på..

.. måste vara att grannen börjar borra i samma vägg som huvudändan på vår säng ligger mot. Helvete vad rädd jag blev, sen förbannad då dom börjar borra 7,30.. ÅH!