fulldag!

Avslutade min dag med en liten prommis och därefter mys i soffan. Blir en tidig kväll ikväll faktiskt :D

halva dagen avklarad..

Mötte upp min mami hos optikern och hon valde ett par skitsnygga pilotbrillor i guld :D Vi gick sen och tog en kaffe på kvarters och surrade på.

Jag kom nyss hem från bilprovningen och vi behöver inte göra en ombesiktning, så det var väldigt skönt!!

Sitter nu och väntar på att antons syrra ska komma hit och klippa sig, sen blir det att laga middag och sen blir det fler klippningar!

måndag!

Idag har jag fullt upp hela dagen! Jag har klippt min kära mormor och morfar nu på förmiddan. Dom hade med sig totte också så vi fick busa litegrann :D

Ska ta och fixa mig iordning nu och möta upp min mamma på stan för att kolla ut glasögon. Efter det ska jag iväg och besikta bilen och efter det blir det klippningar/färgningar hela kvällen!

söndag!

Har haft en superhärlig dag ute idag :D
Jag och Anton har varit och kört skoter lite överallt. Vi hade även med oss matsäck som vi åt när vi for och kollade in läget på vallsberget :)

lördagkväll (:

Sitter mätta och belåtna i soffan nu, slängde ihop en tacopaj av gårdagens rester och den blev supersmarrig :D

Vi, eller Anton, har satt ihop våran nya tvbänk idag. Allt gick bra fram till vi (han) skulle sätta in lådorna i den, dom passade inte.. Så nu får vi (han) läsa igenom beskrivningen igen!

såhär kommer den förhoppninsvis se ut då den är klar :D


:)

Mår faktiskt mycket bättre idag :D

fredagkväll..

Har orkat me att färga håret idag, det behövdes verkligen! Fick verkligen slita mig iväg från soffan till frisören faktiskt.. Men hon var supersöt och surrade inte på så myckeit så mitt huvudonda höll sig i shack. Hon gav mig väldigt mycket massage under schampooneringen, så det var helt klart värt det. Piggar upp i sjukheten :) Blev mörkbrunt för dom som undrar (: Nu ska jag bara köpa ett rosa läppstift, är så sjukt snyggt med mörkt glansigt hår och rosa läppar :D


friday, i'm in love.-

Idag kommer Anton hem :D

Jag tror inte det var det bästa att köra partyt alvedonpåverkad igår.. Mår nämligen inte så bra idag, känner mig alldeles febrig. Så jag har sjukanmält mig från jobbet i helgen! Vill bli frisk någongång så jag kan börja träna!

tjejkväll!

Har haft mitt första party ikväll! Var i lule och vi hade en superkul tjejkväll med underbart härliga brudar, massor av skratt och surrande! I love my job :D

torsdag!

Mår som tur är lite bättre idag :D Har tagit mig en ordentlig dusch och känner att det finns hopp om liv ;) haha Ska snart åka iväg och köpa lite grejer till mitt första homeparty ikväll!

Fuskbyggarna..

Har ni sett det programmet? Det har inte jag gjort förut, men det är riktigt bra. Förstår inte hur folk kan sätta andra människor i skiten på detta sätt?! ojoj!

Jag mår lite bättre nu, men jag saknar Anton. Är jobbigt att vara ensam när man är sjuk..

..

Det där med att jobba under fejkad pigghet i form av alvedon var ju ett dumt drag! Känner mig sjuuukt matt just nu.. Ska ta och krypa upp i soffan och sova en stund tror jag!

onsdag!

Mår lika dåligt igår som idag.. Men tog en 1grams alvedon vid elva så jag känner mig pigg nu och har jobbat på här hemma hela morronen. Håller på att förbereda inför jobbet imorronkväll och det är himla kul, så det känns nästan inte som jobb :D

...

Känner mig inte bra alls nu.. Blir att knapra lite alvedon innan sängen!

kvällen..

Hanna och Totte åkte hem för ett tag sen, så nu är jag ensam. Jag borde nog börja laga middag snart, men det får vi väl se hur det blir med det!

Tisdag!

Är sjuk, eller hängig kanske man ska säga. Känner mig inte on top om man säger så!

Blev väckt av hunden halv fem imorse, eftersom jag inte hade mobilen vid sängen hoppade jag upp och gick ut med honom (eftersom jag antog att han som vanligt väcker mig vid åtta) men märkte att det var vääldigt lugnt, och dessutom mörkt ute.. Så när jag kom in fick jag en liten chock! haha

Han väckte mig dock igen åtta, och sen dess har jag varit vaken. Har städat lite under förmiddan och även sytt igen det überstora hålet i min jacka (:

Här har vi Totte, aka hunden :D


måndagkväll :D

Har varit hos mormor och morfar och surrat på i eftermiddag! Sen hämtade jag upp Hanna och Totte och så åkte vi hem till mig. Vi har nyss kommit in från en liten prommis och ska se en film nu :D

en eftermiddag..

Hårförlängningen gick bra, dock slutade min tång fungera mitt i så då fick jag fara och låna tereses :)

Har även varit och hämtat vår bil som var på lagning, och det blev inte så farligt dyrt som jag trodde det skulle bli :D Nu ska jag byta om och sen åka och hälsa på min kära mormor och morfar!

Måndagmorron!

Känner mig sjuk.. Har sovit dåligt inatt också.. Anton har nog smittat mig med hans sjukhet. Men nu ska jag rycka upp mig! Klockan tio kommer mia hit och jag ska sätta i en hårförlängning i hennes hår :D

söndag!

Idag så har vi spenderat dagen hos antons moster som fyllde 40 igår. Vi åt god middag, fikade och hade trevligt. Passade även på att leka med lilla Fanny också :D

Lördagkväll ;)

Låg i soffan och kollade film med min sjuka sambo vid tio när terese ringde och hörde om jag ville med ut och åka bil sen sväng. Varför inte tänkte jag, och sagt och gjort.

Terese tyckte sen att vi skulle gå ut och kolla läget (på nyktran) så vi åkte hem till mig, jag bytte om och smetade på läppglans och sen for vi till challange :) Väldigt trevligt hade vi, var roligt och träffa min kära vän igen! Vi gav dock upp vid halv ett då det nästan bara var 30+are ute och drog hem till mig för att dricka te och surra.

Måste nog köra lite fler spontana utgångar i framtiden :D

lördag!

Förmiddagen har vi spenderat på sjukhuset, vi har hälsat på en av antons morfar:rar :) Han mådde bra och var pigg så det var skönt att se (:

Nu ska jag ta och käka lite lunch minsann!

fredagkväll :)

Har spöat skiten ur min familj ikväll :D
Vi har spelat alla möjliga spel på vårt kinect och självklart vann jag i alla ;) haha

Anton är och kör hem sin syster och skulle svänga förbi och hälsa på sin mormor när han ändå var ute och körde. Själv tror jag jag ska ta mig en macka, blev hungrig efter allt spelande (:

Fredag.

Idag så har jag äntligen fått tvätta! Har samlat på oss mycket tvätt så det blev fyra maskiner. Så imorron får jag äntligen lite mer kläder att välja mellan :D Har även klippt Joel idag.

Ikväll så vet jag inte riktigt vad som händer, min family kanske kommer förbi och spelar kinect med oss :)

...

Tidigare idag så var Marcus här och hälsade på för första gången! Vi drack kaffe och spelade roliga spel på kinect tills vi blev alldeles svettiga!

Har även varit och hämtat hem min kära sjukling till sambo från hans jobb. Han ligger i soffan och vilar för tillfället! Själv har jag spenderat sjukt lång tid i duschen. Var rätt frusen så jag duchade i nästan 40 min, har inte gjort det sen jag var typ 14.. haha :D


ååååååååh!

Ni tror inte att jag hade bokat in tvättiden imorron, och inte idag!! Det var ju superkul att se när man släpat ner våran 20 kilo tunga tvättkorg tre våningar och måste släpa upp den igen!

Torsdag!

Käkade frukost för ett tag sen, sitter nu och väntar på att klockan ska bli tio så jag kan börja tvätta :) Har tvättid till ett och efter det kommer Marcus och hälsar på :D

onsdag!

Det blev spin/core i förmiddags. Var riktigt jobbigt, men väldigt härligt :D

När jag kom hem så slog jag igång 10 orsaker att hata dig. Jag tycker verkligen om den filmen, men det är så sorligt att tänka på att heath inte lever mer..

Kvällen har jag spenderat hos min farmor som fyller år idag. Vi började kolla igenom gamla foton från då min pappa och mina fastrar var små. När jag kom hem drog jag fram min kartong med kort här hemma och satt och kollade igenom alla i några timmar. Läste även babyböcker som mamma skrivit. Var väldigt roligt att kolla igenom, och jag måste säga att jag var väldigt söt som liten :D

hejhej :)

Har sovit så himla dåligt i veckan! Inte bra.. Antar att jag har rätt mycket att tänka på, plus att jag saknar anton som är iväg och jobbar!

Vaknade iallafall nio idag, käkade frukost och hamnade i soffan. Nu försöker jag fördriva tid, ska och träna vid elva. Det blir nog spin/core, eller så ett pass i gymmet :)


min inspiration!


Ni som följt mig ett tag vet att jag tycker att
Kim Kardashian är fruktansvärt vacker!

Jag satt för någon dag sen och kopade ihop ett inspirations-kollage som jag har satt upp på ena väggen i min garderob. Kollaget sitter där för att jag ska kunna motivera mig när det går trögt med träning/mat. Ungefär 90 % av dessa bilder är av Miss Kim :D


 


Hallåhallå!

Mötet gick bra, fått lite inspiration i mitt jobbsökande (:

När jag kom hem så satte jag igång med att städa ur vårat skrivbord, samt att sortera alla viktiga papper vi har. Jag blev väldigt förvånad över hur organiserad jag ändå har varit i och med flytten. Behövde bara flytta runt lite papper i nya pärmar och så. Känns väldigt skönt att ha kolla på alla papper nu :D

Antons papper däremot, hahahah! Har samlat alla i en gigantisk hög som han själv ska få sortera när han kommer hem. Han kommer nog inte bli så glad på mig.. Men jag har faktiskt varit snäll och fixat iordning pärmar åt honom, eller ja en, resten är gemensamma och väldigt tråkiga. Kvitton, räkningar och liknande är vad några pärmar är döpta till!

Hade varit trevligt med lite snygga pärmar,
men jag vill inte lägga pengar på sånt så då tar man vad man haver!


tisdag!

Har sovit väldigt dåligt inatt! Somnade först vid två och vaknade vid sju, gav upp och gick upp ur sängen vid åtta..

Ska snart börja göra mig iordning, har ett möte på adecco senare idag (:

forts..

Har hunnit fixa 7 av 11 saker idag. Tvätten får jag göra en annan dag då tvättstugan var bokad idag redan. Känner mig rätt nöjd. 4 saker kvar till imorron alltså :)

- Skotta parkeringsplatsen

- Tvätta
- Ringa till en snubbe
- Ringa till adressändring och efterlysa mina flyttkort
- Bygga ihop mitt sminkbord
- Fixa in alla saker i nya byrån
- Städa ur kylskåpet
- Sortera in vikiga papper i pärmar
- Städa skrivbordet
- Träna
- Färga mammas hår




måndagsgöra..

Har en hel lista med saker att göra idag, 11 grejer. Jag har gjort 4! Men det är sakerna som tagit längst tid eller varit viktigast.

- Skotta parkeringsplatsen
- Tvätta
- Ringa till en snubbe
- Ringa till adressändring och efterlysa mina flyttkort
- Bygga ihop mitt sminkbord
- Fixa in alla saker i nya byrån
- Städa ur kylskåpet
- Sortera in vikiga papper i pärmar
- Städa skrivbordet
- Träna
- Färga mammas hår

förra veckan!

Tisdag - satte mig på bussen till umeå. Höll på att dö av tristess under de dryga tre timmar jag spenderade på bussen, och sitta still kunde jag inte heller! När jag kom fram så möttes jag av Elina och vi drog och handlade. Sen blev det kvällsfika/middag i lägenheten och efter det såg vi film.

Onsdag - vi gick på stan och satt på ett fik och surrade halva dan. Eftersom min mobil dött och man behöver den för att kunna åka buss (mitt bankkort funkar aldrig på bussar..) så var jag tvungen att punga upp 200 spänn för en ny laddare! Hemskt! På kvällen så kom Elinas umevänner över och vi satt och surrade hela kvällen. Vi råkade tömma en vinbox också, vilket inte var planerat, men väldigt kul!

Torsdag - vi var lite sega under dagen (vinboxen?) så vi såg film och myste på.. På kvällen gick vi ut och käkade middag och sen såg vi ännu mer film.. Vi hann se alla iceage filmerna medan jag var där :D haha

Fredag - hann mest duscha och käka innan jag åkte hem vid 12 tiden. Jag som hade bävat inför bussresan blev glatt överraskad när den inte var så farlig, och jag sov inte ens en timme som jag gjorde sist!

Har haft väldigt roligt under veckan och skrattat och skrattat lite till. Det suger att min bästa vän bor 20 mil bort, men man får göra det bästa av situationen :D

Jag har fortfarande inte hittat min kameraladdare, så jag har ingen kamera tyvärr :(

måndag!

Min blogg har inte funkat på hela veckan, vilket är väldigt frustrerande! Men ska sätta mig och skriva ett inlägg om vad som hänt i veckan nu :)

tisdag!

Har suttit och jobbat fram till två. Pratat i telefon från tio och är helt overloded med information i hjärnan nu.. haha! Ställde mig och diskade för att kunna rensa därinne lite grann!

Har nu precis packat klart inför umetrippen. Ska spendera några dagar hos min bästa vän, vilket ska bli superkul :D Mindre kul blir det att sitta på en buss i tre timmar.. menmen!

en måndagkväll..

Testade på bodyjam på korpen idag. Efter ett fruktansvärt misslyckat pass för typ tre år sedan (fattade ingenting av rörelserna och stod typ still och asgarvade hela passet istället för att dansa.. haha) så har jag inte gått tillbaka, tills idag. Och jag hade skitkul :D Jag som har noll kordination, kan inte röra armar och ben samtidigt, hängde med rätt bra ändå, för att vara jag. Kommer gå på det passet igen, redan nästa vecka!

Efter träningen har jag slappat här hemma i soffan med lite tidningar och tända ljus.. Hade tänkt slå igång en film, men jag är rätt trött så det kanske blir en tidig kväll istället :)


lite att göra..

Ska äta lite frukost nu och sen ska jag göra mig iordning. Har några ärenden att göra på stan och jag vill göra bort dom nu på förmiddan :)

måndag :D

Drömde att jag var utomlands och brännde mig rejält i solen, var alldeles illröd och alla jag var med tyckte att det var så himla kul.. Det värsta är att det kommer typ bli såhär när vi far till kreta i maj, alla kommer bli supersnygga och bruna, medan jag som bäst kommer bli röd.. haha :D

söndag :)

Hej alla glada :) Söndag idag, vilket brukar betyda ny färg på mina naglar, och inte blev det något undantag idag heller!

Idag ska vi och gratta min yngsta kusin som fyller, 8 tror jag :p haha.

...

Har varit på dåligt humör hela dagen, men det har som släppt nu. Började dagen med att städa upp här hemma och städa bort julen! Dock kan vi inte ta bort julstjärnorna, för vi har inga andra lampor till fönstrerna, så de får bli senare :) Efter städningen så for jag till öjebyn och körde ett zumbapass, vilket var väldigt skönt. Nu sitter jag i soffan nyduschad och väntar in middagen :D

Idag har jag också noppat ögonbrynen, gjort en hårinpackning, rakat benen och pysslat om mig själv. Känner mig allmänt fräsch nu och det kommer bli skönt att gå och sova i rena nya sängkläder också :D

lördag!

Förmiddan består av att städning.. Så roligt har vi :P

taco + kinect

Har käkat älgfärstacos ikväll, mycket mumma :D

Nu står vi och spelar med vårt nya (och enda) tvspel, kinect. Det är riktigt roligt! Har redan spöat skiten ur anton i boxning :D

15.50

40 min kvar av dagen! Har varit väldigt lugnt här i receptionen/växeln idag, kanske 10 samtal.. Men jag har hunnit jobba lite inför måndag, då ett av mina jobb kommer komma igång på riktigt :)

Nu ska jag plocka lite med disken och städa undan i köket, sen blir det en kopp kaffe och efter det säger vi tack för denna dag :D

Fredag!

Sitter på jobbet nu. Har precis druckit upp min första kopp kaffe, av erfarenhet vet jag att när jag jobbar här blir det många fler. Just bara för att kaffemaskinen har väldigt gott kaffe :D

Har träningsvärk i benen idag.. Det måste vara sen skoterturen igår. Vi turades ju om att köra våran nya skoter, och när jag åkte nådde jag inte ner med fötterna till där man har fötterna, så jag fick klämma som fan runt själva skotern.. Jag förstår att folk som rider har träningsvärk efteråt.. hahah!

torsdag :)

Det var superhärligt att få köra skoter idag :D

Nu ligger jag i soffan och väntar på att julia och hennes broder ska komma hit och klippa sig. Därefter blir det en tidig kväll så jag ska upp och jobba imorron :)

ont i kroppen..

.. sen gårdagens jobb! Det var dock inte så farligt som jag trodde att det skulle bli.. Var inte så himla många som gick ut, vilket var ganska förvånande när det var 13dagsafton. Men skönt för oss :D

Vaknade för 20 min sen, och ska nu äta lite frukost och därefter blir det att åka till lillpite. Jag och Anton ska och köra lite skoter nämligen, som jag längtat! :D

ikea

Jag, Elina och Hanna drog till ikea idag. Köpte rätt mycket såsaker, men det blev ändå rätt dyrt! Men sen så köpte jag ju ett soffbord och ett sminkbord också, så det var väl det som drog iväg kostnaden.. Var även förbi alco och köpte lite gott också :)

Käkade middag hemma med familjen idag, och det var väldigt gott, kycklinggryta! Fick med mig det och ett surdegsbröd hem. Ska nog ta och göra mig en macka snart :D

igårkväll

Det blev bio och middag. Jag och Elina såg narnia och jag tyckte den var bra medan hon tyckte den var lite seg.. Sen blev det middag på thai, och jag antar att ingen är förvånad! haha.

Sen gick vi hem till mig och drack kaffe och surrade på.. Sen körde jag hem henne vid niotiden, kändes som att vi var på en amerikansk date :D haha

eftermiddag..

Har legat och läst fram till strax före tolv. Sen hörde min kära far och syster av sig och bad mig sätta på lite kaffe, så det gjorde jag. Hanna hade köpt en ny telefon så hon satt och mixtrade med den medan jag och pappa snackade jobb.. Gav även hanna en ostkrokspåse som vi hade i skafferiet, känns lite för frestande att ha den där med mitt nyårslöfte! Ska vara godis/fika/sockerfri fram till 1 mars, sen får jag börja äta mörk choklad!

Ikväll blir det kanske bio och middag med Elina, om hon nu svarar någon gång vill säga.. haha!

måndag!

Igår så åkte jag och anton upp till arvidsjaur och käkade middag med hans farmor och farfar. Det var länge sen vi var där så det var riktigt trevligt :)

Idag har jag varit vaken sen halv sju,. Skjutsade anton till jobbet och kunde inte somna om efter det. Har suttit och skrivit ner mina mål för 2011 nu på morronen, känns skönt att ha dom på papper :D

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.. Hade tänkt träna men jag vågar inte för jag vill inte att mitt onda öra ska bli värre!

Gott nytt år :D

Mitt nyår skålades in med cola (alkoholen hade tagit slut.. haha) i boden pussandes på min karl! Gänget käkade först trerättersmiddag och under kvällen började folk droppa in. Hade det riktigt trevligt, men jag tycker att nyår och överskattat, lixom valborg och midsommar.. Jag hade inte min kamera med mig så jag har inga bilder, får se om någon annan har några!

Imorse sov vi ut och har sen bara slappat hela dagen.. Blev max till middag också, orkade inte börja laga nå mat! Ikväll ska jag jobba, känns rätt tungt nu, men det brukar ordna upp sig då jag väl är där. Antingen kommer det vara sjukt mycket folk ikväll, eller så inga alls. För hur många kan det vara som vill festa dagen efter nyår? Det återstår att se!