en onsdag.

Idag har jag och Berry varit hos Linda. Vi har valt ut lite utklädningskläder ;) Jag provade också en "städerskauniform", i typ lack x) hahahah. De var varmt,. och såg kul ut. Men någon gång måste man ju prova, inte sant? ;) hahah

Ikväll kommer nog Berry hit för att se lite skräckfilm me mig (:

Klassfest.-

Igår var vi först på Tomas Edlunds visning, och de var intressant o se hur han jobbar me olika klipptekniker o annat :)

Efteråt drog de flesta i klassen vidare till Malin. Efter ett tag kom det fler folk, och ja, att min klass kan festa är en sak som är klar ^^ Vi hade garnkul som malin skulle ha sagt  :P haha

image145
allt dansande slutade med.. haha

It made my day!

Jag ska och se Takida i december. När pappa tidigare ikväll berättade att dom spelar i luleå den 5:e.. ja jag kan inte beskriva hur glad jag blev. Det gjorde verkligen min dag <3 Sist jag såg dem var på Piteå Dansar och Ler -06, och dom är helt förbannat sjukt bra live!

 
image144

äntligen..

.. nu är jag helt klart med mitt NK arbete! lycka!

Idag har jag inte gjort nå, eller jag har typ sett OC, umgåtts med min sjuka mamma. Varit i stan, och sen tränat Step med Berry ;D

söndag

idag har jag bara försökt göra klart mitt NK arbete, o de går skit! De är så jävla tråkigt..
Nu ska jag strax iväg o träna me Berry, sen dar vi till henne o ser film med linda :)

En lördag.

Jag och Elina har kännt oss ganska dissade idag, eller ja.. Vi får väl skylla oss själva att vi frågar alla i sista sekund? :P
Nu har vi iallafall fått bekräftat att vi kommer få besök iallafall :)

Updt. Jag o Elina sitter o ser en skräckis, sen börjar min hund tokskälla. Det var nämligen Erik som var bakom dörren. Har nog aldrig hoppat så högt i en soffa förut :9 haha
Sen släppte jag in honom och så såg vi råttfilmen istället, och den var mkt bra!
I like barnfilmer :]

image143
Erik och Elina när vi var i Skellefteå. Och ja, eckeboy är en blottare (:

Färgar håret.

De ska förhoppningsvis bli samma nyans i hela håret nu :) Fägen heter Cacao och de står att den ska bli mellanbrun, men på mitt hår kommer den bli mörkbrun, men de är ju så jag vill ha det!

Ska hoppa in i duschen o tvätta ur de nu, ni får se resultatet senare ;)


En liten lista.

A is for age: 16
B is for booze of choice: smirnoff
C is for career: frisör såklart, med egen salong i framtiden
D is for your dad's name: Håkan
E is for essential items to bring to a party: jag kommer, räcker inte det? ;)
F is for favourite song at the moment: A lonely september - Plain White T's
G is for favourite game: TP, guitarhero o kareoke^^
H is for home town: Piteå
I is for instruments you play: jag han fyra ackord på gitarr (y)
J is for jam or jelly you like: hjortronsylt
K is for kids: jag har inga nu, men snyggerik ska ha barn med min höft ;) hahaha
L is for living arrangements: Källaren i mor o fars hus, luleå till hösten ^^
M is for mother's name: Anna-Lena
N is for name of your crush: daniel :)
O is for overnight hospital stays: inga
P is for phobias: cellskräck
Q is for quotes you like: jag fastnar alltid för något spec i en låt, därför skriver jag in den biten i ett inlägg här ganska ofta :)
R is for relationship that lasted the longest: det beror på hur man räknar :P
S is for sartorial style: det jag tycker om
T is for time you wake up: mån-tor 05,15. fre 07,15. sen kan jag sova hur länge som helst på helgerna :]
U is for underwear: hipster <3 spets är fint, vitt är fresch och ja.. haha
V is for vegetables you love: gurka
W is for weekend plans: filmkväll @ my place, imorron :D
X is for x-rays you've had: ?
Y is for yummy food you make: mina fycklingfileér, även min pastasås me skinka, muma :)
Z is for zodiac sign: Vädur
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: ni som känner att ni inte har något att göra.
Ä är för älsklings trend: kjol med hög midja in my heart <3
Ö är för en önskan just nu: att jag får ett fett bra lov med många mysiga kvällar [:

A lonely september - Plain White T's

and i didn't mean to give you chills the way that i kiss
and i didn't mean to fall in love, but i did
and you didn't mean to love me back but i know you did


förurt hade jag aldrig kul, sen kom apan in i mitt liv

image142

hantverks hela dagen :)

image141

Onsdag.

Nu har jag skrivit klart min novell, lämnar in den imorron!
Jag har bara två saker kvar att skriva om i mitt inlämningsarbete i NK om universum.
Så långt så känns de bra, men sen har jag prov i engelska på fredag, med sjukt många glosor, plus gramatik! suck.

Overrated - Gevin DeGraw

take everything i own
take it, take control



tisdag.

jag har haft två dåliga hårdagar irad nu, om någon ville veta x)

Jag har nyss rensat i min ipod och lagt in en massa nya goa låtar, så nu ska jag ut o gå och lyssna på dom!

hantverks på schemat.

image140

Leave out all the rest - Liknin Park

petending / someone else can come and save me from myself 
i can't be who you are

Sunday morning - Maroon 5

and I would gladly hit the road, get up and go if I knew
that someday it would lead me back to you


Söndag.

Igårkväll for jag till Elina, igen :)
Vi var med Linda, Josef o Claes. Josef blev kär i elinas vovve, han tyckte hon var citat - "bedårande". Sen så försökte vi mata classeboy med lite godis, men de gick inte så bra! haha

"Den som super mest han får hångla med flest"
- jag har den stråfen i hjärnan, och jag har aldrig hört låten, mer än vad som sjöngs igår då.,
 de suger! haha. (y)


Universums skapelse och kladdmuffins.

Idag har jag börjat med min NK inlämning som ska vara inne på onsdag. De är fett tråkigt och intresserar mig verkligen inte, men de måste göras! Egentligen borde jag fortsätta skriva på min novell som ska vara inne på tisdag, men de orkar jag inte heller. Det som har varit bra idag är att min kära lillasyster har bakat kladdmuffins, tack hanna <3

Fredagkväll.

Ikväll har jag varit hos Elina, med henne, Linda, Marcus, Cissi och Sofia (:

Vi såg idol och en film som hette i-see-you.com. Den var faktiskt kul x]

 
Sofia, Elina, Linda o Mackeboy

Helform diagonal framåt..

.. heter det vi har sysslat med idag. Det betyder att man klipper kortare i nacken och så blir de längre ju närmare ansiktet du kommer. Detta var första gången vi klippte hela huvudet (eller rättare sagt allt hår på huvudet) och inte bara en vertikal som de så fint heter :) Sjukt bra kändes det och jag är så glad att jag vet att det är detta jag vill syssla med i framtiden, och nu med förstås ^^


(i brist på annat lägger
 jag in en bild där jag
klipper den såkallade
vertikalen)


Efter skolan drog jag till roasters, där Elina, Linda, Emma, Bella och Frida var.
Vi mobbade min mosade banan som jag hade med mig bland annat.. Efter det drog jag och Elina vidare till korpen, där gick vi på styrkemix.

Kroppen min mår som bäst efter ett träningspass :9

Jeff Dunham

image134

http://www.youtube.com/watch?v=MugQDD2FcKQ

Jag dör, seriöst, detta är humor x]

:]

the smell of your skin lingers on me now

onsdag.

Idag hade vi jävligt skoj på gympan vill jag då tala om för er. Vi lekte bigboll, vilket innebär att man har en stor pilates boll som man ska passa runt och mål gör man genom att slänga sig på en stor madrass med bollen i famnen. Mycket underhållande och sjukt jobbigt! ;) Efter det spelade vi lite basket, och de gick väldigt bra för mig. Gjorde massa mål, jag som aldrig prickar korgen ens en gång i vanliga fall!

Efter skolan gick jag på stan och köpte min efterlängtade vinterjacka,
som jag ska inviga imorron :D

tisdag.

Idag har jag och Elina kollat efter vinterjackor. Jag hittade en på Vila som jag hängde av till imorron. Den ser lite konstig ut i kragen, som en alien, men jag gillar den iallafall ^^,

Sen efter fönstershoppningen drog vi till korpen för att träna. Denna gången blev de spinning och de känns riktigt bra i kroppen nu. Förkylningen är inte helt borta, känns fortfarande, men den är på god väg att försvinna x)

sugarcult - prettygirl

image133


it's the way that he makes you feel
it's the way that he kisses you

you can never get him out of your head

Lördagkväll.

En helkväll på dansgolvet med sällskap av Elina, Terese och Josefina var väldigt skoj (:

Dock blev inte kvällen som planerat.. jag som bestämt mig för att inte göra vissa saker, kom i slutändan på mig själv med att göra iallafall! Det gör inte så mycket nu i efterhand, för jag hade trevligt ändå :)

x]

börjar smått ladda för kvällens äventyr.
Nyduschad sitter jag nu här och börjar välja ut kläder (:

Fredagkväll.

Kvällen ligger ganska öppen, har några möjligheter, men vi får se vart jag hamnar i slutet ;) haha

permanenter o shoppingpåsar

Idag rullade vi permanenter på varandra, dock utan själva vätskan såklart :) Det gick mot förmodan väldigt bra!

Efter skolan gick jag, Elina och Terese på stan. Jag hittade en kjol, en klänning och ett nagellack.
Elina köpte ett par skor och en kjol. Jag tror vi ska inviga våra nya kjolar på lördag, då de blir utgång ^^

 

Lilla lördag..

.. ägnas åt att plugga matte :/

Dock blire nog att gå ut o shaka lite rumpa me "lillpitegänget" på lördag,
och jag känner mig tagg :D

om ett år..

.. kanske jag sitter i Luleå med min laptop i knät i en egen lägenhet. Fast just nu lutar det åt att jag kommer hyra ett rum, fast ha egen ingång o så. Like the sound of that :] 
Enda kruxet är att killen som bor där nu måste flytta ut, och de gör han nog inte förrän han tagit studenten :P Och det är ett år kvar.. haha

Inget är bestämt än, men vi ska ringa och snacka med kvinnan som hyr ut i helgen :D

kollage på paint <3

image130

Måndag.

image129

Jag måste läsa ut denna bok till nästa måndag, för då har vi boksamtal.
Kan ju då tillägga att jag läst ca 50 sidor, och att boker kanske är drygt 500 sidor? Jag får återkomma med de ;)

söndag, söndag, söndag - worst day of the week.

"men camilla lilla, nu får du nog ta och tala om varför just din säng knarrar så mycket ? ;P höhö" skrev min vän Moa i en kommentar nyss :P

Men de tänker jag inte göra, för alla mina vänner vet redan varför den knarrar. Eller alla o alla.. dom som har något me min säng att göra kanske. Fast de lät också fel! Men hursom är det, om jag får säga de själv ett mycket underhållande interskämt x]


Sikfors och sovstugor.

Igår begav jag mig till Elinas nya stuga. Den var extremt söt och mysig x) Tanten som ägde stugan har dock inte alla getter hemma.. Så de är målat blommor o nyckelpigor och dylikt överallt! haha

Vi såg film, bla james bond me hennes storebror o hans vänner, och jag kan då tala om att den sög! Fast vi såg "Wild Hogs" också, en mc film med travolta, och den var mycket kul [:

Sen sov vi ute i en sovstuga för oss själva, och jag ska bara tala om att sängen var mycket skön, haha. Inte som min som gnisslar såfort man rör på sig..

 
E och C

hm?

Att se film med sin systers vänner, och får höra att dom spanar in samma killar som dig ger dig faktiskt en tankeställare!
Hur är de igentligen med min smak? Är jag en tolvåring långt där inne?

Det slog det mig att det faktiskt fanns en skillnad, dom (10-12 år) utrycker sig, citaterat Sofia "Åh, han zac är sööt!". Mendans jag tänker "Fyfaan va het han är!" hahah

Det känns befriande att jag kunde komma på något som skillde oss åt, (även om påståendet kanske inte är de bästa så köper iallafall jag det) för vem vill bli jämförd med en 12åring när man är 16?

Hursom så tycker jag att Zac är hoot, så därför får han vara med på ett litet hörn här, så att min inre tolvåring kan fnissa lite och ringa alla sina vänner i snacka i fnissattacker om hur söööööt han är, förstås! HAHA

image126

feber o fredagkväll.

Eftersom jag är sjuk ska jag sitta hemma ikväll. Jag ska roa mig med att se High School Musical 2 med min lillasyster och hennes vänner, jag vet att jag är cool :)

image125

Torsdag.

Att fara på skolan trots feber för att vara med på introduktionen av färg-applicering och slingteknik med hätta var sjukt kul, men INTE klokt såhär i efterhand..
Jag undrar om helgen blir lidande för detta..

hot >-<

image124

ellos.se

image123
Idag har jag klickat hem detta :)

skjut mig någon?

jag har feber o mår skit!

Tisdag

image122
Att stiga upp 5.15 för att fixa sig iordning och ta bussen till skolan, vara framme i luleå 7.45 och ta 8.02 bussen hem igen kändes lite onödig! - men mina vänner, jag är sjuk, igen!

[x

De blå

allting snurrar
inte helt nyktert
- berusad av känslan
länge sen sist

följer melodin som de andra
ögon, blå smack
läppar ömhet

ärlighet

framkallad av en öl eller två
ändå, äkta
blå ögon som berör
händer

du är vacker
ögon talar
ta åt dig ta åt dig - jag nej!
ärlighet, blått

blå ögon ser
känner mig vacker
på riktigt

främlingar
fem mil fem år
det kvittar
allt på grund av de blå



yta yta
bara ikväll