Näst sista dagen för iår..

.. och jag ligger hemma med feber! Det började i tisdags, blev sämre i onsdags och riktigt dåligt igår.
Idag mår jag lite bättre, men är ändå väldigt sjuk. Har inte varit utan ipren på ett bra tag nu,
så jag tror att det är därför jag känner mig bättre. Men man får passa på att göra lite saker när
man är piggare, så som att noppa ögonbryn, plugga och duscha. Så jag börjar bakifrån, med en dusch :D

Annandagen :)

Min julhelg har varit helt fantastisk!

Uppesittarkvällen spenderades med mina bästa vänner här hemma hos oss med glögg,
pepparkakor och paket. Julafton spenderades hemma hos mor och far med pappas sida
av släkten. Juldagen åkte vi runt och hälsade på våra familjer igen och på kvällen samlades
vi här för en fördrink (eller tio) för att sen bege oss till Challange. Kvällen avrundades på
traditionellt vis på max ;D Idag sov jag till tolv, och har sen legat och myst i soffan med
anton och en bra bok! Nu ska vi åka och hämta hem Wimsa :)

Dan före dan före dopparedagen :)

Idag så har det gått åt helvete med allt pluggande som jag skulle göra..
Hade tänkt göra bort så mycket som möjligt så att jag kunde vara ledig imorron,
men nu blir det att plugga på ändå!

Var på stan med Elina i eftermiddags, köpte ett linne, en kofta och strumpbyxor, samt
alkohol till på söndag :) Ikväll så har jag klippt Anton och Johan samt druckit lite kaffe
och surrat på. Nu ska jag krypa ner i soffan brevid Anton och se på filmen som går på 6an :)


så dålig man kan vara...

Har ju sagt att jag ska börja uppdatera här, men det har blivit snålt med inlägg den senaste månaden..

Nu tänker jag inte säga att jag ska bättra mig, för då blir det precis tvärt om istället!

Idag har jag klippt min kära morfar, fikat med han och mormor, pluggat, varit med
Terese och ätit lite julskinka som vi fixade igår.. Sitter nu med ett glas svartvinbärssaft
i vinglas (måste ju vara lite vardagslyx någongång ibland) och tittar ner på mina fina fötter.
Var och gjorde en pedikyr igår på Cau & Co, otroligt underbart, mina fötter har aldrig varit
så här mjuka innan och tårna är lackade i en knallig röd färg :D Julafton om två dagar.
Längtar efter att få umgås med släkt och vänner hela helgen! Är till och med klar med alla julklappar :)

Imorron så blir det hårdplugga hela dagen fram till fyra, då möter jag upp Elina för en sväg
på stan. Behöver lite nya saker inför juldagen samt lite alkohol för samma tillfälle,.
Nu blir det inte skinkbit till innan jag säger tack för idag.

Om vi inte hörs före julafton så önskar jag mina tappra läsare en underbar julhelg!



Slarvigt hår och vacker klänning,
det vill jag svänga mina lurviga med på söndag :D


Fredag :)

Skulle göra fina julklappsetiketter av brunt papper med en sån där fin bränd kant.
Tänkte att om jag gör det på toan så börjar det inte lukta och jag har nära till vatten..
Det jag frågar mig själv nu i efterhand är varför jag inte gick ut på balkongen?! hahaha

Förutom det har jag varit ute o gått med Wimsa, lagat gröt, ignorerat disken och börja fundera
på vad jag ska ha på mig ikväll. Vi ska ut och käka med Antons jobb på 1906. Ska bli himla gott :)

Igår så klippte och färgade jag min moster. Det är så skönt nu när jag läser på distans, för jag kan
ju lägga upp dagarna precis hur jag vill. Därför har jag lite smått börjat om att klippa. När jag jobbade
heltid ville jag inte ställa mig och jobba flera kvällar i veckan också. Men nu har jag ju tid,.
Så är det någon som vill klippa sig innan jul är det bara att höra av sig för prisinfo och tidsbokning :)

Blev även ett zumbapass på korpen igår. Sjukt tråkigt! Inte alls lika bra som det som är på måndagar..
Det är så tråkigt när man sett fram emot något och så blir det inte alls som man trott..


Torsdag

Två dagar kvar till helg nu, så otroligt härligt :D Helgen kommer bli superkul dessutom!

Igår så gick jag på stan med Elina och Mia, vi skulle julshoppa men det blev inga klappar för min del.
Efter en middag på thaigarden så drog vi vidare till mia o richard place för att baka lussebullar.
Eftersom jag och Elina inte tycker om lussebullar ringde jag till Anton, bad han köpa en pepparkaksdeg
och sen bege sig till munksund. Så så spenderade jag gårkvällen, julbak, julmusik, glögg och
vänner och hundar i en salig röra ;D

Har precis hoppat ut ur duschen nu, frös så jävla mycket efter morronprommisen.
Tror jag ska lägga mig och vila ett tag också, har lite småkänningar av migrän, och det vill
jag inte ska bryta ut nu. Så nu tar jag böckena med mig till soffan och läser så långt jag
hinner innan john blund kommer o hälsar på en timme eller två :)