30 juni

Dagen har spenderats vid poolen i vårt kära lillpite :)
Jag och Hanna cyklade dit och la oss bekvämt i solen och stekte lite. Efter ett tag så kom hennes kompis och lite senare även antonius. Vi hade riktigt roligt, busade på i vattnet och skvättade ner alla småbarn ;) haha. Efter någon timme drog vi hem till mig och lagade mat för att sen gå ut på altanen och steka lite mer. Nu är jag tyvärr röd som en kräfta, en tomat eller något annat väldigt rött :P

Ikväll så ska jag och mamma fara på vattengympa och efter det ska jag vara med Elina :D

29 juni

Har nyss varit ute o joggat..
Blev väl en tre km och det var riktigt skönt (: Blev glatt överraskad då de fyllt elljusspåret med sågspån så de är typ mjukt o skönt o springa! Men jag kan ju då tala om att jag inte har någon kondition alls att skryta med, utan sprang typ hälften på vilja.. haha

Nu ska jag äta lite yoghurt och se 40-year old virgin med min moder och syster :)

29 juni

Sommarsommarsommar...
Jag har fullt upp med att njuta av sommaren, så ni får ha lite överseende då de gäller bloggen.
Men kan ju dra lite snabbt vad som hänt,. Idag har jag o anton varit o badat, åkt i hans (familjs) nya bil, käkat  på vischan och myst på :)

Har ju haft underbart väder i en vecka nu typ, och jag har spenderat de flesta dagar med anton. Vi har solat, badat, sett fotboll och gått på kyrkmarknaden. Vi har även dragit en tripp till Elinas stuga me henne o Niklas för att basta o bada, behöver jag tillägga att jag och Elina var först i vattnet? ;)

I lördags så var jag och elina en sväng på kyrkmarknaden vi med, för att senare på kvällen dra mot boden. Jag fick nämligen skjuts dit av min underbara bästaste vän :)

Boden Alive, det var det jag skulle på. Åkte till stina direkt för att fixa mig iordning och sen väntade grillmat med trevligt sällskap. Därefter drog vi på en förfest och efter det vidare in till stan. Hade riktigt roligt för att inte känna en enda själ utom Stinis i boden. Fast jag träffade några pitebor, bla miutt.. Sen några jobbarkompisar från Klipperian och några klasskompisar.


25 juni

Idag har varit min första helt lediga dag :D
Igår var jag nämligen tvungen att vara i stan och på riskettan kl åtta-elva för att sen vänta i stan till fyra för en körlektion. Mellan där gick jag lite på stan och följde sedan hem med terese. Efter körningen (som gick mkt bra) gick jag och käkade för att sen efter en snabbvisit på cubus möta upp min moder på stadens biograf. Vi skulle nämligen se The Proposal, som var sjukt bra :D Efter bion begav jag mig till svensbyn för att se på antons match och följde efter den med hem till honom.

Imorse vaknade jag först för ovanlighetens skull, och klockan var inte med än tio. Så jag väckte pojken och drog sedan med honom till hamenviken för att sola och bada. Vi badade båda två, första doppet för iår :D Eller.. jag badade, anton doppade sig.. Det var bara det att det tog ca 20 min för honom att verkligen doppa sig, så jag han ju börja frysa i vattnet innan han tagit sig ner! haha. Anton blev dock less på att ligga i solen sen så efter lite tjat åkte vi in till stan en sväng, och efter det åkte vi hem till mig. Vi började spela badminton men slog bort bollen in i brännässlorna, och ingen ville hämta den så då blev de inget mer spelande.

Vid fyra kom min tremänning anton för att klippa sig, och senare på kvällen även robin och gabbi. Alla tre gick superbra och rätt snabbt också :) Trodde de skulle ta längre tid då de var ett tag sen jag klippte någon, men inte det :)

Det har hursom varit en riktigt bra första sommarlovsdag :D

23 juni

Nu har jag sommarlov på riktigt :D
Idag satte vi våra sista plantor i skogen och det var sjukt skönt. Egentligen skulle vi jobbat till den 10e juli, men det är slut plantor, i hela sverige :O
Att vi nog ska jobba i augusti igen då det kanske kommit plantor tänker jag inte tänka på!

Sommarlovet kommer inledas med riskettan, körlektion och två klippningar.. :)

22 juni

Det var ett tag sen jag skrev nu såg jag..
Jag har helt enkelt haft fullt upp med jobb, pojkvän och vänner, samt lite party och fiskande :)

Examen
Den blev inte nykter som jag trodde, snarare tvärt om ;) haha.
Sjukt kul hade jag iallafall. Kvällen började hos Mia i Burvik och fortsatte inne i stan där den avslutades på pentan med ömmande fötter och ingen röst!

  
 


Midsommar
Jag och Anton begav oss till Björnideforsen för att tälta och fiska. Det var sjukt fint där och vi hade de mysigt :) Fick min första harr och öring, de ni :D Fisken la vi i folie och grillade sedan i elden för att äta den direkt, mumma säger jag bara. Vaknade gjorde vi vid tre och trodde det var morron, så då fick vi skynda oss att somna om haha. Dock var det sjukt kallt mitt i natten och jag frös trots att jag hade underställ, kläder ovanpå det, sovsäck och anton.. Men det gick att somna om tillslut :)

  
 
 
 

En examnesdag..

För två år sedan gick jag ut grundskolan..
Idag var det min lillebrors tur. Var och kikade på hans avslutning och som vanligt så levererar sjulnässkolan bra sådanna. Med mycket musik, roliga tal och massor av tårar från niornas sida så kändes det som att det var igår man själv gick ut..
Kommer nog aldrig riktigt släppa sjulnässkolan.. har riktigt fina minnen därifrån och min klass saknar jag fortfarande och funderar fan på att styra upp en klassfest någon gång :D

Nu har vi suttit och fikat med släkt och vänner och min bror har bytit ut sin kostym och cigarr mot mjukisbyxor så de är väl inte så jätteparty här nu.. Ska dock in till stan om ett tag, hängde undan lite kläder igår som jag nog ska köpa :) Ikväll blire det party, men jag vet inte om jag kommer dricka, är ärligt talat inte alls taggad.. Men det kan ju hinna ändras ;)

050609

Tror jag håller på att bli sjuk..
Frös som fan imorse och på jobbet sa kroppen ifrån efter två lådor, men jag kämpade ner en tredje och gick sen och la mig i bilen och sov. Åkte sen till anton och duschade varmt och mådde sen mycket bättre. Så då begav vi oss till pite havsbad för att kika på balen, men hann bara kika i tjugo min kanske. De par som vi hann se var väldigt fina och jag såg två klänningar som var sjukt fina, skulle vilja ha något liknande själv.. :)

Nu sitter jag hemma och fryser.. Har tagit på mig en massa kläder men gåshuden vill inte fara bort! Tur att anton kommer hit snart så han kan hålla mig varm inatt.. :)

summer

Jaha, då har vi frisörer sommarlov :D:D
Att jag är mitt uppe i mitt sommarjobb försöker jag inte tänka så mycket på.
Men jag får vara utomhus iallafall, så det är en bra sak med jobbet!



Helgen :)

Fredag..
Fantastic four, dvs jag Anton Elina och Niklas drog ut på en liten roadtrip. Jag hade tänkt att vi skulle sova över i bilen också, men pga att jag tänker mer än jag säger blev de inte riktigt av ;) Men vi körde runt och drev med folk,. Hamnade i skellefte och virrade runt eftersom Niklas lyssnade på mig då jag spontant sa vänster i varje korsning.. haha.
Vi har även konstaterat att Elina är en trafikfara och att jag är allmänt trög :D




Lördag..
Gick på stan med Elina för att försöka hitta en examensklänning, men det gick inte så bra, hittade ingen.. Eller det gjorde jag, men mina bobisar är förstora för att rymmas i den :(

På kvällen vaknades partaj hos Julia. Jag var dock inte alls partysugen utan drack väl två cidrar och sen var jag nöjd. Vid halv tolv bestämde sig jag och Anton för att åka hem till han så då gjorde vi det..'


igår..

.. så firade jag och Anton ett halvår tillsammans :D
Jag blev bjuden på middag på Golden av min fina pojkvän och bjöd själv på efterrätt bestående av en ben n jerrys i min soffa (detta i ett försök att kompensera för middagen som jag inte visste att jag skulle bli bjuden på)  Det var hursomhelst en fin kväll!




måste bara tillägga att jag älskar mannen <3

helgen som var :)

Fredag..
började bra iome att jag fick hämtning i lule av linda och elina som var ute och cruisade. Efter det åkte jag hem, duschade och fick sen en snabbvisit av anton och vi lagade middag åt oss och min moder. När vi förtärit maten skjutsade han mig till Elina där det vankades tjejkväll med henne o Linda. Vi hyrde film, köpte massa godis och snackade på.. Senare på kvällen kom dock hennes bror och hans tjej dit, och senare även Niklas så helt plötsligt var det ingen tjejkväll längre. Ringde då till Anton och sa att han fick komma han också om han ville, och så blev det.

Vid ett åkte jag o Anton in till staden för att hämta min något förfriskade pappa från Kalles. Hemma var vi vid två, och hade precis borstat tänderna och tänkt lägga oss då hans syrra hör av sig och behöver skjutsas hem.. Ja då vare vara att sätta sig i bilen och köra till stan igen kl halv tre..

Lördag..
Stadsmaran i luleå, de var en riktigt mara! Fick både vätskebrist och solsting.. mådde helkasst när jag åkte hem och visste inte om jag skulle svimma eller spy i bilen. När jag kommit hem fyllde jag på med massor av vatten och käkade även skinka för att få i mig nå salt.

På kvällen hade jag dock piggnat till och gjorde mig iordning för festligheter. Åkte sen in till stan med Anton, Elina och Niklas och vi satte oss i det gröna gräset denna soliga sommarkväll och hade en liten fest före förfesten. Sen bar det av till Marcus där förfesten var och efter en sväng på sunes (hungriga pojkar.. vad gör man?) drog vi ut på Pentryt. Där dansade vi och sjöng, inget av det allt för vackert med ack så underhållande :D

(bilder finns på min pixbox)

Söndag..
Efter att jag vaknat upp hos Antonius så åkte vi och hämtade bilen i stan.
Med en glass i handen och nervevade rutor pga 'svensk-sommar-i-en-bil-utan-ac' körde vi sen vidare till min syrras fotbollsmatch och kollade, examenscupen uknow.. När vi sedan återvänt till blåsmark la vi ut en filt på gården och solade lite. Det ledde dock ganska snart till ett vattenkrig där jag anser mig själv som enfaldig vinnare!