Årets sista dag..

Jaha, då börjar 2008 lida mot sitt slut!
Det har varit ett bra år, inte jättebra, men samtidigt inte alls dåligt.. Jag antar att ni kommer få en summering av året någon dag framöver, eller kanske idag, om jag har tid ;) haha

Vad händer idag då?
Jo jag ska först och främst fixa mig iordning, vilket kan ta ett tag då jag inte orkade duscha igår och mitt hår är jävligt jobbigt då de är nytvättat :p haha. Sen klockan fem så ska jag käka trerättersmiddag här hemma och efter det så åker jag  till Junes där det vankas nyårspartaj :D:D 

081230

Igårså
klippte jag min moster, och det gick bra, och väldigt snabbt.
Anton kom också hit och vi lagade egna pizzor tsms med resten av min family :)

Idagså
vaknade vi upp vid tio, käkade frukost och drog sedan upp till min stuga. Där skottade vi fram bodan där vi har skotrarna för att sen kunna köra hem dom hit. Det tog väl rätt lång tid att köra, men leden var riktigt bra faktiskt. Hemma var vi vid två igen och käkade då en behövlig lunch :D


 

081229

Linn for hem för ett tag sen och nu gör jag inte mkt alls, ligger i sängen me datorn i knät :)
Idag ska jag klippa min moster och kanske mamma (:


081228

Igårkväll så..
kom elina, andré, linda o mia hit (: Vi gjorde inte så värst mkt, såg film och käkade glass. Sen då dom åkt hem vid elva halv tolv gick jag direkt och la mig, somnade nästan innan jag lagt huvudet på kudden :o haha.

Idag vaknade jag upp kvart över ett..
det var riktigt länge sen jag vaknade så sent, kommer inte ihåg när.. Men jag var helslut efter allt igår antar jag :) Nu sitter jag här och väntar på att Linn ska komma hit, det var länge sen jag var med henne också så de ska bli kul :D

081227

Full rulle hela dan..
Vi vaknade upp vid kvart i fem, för att sen bege oss till stan och coop där vi skulle jobba. Tio i sex var i där och började jobba tio min senare.. Vi skulle packa upp varor, men dom kom först kl åtta så vi fick 'städa' i två timmar före. Vid tolv gav vi upp och avslutade arbetsdan.. Drog in till stan ist, jag hittade inget men anton köpte ett par jeans, ett par byxor och en tröja. De var rätt mkt folk. Men det var kul, träffade massor av folk jag inte sett på länge :) Efter stan åkte vi hem till anton, där körde vi lite skoter - som jag längtat efter första skoterturen, kändes riktigt bra :D:D

Har nyss kommit hem,
och ska snart börja göra middag åt mig och mina syskon. Mor o far är på bröllop och johan är sjuk, så därför blire jag som får styra upp detta :) haha. Ikväll så kommer linda, (som jag inte varit med på år och dar) elina och andré hit för att leka med mig, trevligttrevligt!

081226

Är me anton nu..
.. vi har nyss sett 300 på tv, och den var väl sådär :) Snart ska vi se den nya batman :D

081226

Shopping i luleå..
.. det är vad dagen har bestått av. Jag, Elina och André begav oss till 'stor' staden med förhoppningar om lite lungt shoppande, men inte blev ju inte riktigt så. Det var så jävla mycket folk alltså, tror aldrig jag varit med om värre :O haha. Trots det så har jag ändå köpt lite grejer, en kofta, en bolero till nyår och lite underkläder :)


Har nyss käkat middag med familjen,
.. plus farfar o Maj. Placerade mig sedan här och dog litegrann, jag jävligt trött!! Det tog på att springa runt o knuffas på stan, haha. Nu ska jag iallafall snart hoppa in i duschen, och vid sextiden så kommer Anton hit :D


081225

Har just kommit in efter ett hårt skidpass..
Det var dock inte meningen att det skulle bli hårt, hade väl tänkt mig lite lagom sådär.. Men då jag kommer till spåret ser jag att dom nästan är översnöade, men jag var så sugen på att åka så jag körde på ändå. Och det gick jättebra tills första backen kom, ni tror inte att jag har världens bakhalka?! haha. Trots detta kämpade jag mig runt hela spåret och stakade så länge jag orkade i backarna! Nu är jag helt härligt slut i kroppen :D


dan efter dan..

Riktigt mysigt hade vi det igår!
Vi var här hemma hos oss (första julen här i nyhuset) med mammas sida av släkten :)
Åt självklart förmycke mat, trots att jag bara äter det kalla, men det hör väl julen till? Fick ju även äta godis igår, har varit utan ett bra tag nu, och det första jag åt var en skumtomte, ingen riktig jul utan sånna :D haha. Jag är riktigt nöjd och glad över mina klappar också :D

Av tomten så fick jag :
- Resa till Sthlm och biljetter för att se Metallica i globen den 8e mars :D:D:D
- Mobilt bredband till min laptop
- Massa pengar
- Presentkort
- Smycken :)
- Glas/koppar/dukar och annat fint till lägenheten
- Strumpbyxor, vilket är något jag verkligen behövde!

dopparedan!

God jul allihopa :D



(har inga pengar på mobilen,
så jag kan tyvärr inte svara på alla god jul sms ni skickar)

081223

Dan före dopparedan..
Idag har jag fixat på inför julafton som vi ska ha här hemma imorron.. Har bruit stolar, bord, ved och gud vet vad. haha. Har även slagit in alla mina paket, tio stycken för att vara exakt :D Sen har jag, hanna o johan tryckt in en massa nejlikor i apelsiner så nu luktar det julaktigt i hela huset :)


081213

Igår..
..så var jag i stan nästan hela dagen, eller de kändes som det iaf, från halv tio till tre typ. Köpte alla julklappar som skulle inhandlas :) Hälsade även på min faster och fick träffa mitt kusinbarn karl, som är världens sötaste 5-åring ^^ Han och jag lekte lite med star wars gubbar, haha. Sen for vi förbi farmor en sväng, där gick jag käka en snabbmiddag bestående av en macka och kaffe.. (:

Efter det åkte jag hem till anton :) Vi såg simpsonsfilmen, och jag är förmodligen den sista personen i världen som sett den, och jag tycker inte att den var speciellt bra :P haha.  Vi käkade även mandariner och drack julmust o hade de trevligt. Fick min julklapp också, fast jag har inte öppnat den än, de blir imorron ;D Han skulle fått sin också, men jag ville slå in den, och det hann jag inte eftersom jag åkte direkt från stan dit, så han får den då han kommer hem :) haha

081222

Grattis mormor, 70 år!
Idag ska jag och min familj in till stan för att fixa allt inför julen.. Dvs de sista julklapparna och all julmat. Vi åker väl in strax och jag antar att de blir en heldag på stan :) Efter stan ska vi åka o hälsa på och lämna julklappar hos min faster o sen hos farmor också (:

081221

Fjärde advent.
Tomtegröt och skinkmackor till frukost  (:

Det är kallare idag, typ 10 minus, och jag är väldigt glad över det! Nu kanske inte all snö försvinner innan jul.. :D:D Vad händer idag då? Jo, jag ska iväg o se antons match, och sen efter den far vi vidare till hannas match och kollar på den. Blir mkt sport idag alltså :) haha

081220

Idag så har vi klätt julgranen :)
Nu står den och ser fin ut i vardagsrummet!
Vi har även hunnit med att gratta min mormor som fyller 70 år på måndag,. :D

Yes man!



Se den, fruktansvärt kul xD

081219

Sitter hos Anton nu.
Tidigare idag har vi gått på stan me elina o andré, kikat runt efter julklappar och så. Har köpt klart till mina syskon nu, bara mor o far kvar. Ikväll så ska vi iväg på bio, vi ska se Yes man, och jag hoppas den är bra ^^

081219

Idag är det fyra månader kvar tills jag blir 18 :D

Jag hade ställt klockan på tio imorse, men jag vaknade av mig själv klockan åtta. Eller själv o själv, hanna kom upp o frågade vart jag hett hennes benvärmare och efter det kunde jag som inte somna om :P Nu sitter jag här och börjar fundera på om jag ska göra mig klar, ska till stan och försöka handla de sista julklapparna idag :D

first time

we're crashing
into the unknown
we're lost in this
but it feels like home

081218

Första dagen på jullovet..
började med att jag sov till halv tolv, mkt skönt :D Sen har jag inte gjort nå alls typ, bara tagit de lugnt, varit ute me hunden ( i slasket som är nu.. :/ ) läst tidningar och sånt.. Snart så kommer elina hit, och de var väldigt länge sen jag var med henne på tumanhand, så det ska bli trevligt :D

081217 - JULLOV <3

Nu har jag jullov, - känns riktigt bra alltså :D
I skolan såg vi en julshow och skulle en fika tsms me treorna, men jag hoppade på bussen hem till pite ist. Sen åkte jag hem till anton och nu sitter jag här (:


Igår så hade vi egen hårvård..
med det menas att vi klipper o färgar varandras hår :D Jag gjorde väl inte en så stor förändring, fyllde i utväxten och gjorde mörka slingor i luggen, så som vi fick lära oss på färgkursen (:

081214

Jobbat idag..
Gick riktigt bra, tror jag har lärt mig alla namn! Kommer ju dock ha glömt dom till nästa gång, men ändå.. haha :D Nu sitter jag väntar på att anton ska pallra sig hit :)
Sen ikväll blire att åka till lule, sista gången för iår tror jag ;)

ne-yo - closer



the more i get the more i want..

Lucia..

.. inga lussebullar och inget luciatittande!
Men det gör mig inte något, jag tycket inte om saffran och kikade på luciatåg igår, så jag är glad o nöjd ändå :) Idag gör jag inte mkt, varvar mellan att sitta här och att se på tv, men ikväll blir det bio :D

idolfinal.

Kevin vann, och det tycker jag var riktigt bra - han förtjänade det :)
Dock så tycker jag att Alice framförde vinnarlåten bättre, men annars..

Ikväll,
så har jag varit med elina och andré. Ett litet pennkrig bröt ut och elina förlorade stort, och jag klarade mig såklart bäst ^^ haha. Nu har klockan typ tio över elva och jag är trött som fan! Ska typ renbädda, sen ska jag prata lite i telefon och sen ska jag sova lääänge :D

081212

Fredag.
Fick tillbaka historieprovet idag, och det gick mkt bra faktiskt :)
Sen var vi o såg luciatåget, och det var fint, och kul, men jag har som ändå inte fått in någon julstämning.. :/ På idrotten idag hade vi val i huset och jag, stina, hanna o henny valde badminton, det var riktigt roligt, även om de inte gick så där jättebra för stina o mig x)

Ikväll så kommer kanske elina och herr cykel hit. Om dom gör de så ska vi nog se idolfinalen och ledja på som vanlig, haha.

081209

Hemma en snabbis..
Varit o jobbat idag, planeringsmöte inför konfan. Hade tänkt åka tillbaka till lule igen efter det, men orkade inte vänta en timme på bussen så då åkte jag hem :p

Kundmottagningen hade vi också idag..
Det var sista för terminen och jag hade en permanent. Tanten var jättegullat men hade dock ingen hörsel, så vi samtalade inte så mkt x) Det gick riktigt bra, var klar väldigt fort me permanentandet, det brukar ta riktigt länge, men inte idag. Klippningen gick också bra och gulltanten blev jättenöjd :)

Efter skolan drog jag, stina o maja till dagoberts och käkade. Jag tog en bakadpotatis med kyckling medans mina vänner tog en tacotallrik. Det var trevligt ;D

Imorron..
åker jag in till lule redan med åttabussen, måste hem o städa lite.. I skolan så har vi redovisning i kultur o stilhistoria och jag hoppas för guds skull att alla i min grupp kommer vara närvarande!! Efter skolan får jag besök, och vad vi ska göra har jag ingen aning om.. Måste handla, så mkt vet jag :D haha

081208

Måndag idag och vi är lediga eftersom vi hade öppet hus i lördags..
Har inte gjort något vettigt idag.. har typ tvättat :P Ska snart hoppa in i duschen, eller ska först packa ihop mina grejer för i veckan. Sen ska jag nog in till stan o träffa anton ett tag :) Efter det blir de lule och kanske en liten simtur, men det får vi se hur de blir med det :P

081207

Jävla skit! Har nyss bruit in en massa ved, och vad händer då jag precis är klar? Jo, en vedbit åker ner och träffar mitt på min lilltå.. Satan vad ont de gjorde!!!
Den är typ blå nu :o hahah

081207

Öppet hus igår på skolan.
Vi tvåor fixade ettorna i håret och snackade med ca hundra 93or om hur det är att gå frisör :)

Kvällen spenderades hos Elina.
Jag, hon, anton o andré såg barnhemmet, och den var väl helt ok. 
Efter den fikade vi lite och sen så lekte vi fjortisar x) haha