Torsdagkväll ;D

Sitter nu här i morronrock och blött hår. Har precis bastat klart! Blev en hårinpackning också, så nu är mitt hår mjukt och skönt :D

Zumbapasset var riktigt skönt. Hade ganska mycket träningsvärk sen igår, men nu känner jag inte av den så mkt. Luckrat upp kroppen lite.. haha


snart helg!

Idag har jag varit hos anton hela dagen. Åkte och väckte han tidigt i morse :)

Är hemma nu för att jag har en klippning kl 4 och sen blire att byta om och åka till zumban. Efter träningen så åker jag tillbaka till Anton för att basta och sova!

Dagens låt är också från Maroon 5..

korpen

Blev ett styrkemixpass ikväll. Riktigt jobbigt, men jag gillar när det bränner i musklerna. Och när man börjar skaka lite, för då vet man att man tar i, samma sak med träningsvärk! Anton tycker jag är störd.. haha.

Påtal om mannen så började det strula för dom vid niotiden så dom kommer inte hem på ett bra tag, så vi får ses imorron istället :/


oproduktiv

Idag har jag inte gjort någon nytta alls överhuvudtaget.. Har tilochmed satt syster i arbete inför middagen så jag behöver inte göra så mycket där heller.

Dagen, eller kvällen har två ljuspunkter dock! Anton kommer hem och innan han gör det hinner jag iväg och träna :D

Dagens låt är från Maroon 5!

Go förmidda'

Sitter här och kollar på sista minutenresor.. är så sjukt sugen på att resa iväg! Dock så måste jag väl först och främst kolla om jag har någon att åka med.. Alla bara jobbar och pluggar hela tiden! Men vi får väl se om jag får med mig Anton, han följer nog gärna bara han inte har jobb.

...

sitter här och gör ingenting. Är rastlös, hade tänkt gå ut och gå, men vi har inga reflexer och jag vill inte bli påkörd, så någon promenad blev det inte.

Maten ikväll blev riktigt god faktiskt, även om det var väldigt starkt. Är det något som är bra med att vara fritidsforskare så är det att jag blir bättre och bättre på att laga mat, att jag tycker det är roligt underlättar ju också (;

arbetsförmedlingen

Hade möte med min jobbcoach idag för första gången, trevlig tjej. Ska på nå möte nästa vecka och sen så ska vi träffas igen dagen efter för att kolla igenom mitt CV och så :)

Blev en runda på stan också. Köpte lite smink och så köpte jag en visitkortsbehållare, eller vad man nu kan kalla det. Tappar alltid bort alla visitkort jag får, men nu skall det bli ordning!

Nu har jag precis förberett middagen klart. Det blir lax med starkt fetaosttäcke och potatis. Dock blev det lite väl starkt, men får väl göra en sås till så att det spes ut..

Städat och sorterat..

.. i min lilla klipphörna :) Var sån oordning, hittar aldrig det jag behöver så nu fick det vara nog. Och vilken skillnad det blev, så fint. Alla produkter sorterade i 5 olika lådor i byrån så jag hittar åt dom.

Värmeskydd och spray i en, de produkter jag använder mest i en låda, en med produkter jag bara använder på kunder, och en med mina olika privata saker, typ kammar, borstar, hudkräm, snoddar, deo m.m. Den sista är den största lådan och där är alla klippgrejer (: Riktigt nöjd är jag.

När jag ändå höll på så städade jag ur min smink-necessär och där behövs det lite nytt såg jag. Så blir att kolla vad som finns på stan senare idag :)

Dagens låt är från inga mindre är Muse!

Tisdagmorgon

Det blev visst ingen dagens igår, så ni får två låtar idag, en nu och en senare! Kings & Queens får bli gårdagens.

Igår så körde jag till korpen och köpte mig ett 10kort. Körde sedan ett spinningpass. Dock var instruktören den tråkiga av dom och musiken var dålig så jag körde väl inte fullt ut. Men kändes ändå bra att vara tillbaka på korpen :)


Dagens låtar vecka 38

Kill - Jimmy eat World
Free - Gavin DeGraw
Good Vibrations - Gym class hero
Son's gonna rise - Citizen Cope
World spinns madly on - The Weepies
Stricken - Disturbed
Everybody - Backstreet Boys


måndag.

Har fixat på lite här hemma idag. Förberett middagen till ikväll, har även börjat göra iordning en receptpärm till när jag flyttar hemifrån igen. Hade dock inte så många plastfickor, så jag måste köpa det innan jag kan börja skriva ut alla recept jag skrivit in i datorn. Nu ska jag snart börja organisera lite i viktiga papper och sånt, sortera och stoppa in i pärmar. Känner mig rätt duktig. Hade tänk städa rummet också, men det får bli någon annan dag.. haha :)

Ny vecka nya tag!

Japp, från och med nu blir det en sockerfri månad. Vet att jag har sagt de förr med har liksom inte varit motiverad, det är jag nu! Så fyra veckor från nu får vi se hur det har gått!

Börjat dagen med en härlig morronpromenad tillsammans med Totte, aka hunden :) Promenader har nog blivit min nya grej, riktigt skönt! Ska nog in till stan och kolla på ett par Eazytones imorron.
Men nu måste jag käka frukost, är rätt hungrig..

söndagkväll..

Jag saknar Anton! Visste att jag skulle göra det, men inte så här mycket. Har ju ändå varit iväg på veckolånga resor själv i sommar, men det är en helt annan sak när man är borta och gör något hela dagarna. Nu är jag bara hemma och det är han som är borta och gör saker hela dagarna. Men, saknad är bra, blir ännu roligare att ses då han kommer hem :D

Nu har jag tänkt bädda ner mig i soffan i biorummet med en bra film och en b&j!

Söndag :)

Idag har varit en bra dag!
Vid tio så kom Elina hit för att ta bort sitt löshår. Det var mkt jobb, hade fel removervätska så jag fick kämpa på som fan med tången. Drygt två timmar senare hade jag fått bort alla.
När alla slingor var ute så kom Terese förbi. Hon och jag gick sen en sväng genom byn när Elina begett sig till Umeå igen. Vi stötte även ihop men Jossan som skulle gå hem till mig för att hämta sin bil.

Nu har jag precis kommit in efter lite lek på gården med hunden. Han är helt galen i bollar, så självklart fick det bli lite bollkastning. Han är så fruktansvärt söt, man riktigt ser hur glad han blir då han får jaga alla bollar :D

Dagens låt blir en gammal goding, bara för att jag och Terese snackade så mycket om får barndom under våran promenad :D

härlig dag.


Har nyss kommit in från en 45 minuters promenad. Det var hur härligt som helst alltså! En varm klar höstdag, underbart. Precis innan jag gick ut så to jag lite vitaminbrus också, så det plus promenaden piggade verkligen upp.

Jag hade glömt bort hur härligt det är att bara gå, inte motionera alltså. Att bara knalla runt och få tänka fritt lite, utan musik. Ska försöka göra det oftare :)

Dagens låt är från Disturbed!


party

Fanns väldigt många fula bilder, men här har ni några bra :D


piteå levererar inte..

.. gick ju ut igår, och hade sjukt tråkigt. Första gången på typ, nej för första gången. Men men, som tur är har jag en söt mamma som kom och hämtade mig redan vid tolv. Dock hade jag riktigt kul på förfesten och bilder från den får ni se senare :)

Nu ska jag dricka sjukt mycket vatten och kanske käka lite frukost!

fredag

Kom hem från stan nyss, hittade lite fina saker. Kommer nog ha på mig allt ikväll.. haha

Jag har satt syster i arbete, hon står nu i köket och hackar gurka och tomat för fullt. Ska snart dra mitt strå till stacken och börja steka köttfärsen. Det är ju fredag, så självklart blir det tacos :D

fredag.

Har just fixat mig iordning. Ska se lite oth nu, sen käka och därefter möta upp Junes i stan vid ett :)

Dagens låt är från The Weepies :)

löningsdag!

Har väntat på denna dag rätt länge nu, lön! Äntligen säger jag då bara, har varit rätt pank ett bra tag nu.

Blir att gå lite på stan med Junes senare idag, och ikväll blir det utgång med tjejerna :D

4 h senare..

.....
inte så himla genomtänkt!

PN

Blir en powernap nu, är fortfarande lite hängig..

Dagens låt är ännu en favoritlåt, har varit tre i rad nu!
- Citizen Cope.

paltpaltpalt.

Gick väldigt bra att göra palt, min mormor är en väldigt bra lärare!
Hennes elev gjorde perfekta paltar, inte en enda sprucken, alla i samma storlek och så var dom riktigt goda också. Första paltbaket vid 19 års ålder, slog min mormor med två år faktiskt, haha :D

bild från google


paltdax.

Klev upp kvart över sju imorse, det var jobbigt. Förut brukade jag stiga upp kvart över fem utan problem. Jävla arbetslöshet!!

Idag, eller alldeles snart ska jag iallafall gå till mormor för en lektion i palt. Ja ni läste rätt. Jag och Anton har snackat om att vi måste lära oss laga vissa maträtter innan vi flyttar, och palt var en av dem. Mormor blev riktigt glad när jag frågade om hon ville lära mig, så de var ju ett plus det med. Men nu skall tänderna borstas, vi hörs senare!

röda läppar.


onsdagkväll..

Har nyss kommit hem efter en middag på stan med Anton. Oxfile och potatisgratäng blev det, med kladdkaka till efterrätt :D Underhållning stod Andre Bergman o Co för, de cyklade omkring precis utanför vårt fönster :) haha

Dagens låt är en av mina favoritlåtar nu - Good Vibrations!

mitt i veckan.

Känner mig lite hängig idag.. har som ont i halsen. Hoppas det går över snart!

Köpte två nagellack när jag var i umeå, midnight blue och midnight passion. Har testat de blåa, sjukt fint :D Nästa gång blir det det röda.


Förfest i Umeå :D

 

Schmuts och Elina

Moa, Jag och Schmuts

Lars och Emilia



Gavin DeGraw




Free



tisdag.

Blev bjuden på lunch idag av min fina pojkvän, vi käkade på pentan och det var riktigt gott :D Sen när han skulle tillbaka till jobbet körde jag hem till mormor och morfar (för att hämta hunden) men blev kvar ett bra tag. Nu ska mormor lära mig göra palt på torsdag, nice!

Kom hem, gick ut på en prommis med hunden och hämtade sen posten. Där låg min piercing, och den var riktigt fin! Nu ska jag vara en snäll storasyster och massera min lilla kopia.

Dagens låtar v 37


Somewere in Brooklyn - Bruno Mars
Just the way you are - Bruno Mars
Roll - Sean Kingston ft. Florida
Be yourself - Audioslave
Sidewalks - Story of the year
Lay me down - The Wreckers
Glad - Tyler Hilton


tisdag :D

Sitter i blåsmark nu. Har precis gjort mig klar och ska snart in till stan för att luncha med mannen :)

Igår när Anton kom hem från sin sena träning hittade han mig sovande i sängen, framför datorn. haha. Jag har aldrig somnat framför en dator tidigare.. ;D

måndag.

Valet, ja.. man kan ju då säga att alla förlorade! Tänker skriva detta en gång och sen inte mer. Vad fan tänker man om man röstar på SD? Vill man ha ett förtryckande rasistiskt parti i regeringen? Ska ett sådant parti få vara med och bestämma hur vi ska ha det i Sverige? Nej, man skäms över att vara svensk just nu.
Tack alla ni som inte röstade på SD :D

Idag har jag inte gjort ett skit.. Sett lite filmer och så. Letat usb-kabeln till min karmera utan större framgång, så ni får se bilderna från i helgen någon annan dag.

Ska alldeles strax träna lite, därefter käka middag och sen bege mig till min älskade pojke som jag inte sett sen i onsdags, så vi hörs imorron!

Dagens låt är från Jimmy Eat World.

piercing

Har länge letat efter en liten och diskret peircing till min navel.
Hittade många fina på barbarella.se, det blev till att klicka hem denna redan ikväll :)


borta bra men hemma bäst

Vi har haft det sjukt kul i Umeå i helgen. Festade gjorde vi i fredags, gick senare på kvällen ut på kårhuset och dansade hela natten. Eller ja, när vi inte shotade tequila xD haha. Ni får bilder från förfesten imorron :) Lördag mådde vi förvånadsvärt bra! Vi käkade ute och kollade sen film och myste på under kvällen.

Idag så har jag röstat, vad skriver jag dock inte här. Jag har även tagit mig en jävligt skön löptur och käkat gomiddag här hemma, en bra söndag helt enkelt!

Här kommer tre dagens låtar, fredag, lördag och söndag,
sjukt bra allihop, enjoy :D

bild från 07


FREDAG :D

Nu åker jag ner till Umeå och hälsar på min bästa vän över helgen :D

torsdagkväll..

Jag lagade middagen idag, (som vanligt) och idag testade jag att göra lasagne själv för första gången. Det blev riktigt gott faktiskt :D

Jag skulle ju träna ikväll.. har inte gjort det än. Så det är väl bara att byta om och kliva upp på löpbandet?! Lättare sagt än gjort.
Ni får väl höra imorron hur det blev ;) haha

Freecard.




Då och nu.

En av världens snyggaste män, Chad Michael Murray!

sisådär kl tre.

Idag så har jag varit duktig och städat i köket samt i toan!

Jossan har även varit här en sväng. Jag fixade till hennes löshår och sen satt vi och surrade på om valet på söndag.

Dagens låt är från Audioslave, Be yourself.


torsdag.

Igårkväll så gjorde jag och Anton fruktsallad och satt och kollade idol, och några guldkorn såg vi :)


middagsmisslyckande..

Skulle testa en ny maträtt ikväll. Apelsinkyckling med chili, låter gott va? Det var det inte! Som tur var hade jag nog med grejer hemma för att göra en helt ny sås och rädda skiten. Blev besviken på receptet.. men, det blev ju riktigt gott tillslut :D

Nu ska jag gå och göra mig iordning, sitter fortfarande i morronrock sen duschen ;) haha. Sen ikväll kommer min kära pojke hit, i miss him!

Dagens låt är Roll.

mysdag..

..börjat dagen med att kolla några avsnitt one tree hill, sen blev det en löprunda. Nu sitter jag har nyduschad och fräsch och ska snart slå igång några avsnitt till. En riktigt mysig dag so far :D

igår..

så hände inte så mycket.. jag klippte Jacke och hjälpte pappa att fara och lasta av lite skrot på soptippen :P

Gårdagens låt var Just the way you are - Bruno Mars

vinst.

Dom vann med 4-0, kul!

Spenderade dock större delen av tiden med att snacka i telefon med min man som satt uttråkad på jobbet ;)

fotboll

Ska alldeles strax iväg och kolla in min lillasysters match. Ska bli kul, det är bara det att jag är så fruktansvärt trött!

Dagens låt är Somewhere in Brooklyn - Bruno Mars :)

Dagens låtar, v 36


Gavin DeGraw - Stay
Volbeat - Still Counting
Foo Fighters - Best of you
James Morrison - Precious Love
Kelly Clarkson - You found me
The Offspring - You're gonna go far, Kid
B.o.B ft. Bruno Mars - Nothin' on you



måndag.

Idag har jag faktiskt en del att göra.
Ska tvätta bilen, träna, åka till bibblan, klippa jacke, laga middag och se min systers fotbollsmatch. Kommer börja med biltvättandet när pappa kommer hem (han ska köpa schampo till bilen ;) ) och därefter rullar det nog på :D

zumba!

Passet var riktigt roligt!
Kommer fortsätta att dansa Zumba hela hösten nu :D


en riktig myssöndag :)

Vaknade upp vid halv tio av att anton låg på golvet under ett täcke med datorn framför sig, det såg sjukt kul ut xD haha. Han hade inte velat väcka mig :) Det var länge sen vi bara låg i sängen och gjorde ingenting en halv dag, snackade, såg tv, läste och sånt, riktigt mysigt. Planerade lite hur vi ska strukturera upp vår framtida lägenhet (kan vara bra att skaffa ett jobb först, men..)

Nu har jag kört hem iallafall och sitter här och taggar upp inför dagens träning, Zumba :D

Dagens låt är Nothin' on you!

frihet

Jag älskar att köra bil, fort ska det gå med radion på högsta volym. Frihet. Ja, det är en speciell känsla! Uppskattar mitt körkort och min egna bil lika mycket nu som jag det var helt nytt för drygt ett år sedan..

Bästa köra fortlåten just nu är You're gonna go far, Kid :D

Lördag.

Sitter i Antons säng nu. Han är och jobbar, som vanligt ;) haha

Idag så vet jag inte vad som händer än, men något brukar man ju hitta på. Nu ska jag iallafall kolla igenom alla bloggar jag läser och sen börja bege mig hemåt :D

...

Ska vara med anton ikväll.. men han jobbar över än. Så jag roar mig med att kolla på gamla bilder :D

Dagens låt är You found me med Kelly Clarkson!


En bild från kvällen då jag träffade Anton första gången :D


readhead..

Mitt hår har blivit så himla brunt på sista tiden!
Det är sjukt krävande att ha rött hår, om man vill ha det jätterött vill säga och det vill jag ju. Dock har jag inte riktigt orken längre.. Men nu har min syster hjälpt mig att stoppa i en colorfresh (toning) så att det inte ska se så himla trist ut. Efter det kommer jag nog färga håret rött en gång till, men därefter blir det mörkbrunt!

Sophia Bush som rödhårig :D


miss you babe :D


...

Linneas hår blev riktigt fint :D

Igår så gjorde vi en matsedel så att vi ska kunna veta vad vi behöver ha hemma, så jag har nyss varit iväg och handlat lite. Ikväll blir det potatismos och ugnsstekt korv. Hav även städat undan lite i kykskåpet, känner mig rätt duktig.

Försöker göra något annat än att bara titta på OTH hela tiden, men det är svårt.. har man fastnat så jag man. Plus att jag ju inte vet vad som händer i sesong 5 och framåt. Har sett 1-4 hur många gånger som helst, men aldrig längre än så, så.. haha :D

Dagens låt är från James Morrison!

Torsdag.

Sitter här medan linnea är i duschen, har slingat hennes hår och nu sköljer hon ut färgen. Sen blir det att klippa också.

Under förmiddan har jag inte gjort mkt, har bara legat och sett One Tree Hill. Är inne på sesong 5 nu :D

dagens låt, några dagar sent..

jag struntar i dagens låtar när jag var i stockholm,
men för dagarna som varit i veckan kan jag ju lägga in :D

Foo Fighters - Best of you
Volbeat - Still Counting
Gavin DeGraw - Stay

mitt i veckan!

Sitter här och dricker ett stort glas vatten.
Snart ska jag iväg och hämta upp Julia och vi ska fara och testa på Zumba. Har velat testa jättelänge och nu ska dom börja med det i öjebyn så det blir perfekt! Inviger min nya sportbh som jag köpte i huvudstaden, hoppas den håller ;)


en skön hemmakväll.

Efter flitigt skrivande och jobbsökande var det riktigt skönt att åka iväg och simma idag. Simmade lugnt i 20 min och bastade sedan en kvart bara för att mjuka upp kroppen, och det funkade verkligen! Är inte alls lika stel nu :D

Nu har jag ätit palt till middag och är härligt avslappnad. Ska gå och se lite TV nu och vänta in Anton som jag inte varit med sen i fredags!


tisdag.

Vaknade upp kl sju och steg upp strax före kl åtta..
Har hunnit med en hel del idag. Har sett två filmer, Fame och Thelma and Louise under förmiddan medan jag efter lunch har ägnat mig åt jobbsök. Har fixat och donat med mitt CV och skickat ut det till massa olika företag samt valt jobbcoach på arbetsförmedlinge och kontaktat adecco. Känns rätt bra nu, att få komma igång lite.

Ska fixa iordning i köket nu, sen ska jag sticka iväg och handla och efter det ska jag iväg och simma. Behöver lösa upp musklerna i kroppen efter milen i helgen, är så sjukt stel!

hemma igen..

.. och helt sjukt död. Både fysiskt och psykiskt.. nu ska jag lägga mig mer och dö lite till!

Men jag klarade milen, sprang inte alls hela, men med tanke på att jag inte tränat dom tre sista veckorna så kan jag ändå acceptera min tid på 1,21 min.

Stockholm :D

Igår så firade jag och Anton 21 månader tillsammans :D Vi var och bowlade och han vann med 109 p, jag sög.. haha. Sen for vi till Elina och såg film, Bodyguard, och myste på.

Nu ska jag äta frukost, snart bärdet av till kallax och sen till Stockholm och en weekend med mamsi och två till :) Vi hörs på måndag då jag kommer hem!

Freedag :D

Har bakat sen imorse! Mamma fyller år på måndag men då är ju vi i stockholm så vi ska ha kalas ikväll. Jag har bakat två marängtårtor och fan va länge det tar alltså.. åh! Nu väntar jag på att den sista ska gräddas klar och sedan blir det att packa ihop inför helgen :D

lunch.

Har varit så himla sugen på pasta ett bra tag nu.. Så för ett tag sen kokade jag upp lite pasta och slängde ihop en sås med kött, paprika, cremefresh och massa goda kryddor. Det blev gott, väldigt gott. Tur att det blev över massa, kan käka de till lunch imorron :D

Dagens låt är från FM Static!

Torsdag :D

Sitter här i morronrock, har nyss tagit mig ett bad. Det var länge sen kan jag säga, men riktigt skönt! Anton är iväg på arbetsförmedlingen så jag försöker hitta saker att göra för att fördriva tid. Datorn är en bra tidsfördrivare ;) haha.


dagens låt är

.. av ingen mindre än The Foundations, enjoy.

Första september..

.. för ett år sedan hade mitt sista gymnasieår just kommit igång. Jag saknar inte alls skollivet, är glad att jag kan lägga det bakom mig nu. Om jag så känner för att plugga mer senare i livet så kan jag välja att göra det, inga tvång!

Idag så började jag dagen med en 45 minuters promenad, hur härligt som helst. Sen, efter min favoritfrukost så kom min mormor över och jag klippte henne.

Dagen fortsatte med en massa One Tree Hill-tittande innan jag begav mig till Antons kusin för att klippa henne. Därefter körde jag till simhallen och körde 40 vändor. Jag älskar att simma :D Blev att varva ner i bastun efteråt med en inpackning i håret.

Akte hem till Anton efter simmandet. Här hamnade vi i en livlig diskussion om vad master Shifu i Kung Fu panda är för något djur. Jag gissade på något rävaktigt medan Anton strongt hävdade att han var en apa. Han var en panda, en röd sådan, hahah :D