Dålig uppdatering..

Har inte bloggat på hur länge som helst nu..
Men så går det då man har en liten valp som tar upp nästan all ens tid!

Idag har jag och Wimsa varit i skogen och busat. Blev bara ett litet tag då de var så himla varmt ute och
jag glömt ta med mig vatten till henne. Då vi var klara i skogen for vi till djurmagasinet och kollade läget.
Vill miljöträna henne så mycket som möjligt, och allt vi har provat hittills har gått superbra :D

Igår så åkte vi till gläntan och promenerade runt på stranden, lillan tog det hela mycket bra även om
det var lite jobbigt för matte sen att dammsuga bort all sand hemma.. haha.

I helgen så har vi varit och kollat in en agility-tävling i lule. Wimsas uppfödare skulle tävla och det var '
riktigt kul att se. Det gick hyfsat bra för dem båda :D

Men det händer även saker här i livet som inte handlar om Wimsa också. Skolan nämligen!
Börjar ju att läsa till studie- och yrkesvägledare på måndag. Ska bli himla

igår, en söndag.

Igår hade vi också fullt upp hela dagen. Vi åkte hem till mina päron och lillan fick träffa Totte för
första gången. Det gick hur bra som helst, lite tråkigt att Totte inte är så busig av sig bara.. haha.
Vi blev bjudna på middag, hemmagjord pizza - mycket mumsigt! Efterätt fick vi också, blåbärspaj
och glass. Passade även på att klippa min lillebror när jag ändå var hemma :)

Idag så ville Wimsa ut o bajja kvart över tre på natten.. Jaha, bara upp och ut till parken då.
Väl i parken blev vi nersprutade av vattensprinklers, vilket gjorde att iallafall jag vaknade till ordentligt.
Detta gjorde att jag inte kunde somna om då lillan gjort klart sina behov. Hade precis somnat om då
Anton klev upp och vaknade igen och gick då upp. Har försökt sova lite nu under morgonen, men det
har inte gått så jättebra.. Wimsa har då sovit som en stock, från sju har hon sovit och hon sover än.
Trött tjej, helgen har ju varit rätt intensiv.

Idag blir det bara att mysa och ta det lugnt, fram till ikväll då jag ska sälja fika och ta inträde på Antons
match. Vovven får självklart följa så det blir ju lite av ett äventyr det, men de kommer gå finfint.
Hon är så lätt att ha med sig, finner sig i allt och kan somna varsomhelst :)


Anton och Wimsa första kvällen här hemma :)

Igår :)

Igår var det full rulle hela dagen :)
Under förmiddagen var vi hos Antons familj och en av deras grannar. Vid tretiden kom både Fanny, Erica
och Antons mormor samt min familj minus johan och hälsade på. Väldigt spännande för både Fanny och
Wimsa att träffa varandra, ingen av dom har träffat liten hund/liten människa innan, men det gick jättebra :D

På kvällen så kom Elina och Petter hit, bruna och fina efter deras utlandsresa.

Lördag :)

Några bilder på lilltjejen :)

Idag har vi börjat att social-/miljöträna lite, så vi har hälsat på hemma hos antons päron och
deras grannar. Ikväll kommer även Elina och Petter förbi, så då får vi träna ännu mer :D


Hello :)

Nu är det tredje dagen vi har lilla Wimsa här hos oss och allt funkar jättebra.
För tillfället ligger hon och sover på golvet, kloss mot soffan. Det är favvoplatsen att sova :D

Första natten gick hur bra som helst, hon sov hela natten och vi hörde inte ett ljud.
Däremot sov vi sämre, vi hade förväntat oss en jobbit natt och låg och försökte lyssna efter
henne hela natten.. haha. Inatt gick lika bra :)

Vi har under dagarna övat att sitta och att gå lite i koppel inomhus,
för lilla fröken tycker inte om regnet :p haha


Wimsa 8 veckor :)

Välkommen hem Wimsa!

Ikväll hämtar vi våran älskade pälsboll till hund. Åh vad vi längtar :D


sorry

Dålig uppdatering många dagar nu, i know. Men jag har mycket att stå i :)

Miljöträning :)

Igår när vi hälsade på vaplarna frågade uppfödaren Jonna om jag ville följa med och hjälpa till
att miljöträna vaplarna inne i stan. Självklart ville jag det så idag vid två möttes vi upp på coop
och gick med alla fyra syskonen upp till byxtorget. Gud vilken publik vi fick, kunde inte gå många
meter alls, alla ville hälsa på gullevalparna :D haha

Det var jättekul att jag fick följa med och lilla Wimsa gick väldigt fint i sitt egna nya koppel
(som vi köpt) också :D

Helgen :)

Hellow :)
I helgen så har jag och Anton varit i stugan och myst på hela helgen.
Sjukt skönt att komma bort och bara få vara i skogen lite. Sen igårkväll åkte vi och hälsade på valparna.
Lämnade av en filt som ska få ligga i valplådan och få lukt av mamma o syskon så att den sen luktar
tryggt för Wimsa då hon kommer till oss :)

Min sista dag!

Idag är det sista dagen på jobbet. Jag har haft det alldeles underbart mina 6 månader som
projektledare för UPP,. Men nu är jag redo för nya äventyr.

Ska åka till VLC och säga hejdå o bjuda dom på fika nu, har redan fikat med dom här på
studiecentrum. Bakade nämligen igår, blåbärsmuffins och kladdkakemuffins :)



PDOL fredag











Fler bilder kommer sen :)

torsdagkväll.

Sitter och laddar över bilder från kameran nu, så nu kan jag äntligen visa er lite bilder :D

Wimsa



Ny bild, Wimsa 7 veckor :)


Morrn'

Snart ska jag börja bege mig till VLC för ett viktigt möte. Sista mötet jag har här på jobbet.
Allt ska gås igenom, är lite nervös. Men det kommer gå jättebra :D


lule

Bloggar fran mobilen nu for forsta gangen. Kan inte skriva dom tre sista bokstaverna dock.. For till lule en svang efter jobbet, kollade in lite grejer till lilltjejen :) Hittade lite fina saker :D

lunch

Ska börja bege mig till fikarummet för lunch nu. Gårdagens lasagne, mumma :D


om ca två veckor



Flyttar denna lilla tjej hem till oss :D


När familjen blir större..

Igår tog jag och Anton det stora beslutet - vi kommer att skaffa hund!

Det känns hur bra som helst :D Vi har klickat med både rasen i sig, kenneln vi valt och framförallt
vår lilla tjej Wimsa (Breaking The Rules Being Cocky)


Wimsa är en tysk spets/mittelspitz och är idag 7 veckor (5 v. på bilden). Hon kommer att flytta hem till oss
om ca två veckor och vi längtar så otroligt mycket efter vår nya familjemedlem. Vi kan inte hämta henne nästa
vecka då hon blir 8 veckor eftersom vi är på semester då, men så fort vi kommer hem så hämtar henne :)

Det känns så himla kul att detta kommer bli av. Vi har velat ha en hund sen vi blev tillsammans
(i december blir det 3 år) och innan det fast på egna håll. Detta är inte något infall från vår sida utan
väl planerat och det ligger mycket tanke och hjärta bakom vårat beslut.


Kenneln vi kommer att köpa valpen ifrån heter Breaking The Rules,
det är därifrån jag lånat bilderna - klicka på namnet eller bilden för att komma till deras hemsida!

 


good news :)

God morgon (:

Idag det onsdag, bara två dagar till av arbete. Then i'm a free woman ;) haha.
Nä, men det ska bli skönt med lite semester. Har ju jobbat sen i februari så jag förtjänar lite ledigt!

Kolla in lite senare så får ni lite trevliga nyheter..

illustrera


Det har inte alls blivit mycket ritande i sommar.. Tyvärr!
Måste ta tag i det där, blir nog nästa vecka då jag är ledig :D

(bild från google)


tatto



Är så sjukt sugen på att tatuera mig igen! Vet vad jag vill ha och vart jag vill ha det,
dock är det så jäkla dyrt! Bilden har ingenting med min tänkta tatuering att göra, tyckte bara den var fin :)


guten morgen!

Min förkylning har blivit värre. Kände mig febrig igår, men käkade lite ipren och kände mig bättre
imorse. Har dock tagit en till i förebyggande syfte. Det är typiskt mig att bli sjuk när det börjar dra
ihop sig.. Jag tror det är för att jag börjar slappna av mer och mer och då passar alla baciller på att
angripa. Samma sak varje lov, semester, ja allt sånt!

Men jag har bestämt mig att jag ska gå till jobbet alla dagar denna vecka! Det är ju ändå min
sista jobbvecka, jag vill vara här och kunna njuta av sista tiden med mina härliga kollegor :)


(bild från tidigare i sommar)


Helgen..

Fredag
Elina, Petter, Mia och Rickhard kom till oss och vi planerade våran husbilsresa.
Vi åker den 21a och kommer hem den 26e. Vi fikade dessutom lite och slängde sen in en film och myste
på resten av kvällen.

Lördag
Jag, Mia och Elina begav oss ut på äventyr i blåbärsskogen. Med matsäck, hink och bärplockare i
högsta hugg plockade vi ca 2,5 l (rensat) blåbär var på 2 timmar. Varav vi fikade i typ 45.. haha :D

Söndag
Seg dag hemma, så jag och Anton for och hälsade på hans lillkusin Fanny för att leka lite.
Och kvällen spenderade vi ju som tidigare nämn i Luleå :)

Förkyld?

Jag har blivit förkyld sen i helgen. Har ont i halsen och är täppt i näsan, det är riktigt jobbigt att äta.
Mår dock inte så pass dåligt att jag är hemma från jobbet.. Har inte haft ont i huvudet förrän nu mot
eftermiddagen, men det kan ju lika gärna vara för att jag suttit vid datorn hela dagen!

Ska börja bege mig hem nu, ska hämta upp Anton och sen ska vi och handla.. Det behövs verkligen,
har slut på massor av basgrejer såsom olivolja, tomatsås, ägg, lök, skinka, smör m.m. Om jag orkar ska
jag nog baka lite ikväll också. Men vi får se hur det blir med det, kanske lika bra att passa på att vila.

Färdig!



Idag strax före två blev jag helt färdig med rapporten.
Innehållet, bilagor och annat är kollat och dubbelkollat och jag känner mig riktigt nöjd!


Mittelspitz

Igårkväll så åkte jag och Anton och hälsade på en kennel i Luleå som har mittelspitzar,
eller mellanspetsar som det heter på svenska. (Men det är ju mycket roligare att säga det tyska namnet ;)

Riktigt fina hundar var det, båda invändigt och utvändigt! Vi fick svar på i princip alla våra frågor
vilket känns super. Nu återstår bara det stora bestlutet. Blir det en valp om några veckor eller väntar vi?









Lite bilder på mittelspitzar.
Om det blir en liten valp så kommer det att bli en brun :)


Måndag.

Nu börjar min sista jobbvecka som projektledare för UPP.
Känns både och, men mest skönt med en kommande semester :D

en till ny favorit

Beställde hem det har balsamet från nätet förra veckan.



Har använt det några gånger nu och jag älskar det.
Det luktar gott, och håret blir mjukt, följsamt och glansigt :D


en ny favorit


Essie i färgen allure är sådär perfekt rosabiege och fräsh på naglarna.
Dock behövs 3 lager för att få till den fina färgen, eller det anser jag iallafall.
Läste i tidningen idag att dom börjat sälja Essies nagellack på kicks nu,
 så nu behöver man inte beställa hem om man inte vill :D


Slut för idag!

Nu ska jag packa ihop och bege mig hem. Ska bli riktigt skönt med helg :D

Ikväll kommer Elina, Petter, Mia och Rickhard till oss för att planera vår resa som blir om några veckor!

blåbär?

Jag är sugen på att åka bort i helgen, men det blir nog inte så. Kanske ska jobba imorron..

Hursomhelst så vill jag plocka blåbär. Visst borde dom vara klara nu? :)


snart..

.. klar med rapporten. Ska bifoga några bilagor och sen läsa igenom den ordentligt.

Nu ska jag dock ta en paus och börja packa ihop inför mitt kontorbyte,
flyttar från ett kontor med 2 kollegor till ett helt eget :D


Dagens to do-list

* Skriva klart rapporten så att jag kan gå igenom den på måndag
* Byta kontor
* Skriva ner alla människor (och deras kontaktuppgifter) som jag mött under min tid
   här och ge till mina kollegor så att dom får ett större kontaktnät
* Förhoppningsvis vara klar och kunna gå hem strax efter två

ojoj

Känner att jag inte riktigt hinner med att blogga!

Igårkväll så hämtade mina föräldrar och min broder upp mig för en middag på pentan.
Därefter drog vi till Jävre för att gratta min faster som fyllde år. Dom har så jäkla fin stuga.
Jag vill också ha en sommastuga!


lunch

Sticker ner på stan och käkar lunch nu :)

<3


afterwork

Igår efter jobbet samlades jag och mina kollegor (de under 30) på nodo för lite afterwork.
Maten var jättegod och sällskapet super. Vi satt och skrattade non-stop från 17-22. Härligt :D

När jag kom hem var jag väldigt trött och gick nästan direkt och la mig,
dock är jag inte mindre trött idag för de.. Menmen idag är det mycket som ska göras på jobbet.
Bara att sätta igång :D

halva veckan gjord!

Redan onsdag eftermiddag.. Dagarna går så himla fort nu!

Idag har jag haft lite svårt att koncentrera mig på jobbet..
Tankarna glider så lätt över till vovvarna vi träffade igår :D


hundar

Igår så var jag och Anton och kollade in lite valpar.
Tysk spets denna gång, en såkallad mittelspitz (typ lika stor som Totte mamma).
Vi ska dock läsa på mer om rasen och helst hälsa på fler vuxna hundar innan vi bestämmer oss för någonting.



Bilden är lånad från http://mittelspitz.se/


höstvindar?!

Nu när PDOL är över så kommer hösten komma fortare än vi kan knäppa med fingrarna.
Det känns redan höstigt i luften nu.. Men för mig gör det faktiskt inte så mycket,
har himla mycket att se fram emot i höst :D

(det lilla som är kvar)


workwork

Idag har jag verkligen jobbat på bra!
Har kommit mer än halvvägs i mitt rapportskrivande. Har även börjat fixa med bilagorna som
skall följa med, bland annat alla affischer jag gjort, enkäten, ekonomirapporten och mycket annat.
Känns väldigt bra kan jag säga :)


...


Hej mina fina :)


Nu är jag tillbaka efter en långhelg av ledighet, både från jobb och dator.

Självklart har helgen spenderats på (i, med?) stadens festival med en massa trevligt folk och bra koncerter.
Dock får ni veta mer om det när jag hittar kamerasladden så att jag kan föra över bilderna :D

Igår så var jag ledig. Gud så skönt efter denna helg säger jag då bara. Klev upp vid halv tio och började
städa lite, diska, dammsuga och fixa med tvätten och så. Efter en lång dusch och lunch begav jag mig sen
ut på stan. Kollade in Hemtex rea och fyndade ett överkast till bra pris, så nu har vi äntligen ett överkast :D
Vid tre köpte jag med mig kaffe och gick och hälsade på Linn som är hemma från Stockholm.
Vi satt på taket och solade och surrade på och hade de väldigt trevligt :D