Valborg :D

Ikväll blire premiärparty för Camilla Olofsson x)

Tisdag.

Två nationella prov idag, båda i engelska. Gick väl bra, eller jag hoppas det ;)



Klippte först broderns kompis Dennis, och sen på kvällen Elinas broder Markus. Dom blev nöjda båda två ^^

Åh.

jag blir så förbannad! att folk ens kan tänka sig att särbehandla sina barn på det sättet. hjabgabdsajbgdsb!!! Det finns inte ord på hur förbannad jag blir, dom ska alltså kalla sig föräldrar?!
Det är i sånna här lägen jag verkigen uppskattar mina egna!

jävla svenska, jävla data, jävla matte, jävla mig!

Åh, varför ska jag alltis skjuta upp allt skolarbete till dagen innan? Fan.



Nu har jag gjort klart det mesta som skulle va gjort i svenskan, men ja, de är en bit kvar, fast det kan jag inte göra hemma. Nu är det alltså bara datan och matten kvar!



Jag har klippt Lennart idag (: Det gick mkt bra, han blev nöjd.

Helg.

Nu har jag praktiserat klart, och jag har haft väldans roligt :D Idag, sista dagen tog jag dit Elina för att klippa och färga hennes hår. Det blev jättefint och hon blev väldigt nöjd ^^

Som tack för att jag varit där och hjälpt till fick jag välja schampoo, balsam och en stylingprodukt från loréal's serie. Det var väldigt uppskattat :D

image226


onsdag.

Nu sitter jag här på Paus.. Alla utom Sofia har lunch, och hon har kund. Det finns inte så mkt för mig att göra just nu. Har redan kollat tvättmaskinen och sopat golvet 2 ggr ;) Men jag har det bra iaf, man lär sig väldigt mkt av att bara vara här och titta på (:

Ikväll blire o färga tereses utväxt och imorron ska jag nog klippa marcus.


vecka 17 - praktik.

Nu är jag ute på praktik, på Paus håller jag hus. Har varit roligt hittills, även fast det inte finns så mkt att göra. Men jag går ju bara i ettan, och eftersom jag inte klipper o håller på så förstår jag ju att det inte finns så mkt jobb att ge mig =P Känns dock riktigt kul att få vara ute på en riktig salong, att se hur de funkar där och sånt :D Enda nackdelen kan ju vara att jag får så fruktansvärt ont i benen alltså, haha. Men jag är ju inte van att stå upp hela dagarna..

Lördag den 19:e..

Dagen började med tårta på sängen, sen begav vi oss till nyhuset för att fixa och dona där. För att allt ska gå fortare (eftersom vår kent inte jobbar helger) så har vi målat dörrar och dörrfoder själva. Det var väl vad jag sysslade med under dagen (:

På kvällen så åkte jag, Elina, Linda och Terese in till bion och såg 21. Filmen var riktigt bra, inte alls som alla andra filmer och jag rekomenderar er att se den  :) Efter filmen kom Elinas bror och skjutsade hem oss till dom. Där satt vi och snackade gamla minnen till sent på natten, efter det så workade john blund sin magic på oss alla.

Nytt läge..

Många har frågor o sånt angående vårt nya hus och vår flytt, så jag tänkte att då informerar jag väl här lite om det :)
Huset är vitt och stort - mycket stort. Kök plus 7 rum (ett oinrett) på nedrevåningen, varav ett har varit en frisering, så vem vet, kanske köper en egen schampongeringstol och vips så har vi salong camilla?! haha. 
Går man en trappa upp kommer man till en jättestor oinredd yta, som jag kallar hall, från den kan man gå in till en liten lägenhet. En 1,5 rummare med eget kök och en stor sovalkov. Det rummet kommer bli mitt ^^ Från den där hallen kan man även gå till ca tre oinredda rum, eller det är ganska små, mer som stora förråd. Till huset hör även ett dubbel garage och en liten bastubyggnad, men det är väldigt mycket betoning på liten.

I veckan har det varit en målare, Kent, som fixat grunden (skrapa, spackla, slipa, gundmåla o allt va han nu gjort) i de flesta rum. Mitt rum har varit jobbigast för honom, eftersom taket flagnade, tapeterna var hemska och glovet fruktansvärt rosa. Men det är snart historia, för nu är nästan allt klart. De andra rummen var mycket lindrigare och behövde högst lite spackel här och där. Till veckan kommer tapeterna vi beställt och då han väl fått dom i sin hand kommer det gå fort. Han är riktigt bra Kent alltså :D


Vi kommer inte att flytta in än på ett tag, utan den 4e maj, på min systers födelsedag så går det stora flyttlasset :D

vad är de för en dag, vad är de för en dag?

.. jo de är min födelsedag, hurra hurra hurra x)

17 år.

Söndag.

Vaknade upp hos Linn. Drog sen iväg till colorama för att kolla på tapeter (vi får ju nyckeln till vårt nya hus imorron) hittade en som jag tyckte väldigt mycket om, så de lutar väl åt att det blir den :)

Sen när vi kom hem så klippte jag Johan, och han blev fin, lite kortare än vanligt, dock så var det medvetet haha.
Har läst boken som vi ska läsa i svenskan också, och jag tycker den är bra. Borde ju ha pluggat excel också, men jag orkar inte, de får gå åt fan på det provet :D

Fredag - Lördag.

Fredag:

Åkte iväg till Elina, hon fick sin födelsedagspresent - frisörschampoo+balsam och ett hemmagjort kort :) Till henne kom också Moa och Linda. Vi kikade på Så ska det låta och åt godis (: Sen satt vi och surrade om allt mellan himmel och jord till halv två. De var länge sen vi hade en sån här kväll, och det är synd, för ja, vi har ju som kul ihop..


 



Lördag:
Har pluggat excel idag, gick inte bra, om ni undrade =P
Men nu drar jag snart iväg till Linn för att umgås med henne o Gusten :D

!

image221

Grattis på 17-årsdagen älsk :*

suck.

Har datakunskap nu.. excel. Det suger! Vi har prov på nästa tisdag och jag har hur mkt som helst kvar. Det hjälper ju inte precis att man inte får hjälp när man behöver det heller.

Jag är dock ledig imorron, och de är ju alltid trevligt :)

hannibal lector.

Igår såg jag för första gången hannibal lector filmerna. Eller jag har sett hannibal rising, men den räknas inte, för de är ju den nyaste, men den visar ändå starten, eller hur allt började ;) Hursomhelst såg vi När lammen tystnar och Röd drake. Dom var bra båda två men inte en bråkdel så läskiga som alla säger att dom är, inte enligt mig iallafall x)

Silence of the lambs..

.. är filmen som jag velat se hur länge som helst nu,.. har försökt några gånger men dvdn har sviktit mig lika många gånger. Så nu ikväll när den går på tv så ska jag se den. Mitt främmande som kommer får helt enkelt finna sig i situationen :D

Btw så mår jag bättre nu, men jag är inte frisk, än :P

3e april.

Hosta, halsont, och feber..


april.

Igår var det första april. Ja blev dock inte lurad x) Sen lurade jag inte heller någon.. hade tänkt lura mamma o pappa att jag var gravid. Men de glömde jag såklart bort och svor lite för mig själv i morse.

Jag är btw sjuk igen..
Kan knappt andas och mitt huvud känns som en heliumballong..

Det enda som känns bra är att våren är på ingång.