081130



'cause nobody wants to do it on their own,
and everyone wants to know they're not alone.

första advent..

Första advent, och även skyltsöndag i byn.
Blev väckt till en riktigt härlig frukost i morse, med gravad lax, ägg, skinka o ja, allt möjligt ;D
Sen vid ett kom anders hit och så klippte jag honom. Efter det kom elina hit och vi drog ut på byn för att gå tipsrundan.. Vi tog vuxenfrågorna denna gång och kommer förmodligen inte ha många rätt, haha. Men de var ändå mysigt att gå runt till alla "attraktioner" och dricka glögg samt käka pepparkakor och knäck :D


081129

Idag har jag klippt folk, tre stycken närmare bestämt. Det gick bra tkr jag :) haha

081128

Home sweet home..
Nog för ett jag har samma känsla då jag kommer hem till lule också, men ändå :)

Jag är sjuk, eller jag var sjuk imorse, hade feber då. Nu mår jag dock mkt bättre, och det är bra, för jag tror jag ska vara med elina ikväll. Vi har nämligen some catching up to do ;D haha

Igår fick jag besök av Marcus. Vi handlade lite fika på kvantum och drog sen hem till mig. Vi smakade även glögg, och tydligen fick man inte smaka om man var under 18, 
MEN jag smakade ändå x) hahah.. 

det var fest i fredags.

  
  
  

en utmaning..

Jag blev utmanad av Henny :)

10 ÅR SEDAN: Var jag 7 år, gick ettan på lillpiteskolan. Jag hade riktigt långt fint glänsande hår, som jag senare var dum nog att kippa av. Jag var ganska tönting och var rädd för linn andersson, haha.

5 ÅR SEDAN: Gick jag i sexan och tillhörde nu det 'coola' gänget. Jag åkte tåg för första gången då vi åkte på klassresa till Göteborg. Jag hade börjat spara ut mitt hår som varit pojkkort ett tag och fått ut det till axellängd. Detta var även den tiden då jag köpte min plattång, som fungerar likabra då som nu. Jag var även den första i klassen som köpte en mobil med färgskärm, vilken sensation det var då.

1 ÅR SEDAN: Hade jag gått en termin i luleå på frisörprogrammet. Jag var sjukt less på att pendla och var sjuk hela tiden. Kände det inte som att jag börjat om skolan efter sommarlovet efter nian, mycket pga mina vänner gick i piteå och jag var 'ensam' i luleå. Men jag tyckte om min klass och började se vilka jag trivdes bäst med.

IGÅR: Var det fredag, jag hoppade över idrotten för att hinna hem och handla mat och duscha innan det skulle komma en massa folk på förfest hos mig. Kring halv åtta drog vi vidare till örnäset där Josefin hade fest. Vid halv två tog vi en taxi hem till mig och och började dela ut sovplatser. Jag sov inte mkt denna natt, pga att en viss person snarkade, en annan snackade i sömnen och att det var varmt som fan. Men vi hade kul :)

5 SAKER JAG SKULLE GÖRA MED TIO MILJONER KRONOR:
1. resa med mina vänner
2. köpa en egen bra skoter
3. fixa en hårförlängning
4. fixa en helt ny uppsättning kläder, skor, smink m.m
5. spara

FAVORITFILMER:
1. The Gladiator
2. The Holiday
3. Pirates of the caribean 1,2,3
4. Disney Filmer
5. Mamma Mia

5 FAVORIT-TVPROGRAM:
1. One Tree Hill
2. Gossip Girl
3. How I met your mother
4. House
5. Idol

5 FAVORITSAKER:
1. Mobilen
2. Datorn
3. Kameran
4. Sängen
5. Ipoden

081117

Snart kommer morfar o hämtar upp mig, han ska skjutsa mig in till stan så jag kan ta bussen därifrån :) Veckan kommer nog gå hyfsat fort, eller jag hoppas då det, för på fredag
- då äre party och jag är sjukt taggad ^^, haha

081116

Söndag.
Idag har jag inte gjort mycket alls.. Har sett tv, suttit här och varit ute o övningskört.
En helt vanlig söndag alltså ;) haha

081115

Lördag.
Just nu sitter jag här ensam hemma och väntar på att Elina ska pallra sig hit!
Vi ska nog käka på vischan och kolla i skolkataloger :D

081115

finally :)

sex, fire, religion?

Rubriken är årets konfrimations teamsong, eller, iallafall för oss ledare ;) haha
Eller, det lät inte så bra.. haha. Men det kanske är för internt för att nämnas här, but who cares?! Edguy är det iallafall som framför låten :D

Hursom så verkar årets konfrimander vara en jävligt skön grupp!
Ingen jobbig liten 'cooling', och de är ju skönt x) haha. Sen har vi ju ett härligt ledargäng också, av oss ungdomar så äre alla bröderna B, sen så har vi ju jakob o markus också.
Jag antar att vi inte kommer ha långtråkigt ;)


081114

Det snöar ute nu :D
Hittills har jag o pappa har sett en film och bakat till hannas handboll. Vad jag ska göra resten av dagen jag ingen aning om.. haha


081113

Tre trevliga sms och snö - kunde jag fått en bättre morron?

081113

Idag har jag varit o hälsat på på strömbacka :)
Följde med OP:arna på några lektioner och åt sen även där. Efter det drog jag och elina ner på stan för en fika, det var trevligt. Jag tycker om pite, och elina, så de är ju en bra kombo x) Efter det gick jag runt på stan ett tag, sen tog jag bussen hem och nu sitter jag här..

081112

Det blev en kort skolvecka för fröken olofsson.
Har bara gått tisdag och onsdag :D I måndags var jag sjuk och imorron är jag ju ledig. På fredag har vi bara MR-dagar och jag kände att jag inte orkade stanna i luleå bara för att se film en o en halvtimme på morronen :) Så nu är jag alltså hemma, en onsdagkväll, det känns riktigt konstigt ;) haha

Jag tror att jag har lyckts greja mitt första IG  någonsin också - i matte såklart. Provet i tisdags gick käpprätt åt skogen.. Kunde inte göra alla g-uppgifter och inga vg eller mvg uppgifter alls.
But there's a first time for everything, right? ;)

the more i have to change i just stay the same..


081109

se mig, hör mig, rör mig
hur svårt kan de va?

081109

Det blev inge älvsbyn, och det blir inget luleå ikväll heller.
Jag har nämligen fått magsjuka.. och om det är något jag inte pallar så är det magsjuka!

blev utmanad av henny.

Reglerna är följande:
- Berätta 5 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
- Utmana sedan 5 personer genom att skriva dem längst ner i inlägget.

Här kommer mina 5 saker:
1. Jag är väldigt kass på att förklara saker, snackar lixom i cirklar.. haha
2. Kan vara fruktansvärt charmig om jag vill, föräldrar brukar älska mig x)
3. Jag kan ibland känna mig som ett skilsmässobarn, trots att mina päron är gifta och mkt kära. Det är för att jag typ lever i en resväska då jag bor i luleå under veckorna och i lillpite på helgerna.
4. Jag har några få nära vänner, och många ytliga bekanta :)
5. Hela min klass har koll på vilka jag har och inte har strulat med, och det är majas fel!

Jag har ingen aning om vem som läser min blogg, men jag utmanar alla som vill göra en sån här lista ;)

081109

Farsdag.
Min käre far har fått kaffe o present på sängen idag av oss barn idag, han blev glad :D
Vid ett så ska vi åka till mormor o morfar för att äta lunch, och sen bär de av till viktor, hans mor - min faster, fyller år. Så där blir det kalas.

081109

Igårkväll så var jag och linda hos elina.
En riktigt trevlig tjejkväll med skvaller, fika och sex and the city var nog precis vad vi behövde, eller vad jag behövde :D

Erik Hassle - Hurtful

I had to go throw it away?

081108

Har precis kommit hem från bowlingen..
Eller nu ljög jag, jag har varit hemma i 45 min kanske ;) haha.. Vi hade det hursom riktigt trevligt. Dock gick det inte alls bra för mig, jag brukar faktiskt vara rätt bra men idag gick de inge vidare. Men, vad gör det om man får spendera kvällen med bra folk och spana in cissis underbara bowlin'stile (x haha

    

     


081107

Ikväll kommer jag sitta på nodo med trevliga människor, för att sedan bege mig med samma människor till bowlinghallen för att 'kicka some ass' x) haha

081105

Sitter nu på frisörernas elevdator..
Vi har haft kultur och stilhistoria men har slutat nu :P Idag har jag och Majamerica varit på Dahls och köpt färg, schampoo, inpackning och annat roligt :D Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske drar till roasters med någon, men vi får se :) Imorron är vi ju lediga, och då vet jag inte heller riktigt vad jag ska hitta på, men jag kommer nog gå på stan.. haha

Då bär de av hem igen..


hahahah

Basshunter har tydligen en låt som heter Camilla.. den går såhär:

Jag kan ge utan att ta
Jag kan få dig att må bra
Åh, Camilla
Sov en natt med mig

Jag kan ge dig min hand
Åh, mitt hjärta står i brand
Åh, Camilla
Hur kan du säga nej till en natt med mig?


Ja, vad kan man säga? hahahhahahahhahahha är ett mkt bra 'ord', så jag väljer nog det!

Halloweenparty @ syskonen Junes.

  
  
  
  

081101

När jag vaknade imorse så var jag väl inte sådär superpigg (; Men efter lite vatten och frukost var det som vanligt igen. Jag har inte gjort många knop idag, eller jag har klippt Johan och Jakob och dom blev nöjda båda två.

Vad som händer ikväll har jag ingen aning om, hörde om en filmkväll, men jag tar mig inte dit. Så jag får hitta på nå annat (:


081101

Tänkte att ni skulle få se resultatet från min och Elinas bakkväll..
Att vi nu bara orkade baka en sort, de är ju en annan sak. I vissa av kladdkaksmuffinsarna har vi lagt choklad, och i andra nutella.. :D