söndag..

image121


Lördagkväll (:

Hade tänkt ta en lugn hemmakväll, men de blev roligare än så..

Kring halvnio kom marcus o hämtade mig, sen körde vi till stan och till sofia. Där var cissi o chirre också. Vi gjorde inte mkt, låg mest i sängen o snackade (och brottades) [x

De var riktigt kul faktiskt, mkt roligare än att ligga hemma o snora.. För jag är förkyld, som fan!

    
marcus, jag, sofia påväg ner, sofia nere, och cissi :D

möbler o matteböcker.

Idag har jag städat och möblerat om i mitt rum.. De ser lite tomt ut nu, men ikea väntar nästa månad, och efter det blir de bra ^^

Jag har även pluggat lite grann, inte alls som jag borde.. men.. hah.

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Känner mig inte på topp precis. Har blivit fett förkyld efter gårdagens bravader.. Så de är mindre bra ;)


Fredagkväll i stan (:

Kring niotiden bestämde jag mig för att bege mig till stan och medias klassfest. Min pappa var snäll och skjutsade in mig, och på vägen hämtade vi upp Jessica. När vi väl kommer fram till partyt är polisen där.. Så de blev inte mkt mer fest.. haha. Vi fick höra att de var en annan fest i närheten, så vi styrde våra steg dit, men sen fick vi veta att killar inte var välkomma, för de fanns de gott om, tjejer däremot, vi fick komma in. Men eftersom vi är så underbart snälla stannade vi och var med våra boys istället ^^  

Efter någon timma började de dock bli kallt, så vi gick tillbaka till stället där festen varit. Där var de typ bara två pers kvar, så vi umgicks med dom tills de var dags att bege sig hemåt.

image110
Jocke, Terese, Jessica och Erik
image111
Erik o jag på vår "månskenspromenad" :) haha

Fredag.

Idag var det tjejkväll på stan, och de var riktigtriktigt kul :) Jag var med Dessi och de kändes inte som att vi varit ute nå när klockan helt plötsligt blev tio och affärerna stängde! haha.

De bästa var nu när jag skulle köpa fika. Jag räckte  fram en 50lapp, för att betala de 32 kr som de kostade. Tillbaka fick jag tre tjugor och sju kronor. Alltså 17 kr mer än vad jag lämnat fram :) Då blev jag glad!

Sen gick vi tillbaka till lägenheten och gick till sängs kring halv tolv. Dock fick vi en nattvisit kring halv två av två glada pojkar.. Inte för att vi är så duktiga att komunicera i sömnen Dessi o jag, men de var trevligt iallafall :)

Tjejkväll i stan imorron.

Imorron är en bra dag, hoppas vi. Först har vi hantverks hela dagen :D Och på kvällen väntar tjejkväll på stan, (vilket kommer leda till att 3/4 av pite är på samma ställe) och efter det sover jag hos Dessi i hennes lägenhet :)

Like the sound of that ^^

Take me away - Lifehouse

ja.

Ta dig i kragen Camilla, du måste ju göra något åt de här, du vet ju vad du vill, eller du tror du vet vad du vill! Varför då inte ta saken i egna händer och inte vänta på att någon annan ska göra något! Svaret blir att Camilla är för feg, hon vågar inte, på grund av tidigare misstag. Så hon får väl fortsätta hoppas..

image109
(Bilden kom upp när jag sökte på "ta dig i kragen" på google x)

Onsdag.

Idag slutade vi efter gympan, vilket är före tolv någon gång. Så efter att vi ätit hoppade vi på bussen till piteå som gick kvart över.. Där väntade min supersnälla morfar som skjutsade hem mig. Hemma var jag halv två och de första jag gjorde var att slänga mig i soffan. När jag vaknade var klockan helt plötsligt halv fem :O Och inte var jag mycket piggare heller. Men skönt var de iallfall :)

Ikväll var de tänkt att jag skulle på bodyjam, men jag har ingen hämtning, så vi får se hur de blir me den saken!

Idag är en dålig dag!

image108

Tisdag.

Att behöva kliva upp kl sex när man börjar 9,45 känns ju inte så kul. Jävla busstider! Detta kompenserades dock med att sova i soffan i bibblan från 8,40 tills lektionen började, eller jag kom lite sent också.. Men det var skönt att sova iaf ^^

Ikväll hade jag tänkt fara på spinning, men det blev inte.. Var tvungen att räkna ikapp i matte. Är inte riktigt där vi ska vara än, men lite har jag då kommit ikapp :)

Jag är besviken på idoljuryn iår, varför kom inte Erik med, och ännu mer förundrad blev jag när inte Robert gick vidare! Jag menar, en 18åring som sjunger som en gud och ser bra ut, eller en 30åring man me skrikig röst och fult hår? Åh, cp!

Måndag (:

Idag har vi klipp ökade längder, vilket är ungefär samma sak som uppklippt.. De gick väldans bra, och jag vart riktigt nöjd med resultatet! Sen skulle vi formblåsa också, och jag kan ärligt säga att jag suger på det, men idag gick de faktist bra och de blev fint (:

Efter de fick vi börja rulla permanenter. Det gick mindre bra ;) Men efter ett x antal svordommar, dock inte bara från mig, utan även från mina kamrater så fick vi till det hyfsat. Lockarna blev iallafall fina sen :D

   
1, ökade längder o formblåsning. 2, rullning. 3, resultat - lockar. 

Söndag.

Idag har vi städat upp på gården inför vintern.. Detta är något min mor har infört och det är extremt trist och jobbigt, fyfan! Och det är fortfarande pollen i gräset..

Ikväll blire korpen o bodypump :D

Lyckat..

.. är rätt ord för gårkvällens festligheter. Bra människor, bra musik, bra lekar - isbitar ngn? haha. Sen skedde de ju små incidenter, som tex att vi välte vattenpipan tre gånger, och att Lindas golv och bord blev bränt av kolen.. Men annars var de väldans kul. Roligast var ju ändå att gamla konfakompisar var där ^^ Sen att sjunga I'm yours och ta i ända från tårna var också mycket trevligt :)


tagg..

Ikväll blire fest, ska bli sjukt kul att samla ihop tjejgänget (och alla andra då) igen en kväll x) Alltför länge sen vi träffades alla på en gång..

image99

SUG!

Varför kan jag inte bara vara arg, utan att grina?! Jag blir så förbannad på mig själv. När jag grinar får jag inte fram de jag igentligen vill säga, utan det blir mest patetiskt tjatter.. Om jag inte grinar får jag alltid till världens bästa argument, eller ja, dom har en bakgrund iaf, och jag står för dom..

Gallerian Piteå.

Idag öppnade då våran nya galleria i Piteå stad, som så fyndigt heter Gallerian Piteå.
Riktigt bra utbud, hittade massor av grejer, fast inget fick följa med hem, jag har inte råd me något nu :(

Nu kokar pastan.. ;)

Bodyjam

Bodyjam är något att rekomendera för de som har lätt att kordinera och har lite "dans" i sig. Vilket inte inkluderar mig.. Jag, Cissi och Jessica testade detta idag, och jag har helt seriöst varken skrattat eller skämt ut mig så här mycket på, ja en evighet! Så på så vis var de ju ganska skoj ;) Sen bastade jag idag, vilket är typ första gången på över ett år. weard. Men skönt var det (: Dock lede det hela till att jag missade idol, så de var ju lite synd!

Idag har jag haft mitt första prov på gymnasiet, i NK, det och det gick bra. Det gör mig lite orolig, för Moa vet vad som händer när jag tror de gått bra på ett prov x) haha


En tisdag.

Idag slutade vi elva, så jag, Stina, Emelie och Amanda drog ner till stan.
Köpte två tshirtar, en svart och en vit (nu kan jag stryka det från listan) 2 BHar, 99 kr styck på KappAhl (y) och fyra par trosor. Sen köpte jag en ny plånbok och en kalender, vuxenpoäng till mig (x

  
plånbok, åhlens.
tröjor, hm
kalender, timarii

höstnytt i garderoben önskas!

Jeans/byxor: Jeansen med stort J letas fortfarande, rak modell med mörk tvätt. Sen vill jag ha ett par chinos också.
Klänningar: En grå hängselklänning från JC är av stort intresse nu, även en "höst" möstrad klänning från gina.
Kjolar: En klassisk pennkjol har jag letat länge efter nu eftersom jag dumt nog rensat bort min gamla. Andra kjolar med hög midja är också välkommet.
Jackor: En varm vinterjacka, funderar på en mossgrön eller brun parkas.
Skor: Just nu ett par stövlar utan klack, eftersom jag anser att jag blir så lång, i brunt. Ett par svarta pumps letar jag dock också efter :) -dubbelmoral-
Koftor/tröjor: En svart, en vit och en brun lite figurnära kofta. Sen en oversize i grönt skulle sitta fint.
Väskor: En mörkbrun axelremsväska, eller ja, en axelremsväska helt enkelt, kan vara lila, grön, gul.. ja.. helst i skinn dock.
Blusar & Toppar: En svart långärmad, och en svart o en vit kortärmad - basgarderoben måste fixas först och främst!
Huvudbonad: Två liknande mössor som den jag har nu, en vit och en grön. Och en röd basker.
Övrigt: Massor av snygga sjalar/halsdukar.

Det blir att shoppa imorron, hur mycket av överstående som kommer inhandlas är mycket ovisst :)

korpen

Efter skolan och en ovanligt kort busstur skyndade jag igenom min hemstad till Dessis lägenhet. Där stekte vi pyttipanna och ägg, för att sedan bege oss till korpen och Styrkemix. (det har blivit en liten tradition nu)
Hursom gick de väldans bra och jag var pigg o alert passet igenom.

Nu sitter jag här och hittar på ursäkter för att inte plugga till NK provet på onsdag :P

image94


Studiebesök.

Idag hade vi studiebesök hos en frisör grossist vid namn Dahls. Där fick vi en grovgenomgång om vad de är för företag och om produkterna de säljer, vilka är Matrix, Loreal Professional och Wella.

Vi som går frisör har den exklusiva förmånen att handa produkter för inköpspris + moms där ^^

Köpte en hårinpackning och ett fukt-avstötande glansspray, båda från Matrix. Sen fick vi ett schampoo och balsam från en av Matrix serie för färgat hår var, tacktacktack :D

 
på bilderna ser vi Cilla framför Matrix Biolage och halva klassen inträngd i en busskur för att undvika spöregnet!

Söndag.

Idag har jag pluggat hela dagen, är mäkta stolt! Dock stämmer just denna bild ganska mycket in.. haha

image90

någon som vill leka ikväll?

it's your god forsaken right to be loved, loved, loved, loved

Fredagkväll.

Igår for jag till elina, linda kom också :) Vi hade de riktigt mysigt med godis, ljus och skvaller, och såklart en rulle.. Denna gång blev det Austin Powers - Goldmember. Dock somnade linda, haha.

Efter ett tag så fick vi alla tre en hjärtattack, det var nämligen någon som kom och bankade på fönstret :O Det visade sig vara Josefina, som var lite förfriskad.

besök på backa.

Idag var jag ledig, så jag tänkte varför inte hälsa på alla mina vänner på Strömbacka? Denna gång blev det att jag följde med medieklassen, och de var riktigt kul att träffa alla gamla vänner igen :D Nästa gång ska jag gå till omvårdnads också..

Hursom följde jag med på ett föredrag som hölls av en producent vid namn Mattias. Det var väl sådär intressant.. Dock hade han med sig lite grejer från en inspelning, och de var skoj, terese fick en bautaklubba och jag hittade en ny pojkvän :)


hantverks hela dagen :)

image85

Trapt - lost realist

why do i rush to slow down?
why do i rush to slow down everything?

nu funkar överförningen..

.. från mobilen till datorn :)

här kommer lite bilder från skoldagarna.

sjukling.

image81

Mär man har magsjuka så roar man sig med att se OC hela dagarna. Har dock bara en disc kvar av första säsongen nu, måste klicka hem den andra  :)

:/


Do you know what you've started?image80
I just came here to party
But now we're rocking on the dancefloor, acting naughty
Your hands around my waist
Just let the music play
We're hand in hand
Chest to chest and now we're face to face



Varför blir det aldrig lika bra som när man har riktiga känslor?
sug.

Söndag

igårkväll for jag till Elina. Vi mös på och såg kvarteret skatan, teatern, den sög. De enda som var kul var wille och paret som träffats för sju dagar sen ;)

Helt plötsligt kom jag på att de var fotboll, så jag begav mig hem (eftersom elina inte är ett stort fan av den sporten) och kommer precis hem i tid för att se sluttexter. Sen berättade pappa skadeglatt att de varit en intressant match och att de blev 0-0. Jaha? min tur ska ju då detta vara.

Och idag har jag kommit fram till att jag kanske måste operera mig :O

Brasseriet.

Nu har jag precis kommit hem från Brass.
Jag och Elina var ute och shakade lite ass, och det var mycket trevligt. Dock var de en kille som följde efter mig, ville dansa hela tiden. De var lite läskigt, annars vare super :)

Tråkigt att dom kommer lägga ner..

Fridaynight.

Ikväll blire utgång, känner tagget x)

trött humor..

Sista lektionen för dagen idag hade vi Naturkunskap. Vi skulle mortla (Nivet, så som man gör när man mosar pepparkorn?) olika jordtyper och växter för att mäta dess PH-värde. Mitt i allt utbrister Henny
: "Men uh, tänk på dom som levde före oss, typ trollen, dom åt de här!"
Hahaha, troll Henny? De var mkt roligt, garvade hur länge som helst.

Jag har träningsverk, om vi ville veta det ;)

Nu har det startat!

image79

Erik var bra, (läs söt) !

Sigge

.. så heter Dessis kisse, som jag har spenderat natten med. Trots att jag är allergisk! Bravo Camilla ^^ Hursom så åkte jag till Dessis lägenhet efter skolan, där slängde vi i oss lite mat för att sedan bege oss till Korpen och ett styrkemix pass. Efter detta svettiga göra gick vi tillbaka, duschade och fick besök av Elina och senare på kvällen även Mowis. Vi gjorde varma mackor och fikade annat onyttigt. Mysigt var de dock :D

Ibland är Desirée Berg inte så smart!

"Jaha, så han var mongolOid?"
"HAHAHAHHAHAHA, mongolOid? det heter mongolid!"
"Nej, vars får man då mongo ifrån?"
"HAHAH, kanske för att det heter MONGOlid?"
"men, vah? öh, jahaaa?"
"hahahah"

i miss love!

image78

Söndag.

Detta inlägg är tillägnat min Mowis x)

I fredags gjorde jag inte mkt, försökte bli kvitt min förkylning, det gick ganska bra :)
Igår drog jag med mig Terese upp till min stuga för att käka surströmming med min släkt. De var faktiskt kul, jag fick väääärldens skrattanfall när T blev rädd för hunden som helt plötsligt dök upp under bordet mellan hennes ben. Åh, de var länge sen jag skrattade så mycket x)

Sen åkte vi hem till mig och hade jävligt skoj med huset för oss själva resten av kvällen. Disturbia är en bra film btw :9