Trevligt.

Idag har vi haft egen hårvård i skolan, dvs att vi får klippa/färga och fixa varandras hår :D
Mitt hår blektes först upp i massor av slingor för att sedan färgas i en nötbrun nyans. Skulle igentligen ha nöjt mig med slingorna, men eftersom jag såg ut som en wannabee-älvsbyfjortis så blev inte fallet så, utan en ljusbrun färg las ovanpå. Jag är väl hyffsat nöjd :D

Imorron så får jag sommarlov!!!!!!!!!!!
- de ni suckers ^^

vårruset


5 km i luleå, endast två min längre än ifjol, jag är fetnöjd :D

Blood diamond




Se den :D

fredag.

.. Marcus och Cissi hade ordnat en överraskning åt mig och Elina eftersom vi båda fyllt år. Vi blev tillsagda att infinna oss hos M kl senast sju., Dock blev vi en timme sena.. så då var det tydligen brott.. Vi började med att ta för oss av en massa gofika. Under fikat skrämde dom upp oss med olika frågor och påståenden om vad som komma skall..
Efter ett tag blev vi uttvingade på gatan, där vi fick ta på oss ögonbindlar och blev sedan ledda snurrandes och INTE undvikande av föremål och personer, fram till slutdestinationen, som var biosalongen :D

Dom hade bokat biljetter åt oss till Doomsday! Filmen var bra, en blandning mellan i am legend och down of the dead. Efter det drog vi tillbaka till M och fikade lite till. Vi spelade även ett parti Buzz och fick veta att det igentligen hade varit en picknick inplanerad före allt de andra, men vi bestämde att vi skulle ta den en annan gång :)

Jag tackar och bockar så mycket för en skitkul kväll, det är roligt att bli överraskad x) 

Modevisning.

Mode och design 3orna hade ju somsagt en modevisning i tordags. Vi frisörettor hade den stora äran att få fixa modellernas hår. Och många modeller var det, typ 50-60 st kanske ;) Vi gjorde nästan alla, ett undantag var killarna och de korthåriga tjejern, sen gjorde vi typ alla andra.. Fan va roligt det var alltså, trotts att vi fick börja redan kl sex eftersom första visningen var kl 10.
Visningen i sig var också väldigt bra, och kläderna väldigt fina. Skulle kunna köpa loss en hel del ;D

Efteråt fick vi höra att folk inte trodde att vi hade fixat modellerna, de var ju så många menade de. Men dom som tror det kan ju hoppa upp och ta sig någonstans, eller kliva upp klockan fem och sedan vara pigg och glad och på frisyrgörarhumör en timme senare :D

Jag längtar till vår egen frisyrvisning.. som inte kommer förrän i tvåan eller trean, men iallafall!

Datakunskap.

Nu sitter jag och har data, vi har powerpoint-redovisningar. Jag hoppas jag hinner göra min, för då har vi gjort klart kusen. Svenskan är klar redan, matten också (jag ska göra ett prov som visar om jag får VG eller inte på onsdag, men ändå) idrotten med. Det är inte mkt som är kvar nu, bara engelska och hantverks.

Mode&design 3orna har en modevisning imorron och vi har fått äran att fixa modellernas hår :D Det ska bli mkt kul, men känner mig rätt så nervös. Vi ska vara där kl sex i morronbitti, så ikväll ska jag och Stina sova hos Petra :D

Måndag.

Jag har klippt min moster idag.
Hon blev nöjd, jag blev nöjd, fick pengar och blev ännu nöjdare ;) haha



Om jag har tur kanske jag har hittat en lägenhet!

ja må han leva..

.. Grattis Marcus, 20 bast. NU är du vuxen :D

Lördag.

Marcus hade 20års partaj :)
De var många nya människor, hög musik och väldigt glatt :D

(orkar en ladda upp bilder men kolla gärna :
miilla_.pixbox.se eller rrabarber på bilddagboken :)

estetisktval musik :)

Vi blev klara med våran låt idag.
Det har ju bara tagit x antal ggr och x antal timmar övertid idag, men vi har haft riktigt roligt :D Jag, Emelie, Benjamin och Johannes har slitit hårt, lagt ner hela vår själ.. Eller ja, haha. Det bev som det blev, och musiken (kanske inte texten) blev riktigt bra!
Ordet 'do' har fått en ny betydelse, även 'vibrator' - its humor on high level alltså :D

fumhundratjugofemtusensexhundra minuter.

Har lånat filmen Rent av Stina. Jag tyckte inte allt den var så bra. Men jag tyckte om låtarna, och hela filmen består ju som av låtar så.. hahah

Valborgbilder :D

Här kommer bilder från valborg, bara typ två veckor (?) efter.
Tilläggas bör att jag inte tagit ett enda kort själv under kvällens gång :D

  

  
 

i don't have a life :o

Rubriken säger allt.. jag har nämligen hunnit se en hel box (4e sesongen för att vara exakt) One Tree Hill i helgen. Jag skäms :o
Dock var jag ledig i fredags så de kan ha någonting med de att göra..

Ändå tycker jag att jag fått gjort en hel del annat också, i fredags kom Elina o Linda hit. Vi drack 7up och gick ut o gick. Sen i lördags kom Elina hit igen, och även Erik lite senare på kvällen, vi såg Mi3 :DI lördags så var jag även in till stan och grattade min moster som fyllde år, så grattis till henne.
Jag hann även flytta in i mitt nya rum under söndagen..
 ..Så jag kanske har lite liv iallafall? Jag intalar mig iallafall det :D

hahha..

.. kom just ihåg vad vi diskuterade på konfaledarträffen i onsdags. Nämligen om man skulle få ta med sig sin mobiltelefon eller inte.. Ulrika tyckte inte det, med motiveringen
"Det blir ju så mkt blippande och pippande då.."
Vi arma bybor, det vill säga jag och bröderna B brast ut i ett hejdundrade skratt.

Lars var inte mkt sämre han.. "Blire nå eller?"
medan Ulrika kontrade med.. "Men jag måste ju bara få upp den!"

Stackars konfrimanderna alltså, våran humor är ej att leka med !

Lördag.

Idag har jag chockat mig själv. Jag vaknade nämligen kl 07,45 och var pigg :D Då tog jag hunden i koppel och gick ut på en liten (den blev ganska lång igentligen) promenad, efter det blev det en långfrukost med övriga familjemedlemmar.. Inte visste jag att någon var uppe den tiden ( :o )

Jag och min bror har även hjälpts åt att bära upp min 120 säng upp till övervåningen. Det var en prövning i sig eftersom trappen svänger och sängen väger ju inte som en badboll heller. Men det gick ändå relativt bra.
Nu sitter jag här och skriver en artikel om PDOL, det strular lite eftersom deras hemsida inte vill funka..
Hursomhelst så har jag hunnit med allt detta, och klockan är nu bara halv elva, i vanliga fall brukar jag vakna kring den här tiden..

Flytten är avklarad :)

Nu har vi flyttat! Känns jävligt roligt faktiskt. Enda nackdelen är att man inte hittar någonting, allt är ju i kartonger :O Har heller inte flyttat in i mitt rum (lägenhet) än,. vi måste lacka om govlet, det blev inte bra första gången. Så till helgen så flyttar jag in ;D




Idag får jag besked om jag fått sommarjobbet jag sökt eller inte, hoppashoppas :D

Minilägret..

.. var faktiskt riktigt kul! Det var väldigt bra att träffa alla konfrimander såhär i förväg, så man har chans att plugga in lite namn. Vad som känns gut, men ändå väldigt konstigt är att det helt plötsligt är folk ser upp till en, till MIG. Kan inte beskriva den känslan riktigt..

Det som inte riktigt var lika kul var allt spring på nätterna. Precis som alla andra (även jag själv då konfade mig) så skulle såklart våra konfrimander vara uppe och springa mitt i natten. Och det var ett jäkla spring! Jag kunde inte sova och var säkert upp tio ggr och sa till dom, olika personer de flesta gångerna. Efter det gav jag upp, då var klockan kanske halv fem.. Då tog Erik över och fortsatte säga till dom. Men ni tror det gick att sova ändå? ... Det blev inte många timmar sömn den natten, typ en halv kanske. Ett min madrass läkte så att jag så gott som låg på stengolvet gjorde ju inte saken lättare. Dock kände både jag och Erik oss ganska duktiga när vi varit de enda som varit uppe och försökt hålla ställningarna, medans vissa andra (ungdoms-) ledare legat och snarkat :o hahah..

Men i överlag så hade vi det riktigt trevligt och jag ser fram emot lägret i sommar :)




Ett stort tack till erik också för den fina teckning som jag fick :D

Fredag.

Nu snart (om 6 minuter för att vara exakt) så blir jag upphämtad för att sen fara till munksund.. Där ska jag spendera natten med mina konfrimander, ett miniläger så att säga. Ska väl lära känna dom och så. Men jag och namn, de går lixom inte ihop, och nu är det ca 60 st konfrimander :o hur skall detta gå, det är det som är frågan.


Valborg..

Helt suverän kväll x)
Glada människor, 21 grader i solen och ett ölspel eller två. Lägg på lite sång och några tillbaka-blickar till det glada 30-talet (HAHA) så har du min valborgsmässoafton (: