Söndag.

Igårkväll mådde jag skit..
Hade migrän tror jag, värre än jag haft tidigare! Låg hursomhelst o sov större delen av kvällen!
Vaknade tidigt hos anton imorse och mådde lite bättre. Och nu under dagen när vi har kapat ved här hemma så har det släppt mer o mer :)

I eftermiddag drar jag o anton till arvidsjaur o stannar där till på tisdag. Kommer sova i deras husvagn o bara chilla o ha de bra :D

Lördag.

Igår då jag kom hem (eller ja, till blåsmark) så hade anton lagat middag åt mig :D
Jag kan tala om att det är första gången under vårat snart 11 månader långa förhållande som har bjuder mig på hemlagad mat! Men gott var det iallafall :D Lite senare på kvällen kom Elina och vi kollade in idol. I pauserna satt vi även på existenz och kollade in 'live prank calls'. Så sjukt jävla kul! 'Do you have shwineflu chicken?', 'I fuck your ansesters', 'Big boy, calm down' 'you, fuck you bitch!' hahahah.. xD

Har idag spenderat eftermiddagen ensam hemma och förberett middag till familjen, det blir köttfärsspett och klyftpotatis :) Så dom borde komma hem från boden snart, och anton kommer snart från sin match :D

Tosdag..

Praktik idag som vanligt :)
Sara färgade mitt hår idag, så nu är jag mörkhårig igen.. Annars så hände inte så mkt, hade fått en avbokning så jag ringde in Jossan för en klippning, sen lockade jag hennes hår i stora fina lockar. Om ändå jag hade långt hår..

Veckan har varit full av aktiviteter.. Eller nja, men jag har gjort saker varje dag!
Måndag - tandläkare, spinning
Tisdag - klippa/färga moster
Onsdag - klippa angelica, junta, anton
Idag är första dagen där jag inte har något inplanerat, även den enda för den delen, haha. Imorron ska jag till anton o se idol me han, elina o niklas. Lördag blir det frisyrvisning i lule och söndag blir det att såga ved här hemma och sen upp till arvidsjaur för att sova i husvagn med min pojke :)

Några plus och några minus..

- provet kommer jag inte få mvg på (det är min målsättning i religion)
- spinningpasset sög, dåligt upplägg o dåliga låtar!
- har ont i nacken
- fick veta att jag bara har ett år kvar gratis hos tandläkaren = åldersnojja!!!
- spenderat alldeles för mycket pengar idag

+ fick mysa med anton imorse
+ hade bara ett prov kl tio, sen slutade vi för dagen
+ varit o tränat
+ min mun var som vanligt utan hål
+ köpt en concealer från MUS
+ köpt glansiga leggins

mer plus än minus = rätt bra dag :D



Lördagkväll..

.. spenderades hos Mia där vi festade till det :D
Har inte festat sen helgen innan skolan började om, så jag var sjukt taggad! Hade riktigt roligt, härligt folk och mycket ölspel/jag har aldrig - lekar :) Tyvärr så befinner sig min kamera på okänd ort, så därför kan jag inte visa i bilder..

Idag så vaknade jag tidigt med min älskling brevid mig. Låg sen och myste lite, jag med en tidning och han med datorn i knät.. haha. Efter lite kebab till frukost gick vi ut för att leka med hunden (vi har nämligen byggt klart staketet runt gården så han kan springa fritt nu).

Hela dagen har jag kännt mig sjukt lycklig, och den känslan brukar vanligtvis inte infinna sig en söndag.. Jag har världens bästa pojkvän, världens bästa vänner, världens bästa familj!! Jag bor i ett stort fint hus på landet, jag har en egen bil och är jävligt tacksam för allt detta! Livet leker!

Torsdag.

Praktik idag som vanligt :)
Det är mycket roligare nu när jag tar emot kunder dagligen..

Igårkväll så for jag o köpte en påse godis och drog sen vidare till pojken för att mysa. Vi slog på I taket lyser stjärnorna och den var väl inte så jättebra.. Sen ville jag sova eftersom jag inte är frisk än. Men jag somnade som en stock men vaknade kl 4 och kunde verkligen inte somna om.. låg ända fram till 6,30 då jag skulle upp och stressade över att jag inte hunnit somna om! Så idag har jag varit riktigt trött och hänging 'på jobbet', gått på alvedon har jag också gjort.. Men nu har jag hunnit varva ner lite och känner att jag är trött, men inte lika hängig längre, så ikväll blir det en tidig kväll men först en tidning och te :)

Onsdag.

Det känns som att jag kan de här me att vara sjuk nu..
Kommer åka till praktiken imorron även om jag mår som jag gjort idag, orkar inte ligga hemma o göra ingenting nåmer! Dock så har min feber gått ner så jag har ingen nu, däremot misstänker jag öroninflamation.. men men., Jag har spenderat morronen med min älskling som sovit här, och sen så har jag legat o sett 4 avsnitt av GossipGirl. Sen bestämde jag mig för att ta tag i mig själv o plugga lite, eftersom jag har prov snart och inte vill plugga ihjäl mig i helgen. Så efter en lång varm dusch har jag nu suttit och pluggat i nästan en timme.. Mer kan man ju inte begära då jag faktiskt är sjuk!

Söndag..

Igår så jag var på 50 års fest..
Efter sisådär tio månader har jag nu träffat hela antons släkt haha :) Det var en trevlig tillställning i älvsbyns konsthall med god mat, roliga lekar och trevligt folk! Sov som en stock i bilen hem kan jag säga, och när vi kommit hem tvättade jag bara bort sminket och sen slängde jag mig på sängen och somade som en stock, igen.. haha

När jag vaknade hade pojken åkt iväg till arvidsjaur för att spela innebandy så jag gick ner och käkade frukost med hans föräldrar. Sen låg jag och läste en kalle-pocket i väntan på att mamma skulle komma och hämta mig :)

Ikväll så blire att äta middag hos mormor och morfar :)

Onsdag..

Idag ville jag verkligen inte stiga upp..
Det var höststorm med allt vad det innebär utomhus och det var så varmt och skönt i min säng tack vare anton. Men eftersom att vi har kundmottagning på onsdagar var det bara att masa sig upp. Väl på skolan fick jag en avbokning från min kund, men kunde sedan ta en av de andra tjejernas som hade fullt upp, så det ordnade till sig :)
Efteråt hade vi gesällinfo och jag känner mig inte ett dugg lugnad som vissa andra, men men det kommer, kanske :P

Ikväll så har jag tränat afropower som jag inte gjort på ett bra tag ( det måste vara de roligaste jag har testat i träningsväg!) och nu sitter jag här trött och försöker bestämma mig om jag ska orka hämta upp anton i stan vid tio för att sen sova hos han.. Men jag tror inte jag kommer orka det, är så sjukt trött och vill egentligen sova nu, men vi får se :)


Söndag

Helgen har varit fin..

I fredags så var jag hemma från praktiken pga att min mage vägrar sammarbeta (nej jag är inte gravid!) med mig längre.. Låg i soffan (eller på toan..) och såg film hela dagen :) Vid tre började jag må rätt okej och på kvällen var det nästan bra. Vid elva kom anton hit efter sin match och vi låg och surrade i någon timma innan john kom på besök..
 
Lördag vaknar jag tidigt och vill inte väcka mannen vid min sida och bestämmer mig för att duscha ist. Gud vad jag har underskattat morronduschar, det var typ helt underbart! Jag duschar alltid på kvällen i vanliga fall, eftersom mitt hår tar så lång tid att fixa om jag ska göra det från början.. Men hursomhelst, fler morronduschar till folket!
Sen väckte jag anton och fick locka med bullar för att få upp honom, det funkade ;) Efter lite bullätande begav vi oss hem till honom för att basta. Och sen vet jag inte vad vi gjorde men helt plötsligt var det kväll.. Eftersom vi skulle fira vår 10 månadersdag så svirade vi om till finkläder och åkte sen till thai för att käka middag och sen vidare till bion för att de The Ugly Truth (som var sjukt bra :D) Vi hade en riktigt mysig dag faktiskt :)

Idag när anton åkt hem tog jag min tumme ur röven och städade mitt rum! Bar även upp ett sängbord som en gång i tiden varit i min ägo, men som ockuperats av min syster under en längre tid. Letade även fram en lampa i flyttkartongerna med grejer från lägenheten, så den plus två ljuslyktor pryder nu mitt sängbord. Riktigt fint blev det :D Sen har jag även hunnit med att plugga och umgåtts lite min min family..

den tredje :)

Idag har jag och min älskade anton stått ut med varandra i 10 månader :D

 

Jag älskar dig!