Onsdag..

.. har mått illa sen igår, och de verkar inte bli bättre! Valde att stanna hemma idag, vill inte spy på skolan.. Ska väl försöka klämma in lite plugg idag :P haha

Igår så klippte jag anette, robin o dennis och tränade lite pengar. Det behövs eftersom jag nyss har betalat en p-bot på 800 spänn!!

dessa måndagar..

.. jag tycker verkligen inte om dom!

En blåsig söndag..

Vaknade upp hos anton av att en superstressad moder ringer och ber mig hämta min bror i stan, på momangen! haha. Helt nyvaken hade jag ingen chans att argumentera så det var bara att bege sig in till stan och hämta honom. Sen så när jag kom hem sattes jag genast i arbete ute på gården och det är inte klart än.. Men fan va snäll jag är idag alltså ;)

Lördag morron..

Idag har morronen inte alls varit bra!
Vaknade upp med migrän och ett blått finger.. Har tagit en ipren nu och väntar in dess verkan. Förhoppningsvis mår jag bättre sen, för kl ett ska jag o elina o se nickelitows match och efter den ska jag vidare o se antons match :) Ikväll blir det nog, eftersom vi inte hittat nån kickass fest en spelkväll hos sistnämnda.

Veckan har varit desto bättre, den har nämligen gått väldigt fort :) På praktiken i torsdags hade jag en klipp och sen en klipp o färg. Vi blev även bjudna på lunch hos Sara i hennes nya lägenhet. Spenat-, fetaost- och körsbärstomat-paj plus sallad och gott bröd blev det :) Riktigt gott!  I fredags hade jag en klipp och en styling.. Dagarna gåt så sjukt mycket snabbare om man har något att göra någon timme ;)

Mitt finger mår verkligen inte bra nu, gick ju emotskolsysters order och tog emot kunder ändå, och det antar jag att jag får betala nu!

En söndag..

Vaknade upp hos anton och spenderade halva dagen där (:
Sen for vi ut och körde lite bil i det fina vädret ;) Då jag kom hem käkade jag lite palt och la mig sen i soffan för att läsa lite.. Efter en dusch och en tripp ner till gotis för att rösta så var jag redo för top model. Det är alltid roligast att kolla på det avsnittet som var just idag, då dom får sin makeover :D haha.

Nu ska jag gå och lägga mig i sägen med min bok, och sen sova eftersom vi inte längre har sovmorron på måndagar så måste jag upp halv sex typ :P

Ännu en färgkurs..

I onsdags så hade vi färgkurs på skolan, även denna gång med L'oréal.
Vad vi fick lära oss med om då var ljusfärger och gråhårsfärger. Anton var min modell och han blev skitsnygg i håret (: En kall nia som ser så naturlig ut att ingen kan påstå att de är någon annan än hans egen färg! Vi la i en 9,11 med 12% väte i 35 min..

Igår och idag så har jag varit på praktiken. Ingen av dagarna har varit speciellt innhehållsrika. Ingen hade spec många kunder så då passade Sara på att klippa mig. Blev lite kortare och ansiktet blev lite mer inramat :) Känns skönt att bli av med topparna som tog stryk efter ljusfärgningen..

Färgkurs..

Idag så har jag varit på en färgkurs på Klipperian :)
Medan alla mina klasskompisar har varit lediga tog jag mig upp tidigt för att bege mig till lule och min praktikplats. Där var Terese från L'oreal och visade upp den nya höst/vinter kollektionen "Rock n Folk". Det var riktigt roligt och min modell blev jättesnygg, eller ja alla färgningarna blev väldigt bra! :D



Sen klämde jag ut lite av L'oreals nya fönkräm som påminner om Kerastases cimet thermique i lite folie för att pröva hemma. Och jag älskar den, kommer köpa den inom en snar framtid!! Sen så klämde jag även ut lite av Tigis fönkräm för lockigt hår, kommer inte på vad dom heter men dom är i lila förpackningar.. Så den ska jag också testa efter nästa hårtvätt :D haha


Nu sitter jag och ser idol med Hanna och väntar på att antons träning ska sluta (: Eftersom min päron är på mallis så bor han här hela veckan :D:D:D ♥ Imorron så följer han med mig till skolan som modell, för där blir det färgkurs från L'oreal igen, dock med en annan sådan :)

090913

Igår så åkte jag och Anton till skellefte för att shoppa lite :) Det blev en tunika (som min man är sjukt stolt över att han fick välja ut..) och ett par byxor. Även ett svart och ett rött nagellack. Anton köpte bara en mössa eftersom han har oturen att alla skinnjackor alltid bara finns kvar i S och XL :P Vi stötte även på litet problem i p-huset eftersom vi inte fattade hur man skulle betala, som tur var löste det sig tillslut vilket ledde till många skratt, haha.

På kvällen efter att ha bytit om och snyggat till och lite begav vi oss till pentan för att käka lite. Jag tog kycklingspett i stark sås och han nå kött som ingen av oss kommer ihåg vad de hette :P Sen efter det mötte vi upp Elina o Niklas på coop och köpte lite karra för att sedan bege oss till Elina för att spela lite TP. Vi skulle även spela guitarhero, men en sladd saknades så det blev inte av..

Imorse så vaknade jag upp av frukost på sängen, och inte vilken frukost som helst, american pancakes :D Det var mumma, tack älskling :D

090910

Jag är så glad att Idol har börjat om..
Det är sjukt underhållande nu ibörjan! Dock blire jobbigt att följa sen då de börjar gå på fredagskvällar, men nu är det bra :D

Jag är sjuk..

har varit det sen i tisdagskväll..
Har sjukt ont i halsen och mitt huvud värker det me, och feber har jag..

Men jag måste bara berätta jag har världens bästa pojkvän! Han kommer o kramas med mig fastän jag mår som jag gör, ligger o stryker mig i håret så jag kan somna och åker och köper choklad till mig fast jag inte är sugen med motiveringen "du vet ju inte hur du känner imorron, så då köper jag ifall att!!"


 


Jag älskar dig Anton, men det vet du redan! ♥


090901

Imorron så har vi egen hårvård :D
Det innebär att vi färgar och klipper varandras hår. Ska bli riktigt kul, behövs verkligen! Funderar på att bli lite ljusare, alternativt ljusare med lite dragning åt koppar och guld, eller så blir det en härlig mörkbrun färg.. Kommer nog veta säkert först imorron ;) Bilderna nedanför är alla fina färger som kanske kommer pryda mitt huvud imorron :D