Vad är det för en dag?

Jo det är Antons födelsedag hurra hurra hurra :D

Grattis på 20 årsdagen älskling <3

gód day sir!

Sitter här och väntar in lunchen, ska käka ute med Terese idag.

Jag har en trevlig nyhet också, min kameraladdare har hittats! Den hade legat i lillpite i en låda och skräpat, men nu är den hemma hos oss och i sitter självklart kamerabatteriet. Ska bli så himla kul att kunna ta kort igen! Då kanske ni äntligen kan få lite bilder på hur det ser ut hemma hos oss :D  

kreta?!

Ja den stora frågan som surrar i mitt huvud nu är om det kommer att bli någon resa?! Det är ju askan från vulkanen på island som kan ställa till det för oss.. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att vi kan åka, detta är den enda semestervecka jag kommer ha i sommar och jag behöver den verkligen!!

Onsdag.

Nu var det himla länge sen jag skrev här. Men som ni säker vet (och har märkt) så uppdaterar jag sällan på helgerna då jag alltid är och gör andra saker än att sitta vid datorn :)

I helgen så drog iallafall jag, Anton, Mia och Rickard ner till Umeå i en husbil. haha! Vi hälsade på Junes och var med henne, petter, hans kompisar och emilia. Vi grillade jättegott kött, spelade spel och hade allmänt kul :D Varför körde vi i en husbil dit då? Jo för att Mia och Rickardo skulle ha någonstans att sova! Det var första gången någonsin jag åkte husbil och det var roligt, lite som att åka tåg :)

Sen så har jag ledat hemma med migrän måndag och igår, vilket är riktigt trist. Men jag känner mig bättre nu och sitter på jobbet och jobbar på nu :)

FREDAG :D

Så himla superskönt att man inte behöver ställa klockan nå mer denna vecka!

Idag kommer jag nog gå hem strax efter lunch, eller hem och hem på stan faktiskt, behöver köpa en massa saker till Kreta :)

Torsdag eftermiddag..

Mitt eftermiddagsmöte gick förvånadsvärt fort :)

Ska snart börja kila hemmåt. Ikväll blir det styrketräning, ben och mage står på schemat :D 


12:59

Kommer att sitta i möte nu hela eftermiddagen.. Hoppas jag inte får lika ont i huvudet som jag fick igår!

hungry

Trist väder och trist humör idag!

Började som vanligt dagen med en promenad under vilken det mot slutet började dugga litegrann. Ingen fara där, men när jag sen kommit ur ur duschen och tittar ut så öste det verkligen ner! Vilket betyder att jag har cyklat till jobbet i ösregn. Blöt och kall är jag nu.. Ingen humörhöjare precis..

Redan torsdag!

Shit vad veckorna rinner iväg.. snart är det bara en vecka till vi åker till Kreta :D

Igår så var jag i Boden på konferans hela dagen.. Åkte halv åtta och kom hem halv sex så det blev en lång dag. Det var Ungdomsstyrelsen som hade sin årliga konferansturné. Det mesta var intressant, förutom en kille som inte hade koll på vad han snackade om..

Sen så var det en "dam" där av oss deltagare som verkligen tyckte om sin egen röst.. Jag har ingenting emot att folk ställer frågor och pratar, men du måste ju för guds skull ha en poäng! Kan störa mig sjukt mycket på folk som tror dom vet mest och bäst. Så när damen började berätta att hon minsann jobbat med dessa frågor på 80-talet och att det är si och så därför och att dom hade kommit fram till detta kunde jag då inte hålla mig ifrån att säga att det är ju faktiskt nästan 30 år sedan! Damen blev helt tyst, hon hade väl inte förväntat sig mothugg från en 90-talist? haha. Fick väldigt mycket beröm från olika håll för min kommentar sen då vi minglade, alla tycke som jag men ingen hade vågat säga någonting :D haha

16:01

Nu ska jag bege mig hemmåt för att börja laga mat. Senare ikväll blir det att klippa mammas kollegas son, och sen fara till korpen för lite styrketräning.

Förhoppningsvis kommer Anton hem ikväll också :D

Träningsschema


Jag satt under lunchen idag och fixade till ett träningsschema. Detta kommer åka upp på kylskåpet för kunna kryssas för och självklart för att motivera :D


Om man skulle..

.. gå och ta lunch? Blir regnbåge och romsås idag :D

God förmiddag!

Idag började dagen tio i sex med min härliga morronprommis. Har alltid tyckt att det är skönt att jogga/gå när det småduggar litegrann, det känns friskt (?!) på något sätt :D

Kom till jobbet halv åtta och drack lite kaffe för att sedan bege mig till ett möte fram till fikat. Har nu suttit och försökt få tag i de människor jag inte fick tag i igår, utan framgång dock!



Bodyjamen igår var riktigt härlig! Har inte varit på det passet på tre veckor tror jag, har saknat det. Det kändes inte som att jag tappat så mycket heller, vilket var skönt.

Skulle ta en tidig kväll igår, så 21,20 låg jag i sängen redo för john blund. MEN, ni tror inte våra grannar lever om nå jävulskt? Blir så jäkla irriterad att dom måste leva om när jag för en gångs skull har kommit i säng i tid - och dessutom är trött! Gav upp efter en timme och hämtade min ipod, fast jag kan inte sova med musik i öronen heller.. Någon timme senare kunde jag dock stänga av den och somna, ca tre timmar senare än planerat. Grannar!

Nu tackar vi för idag!

Ska stänga ner här nu och sedan cykla i regnet till korpen för lite bodyjam. Var jättelänge sen jag var där sist, typ en månad så de ska bli skitkul :D

14:14

Det flyter på här på jobbet, får mycket gjort. Men samtidigt är det väldigt mycket kvar att göra.. Fast jag kan inte göra mer än att ligga på som en igel och ringa och ringa.. haha :)

Lunch..

Jag kan bli irriterad när folk inte svarar i telefon.. Detta trots att jag är sjukt dålig på att svara i mig egen jobbtelefon, haha! Förhoppningsvis ringer de upp i eftermiddag :D

Nu ska jag gå och ta en välförtjänt lunch!


Då var det måndag igen :)

Idag började jag dagen men en halvtimmes promenad. Superskönt! Dock blev det lite dåligt med sömn inatt, såg ju hockeyn till elva igår, hade svårt att somna efter det och klev upp 05,50. Men det är bara jobbigt tills man tagit sig ut!

Ni kommer väl ihåg att jag lovat mig själv en morgonpromenad 6 dagar i veckan? Det börjar iallafall idag, och jag är supertaggad, detta kommer gå jättebra :D

Min helg :)

Fredag:
Jobb hela dagen och sedan personalfest på kvällen. Vi var i norrmalmias foajé, där fick vi ta för oss av en italiensk buffé, dansa till liveband och leka roliga lekar. Hade riktigt roligt! Var kul att träffa alla privat..

Lördag:
Segar på i soffan halva dagen för att vid fyra börja köra mot Boden och Stina. Väl där så börjar vi förbereda inför kvällens grillning och dukar och fixar. Under kvällen kommer Stinas fotbollslag och även Maja. Vi grillade, spelade kubb och med andra ord och lekte med en liten hundvalp. Jag hade väldigt trevligt och det var himla kul att träffa mina kära bröder igen!

Söndag:
Vaknar hos Stina vid tio och käkar frukost. Anton ringer och säger att han har sina fotbollskor i bilen och att hans match skulle börja om tio min. Jaha, då var det bara att sätta sig i bilen och hoppas att man skulle hinna fram till andra halvlek - det gjorde jag inte. Men han får skylla sig själv ;) haha. Under dagen myste jag på hemma och lite tvättning han jag med också. Till middag lagade Anton nyfångad rengbåge och det var supergott :D

det är en bra dag idag..

.. det är ju minsann fredag!

Har lunchat med lillebror idag. Vi gick till nodo och käkade mycket god kycklig. Jag har aldrig ätit lunch där förut (brukar alltid vara så fullt då jag har tänkt testa) och det var riktigt bra faktiskt.

Idag är heller ingen vanlig dag för ikväll är det nämligen personalfest. Ska bli himla kul att få träffa sina kollegor i sin privata roll. Nivet, man är ju inte samma person på jobbet som hemma även om man är helt sig själv, så det ska bli kul :) Temat är orange och prickigt i olika kombinationer, var för sig eller kombinerat. Jag har förgäves försökt hitta någon orange klänning att ha på mig men har inte hittat någon.. Så det blir orangea naglar och en orange blomma i håret till en vit klänning :D

God morgon :)

Imorse ringe klockan 05,40 och tio minuter senare stod jag nere på parkeringen och väntade in Terese. Eftersom vi båda försökt ställa klockan tidigt hela veckan för att ta oss ut på en prommis men inte orkat så bestämde vi oss att göra det tillsammans = man måste gå upp.

Det gick ju jättebra att stiga upp, blev en dryg halvtimmes walk vid vattnet. Älskar att gå på morgonen, men jag är oftast för lat för att gå ut. Men det ska bli ändring på det, 6 dagar i veckan ska jag ut och gå på morgonen! Kanske att jag till och med får med mig Anton ut på helgerna?!

Kom till jobbet vid halv åtta och jag haft en väldans engergi, walk + kaffe = pigg Camilla :)

Det gick bra!

Det gick väldigt bra idag, ett 30-tal kom och medverkade. Både Adeccos och Terminalens föreläsning var intressanta och fick en att tänka efter. Att folket sen fick chans att få feedback på sitt CV var väldigt uppskattat!

Känns bra nu! Det är väldigt engerikrävande att planera och genomföra en aktivitet där det inte kommer mycket folk. Att kunna ladda om och gå in med nya friska tag inför varje arrangemang har också tagit energi, men när man får ett sånt här bra resultat är det iallafall värt allt slit :D

10:57

Nu så ska jag snart käka lunch. Blir en tidig och kort lunch idag så jag hinner fixa med det sista innan klockan 13!

IDAG KL 13.00!


Guten morgen!

Hade en härlig kväll igår. Blev lite shopping, lite middag, lite surr/tv-tittande och annat mysigt!

Har sovit väldigt bra inatt, vilket känns skönt. Behöver vara utvilad idag!

eftermiddag..

Det har gått fort idag! Det brukar ju göra det när man har massor att fixa med.. och pollen jävlas fortfarande. Inte så bra idag idag faktiskt, men jag längtar till klockan 16, för då möter jag upp systeryster för att gå på stan :D

IMORGON!


Onsdag!

Igår var jag hemma hela dagen, låg nämligen helt däckad av pga pollen! Jag hatar våren!

Nu är jag tillbaka på jobbet och är jävligt stressad, känner hur jag börjar få ont i magen.. Inge bra alls!

Men ikväll kommer systeryster till mig så vi ska gå på stan och färga hår och annat som förhoppningsvis får mig att varva ner :)

12:50

Nu är det jävligt mycket pollen ute! Är alldeles tät i halsen.. Tjuter lite då jag andas, inte roligt alls!

Ska sitta möte om personalutveckling hela eftermiddagen,.

Lugn förmiddag..

Att det är superväder idag har väl inte undgått någon? Vi satt ute och njöt i solen under förmiddagsfikat, hur skönt som helst :D

Nu ska jag iväg ut på stan och sätta upp affischer inför torsdagens evenemang (:


Så var det måndag igen!

Helgerna verkligen springer iväg!

Denna helg har varit jättebra. Vi har ätit gott, druckit gott, umgåtts, cyklat, picknickat och varit på 50 års kalas. Det jag saknar är att ha en fungernade kamera. Måste verkligen köpa en snart, vill ju ha hunnit lära mig den innan vi åker till Kreta i slutet av maj :D


Söndag :)

Jag och Anton har spelat kinect adventures nu under morgonen, riktigt kul!

Nu ska vi ta en liten cykeltur och sen ha lite picknick i parken :D

HELG :)

Nu tänker jag släppa denna stressiga arbetsvecka, cykla hem och bara var ledig. Gud så jävla skönt :D

Dag 4 - 3 favoriter för ögonen

Cover all mix från Makeupstore
Bästa concealern jag har provat! Tar både bort mörka ringar och röda finnar. Super :D


Este lauder eye primer
Jag kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men det är en primer från este lauder iallafall. Primern använder du på dina ögonlock innan du använder ögonskugga. Skuggan fastnar då bättre, färgen blir klarare och håller hela dagen och det blir inga "veck" på ögonlocken heller! Den är rätt dyr, men det är det värd då du kan använda H&M skuggor och dom ändå sitter hela dagen.. Så man kan du spara in på så sätt!



Max Factor Masterpice Max
Min favoritmascara som jag alltid återväder till. Du får mycket färg, volym och läng av denna mascara. Den kan dock fälla lite, men det är när den börjar ta slut :)


mitt på dagen

Känner att jag behöver helgen som kommer! Ska bli så himla skönt att få varva ner faktiskt :)

freedag :D

Sitter här på jobbet blöt och kall! Tydligen ansåg moder natur att en cykeltur till jobbet inte ska vara alltför behaglig utan öste ner en jävla massa regn på mig. Eller ja, på hela Piteå kanske.. haha.


tack för idag :)

Nu ska jag stänga ner och cykla hem. Anton har kommit hem idag, vilket är himla tur eftersom jag saknat honom väldigt mycket :D

Blir dock bara att käka lite snabbt, sen ska jag till lillpite och klippa mormor och morfar..

14:21

Jag har hittat igen mina nycklar nu! Eller hittat och hittat, dom låg i en kollegas jackficka eftersom hon tagit fel.. haha. Så nu sitter jag här och håller hårt i mina nycklar!

Trodde att jag hade tappat dom tidigare i veckan också, men då var dom i min väska. Så det var inte så kul att tappa bort nycklarna precis då man hittat igen dom, men ingen fara på taket :D


lunch

Har precis kommit in från lunchen, blev fetaost- och soltorkade tomater biffar med paprika och keso till. Helt ok, även om biffar oftast blir torra när man måste värma dom i micron.. :P


Torsdag!

Imorse så kunde jag inte sova, vaknade flera gånger och gav upp då klockan blev sex. Istället klädde jag på mig och begav mig ut på en liten prommis. Riktigt skönt var det :D

Under förmiddagen här på jobbet har jag lyckats slarva bort mina nycklar.. Misstänker att någon tog fel nycklar från bordet i fikarummet. Men dom kommer väl fram någon gång :)
Brukar ni tappar bort era nycklar?

Igår :)

Åkte hem till familjen direkt efter jobbet. Blev bjuden på gomiddag som Hanna beställt dagen till ära. Hon blev riktigt glad över sin present från mig och Anton också, en norrbottensring! Släkten var där och vi satt och fikade o surra fram till åttatiden då begav mig hemåt. Hemma slängde jag mig i soffan och började läsa en tidning men blev så himla trött så jag begav mig till sängen för att sova istället :)

Dag 3 - 3 favoriter för läpparna

Mitt absolut bästa tips för läpparna, och något som jag inte klarar mig utan är försvarets hudsalva. Det är det absolut bästa du kan ha på dina läppar. Vad som är så himla bra är att det inte fungerar som lipsyl som torkar ut samtidigt som det återfuktar. Sen kan man även använda det på torra armbågar m.m. Det innehåller dock jordnötsolja så om man är väldigt allergiskt mot nötter så är det inte bra att använda denna salva. Det finns med solskydd nu också. Men det har jag inte hunnit testa än eftersom salvan räcker hur länge som helst och jag redan har en i jackan, i väskan, på kontoret och på sängbordet xD



Min andra favorit för läpparna är en helt vanlig frottéhandduk. Fukta den med lite ljummet vatten och peela dina läppar försiktigt. Jag brukar peela en gång i veckan ungefär och slipper då allt fras (som jag annars brukar få vid nya årstider). När jag peelat klart smörjer jag självklart in läpparna med mycket försvarets hudsalva ;)



Mitt sista tips är nyfunnen favorit. Jag är ingen läppglanstjej (jag har ju höjt f.h till skyarna nu;) och använder inte läppstift ofta heller. Men nu har jag hittat ett jag verkligen tycker om. Det heter jelly kiss och kommer från isadora. Det är inte så jättetäckande och inte uttorkande, utan man får fin färg på läpparna samtidigt som dom blir återfuktade. Jag har två stycken (eller jag har tappat bort det ena), ett i färgen coral punch och ett i färgen pink parfait!


en stressig dag på jobbet

..är snart slut!

Känner att hjärnkontoret har stängt ner, haha. Men jag tänkte städa upp mitt riktiga kontor så kanske gröten i skallen klarnar :)

När jag är klar med det så ska jag åka hem på kalas i Lillpite, systeryster blir ju 14 år. Känns som att jag nyss fyllde 14, men det är ju 6 år sen nu.. haha :D

Mitt projekts logga :)


Grattis Hanna :)

Idag fyller min älskade lillasyster 14 år, grattis till du :D

3/5



Idag har jag och Anton varit tillsammans i 29 månader <3


Tisdag morgon :)

Det flyter på bra här på kontoret nu.. För första gången på länge känner jag faktiskt lugnet på jobbet. Den jobbiga stresskänslan i magen är inte där för tillfället, och hur skönt är inte det?!


en måndagseftermiddag i mitt liv..

.. kan se ut på så sätt att jag blir upphämtad av Terese för en middag på stan. Åker sen och köper lite tidningar på coop. Kommer hem och pussar på pojken som åker iväg och spelar innebandy medan jag intar soffan med mina nya tidningar. Jag slänger ihop en choklasmousse (gi såklart ;) och slår igång en film. Halvsover i soffan till pojke kommer hem och får sedan somna ordentligt i sängen efter lite tandborstande. Skön måndagkväll :D


Dag 2 - 3 favoriter för ansiktet


Nivea refreshing washgel
Använder jag som ansiktsrengöring. Det är en gel som löddrar och känns skön och skonsam mot huden.


Proactive revitalizing toner och reparing lotion
Egentligen Antons grejer, men jag andvänder tonern och krämen och tycker dom är jättebra :)







måndag igen

Har suttit i möte hela förmiddagen. Känns i rumpan nu, haha!

Nu har jag lunch och sitter och kollar igenom lite bloggar som jag inte hunnit läsa i helgen :)

Valborgshelgen!

Jag har haft det superhärligt i helgen!

I lördags satte jag mig i bilen och rullade ner mot Umeå. Efter lite drygt 2 timmars körande så var jag framme och Elina mötte upp mig. Sen fick jag äntligen se hennes nya lägenhet, jättefin var den :D

Vid fem kom Emilia över och vi öppnade våra vinflaskor.. Efter lite fixande begav vi oss vidare till en grillstad där vi även mötte upp Petter och hans kompisar. Vi grillade kyckling och annat gott och surrade på. Under kvällens gång blev det rätt kallt så vi bestämde oss för att dra vidare till Petters kompis Petter. Där fortsatte festandet med en massa allsång och gitarrspelande. Vi hade riktigt kul men halsen värker fortfarande.. haha!