skola..

Har gjort bort ett till skolarbete nu, samhällsredovisningen!
Nu är det att hålla i en idrottslektion imorron som gäller, efter det är det en lucka på två veckor och sen kommar de två prov till, efter det blir det LOOOOV :D

Jag lever för helgen..

Mitt liv passarar som i en dimma måndag-torsdag,
men när fredag kommer och i och med det helgen så lättar dimman och jag blir - lycklig!

Veckan suger! Jag trodde jag var ensam om dessa känslor, men fel hade jag.. Mer än hälften av oss lever nog bara på helgerna. Ett av mina nyårslöften kommer nog vara att börja ta tillvara på vardagarna också, men vill ju inte bara vara lycklig två av sju dagar eller hur?

Första advent var det ju igår,
och jag hade en riktigt mysig dag. Vaknade upp med pojken, tände ljus och åt go-frukost, begav oss till staden och kollade runt på olika julklappar, käkade lunch me lite folk och efter det följde jag o kollade på antons match. De var länge sen jag var o kollade nu, men jag har haft så mycket annat att göra.. Dom vann iaf med 10-3 så de var roligt o kolla ;D Efter matchen klippte jag hanna och sen blev det en rätt tidig söndagskväll :)

Söndag

Fredag - praktik, klippte en kille o sen kom hanna o färgade håret på eftermiddan. Efter det gick hon, jag, anton o elina på stadens biograf och såg, ja naturligtvis såg vi New Moon. Att säga att den var bra känns ju onödigt, men de skiter jag i, för den var riktigt bra!!
Lördag - vaknade i blåsmark, drog hem för att städa. Sen så hamnade jag helt plötsligt på julmarknaden i öjebyn med Elina. Kvällen spenderades hos Anton där han jag o Elina försökte oss på det här med matlagning, och det gick helt ok :) Lite senare kom Miutt o vi bastade och såg sen Brüno, sjukt pinsam men otroligt rolig film :D



Fredag

Idag är jag hemma.. har så sjukt ont i magen :/
Har iallafall gjort klart min ARL inlämning, nästan skrivt klart talet och börjat på min hantverksarbeteuppgift, så de känns helt ok :)

Lördag

Igår så slutade jag tidigare än vanlig, mkt tidigare, nämligen kl elva!
Fruktansvärt skönt var det.. vad mycket man får gjort. Passade på att ta mitt körkortskort (har haft körkortet sen i augusti men inte skaffat själva kortet än :o ) hämtade sen upp anton o drog hem till mig. Sen när han åkt till boden för att spela DM blev det att sova lite i soffan för att sen käka tacos med familjen. Efter det la jag på lite mer marcara, bytte mina jeans mot leggins och begav mig till Marcus för en liten mysfest. I börjar var det bara jag, Elina o Marcus men sen kom de fler o fler folk och jag hade väldigt roligt! Vi skulle egentligen gå ut sen, men de så bra där så så blev inte fallet :)

Idag vaknade jag med lätt huvudvärk, dock inget att beklaga sig över då man lovat att färga sin systers hår. Så nu är jag färdig med det, folieslingor tar ju sin lilla tid.. :)
Ikväll så ska jag vara chafför åt mina päron (och resten av familjen) då vi ska på 50års fest i älvsbyn, denna gången är det dock min släkt som ska firas och närmare bestämt min faster :)

11 månader <3



For a shield from the storm
For a friend,
For a love to keep me safe and warm,
I turn to you.
For the strength to be strong,
For the will to carry on
For everything you do,
I turn to you!


Mitt höstlov :)

Söndagkväll åkte jag och Anton upp till arvidsjaur för att sova i hans husvagn. Där höll vi hus i tre dagar o två nätter och mös på, promenerade och umgicks med hans farmor o farfar :) Tisdag åkte vi hem från arvidsjaur vid ett och infann oss hos Elina kl sju för att bli bjudna på middag av henne o nickelitow. Det var väldigt god mat! Och till efterrätt fick vi marsipan o choklad spindlar, spöken, pumpor o hattar, mycket tjusigt gjort. Kvällen avslutades med en skräckis, som inte var speciellt bra..
Onsdag klippte jag först två av bröderna B. Sen spenderade jag och Elina resten av dagen i staden och inhandlade grejer till helgens halloweenfest, och massa annat.. haha.
Torsdag
begav sig jag, Elina, Eissi och Anton till grannlandet för att handla dricka. Vi for även förbi ikea, skopunkten, candyworld och frasses, haha.
Fredag
skjutsade Hanna till lule för att sen fara o hälsa på Josse o lillalilla Alice :D På kvällen bar et av till Cissi för fix o trix och sen vidare på förfest hos Milla. Vid halv tolv var vi inne på statt och dansade hela kvällen :)
Lördag vaknade pigg och helt utan bakisfeelings kl tolv och tog då faktiskt tag i min matteinlämning som skulle varit inne innan sommaren.. haha. På kvällen så kom Anton och vi såg Monsters VS Aliens som var riktigt bra.
Söndag var jag med Anton på förmiddagen och med Terese på eftermiddagen.. På kvällen skulle jag sen iväg till Maria också, men kände mig hängig så jag stannade hemma med mammas nybakta bullar ist :)