090330

Dagen har varit bra :)
Lämnat in mitt CV på olika ställen.. Ätit lunch med Anton, umgåtts med Elina och sen en sväng med Terese också. Sen vare ungdomsmottagningen som gällde och där gick allt bra.. Efter det gick jag på stan me Anton en sväng innan jag hoppade på bussen till lule och åkte sen direkt till körskolan för teorilektion. Har även bokat in 11 körlektioner på en gång, den första på torsdag!


Nu är jag trött och slut och ska sova ;) godkväll.


090330

Ledig ('sjuk') idag..
Ska till ungdoms mitt på dan så därför hinner jag inte till lule o till skolan. Sen när jag likaså är hemma hade jag tänkt söka lite sommarjobb. Den blire att åka till lule igen för ikväll är det körteori som vanligt. Så så ser min dag ut idag :)

hårfärger till sommaren..


 

finfint.

 
 

finfint.

 

090329

Nu sitter jag och skriver ett CV.
Jag hade skrivit ett riktigt bra CV ifjol och hade bara tänkt uppdatera det, men det hade försvunnit ur datorn så nu måste jag börja om från början. Jag tycker det är svårt.. man ska ju liksom sälja sig själv, vad är jag bra på och vad har jag gjort och sånna saker.. Nu är jag snart klar iallafall, ska bara fixa fram nummret till en av mina referenser och be min mor o far läsa igenom det så jag får lite synpunkter på det hela.

090328

Dagen har spenderats med att kika på innebandy :)
Vaknade vid sex eftersom anton skulle iväg men fick sen sova vidare till sju-någongång för att åka med catarina till själva matchen. Att vara vaken kl åtta en lördagsmorron hör ju inte till vanligheterna!
Hursomhelst så vann killarna med 12-3, och matchen igår vann dom också, fast jag kommer inte ihåg med vad, mot wibax var den iaf. Sen så han jag se en halv match till innan jag åkte hem, och den vann dom sen med 7-0. Dom spelade även en match halv sju och den vann dom också, så dom har gjort det riktigt bra :D Semi och förhoppningvis final då imorron.-.

När jag kom hem var jag dock jäkligt trött, så efter att ha hjälpt till lite med att duka o fixa med maten la jag mig i soffan och somnade direkt. Är fortfarande trött och tror att jag ska lägga mig snart.. känner att jag inte riktigt är frisk riktigt än.. godkväll.

090327

Jag är frisk igen :D

Just nu håller jag på att laga middag till familjen, och det blir tacotårta. Jag hoppas det blir bra! Ikväll ska jag o kolla på antons jdm match och sen följer jag hem till honom tror jag :)

vad ska man säga..

Magsjuka, måste vara bland det värsta som finns!

Har bestämt mig för att inte behålla slingorna nu, iaf inte så ljusa som dom är nu,. Kanske gör dom till en sjua, dom ligger väl på en 8-9 nu, eller så kanske dom blir röda.. Vi får se :)

090324

Egen hårvård idag :)
Vet inte riktigt vad jag tkr om mitt hår än,. måste nog vänja mig lite innan jag bestämmer mig om jag ska ha kvar det eller inte.. Har iallafall blonda slingor :p haha

090322

Fredag..
Elina kom till mig och vi pratade på om himel o jord. Mycket kan hända på två veckor alltså :D haha. Sen såg vi twilight och hundtricket. Efter det gick vi o la oss..

Lördag..
Vaknade nio för att vid tio bege oss till sikfors och hennes stuga. Där låg vi ute på isen och solade hela dagen, väldigt väldigt underbart ^^

Söndag..
Åkte hem vid halv tolv, duschade o gjorde mig iordning, skrev lite historia och begav mig sedan till öjebyn för att se min syster spela DM final i handboll. Självklart vann dom, 12-5 blev det, grattis brudar, lillpite är bäst ;D
Nu ska jag gå och packa mina grejer för i veckan så jag inte behöver göra det ikväll då anton kommer hit :)

helghelghelg :D

Tror aldrig har velat ha helg så mkt som jag velat i veckan..
Nu är det iallafall äntligen här!! Kvällen kommer spenderas med min bästa hombre Elina som jag inte träffat på två veckor :o

090317

Kundmottagning idag..
jag hade en kund som jag haft tidigare, en riktigt härlig kvinna, väldigt trevlig. Jag färgade, slingade och klippte henne och resultatet blev väldigt bra.

På eftermiddagen gjorde jag klar mitt leransikte på bilden så nu har jag ställt undan den för torkning. Jag gjorde även mitt omprov i matte och det gick rätt bra. Gick igenom provet med min lärare sen och hon var rätt säker på att jag klarat det fint, men ville dubbelkolla så jag får veta imorron, så de känns ju som bra ändå.

Nu väntar jag på att potatisen ska bli klar. När jag ätit blir det att städa lägenheten och efter det blir det massa plugg, måste även skriva ett CV..
Imorron är det praktik och efter den körkortsteori och efter det kommer min älskling hit :D:D

helgen..

Fredag..
åkte och grattade mammas kusin som fyllde 40. Vi fick smörgåstårta och massa gott fika.
Efter det åkte jag till Anton och sov där.

Lördag..
åkte hem vid elva, duschade, bytte sängkläder och pluggade matte. Sen kom pojken som varit på möte till mig och efter ett tag begav vi oss till älvsbyn för att gratta min kusin viktor som har fyllt 18. Vi blev bjudna på tacos och annat gott. Bojkottade melodifestivalen gjorde vi också, vi spelade guitar hero med bror johan, viktor o hans vänner istället.

Söndag..
vaknade pigg och glad vid nio medans anton sov vidare en timme till kanske. Vi la oss i soffan och degade sen. Eller jag sprang runt och packade en hel del också. Sen åkte vi iväg till sunderbyn där han skulle spela match och efter det fick jag skjuts hit till lägenheten.

<3

'I wanna spend my nights and days between your arms
Everyday breathing your love


And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby breathing your love
'

090311

Praktik idag..
Gick förvånadsvärt snabbt idag :o Men jag hade något att göra åtminstonde 65% av tiden.. Dagen började med produktinfo om Kerastasé, vilket verkligen behövdes för min det. Sen lite småfixande med dessa produkter och byte av pumpar till shampooflaskorna. Lunch tog jag efter det, köttbullar och mackisar.
Efter lunchen hämtade jag en pärm med ännu mer produktinfo om Kerastasé och satt och pluggade i ca två timmar. Roligast idag var ändå att få ta bort sandras extensions, har aldrig gjort de tidigare, men nu kan jag de och det var riktigt kul :) Gick därifrån 18,15 idag, alltså lite efter när jag får gå hem, så jag hade de trevligt idag :)



Stockholm

Resan började bra..
Lördagen gick åt till att resa ner och till lägenheten på söder.. Söndagen spenderade vi med att strosa runt i underbara Gamla Stan, väldigt trevligt :) Söndagen var ju även dagen jag och Johan äntligen skulle få se Metallica, men då blev ju inte fallet..
 
Efter att vi köat i två timmar, väntat en o en halvtimme inne i själva globen kommer delar av bandet ut och säger att de tyvärr måste ställa in koncerten eftersom James (sångaren) ligger på sjukhuset. Besvikelsen var total, jag, johan, viktor och hans kompis kunde inte finna ord för denna och fick sätta oss helt ställda på t-banan hem igen vid niotiden. Enda ljuspunkten var att bandet lovade att komma tillbaka i maj och spela denna inställda koncert då, och att våra biljetter skulle gälla även då. Det här var den tredje koncerten dom ställt in sen 81, och självklart var de tunget att bli den gången vi skulle gå.. men men, vi tar det i maj istället :)

Måndagen gick åt att springa runt på stan och försöka hinna gå runt på så många affärer som möjligt innan vi skulle bege oss mot arlanda. Det blev två kjolar, två väskor, en tröja och en sjal :)

storstan..

Idag kl tre går flyget till Stockholm :)
Tre dagar i huvudstaden känns rätt bra! Imorron så är dock resans höjdpunkt, metallica :D:D:D Hem till lägenheten kommer jag måndagkväll


.

090306

Nu har jag kommit hem efter tre dagar i Arvidsjaur med Anton och hans familj :D
Har varit riktigt härligt!! Vi har åkt slalom i Vittjåkk, kört skoter, pimplat (tyvärr blev de inga firrar) och badat. Sen så har vi även ätit palt och fikat.. Så de blir att lägga mer än 50 pengar till londonresan för min det xD haha. Jag har lärt mig ett nytt spel också, Åsna hette de och jag var helt klart kung ;D haha.

Vi har gjort så mycket mer också och jag har haft riktigt roligt..




3 månader idag <3


'Det vackraste jag vet
Är att se dig när du sover


Du ligger här bredvid
Och jag känner hur du andas


Jag kryper tätt intill
Lycklig för att du finns till'



090303

Såg män som hatar kvinnor igår på bio,.
Väldigt bra film måste jag säga att jag tyckte den var trots att den är svensk och att jag läst boken. Se den !!


090302

Har klippt min moster nu på morronen och det har gått bra :)
Om tio min ska jag iväg till Elina där vi ska laga middag, vi skulle göra nå fisk och pressad potatis., Efter det åker vi in till stan och går på ett spinningpass. När jag duschat och gjort min klar ska jag möta upp min älskling och våra vänner för att bege oss till småstaden för att se bio - män som hatar kvinnor :D 


090301

Den första mars :)
Idag har jag varit med Anton, vi har lekt med min vovve sett film och haft lite krig ;D haha.
Har även klippt Lennart, färgat mammas hår och umgåtts med Jossan. Klippte btw henne också och jag fick ta ca 6 cm, så de var ju roligt att klippa lite mer än en toppning :D

090301

Lördag..
kom hem klockan halv tre efter marcus riktigt roliga inflyttningsfest och gick o la mig direkt. Väckarn ringde sen kl 08.15 och då var det bara att pallra sig upp.. jobbet väntade nämligen! Klockan tio var jag och de andra ledarna inne i stan. Själva konfa-barnen kom vid elva och klockan tolv begav vi oss upp på stan för att stå o skramla in pengar till Hela Världen.


Hela Världen är ett projekt som svenska kyrkan har och innebär vad namnet säger, vi vill hela hela världen genom att hjälpa folk över hela världen att få ett bättre liv.. att  först och främst ge dem tillgång till rent vatten, men även lära dem bruka sin jord på bästa sätt. Hela konceptet är så underbart bra att jag gladeligen stog där på stan och skramlade pengar och trotsade kylan :D Om ni vill veta mer får ni fråga mig eller googla det.. Men jag kan säga att 10 kr räcker till ett träd, 60 kr till ett fruktträd och 530 kr betalar ett barns skolgång i ett år. Så de som tror att det inte spelar någon roll att de lägger tre kronor har ju nu något att tänka på! Hur mkt fick vi ihop då? Jo på en timme fick vi ihop ca 3300 kronor till detta projekt. Känns riktigt bra att ha bidragit till att folk kommer få det bättre här i livet :D