tre vuxenpoäng

Idag har jag jobbat, var väldigt lugnt så det blev en hel del harpanspelande. Gick ut två gånger, har aldrig gått ut innan :D Mamma tyckte jag skulle köpa en trisslott, så det gjorde jag. Vann gjorde jag också, 25 kr, eller ja en ny lott haha :)

När jag kom hem tog jag tag i vår hemskt dammiga lägenhet och dammsög. Därefter blir det lax till middag och nu sitter jag här och väntar på att anton ska ringa :D

Har alltså jobbat, städat och ätit fisk idag - tre vuxenpoäng!

tisdag!

Är lite öm i armarna efter träningen igårkväll, känns bra :D

Ska alldeles strax gå och borsta tänderna och sen blir det att köra iväg till betongmästarna för att jobba på i receptionen idag!

Sista måndagen för iår..

Förlåt att jag har inte uppdaterat på en vecka men jag har haft fullt upp med att fira jul!

Har haft en superbra vecka :D Har firat lilla julafton med mina vänner här hos oss.Ätit middag med antons familj. Firat jul i våran stuga med min mammas släkt. Jobbat och slitit som ett jävla svin på juldagsnatten.. Ätit middag med pappas släkt i ännu en stuga och myst på hemma med anton! En bra jul helt enkelt!

Idag så har jag sovit länge, jobbat på och gått lite på stan. Har köpt en våg så nu kan jag hålla koll efter nyår :D haha

måndag!

Satan helvetes jävla skit! Jag har så shj ont i läppen alltså. Fick ett munsår som jag började märka av igår så jag for och köpte en salva. Idag gör den så jävla ont och så ser jag ut som en kråka.. fan! Ska salvor inte få den att försvinna? Fast den kanske måste poppa upp först? Ja inte vet jag, men ont har jag iallfall! (om någon missade det!)

Det går inte en dag utan att någon ringer och väcker mig.. Mamma ringde och väckte mig halv tio idag, jag ska jobba på måndag så de blir bra och det var väl en bra anledning till att bli väckt :D Har tvättat nu på morronen, eller ja jag tvättar fortfarande!

4e advent!

Igår vid halv fem åkte vi iväg till mia och 'anry för lite inflyttningsfest. När vi kom fram var det bara att fixa sig iordning och sen kunde vi börja parta på :)

Vaknade upp vid nio imorse och låg sen och slöade i våra madrasser ett bra tag och slog sen igång jurasic park (:

Var hemma igen strax efter tre och missade precis våran tvättid.. Men det får jag göra imorron istället. Nu ska vi snart iväg till lillpite och gratta min mormor som fyller år på onsdag :D

lördag!

Hade riktigt kul igår på julfesten med antons jobb. Vi började med julbord på humlan och sen drog vi hem till chefen.. Där blev pojkarna mer och mer glada i hågen och mycket fina singstaruppträdanden fick vi :D haha

Vid elva körde jag in dom till krogen och åkte sen hem. Anton knallade hem en timme senare och somnade senare på soffan, men kläder, tv och dator på xD hahah

Ikväll ska vi iväg till boden på inflyttningsfest hos mia och rickardo. Kommer bli väldigt roligt!

fredag!

Jag var ju hundvakt igår, åt världens sötaste lilla krabat alltså :D Tog tillochmed kort på henne, men såklart har batteriet dött så jag kan inte föra över bilderna :(

Idag så ska jag inte göra så mycket,. ska snart hoppa in i duschen och fixa till håret efter det. (mitt hår tar sjukt lång tid att torka......) Ikväll ska vi iväg på julfest med antons jobb nämligen :D

torsdag!

Gomorron! Ska snart äta frukost och göra min iordning. Sen ska jag gå (eller med tanke på vädret så blir det nog att ta bilen) till klubbgärdet för att hundvakta :D

långtråkigt..

Har haft sjukt tråkigt den senaste timmen.. Har inget att göra och är inte trött så att gå och lägga sig är inte aktuellt. Anton är borta och jobbar, trodde det skulle vara skönt att vara hemma själv en kväll men nä, så var inte fallet!

Menmen.. Imorron däremot så ska jag iväg till annlo och engman (min mormors syster och man) och vara hundvakt åt deras lilla alissa. Åh va mysigt vi kommer ha, längtar redan :D

onsdag!

Har myst på här hemma nu under förmiddagen men nu blir det att ge sig ut på stan för att köpa dom sista julklapparna :D

Ska även förbi arbetsförmedlingen en sväng och lämna några papper.

tisdag :)

Idag har jag stått i köket och gjort en supergod pastasallad hela förmiddagen. Efter det gick jag till korpen och gymmade. Nu sitter jag och väntar på att håret ska torka lite så att jag kan blåsa det. När det är klart ska jag baka pepparkakor :D

sköönt

Har städat hela lägenheten idag. Dammtorkat, dammsutig och vaskat alla rum, samt städat köket och toan. Tog väl tre timmar ungefär, men nu är det julstädat :D

Har även lagt ut en matta i vardagsrummet som jag och anton köpte förra veckan (la inte ut den för att vi visste att totte skulle smutsa ner den då) och pyntat lite till. Ikväll åker julgranen upp, åh va mysigt :D

Påtal om totte, jag kommer på mig själv med att leta efter honom hela tiden. När någon går ute i trapphuset förväntar jag mig att han ska börja skälla. Konstigt hur mycket man kan vänja sig vid på en vecka..

Lucia :D

Skulle sova ut imorse.. Det gick inte! Först vaknade jag när anton skulle upp till jobbet, sen vid kvart över sju när mamma ringde 700 gånger, och sen vid nio när anton ringde. Så då gav jag upp.. Får sova ut imorron stället!

Nu sitter jag i soffan och ser på mtv, väntar på att topmodel ska börja, och efter det blir det att julstäda i lägenheten :D

en dag i luleå..

Blev en heldag i luleå. Vi har köpt oss en julgran och pynt samt en ny tv. Blev en 46' led från samsung. Mycket fin! Håller på att installera den nu, eller ja anton gör det.. haha :)

söndag

Jobbet igår gick hyffsat smärtfritt :)

Idag ska vi iväg till luleå och köpa massa roligt. Måste bara vänta in tvätten så att vi kan hänga upp den, sen åker vi och lämnar ifrån oss totte och lånar mina pärons bil och sen åker vi xD haha

(:

Har nyss lagat middag. Det blev hasselbackspotatis, kotletter och sås, och gott blev det! Anton står nu och diskar disken från både igår och idag, skönt att slippa det xD haha.

Ska gå ut en sväng med Totte nu, sen blir det att se narnia som går på tv nu :)

lördag!

Vi hade det kul i boden igår. Riktigt fint har dom där, och dom har kommit sjukt mycket längre än oss! Vi har bott här i drygt en månad, dom i drygt en vecka i sin.. haha.

Idag så har vi inte gjort nå, varit ute och gått en runda med tottis. Var tänkt att vi skulle till lule och handla lite, men det blir imorron istället!

Ikväll blir det jobb, och jag är inte alls sugen på det, men pengar är pengar :D

fredagkväll..

Har ätit kyckling till middag, promenerat en sväng med totte och sitter nu i soffan och värmer oss. Ikväll drar vi iväg till schmuts och rikardo och hälsar på dom och kissen. Tottemannen följer också med, så vi får se hur glad han och katten är i varandra :D haha

julmys..

Har suttit och slått in julklappar i en timme nu. Supermysigt! Jag älskar att slå in julklappar i fina papper, och så hade jag även köpt lack och ett sigill så dom är till och med lackade :D Lyssnade på julmusik och tände alla ljus i köket samtidigt, härligt :D


friday, i'm in love.-

Har verkligen myst på nu på morronen. Totte väckte mig tidigt så vi var ut en snabbis, sen kunde jag inte somna om, så jag tände ljus i hela vardagsrummet och satt i mörktet och njöt :)

Har väntat in angelica som skulle klippa sig också, men det blev inget med det.. Nu sitter jag och varvar efter tio och mtv och har det bra här i soffan :D

:)

Har dragit upp persiennerna i vardagsrummet. Vilken skillnad det blir, känns mycket större och ljuset från lampan och ljusen reflekteras fint mot fönstret.. Inga mer nerdragna persienner här inte :D haha

torsdag :)

Har precis städat undan i köket och dammsugat lite snabbt. Egentligen skulle vi städa i helgen men jag hade så tråkigt så.. haha. Nu sitter jag i soffan och väntar på larry som ska komma och klippa sig :)

..

Duschade i säkert en timme, var så frusen!

Mår konstigt i kroppen, är hängig men samtidigt pigg och sover hela tiden. Igår tex så sov jag hela natten, en timme vid lunch en en timme vid sex, och hade inga problem att somna igen vid elva.. Idag har jag varit lite yr också. Vad kan detta vara?

Ska snart bädda ner mig i soffan och mysa med Totte och se någon av filmerna jag och Anton hyrde i fredags!

onsdag!

Är inne i en liten bloggsvacka nu.. Men jag vet inte vad jag ska ska skriva om så därför orkar jag inte blogga så mycket. Men förhoppningsvis släpper det snart!

Har varit ute och gått våra två morronpromenader med totte och ska nu äta frukost och därefter hoppa in i duschen :D

tisdag!

Är så sjukt trött nuförtiden.. Sover dåligt om nätterna och vaknar tidigt! Men, har ändå gått en lång (för totte) promenad på 40 min imorse.. Nu så håller jag på att somna i soffan, men innan det ska jag ut med han igen, så jag får sova ifred :D haha

måndag :)

Sitter i soffan och äter en mandarin nu :)
Totte ligger här brevid mig! Känns så himla kul att ha hunden igen, även om det bara blir för en vecka! Vi har varit ute och gått en lång promenad och en liten runda runt huset än så länge. Dock måste jag och anton och köpa påsar senare,. haha :)

Idag så ska jag väl sitta och söka jobb som vanligt ;) haha. När Anton kommer hem så åker jag nog iväg och tränar :D

söndag eftermiddag!

Ska byta om nu och sen åka hem till familjen i lillpite. Jag och Anton ska käka middag där och sen får hunden följa med oss hem för att bli stadsbo, i en vecka iallafall :D

2a advent :D

Fyfan vilken kväll det var igår.. Hemskt mycket folk! Känner mig helt bakis idag. Nu tror ni förstås att jag var ute och festade igår, men nej! Jag jobbar på challange och det var sjukt mycket folk, alldeles förlite galgar och för många otrevliga människor..Men några snälla själar som hjälpte till genom att säga åt folk, det uppskattas :D

en lördag!

Har varit ute och rantat runt lite idag :)
Åkte först och hälsade på lilla fanny, där det slutade med att jag fixade erikas hår inför kvällen :) Därefter åkte vi till Annlo och Engman för att hälsa på dom och deras vovvar. Så vi har umgåtts med både bäbis och valp idag, riktigt mysigt :D

Nu ska vi snart fara och skjutsa mina päron på fest, sen blir det att käka ute och sen åka hem igen. Jag jobbar ikväll, men jag börjar först halv elva så något kommer vi nog hinna hitta på innan dess :)

..

Har stått och fixat i köket nu i eftermiddag, förrätten är klar och allt annat är förberett och behöver bara sättas igång sen när det är dags :D

2 underbara år!

Den tredje december 2008 så blev jag och min fina Anton tillsammans! För en månad flyttade vi ihop och bor nu tillsammas och trivs superbra med sambolivet :D

I och med flytten och ett eget boende så har vi inte råd att resa bort denna helg som det var tänkt. Istället kommer jag överraska med en trerättersmiddag då han kommer hem från jobbet och därefter åker vi och bowlar.. Så vi får hoppas att han inte läser det här ;)

Jag älskar dig!

bild från balen :)


..

Intervjun gick riktigt bra. Ska tänka på erbjudandet till på fredag, men jag kommer nog att ta det :D

onsdag!

Sitter i soffan och är lite nervös. Klockan tio har jag en telefonintervju. Jag brukar inte vara så nervös inför intervjuer, eller nervositeten brukar släppa när jag träffar personen i fråga, men nu är det ju över telefon!

Men men, efter intervjun ska jag åka till mammas jobb för ett hälsa på hennes kollegas vovve :D