PSG och fisketur.

Idag har jag sett fotboll hela dagen. Piteå summer games är i full gång! Min syster vann deras grupp och ska spela i kvarten imorron. Viktors lag åkte ur i åttondels, de var synd.

Men nu måste jag skynda mig, jag ska och äta hos terese med henne och niclas. Sen ska vi ut och fiska, och det var de länge sen man gjorde :)

Lev och må.

Lite av veckans köp.



 




 
  • Ring, Indiska 15 kr (rea)
  • Linne, Bikbok 89 kr (rea)
  • Piloter, Öjebymarknad 50 kr.

Piteå summer games.

I helgen är det helgen som alltid kommer med solsken och fotbollsknän. Fast så blev inte fallet iår. Jag är för gammal för att spela i turneringen (men ifjol när vi var äldst kom vi 3:a) och det regnar. 

Viktor spelade med 92orna idag, så jag for och kollade på deras match. Jag vad dock tvungen lämna matchen i halvlek för att åka till nolia och kolla in syrrans match. Den vann dom med 4-1, klockers!

Efter matcherna gick vi på marknaden i öjebyn, jag och Johan köpte likadana solglasögon, piloter, för en summa av 50 kr vardera. Det var mycket överkomligt eftersom mina andra solglasögon gått sönder. Nu äre bara synd att det lär dröja innan man kan använda dom om det här vädret fortsätter!

Ikväll är de invigning och midnightshopping :)

En fika och gamla ragg.

Jag blev ju bjuden till Junes på fika, så jag tog min moped och brummade dit. Väl fvramme käkade jag gifflar och bragokex, medans värdinnan käkade sin paj, (som jag var allergisk mot) Efter det bar det av in till sovrummet där det snackades om allt mellan himel och gjord.

Nej nu ljög jag, vi snackade om pojkar. Alla gamla ragg blev uppmärksammade i vår konversation. Och vår lista är ju lång, haha, eller hur Elina? ^^ Riktigt skoj var det. Vi kom även fram till att vi faktiskt varit små, typ 14, men att vi då upplevde oss som sååå stora..  

Lev och må :)

Glatt humör.

Jag fick nyss en inbjudan av Elina att komma och fika hos henne. Hon har bakat nämligen, tyvärr så var jag allergisk mot bären i pajen som hon gjort, men de är tanken som ränkas, så jag ska dit iallafall och fika på låssas :)

Framtid.

Intagna: Hantverksprogrammet frisör.
Alm Elin Piteå
Andersson Emma
Berglund Sara
Burman Sofia
Börjesson Denise
Cederlund Sara Piteå
Eriksson Cecilia Strömsund
Frank Sarah
Helgesson Jessica Piteå
Holmbom Nina Jokkmokk
Johannesén Helena
Lundgren Emma
Lundgren Jenny Piteå
Lundkvist Stina
Lundmark Cecilia
Lundström Ida Piteå
Mikaelsson Hilda Malå
Nilsson Ida Piteå
Nilsson Stina Boden
Nyman Michaela Piteå
Olofsson Camilla Piteå :D:D
Sundin Matilda
Svärd Fanny
Vikström Elin Piteå

Antal sökande: 24
9 från Piteå.

Dagens.

Dagens vill ha:  Brev
Dagens klädsel: Svarta short, svart linne, rutig skjorta,  vinröd sjal och skinnjacka
Dagens smink: Concealer, mascara, rouge
Dagens frisyr: Diadem
Dagens låt: It's not over - Chris Daughtry
Dagens planer: I morse skulle jag skrivit shoppingrunda i Luleå. Nu är de snarare att sova
Dagens saknad: ---
Dagens dummaste: --- 
Dagens mysslyckade:
Blev inte mycket köpt. 
Dagens drog:
---
Dagens köp: Linne och en ring
Dagens godis: En mjukglass
Dagens humör: På topp
Dagens ord: Världsbilder


Till hösten.

Kommer jag förmodligen börja på John Bauer i Skellefteå, med inriktning frisör. Jag tog mig inte in i Luleå, mina 280 poäng räckte inte, utan de krävdes ytterligare 5 poäng. Det sög ju, de känns väldigt motigt att börja pendla varje dag till skelle. Om jag inte väljer John Bauer har jag ju kommit in på medieprogrammet i Piteå, så jag har ju något att falla tillbaka på om de skulle vara så att jag inte vill gå i skellefteå :)

Shopping.

 Dagens inköp blev följande:

  • Top, Gina Tricot 129kr.
  • Top, Second Hand 20kr.
  • Nicole Richie inspirerad tröja, Second Hand 20kr.
  • Jeans (ska kapas till shorts), Second Hand 30kr.
  • Sjalar, Second Hand 5kr st.
  • Armband, Second Hand 5kr st.


 



regn..

Det regnar idag igen. Men idag ska jag till stan och kolla in rean, så vi får väl hoppas jag hittar något fint :) Ska även köpa brev, frimärken och sånt! 

Igår kväll spenderades min tid hos Elina med henne och Linda. Vi spelade GuitarHero II hela kvällen, det är fett kul. Jag och mina vänner har lite problem med den svenska grammatiken, vilket kan resultera i meningar som : "Du kan ju inte slå mig i huvet ditt jävla kossa!" haha. Kul hade vi då, och jag spöade skiten ur allt och alla. Host!

Lev o må.


dagens.

DAGENS VILL HA: bättre kondis
DAGENS KLÄDSEL: mjukiskläder
DAGENS SMINK: ingenting
DAGENS FRISYR: nyduschad
DAGENS LÅT: far away- nickelback
DAGENS PLANER: skriva brev, vara med linda
DAGENS SAKNAD: terese, när kommer du hem?
DAGENS DUMMASTE: vädret
DAGENS MISSLYCKANDE: joggingrundan, gick trögt som fan
DAGENS DROG: datorn?
DAGENS KÖP: valmofrön. hahahha
DAGENS GODIS: inget
DAGENS HUMÖR: jag vet inte
DAGENS ORD: valmofrö


joggingrunda och valmofrön.

Idag regnar det, eller det duggar. Vilket jag personligen tycker är bästa vägret för att jogga. Så de har jag alltså gjort idag, i ca 25 minuter. Det gick dock trögt, spåret brukar gå finfint nu för tiden, men nä inte idag. Sen prövade jag magövningar från en DVD som mamma hade fått med i iFrom-tidningen. Det var jobbigt.

Mamma håller på att baka en massa bröd till då hon och pappa ska ha sin 40års fest. (Till saken hör att min mamma aldrig bakar) Och när hon handlade tidigare idag glömde hon att köpa valmofrön, så då var jag så snäll och for och köpte det åt henne :)

Mygghelveten!


Bikini + underdel:     Klänning:
Intersport              En oldie från H&M.


Jag har ett myggbett (eller jag har typ tusen, på ben och armar) i ansiktet! På kinden, hur fint är det på en skala? Jag kan då trösta mig med de fina vädret. Jag, mamma och min syster har varit på stranden till nu, och jag har premiäranvänt min bikini, kärlek på den! Trots envisa insmörjningar har jag ändå lyckats bränna mig, fast på knäna, och där smörjde jag inte, så jag får skylla mig själv.

Klänning är lät bästa plagget som finns om du ska byta om på stranden och inte har någon som kan skyla dig med en handduk eller så.

stranden.

Idag lyser solen som bara den. Självklart kommer jag ligga på stranden o pressa (dock med solskydd, viktigt viktigt) och läsa en massa tidningar. Plus boken Ex Häxorna som jag lånade i torsdags. När jag läst ut den kommer nog en liten recension.

Sola säkert :D

en dag i solen.

Idag for vi och hälsade på Viktor i Vissträsk. Vi fikade, lekte med hunden och så var vi faktiskt ute och rodde i deras eka. Det gick färvånadsvärt bra för mig att ro, med tanke på hur lite jag gjort det. Vi tog oss faktisk fram, och en bra bit, sen kunde jag vända igen med, fast då var jag ganska slut i armarna så Viktor fick ta över.

På deras stuga har dom en stor gräsplätt (tänk 1½ sjumannaplan), där övningskörde jag. Hur det gick ska vi nog inte snacka om, haha. Nä men det gick bra, måste bara öva på att backa och starta ordentligt.

Nu ikväll har jag varit hos Elina med henne och Glenn. Vi spelade volleyboll och lekte ute i kvällsvärmen. Sen såg vi Eurotrip också, de är typ våran humor ;)

midsommarkväll.

 image2
Tunika: Vera M.
Shorts: H&M.
Skor. Din sko.

Klockan är typ tjugo över två och jag kom hem för en halvtimme sen kanske. Kvällen var väl inte superlyckad. Började hos mig, grillade med familjen och några vänner. Sen vidare till en bekant där de var fest. Där var vi ett tag tills vi bestämde oss för att ta en taxi ut till havsbadet. Det skulle vi inte gjort, kostade 400 spänn och när vi väl kom fram var det inte mycket folk. Men vi gjorde det bästa av situationen och fick en hyffsad afton.

Midsommar.

Väcktes nyss av mina föräldrar som ville äta frunsch såhär på midsommar morgonen. Jag var mindre pigg på det men masade mig upp iallafall. Nyss fick jag ett mail av en idiot som frågade om jag har stora bröst. Jag menar, som att jag skulle låta han komma nära dom ens?

Det kliar förbaskat mycket i mina ögon nu, eller de har gjort de i en vecka, och jag fattar inte vad som är fel. Det är inte pollen, för de har jag medicin mot, utan något annat. Blää.
Detta var då lite onödigt vetande på morronen :)

lev o må

överraskning.

Idag var sista dagen på jobbet. Vi fick en ros av ledarna, fast smidig som jag är gick den sönder när jag försökte stoppa in den i utrymmet under sittsen i mopeden. Efter det gick jag till biblan för att återställa böcker som skulle varit inlämnade för typ två månader sen. Jag lånade dock två nya, en chicklitt ( Ex häxorna) och en självbiografi om en tjej från staterna som började knarka och ja. Kommer inte ihåg vad den hette, men de verkade bra.

Nu på kvällen har jag slingat min systers hår. Var ute efter en uppljusande effekt eftersom att hon är mellanblond. Det var bra tror jag, har dock inte sett det torrt.

Idag fick jag även en liten överraskning, jag hade nämligen två grejer till mig i posten. Ett var ett vykort från Terese som är på Kanarieöarna och har de gött. De andra var ett brev, för jag har nämligen skaffat mig en brevkompis (: Kvällen har spenderats med att svara på brevet och hålla på med Hannas hår. Har inte hunnit med så mycket mer. Och imorron är det midsommar. Ska bara vara hemma, Linn med familj kommer hit och ska grilla. Men jag vill hellre och tälta med bersikaborna..

/ Camilla

En dag utan regn trodde vi.

Men vi trodde fel. Allt började bra med sol och smygande värme, men byttes ut av regn och gråa måln. Idag har jobbet gått relativt snabbt. Jag har gjort ett sött bokmärke i form av en katt. Sen har jag färglagt min Barbiebild klart, det tog två dagar - mycket detaljer.


image1


Efter jobbet styrde jag och E våra kosor mot staden. Där shoppade jag upp 400 kr. De blev ett par vita hotpants/shorts, en blåvit A-linje formad tunika med fickor, (outfiten på midsommar mest troligt) en ansiktskräm och mascara borttagningsmedel. Sen köpte jag en nyckelring för 8 kronor med. Sen var übersöt.

När jag körde hem lyste dock solen, och det var vackert.

/ Camilla

Flashbacks

Nu har jag precis kommit hem. Jag, L, F och E har varit och hälsat på 92:ornas konfaläger. Vi skulle prata om Ku, Taizé och om ledarutbildningen. Det var faktiskt kul, för sen lekte vi Funky Chicken, och alla tyckte det var det roligaste dom lekt på länge. Så de var ju bra. Jag brukar ju säga att jag inte tycker om 92:or, men jag kanske måste ändra åsikt, dom är ju inte så tokiga. Fin morgongympadans hade dom också, sommarplåga 07? haha. Biten där vi skulle snacka gick väl okej, för prata det gjorde vi, och garvade och flamsade på som vanligt, frågan är bara om dom fatta så mkt. Men lyssna, det gjorde dom faktiskt, och intresserade såg dom också ut.

Kvällen var alltså en fullträff, och jag längtar till nästa sommar, då jag får vara ledare :)

/ Camilla

två månader.,

Idag, den 19:de har jag varit 16 i två månader. Och stressad blir man, alla gamla säger ju att "åh, jag kommer ihåg när jag var 16-20, livet lekte och man gjorde massor me roliga saker". Jahaa? Jag menar, var gör jag? Ingenting, jag jobbar, bloggar, umgås med vänner, inte alls något speciellt som jag kommer berätta för mina barn senare i livet. Undrar om jag är i någon slags kris? haha.

Ikväll ska jag, L och några till och snacka med årets konfrimander om hur det var i Taizé och hur KU funkar. Dock tycker jag inte om 92:or, eller ja, de finns ju undantag. Vi ska även leka lite Funky Chicken med dom. (Ja, vi tycker om att leka, hela tiden :> )

/ Camilla

hårfärgning och ambulanser.

Kring halv fyra for jag ut och joggade, en halvtimme blev det. Skönt vare, perfekt väder.

Sen på kvällen så kom L och E hit. Vi svamlade på som vanligt. Hoppade studsmatta gjorde vi också, och skoj var det, tills jag fick Es armbåge i bröstet. Då låg jag och kröjmade mig ett tag ;) Efter att vi hoppat av oss gick vi in för att fägra mitt hår. Skulle få bort min mörka utväxt. Så vi satte igång, och kul hade vi. När allt var klart vart resultatet precis som förut, men lite "askigare". Kanske var det för att jag köp en askblond färg <; haha. Jag får väl göra om det om några dagar, med en ljusbrun färg.

Vi for ut och körde moppe sen, till idrottshuset i byn. Där satt vi och snackade som vi alltid gör där, för det är ett mycket bra pratarställe. Efter ett tag bestämmer vi oss för att åka hem, alla vi jobbar ju imorron. På hemvägen möter vi en ambulans, och jag fick nyss veta att den ambulansen var till min farfar. Vi vet inte hur det är med honom nu men jag hoppas innerligt att allt är bra med honom <3

/ Camilla


En vecka har gått.

Nu är det bara nio veckor kvar av sommarlovet, fyra av dom ska jag jobba, en ska jag till Cypern och två av de återstående ska jag vara och bygga en altan i stugan. Vilket ger mig två veckor alldeles ledigt, och det är ju inte mkt tid..

I helgen har vi varit ute me husvagnet. Det var riktigt mysigt. Campingen var fin och det fanns typ inga mygg, jag fick endast två bett. Och för att vara sommar och i västerbotten är det bra :)

Idag har jag jobbat med barnen igen. Det var segt, hade långtråkigt. Jag satt mest och målade barbie bilder. Men tillslut tog dagen slut och nu sitter jag här och väntar på att min mat ska smältas så jag kan ge mig ut på en joggingrunda.

/ Camilla

Helg.

Jag har fått mitt övningskörnings tillstånd idag :)

Idag drar jag och familjen på husvagns semester. Eller ja, vi blir borta över helgen. Våran hund ska nämligen ställas ut, och vid utställningen finns en camping, så vi tänkte att då lånar vi pappas brorsas husvagn (eftersom vi inte har något eget, funderar dock på att köpa ett!) och står där.
 
Vädret kommer enligt prognosen inte bli bra, så de suger ju. Jag som ville premiärbada, i ny bikini och hela köret, men nepp, det får väl vänta. Ni får gärna höra av en under helgens gång, kommer nog absolut inte ha fullt upp. haha.

/ Camilla

och regnet de bara öser ner..

Efter att ha suttit med spring i benen en hel eftermiddag samlade jag ihop mig för en joggingtur. Det var nog det bästa jag gjort på länge. Extremt skönt i hela kroppen var det, och så regnade det lite, vilket jag tycker är perfekt om man ska jogga. Inte för varmt, och inte för kallt. Imorron ska jag till stan med E. Jag måste verkligen köpa en mascara, min är helslut. Sen ska jag köpa en toning med, står inte ut med hur mitt hår ser ut nu, fyfan.

/ Camilla

Dag tre

Idag har det regnat hela dagen. Så vi fick vara inomhus med barnen. Men de var roligt det med, vi satt och pysslade med pärlor. Mitt i allt, utan att vi alls kommit in på ämnet klämmer en liten flicka ur sig "En gång, då var våran kanin lös i magen". Jag trodde jag skulle dö, jag kunde ju inte skratta åt flickstackarn, men kunde heller inte låta bli, så de blev ett himla fnysande och hostande från mig och en annan ungdomsledare. haha.

De finns en liten kille där, eller liten och liten, han är typ nio. Han följer iallafall efter mig hela tiden, och vill att jag ska komma och hälsa på honom med min moppe. Sen ville han ha mitt mobilnummer också. Killen bjöd in sig att följa med mig och min familj med husvagnet i helgen också!

Sen finns det en tjej som gör precis samma sak, fast hon tjatar inte om att vi ska vara med varandra. utan hon är mest klänging, och så har hon fattat att jag är killig i nacken, och det är inte bra! För när vi sjunger en sång om fiskar, så ska man smånypa lite på varandra (det är ju självklart en dans till sången) och vars nyper hon mig? Joo, i nacken. Och det både killas och gör ont. Men hon är väldigt kramig av sig, så när hon ville sitta i mitt knä fick hon det, på ett vilkor - att hon inte skulle nypa  mig i nacken. Då gick det finfint, inga mer blåmärken :)

/ Camilla

Andra dagen.

Jobbet flyter på och de fyra timmarna med de små liven går förvånadsvärt fort. Idag har vi pysslat mestadels, eftersom det varit knasigt väder ute. Vi målade på små burkar och jag fick den brilljanta idén att göra en burk för alla mina klämmor och dylikt. Sagt och gjort, och den blev faktiskt fin, nästan. Sen har jag märkt att ungarna verkligen gillar mig, och det är bra. När vi skulle spela fotboll ville alla vara i mitt lag och när vi ska pyssla har jag tusen ungar som frågar hur dom ska göra, men det är kul, faktiskt.

Ikväll ska jag nog bjuda över mina vänner för att hoppa på vår studsmatta (det var även det första jag gjorde imorse, hoppa alltså).

/ Camilla

Sommarjobb nr 1.

Idag började jag som ledare för ett dagkollo i kyrkan. Det var riktigt skoj faktiskt, barnen är så söta. Jag har fått ett smeknamn av världens gulligaste pojkar, nämligen Skrivmaskinen. Dom kan inte riktigt skriva än så när vi pysslar låter dom mig skriva åt dom. E har också fått ett smeknamn, inte lika fint dock, men Bertil blev det :) Jag har ändrat åsikt, barn är helt okej.

Efter jobbet for jag och E in till stan. Där väntade den fruktade bikiniprovningen :( Men dessbättre gick det helt okej, jag hittade två stycken jag gillade, och köpte den dyraste. Nu är jag nöjd. Kommer glassa runt i den när vädret tillåter. Och när jag kom hem från staden hade min mor köpt en efterlängdat studsmatta åt oss, så snart ska jag och brorsan ut och bygga ihop den. Så mitt glada humör kommer nog hålla i sig ett tag.

/ Camilla

Sjukling

Idag vaknar man med sprängade huvudvärk. Och inte för att man var och partade igår, för jag var nämligen hemma. Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv. Men pappa och syster är långt borta för att hon ska spela fotboll, mamma jobbar och brorsan är ute så det är bara jag och vovven hemma, och det är skönt. Nu ska jag dock vara snäll med min mamma (som hade en jättesnygg klänning på sig idag som hon fått av min faster, som jag förmodligen kommer sno senare, hihi) och hänga lite tvätt.

/ Camilla 

senare.

Det blev inte att umgås med E. Jag var tvungen att åka hem från T pga av min jävla allergi! Sen var jag så slut och nysig att jag inte kunde ta mig ut till E's kusin för att bada i deras pool. En lördag hemma blev det. Dock tror jag att jag behöver det, måste vila upp mig. Förkylning + allergi = skit. Plus att jag börjar jobba på måndag. Jobbet är iochförsig inte jobbigt, jag ska vara ledare för ett "kollo" 4 h per dag, och inga fredagar. Så jag överlever nog med råge.

Nu ska jag ta mig en tidig kväll för första gången på mer än en månad tror jag. 
 
/ Camilla

lördag.

Nu sitter jag hos T, hon och N är nere och äter så jag roar mig med att blogga. Det är mycket pollen ute idag och jag sitter och kliar mig för fullt i ögonen och snörvlar som en tok. På det slänger vi en förkylning och en envis trötthet från igår så får ni hur Camilla mår nu. Snart ska jag avlägsna mig härifrån för att umgås med E, men vad vi ska göra är mycket ovisst än.

/ Camilla


Examenskvällen

Vi startade hos E med lite förfest hos jag och L. När vi kände oss redo drog vi vidare in till staden. Där for vi först och hämtade M. Efter det drog vi vidare till parken, där vi bredde ut en filt och mös på me musik o dricka. I vår park finns en kanal där en massa båtar kör förbi hela tiden, och vi tänkte för oss själva att det hade varit jäkligt skoj att åka med. Och vad händer då? Jo, en av båtarna saktar in och skriker L, det var nämligen hennes kusiner. Dom frågade om vi ville åka med, och ja, då fick vi åka partybåt :D

När vi hoppat i land för E ett samtal och helt plotsligt får vi veta att vi ska vidare, till nästa party, egen skjuts får vi också. Väl framme träffade jag en massa Ä-bor, och det var alldeles för länge sen vi sågs. 

Kvällen fortsatte och vi drog in mot city. Men när det är examen i en liten stad så är alla ute, vilket resulterar att man kan gå ca tre meter innan man blir stannad eller stannar någon med en kram och ett heeeeeeeeeeeeeeej! Det gör i och för sig ingenting, jag tycker bara det är kul att alla är på samma ställe. 

Efter att ha gått fram och tillbaka och träffat en av N's kompisar som försökte (klängandes på mig och Terese) visa hur man skulle gå som en manlig kille bestämde vi oss för att det var dags för lite fyllekäk på Max. Så vi började bege oss, och i vanliga fall skulle det ha tagit ca 10 minuter att gå dit från där vi var. Men pga av allt stannade och hälsande tog det ca en timme att ta oss dit. Det var lite dåligt gjort, men kul hade vi.

Det här är helt klart en av de mest lyckade kvällarna i år!

http://www.pixbox.se/alb426996

/ Camilla

 


^^

Efter själva avslutningen for jag hem med min familj och fick blommor och presenter. Pengar och en norrbottensring fick jag (den var dock förstor), och en sådan har jag velat ha länge. Lite senare packade vi in oss i vår Citroën och for för att äta lunch. På restaurangen väntade även mormor och morfar. Jag tog biff och potatis och det var mycket gott.

Sen gjorde vi ett besök i staden, där vi bytte ringen till en mindre storlek. Vi köpte även lite drycker och glass. Nu ska jag snart gå och byta kläder för att sedan bege mig till E för förfest. Ikväll blir det staden, hoppas vi ses.

SKÅL!

/  Camilla

Examen.

Att säga hej då till alla, är tamigfan bland det jobbigaste jag varit med om. Jag grät som aldrig förr typ, men de var jag inte ensam om. Nästan alla grät, och de var så fint, och hemskt och ja. Men jag började gråta redan när vi stod och sjöng med kören, och sen hela vägen till slutet. Värst var det när det var kramring. Åh vad jag kommer sakna min klass!!

Älskade 9c, de kommer alltid vara vi.

/ en rödögd.

Sista kvällen.

Nu har jag just kommit hem från I. Vi har snackat gamla minnen medans vi klippt och klistrat. En 9c bok har vi gjort till våra mentorer, den blev jättefin. Så fin att jag nog ska göra en egen till mig själv. Men det får bli någon dag i sommar, när de regnar o har sig. Först måste jag framkalla en massa bilder bara, och de kan ju ta sin tid.

Nu tror jag bestämt att jag ska se ett avsnitt av OC och sen ska jag sova. Hyfsat pigg ska man nog klara av att vara imorron.

/ Camilla

Brännbolls turnering.

Idag var det dags för den årliga brännbollsturneringen. Alla årskullar tävlar för sig. Alla möter alla i början, sen går ettan och tvåan vidare till semifinal. Den som vinner där får den otroliga äran att spela mot lärarna.

Vi i 9c gjorde en stark start med vinst mot 9d. Sen kom nästa match, mot 9a. Den gick sämre, vi förlorade och jag blev skadad. Jag hade fått till ett bra slag och började kuta som fan, G från a vill fånga bollen och kutar som fan han med, allt detta slutar i att vi krockar och att jag flyger som en vante - landar på svanskotan och får in en massa grus i munnen. Med denna skada blev det hiskeligt svårt att röra benen. Men envis som jag är spottade jag lite och fortsatte spela iallafall. Nästa match mot 9b vann vi.

9a och 9c var alltså i semi. Där hände det otroliga, vi går och vinner, och stort. Jag har nog aldrig sett vår klass så lycklig, ren glädje kan vi snacka om. I finalen mot lärarna vann vi också. Men nu i efterhand ångrar jag att jag fortsatte spela. Jag kan varken sitta, ligga eller stå utan att det värker. "Är huvudet dumt får kroppen lida"


Bättre avslut från grunskolan kan man nog inte få. 9c, jag är så stolt över oss.

/ Camilla

:)

Kvällen har spenderats i parken med L, E, T och T's boyfriend N. Vi såg lite av artisterna som spelade där men sen drog vi ut på stan för att käka. På väg till dit mötte vi E's boyfriend G och hans vänner. De var inte precis nyktra. Mycket underhållna blev vi iallafall.

En kille som gått i N's klass försökte hångla upp honom. G gjorde den fantastiska upptäckten att solglasögon är genomskinliga. Deras kompis delade ut en massa pengar till några småkillar, vi fick dock rycka in så att den stackarn inte skulle vakna helt pank dagen efter. På väg hem fick jag även en blomma av en kille, Tack (:  haha

/ Camilla


Go Sverige.

Inatt har jag sovit hos E, det var mysigt. Vi såg Bortspolad, L kom även förbi en swäng.

Nu väntar jag på att T och hennes kille N ska komma. Dom ska få mig att skynda mig, brukar ju vara ganska seg. haha. Ska äta, fixa håret o sminka mig sen drar vi nog till parken i stan för att fira sveriges dag.

/ Camilla


det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jumboplatsen - sämst av alla nior, men bäst i de sportiga grenarna, de är 9c det!

Imorron är vi lediga, så ikväll blir det att fara till E, hyra film, vara ute o mysa och spela Let's dance som ingen av oss någonsin har spelat. Om vi kryddar det där med lite Guitar Hero 2 blir kvällen fulländad!

/ Camilla


ännu en härlig dag.

Solen skiner, benen kliar o halser värker. Igår var jag på möte om mitt första sommarjobb. Ska vara ledare på ett kollo för barn från 7 och uppåt. De får vi se hur de går ;) Men idag är det skattjakt, och 9c ska ta hem allt, för en gångs skull!

/ Camilla

kvällen

Det blir inte alltid som man tänkt sig. För de första var det sjukt mycket mygg, för de andra blev man inte taggad då och för de tredje så kom de o gick nya folk hela tiden. Camilla som tänkt sig en natt med klassen o roligt folk bestämde sig för att de nog var bättre att åka hem o sova och behålla sina oförstödra ben ( inga fotbollsben här inte ) så de gjorde hon. Så jag skyller på myggen, utan dom hade de varit en kanonkväll!

/ Camilla

Klassens dag.

Vid lunchtid bar de av mot stan, där vi käkade på Oslagbar. Efter det promenerade vi till parken där vi fick glass av våra mentorer. Där delades även våra insamlade pengar upp (eftersom att ingen orkade planera en klassresa) och vi fick typ 600 kr var.. Sen bar det av igen, denna gången för att spela paintball. Nio tappra spelare lyckades skramlas fram av 9c. I mitt lag, som vann 1 av 3 matcher bestod av L, D, E och EL. Det var underbart skoj.

Nu sitter jag här och snabbskriver, ska alldeles strax bege mig ut till en badplats där vi kanske ska tälta o ha fest typ. De kommer bli great, vädret är det redan, så vi får hoppas de kommer mycket folk.

Men nu ska jag samla ihop mina grejer, leta fram vårat Kubbspel och plocka med mig lite ved.

/ Camilla


såhär på kvällskvisten

Hela helgen har det varit underbart väder. Vi får hoppas att det håller i sig, imorron ska vi nämligen ut o tälta med klassen. Förmodligen blir det ännu fler folk och allmänt trevligt. Sen tisdag har vi skattjakt på skolan, onsdag är vi lediga, torsdag har vi brännbolls turnering och på fredag går jag ut grundskolan. Alltså behövs de bra vädret hela veckan :)

Jag hoppas sum 07 blir bättre än den förra. Det skulle vara suveränt om den toppade 05 som har varit min bästa sommar ever!

/ Camilla

en söndag.

I morse eller ja, kring två ringde T och frågade om jag ville följa med och spela tennis, och de ville jag ju. Så jag packade ihop lite grejjer, bland annat mina badminton racket och körde iväg till byns idrottshus. Där var även E och hennes kille G. Så vi satte igång, och de gick inte bra kan jag påpeka, men kul var det :) På mina initsiativ så sprang vi även halvnäck i vattenspridarna som finns på fotbollsplanen. De är nog de skönaste jag gjort på hela dagen, svalt blev det!

Nu sitter jag här och käkar godis från igårkväll. Har nyss varit ute och hjälp min far med att tvätta bilen, så nu lyser våran Citroën röd o ren.

Ikväll ska vi grilla grillspett, och grillad paprika är nog tamigfan de godaste som finns :D

/ Camilla

The sun is out.

Solen skiner och jag vill inget hellre än att vara ute. Men nu har mina föräldrar börjat med att klippa gräset, och eftersom jag har pollen allergi så klarar jag inte av att vara ute. Om dom inte är klara snart går jag ut iallafall och får leva med att både näsa och ögon kommer rinna hela dagen.

Jag blev glad i morse, det första jag ser när jag kommer upp från min källare är nämligen att vår familj gått och köpt oss ett badminton set. Finns det någon roligare och sommrigare sport än det, förutom fotboll och volleyboll? Och nu eftersom jag slutat spela fotboll och att stranden inte är ett alternativ än så blir svaret.. nej.

sola måttligt / Camilla


Sommar sommar.

"Hela året har jag väntat på Juni, Juli, Augusti - allt känns mycket lättare då"  Gyllene Tiders gamla dänga spelas flitigt i min Ipod. Sommaren har kommit på allvar till vår stad. 27 grader, inga moln, en sval bris som smeker ben som suktar efter färg (som visserligen fått den nuvarande "brännan" med hjälp av dove) till examen.

Vaknade kring elva med grus i ögonen efter föregående kvälls äventyr. Upptäckte att det endast var jag och min hund hemma. Då fick jag den briljanta idén att jag skulle äta frunch utomhus, så jag stekte ägg, gjorde en macka, tog en banan, ett glas mjölk och lite fil&flingor och la upp det på en bricka. Sen hämtade jag en sovsäck och några tidningar och gick ut. Det var underbart, jag låg där i ca två timmar och bara mös.

Därefter var jag faktiskt ute och sprang, och det gick bra. Jag klarade av hela de "långa" spåret utan att stanna, vilket jag aldrig tror har hänt. Har väldigt mycket bättre kondition än jag vågat tro :>

Jag fick ett samtal som sa att min syster gått vidare i sin cupp och att mina föräldrar och hon inte skulle hinna hem för att göra någon middag, och de var lite synd, eftersom vi skulle ha grillat. Då bestämde jag och min bror att vi skulle fara ut och käka. Vi for till hambugerstället i byn men de var stängt, då prövade vi närmaste byns pizzeria, men nej de hade slut deg. Både jag och J blev nog ganska sura men efter mycket om och men hamnade vi på OK och köpte korv, en redig middag, haha.

Kvällen har spenderats med T och bio. Vi såg Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände. Den var helt klart sevärd, bra effekter och sånt, och såklart Orlando och Johnny, mums.

Nu ska jag nog sova tror jag, klockan börjar närma sig halv två. Dröm sött / Camilla


Party.

Igår åkte jag T och L till brasseriet, vi fick skjuts av L's storebror S :) Eftersom att vi startat tidigt, eller ja, för tidigt hemifrån körde vi runt i Luleå ett bra tag. Men när vi känner att vi inte kommer vara först på stället kör S fram oss, vi hoppar av och betalar in oss. Det första vi ser är ett tjejgäng på kanske fyra pers som ålar sig och kromar sig ensamma på dansgolvet, det var inte vacket.

Det blev en lyckad kväll, förutom att jag var så feg av mig. Tänk er, du spanar in en kille halva kvällen, och får ögonkontakt och allt sånt, men när det väl är dags sista dansen är du så feg att du inte vågar bjuda upp honom. Istället frågar du hans kompis som du är bekant med, är man dum eller är man?

"Du måste våga för att vinna"  är ett citat som jag bör lyssna till i fortsättningen!

/ Camilla