pluggandet

Det har varit en trög start för min del denna kurs. Politik och samhälle 15 hp,
kanske inte den mest inspirerande kursen. Att dessutom ha kantats med sjukdomar
i min familj och att min älskade morfar fått somna in har inte precis hjälpt.

I denna kurs består examinationen av en rapport på 10 sidor om valfritt ämne inom
"politik och samhälle", enda restriktionen är att vi ska jämföra hur en förtelse ser ut i
Sverige jämfört med ett annat land. Samt ett uppföljande oppotionsseminarium.

Jag har valt att skriva om de obligatoriska skolformerna i Sverige och USA.
Det var det mest intressanta ämne jag kunde komma på.. Har tidigare bara haft mina
anteckningar, litteratur och utskrivet material, men nu har jag äntligen satt igång med 
själva rapportskrivandet. Har påbörjat min inledning, mitt syfte och frågeställningarna.
Dessutom har jag börjat smått med själva resultbiten och ställt upp en tabell så att man
lättare ska kunna se skillnader och likheter mellan respektive land.  

Nu ska jag ta mig en lunchpaus uppföljt av en kopp kaffe och sen fortsätta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback